Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية صعيدية امتلكت قلب الاسد الفصل الرابع 4 بقلم رنا احمد

رواية صعيدية امتلكت قلب الاسد الفصل الرابع 4

 رواية صعيدية امتلكت قلب الاسد الفصل الرابع 4



في المطبخ ...

كانت تقف حور بخبث ومكر وهي تخطط لذلك المخطط .

حور بخبث ومكر/اها شطه نار شطه نار هههه الله يرحمك ي اسد ..

في الخارج ...

علي مائده الطعام...

كانت تقف عنيات وهي تتضع الاطباق أمامهم بحزر اما تلك المجنونه فكانت تخفي تحت نقابها ابتسامتها الماكره وهي تمسك طبق اسد بعدما وضعت به كميه كبيره من الشطه لتتضعه أمامه وهي تكتم ضحكاتها علي مايحدث بصعوبه لتنتظر النهايه .

نرمين بغيظ شديد/ساكتين ي عني اتفضلوا قلولوا لاخوكم الي انت اتفقتوا عليه ي بهوات .

اسد بجديه/خير فيه ايه.

زين بارتباك وقلق /اسد أحنا هنسافر مع اصحابنا بكره العين السخنه.

اسد بحده/نعم ي حبيبي انتو اتهبلتوا ولا ايه سفر ايه في وسط الامتحانات.

سليم بغيظ /كل زمايلنا رايحين ي اسد ايه المشكله.

اسد بغضب جحيمي/انا ماليش دعوه بحد فاهمين خليكم في مذاكراتكم يلا قرف .

زين بهمس وغيظ/عجبك كده انا عارف أنه مش هيوافق.

سليم بعصبية/اسد بيتعامل معانا زي العيال الصغيرين كأننا ملناش شخصيه وان فضلنا كده طول عمرنا عمره مهيخلي لينا شخصيه قدام حد احنا هنطلع الرحله دي ي عني هنطلعها .

زين بضيق /طب وهنجيب فلوس منين .

سليم بعصبية/هنتصرف متقلقش .

حور بخبث ومكر/وحدوا الله ي جماعه كلو الاكل قبل مايبرد .

سما بابتسامه /تسلم ايدك ي حور الاكل حلو اوي .

حور بابتسامه /تسلمي ي ست البنات.




اسد باستفزاز وغيظ/ده اكل داده نعمات هي البومه دي تعرف تعمل حاجه مش فالحه غير في الكلام الفاضي .

حور بهمس وغيظ/اهو يارب اهو شايف عمايله علشان تعرف الي هعمله فيه ده يعتبر عمل بطولي استاهل عليه التكريم استنا عليا لما الشطه تعمل عمايلها.😂😂😂😂.

بعد مرور الوقت....

في غرفه اسد ....

كان يصرخ اسد بشده والم يكاد يفتك بمعدته اثر ذلك الشطه أما حور فكانت تقف باستمتاع وتشفي .

نيرمين بفزع /اسد مالك ي حبيبي فيه ايه.

اسد بالم شديد وصراخ /اه ي امي مش قادر بطني بتتقطع .

حور بغيظ واستفزاز/شوفت شوفت اخرت العنتظه كنت لسه من شويه لسانك كان زي الحيه اديك هتموت اهو في ثانيه اتقي الله بقا واعمل لاخرتك .

اسد بغيظ وتوعد فهو متاكد ان هي السبب /حيه لما تاخد روحك ي بعيده اقوم بس وانا هوريكي الي عمرك ماشوفتيه ي بومه .

حور باستفزاز /ي عم قول يارب ده انت بينك وبين الموت شعره .

حسان بغيظ/لمي نفسك ياللي ماتتسمي اقطع دراعي أما كنتي انتي السبب .

اسد بالم شديد وصراخ بعدما ظهرت علي جسده اعراض الحساسيه /خودي البت دي من هنا علشان قسما بالله لو قومت هقتلها.

حور بغيظ شديد/ليه أن شاء الله فرخه ولا ايه.

مراد بفزع وقلق /فيه ايه ي اسد مالك .

حور باستفزاز /متقربش منه كده ي استاذ عنده جرب زي مانت شايف ربنا يشفيه يارب .

مراد باستغراب /اسد مين البت دي .

اسد بصراخ وهو يتلوي من الالم /اه مصيبه مصيبه واتحدفت علينا بس والله مهسيبها .

حور ببراءه مصتنعه/لا حول ولا قوه الا بالله هو الظلم كده داء في الناس بقولك ي خالي انزل الصعيد 

هات المرهم الي كنا بنحطه للبهايم لما يجيلها جرب اهو هو والبهيمه واحد .

مراد بضحك /ههههه والله انني دمك زي العسل .

اسد بصراخ والم /هو ده وقته هاتويلي دكتور هقتلك ي حور هقتلك .

حور بغيظ /سجل ي استاذ الاعتراف علشان لو جرالي حاجه هيشدوه علي القسم قلمين ويقر بكل حاجه.

نيرمين برعب علي اسد /الدكتور جيه ي حبيبي اتفضل ي دكتور .

الدكتور بعد الكشف عليه بحده /ايه التهريج ده ي جماعه انتوا مش عارفين انه عنده حساسيه من الشطه ازي ياكل شطه بالطريقه دي .

نيرمين باستغراب /دي حاجه غريبه ي دكتور احنا طول الوقت بنحطله الاكل من غير شطه خالص.

حسان بغيظ وهمس /اقطع دراعي أن مكنتي انتي الي وراء الحكايه دي وقعتك سوده .

حور بغيظ وهمس /ياه الظلم ي ناس ياه الواحد شبع ظلم .

حسان بغيظ شديد/وحياه امك هتعمليلي فيها رابعه العدويه ي وش المصايب.

الدكتور بجدية/انا عملتله غسول للمعده بس خوده بالكم أنه هيسخن بليل ولازم حد يحطله من المرهم ده عن اذنكم .

جاكلين بفزع مصتنع/اسد حبيبي مالك .

حور بغيظ شديد/الله يخربيت ام الدبان والحشرات الي ملت البيت .

جاكلين بغيظ /وبعدين معاكي ي حشره انتي اخرجي علشان اقعد مع خطيبي شويه .

حور بغيظ وغيره /قصدك جثته ي اختي الواد بيتشاهد زي مانتي شايفه .

اسد بالم شديد/افوق بس من الي انا فيه وانا الي هتشاهد علي روحك باذن الله ي وش الفقر .

حور وهي تمسكها بغل وغيظ/بقولك ايه ي بت انتي انا مش قولتلك مش عايزه اشوف وشك هنا تاني ولا مقولتش .

جاكلين بغيظ شديد/ طيب ماشي انا هقول ل بابي واخليه يبهدلك .

حور بغيظ وغضب / ي امي ي امي خوفتيني ي بت وريني ياختي ابوكي ده وانا احطه رأسه في قاعده الحمام علشان معرفيش يربي أشكالك يلا ي بت غوري من هنا .

لتنظر بقلق حقيقي الي اسد الذي غفا الي النوم من شده الالم لتتنهد بضيق فمن الواضح أنها أخطأت بشده ...

في الشارع ...

من امام أحدا المولات الفخمه..

كانت تقف هبه وهي تمسك بيد يوسف وهي تنظر إلي ذلك الفستان المعلق بخبث ومكر.

/جميل اوي الفستان ده بيبي مش كده .

يوسف بابتسامه/فعلا يروحي حلو اوي .

هبه بخبث ومكر/بس للاسف غالي ده ب 2000جنيه بحالهم .

يوسف بعشق /وايه ي عني انا عندي كام هبه حالا هيكون عندك .

هبه بخبث/بجد ي بيبي بجد .

يوسف بابتسامه/طبعا بجد يلا ي روحي ندخل.

هبه وعي تحدث ذاتها بخبث /ايوه كده صحيح مبحبكش ي يوسف بس كفايه انك هتخلصني من الفقر الي غرقانه فيه ده ...




من امام فيلا اسد ...

مراد بابتسامه وعشق /وحشتيني .

سما بخجل شديد/وانت اكتر ي مراد كل ده تأخير ي مراد .

مراد بابتسامه /معلش ي حبيبتي كان عندي مهمه وخلصت خلاص.

سما بقلق ورعب عليه /خلصت بجد ولا بتتضحك عليا .

مراد بتننهيده وابتسامه /حبيبتي الظباط الي زي وزي اسد شايلن روحهم علي كفهم مش كل شويه هتقلقي كده .

سما بخوف وقلق /هو انا عندي اغلا منك اخاف عليه ي مراد .

مراد بابتسامه عشق /طب نتجوز بقا وتنامي في حضني بدل بعدك عني ده وخوفك كده .

سما وهي تشعر بألم شديد في قلبها /أن شاء الله ي روحي إن شاء الله بحبك ي مراد بحبك اوي.

مراد بقلق من هياتها المتالمه/مالك ي سما فيكي ي يروحي.

سما بابتسامه حزينه /مفيش حاجه ي حبيبي انا بخير اطمن .

يوسف بضيق /مراد ايه الي موقفك كده مدخلتش ليه.

مراد بابتسامه /ازيك ي يوسف عامل ايه لا انا شوفت اسد وكنت خارج عن اذنكم .

يوسف بحده/ايه المنظر الي انا شوفته ده .

سما بضيق /خير ايه الي شوفته واقفين نتكلم بكل احترام.

يوسف بحده /والله كل التسبيل ده وكان باحترام ي هانم.

سما بغضب /يوسف الازم حدودك معايا قولتلك مفيش حاجه تصبح علي خير ي اخويا .

يوسف بغيظ شديد/ماشي ي سما اما اشوف اخرتها انتي والندل ده الي بيستغفلنا.

في المطبخ ...

حسان بحده وغيظ/انت كده زودتيها اوي ي يبت .

حور بغيظ شديد/واه عاد ي خالي مانت شوفت عاد الي عمله فيا كان لازما اخاد حقي منيه .

حسان بغيظ /جرا ايه عاد ي بت هي حرب ولا ايه خلينا نشوف شغلنا الي جاين علشانه وبطلي هبل فاهمه ي بت .

حور بغيظ شديد/حاضر ي خالي حاضر .

في غرفه زين وسليم ...

زين وهو يعد الشنط للسفر /خلاص كده ي سليم .

سليم بجديه /كل حاجه جاهزه ي زين بس يلا علشان منتاخرش سمير كلمني وقالي البص هيتحرك كمان ساعه .

زين بحده /يلا خلينا نخلص من سجن سي اسد شويه الواحد اتخنق .

سليم بضيق /علي رايك ده احنا ولا البنات واحنا عرفناه وخلاص يلا بينا ..

في شقه هبه....

كان يجلس والدها وهو يدخن الشيشه بفوضويه .

/حمد لله على السلامه ي برنسيسه اخيرا شرفتي ي اختي .

هبه بزهق/فيه ايه ي بابا عايز ايه.

حمدان بغيظ /جرا ايه ي بت من ساعه مارتبطي بالواد ده والحالة ناشفه فيه ايه ي بت هو بخيل ولا ايه.

هبه بغيظ وطمع/مش لدرجه دي ي بابا انا مش عايزه ابان قدامه اني طمعانه ده حليتهم فلوس تملأ بلد بحالها بس شويه شويه وهقش كل الي حلته واديله سكه .

حمدان باستغراب /ليه ي بت هتسبيه ليه طالما الحال كده متتجوزيه وتعيش في العز ده علطول ي بنت الفقريه.

هبه بحزن شديد/مش هينفع ي بابا لاني هبقا عايشه مع وجعي وحبي الي مهما عملت مش هعرف اطوله ابدا .

في شقه مراد ....

كانت تقف رنا بابتسامه وهي تعلق الزينه ليستغرب مراد .

/فيه ايه ي بت ي رنا ليه الزينه دي .

رنا ببراءه وابتسامه وهي تمسك يده /علشان بكره عيد ميلاد اخويا حبيبي كل سنه وانت طيب ي أبيه .

مراد وهو يقبل رأسها بحنان/وانتي طيبه ي روحي يعني بكره الكل هيتجمع زي كل سنه .

صباح والدته بغمزه /وطبعا سما حبيبه القلب .

رنا باندفاع /وأسد قصدي ويوسف وكلهم ي عني .

صباح بحزن وهمس /ربنا يوفقك من الوهم الي انتي فيه ده ي بنتي.

في المطبخ ..

حسان بغيظ /ي بت قومي نامي في الاوضه الي الهانم قالت عليها .

حور بغيظ شديد/يابووي خالي انا واخده علي نومه الأرض ومش هنام غير هنه .

حسان بغيظ /اتخمدي ي اختي نامت عليكي الحيطه .

لتتذكر حور ماقاله الدكتور بخصوص اسد لتلبس نقابها وتاخد الادويه والمياه وتصعد الي الاعلي ..

في فيلا امجد البحيري....

كانت تجلس جاكلين بغيظ شديد.

/بابا انت لازم تشوف حل في البنت دي دي هتضيع اسد مني .

امجد بغيظ /اوووف من مشاكلك ي جاكي انا مش فاضي للمواضيع دي انا ورايا هم مايتلم العمليه الي هنعملها في مصر اليومين دول مش ساهله وقولتلك ابعدي عن احتكاك بالناس مفيش فايده فيكي فيه مليون واحد عايزين يوقعوني وممكن تكوني انتي الشوكه الي يكسروني بيكي .

جاكي بضيق وزهق /وبعدين ي بابا هو مفيش غير الكلام ده وايه علاقه اسد يشغلك اسد انسان هايل وسيم وغني وجنتل وانت عارف أن جوازي منه رهان مع اصحابي الي من ساعه مشافوه اتهبلوا عليه وانا هكسب الرهان ي عني هكسبه ي بابا ..

في غرفه اسد ....

كانت تجلس حور أمامه بحزن شديد لحالته كانت تتضع له الكمدات وهي تتحدث بغيظ .




/سوفت عجبك كده ي عني لو مكنتش كسرتلي الموبايل كنت زمانا طلعتك لايف دلوقتي ولمتلك تبرعات قد كده بس تعرف نفسي طول عمري في موبايل ايفون بس يكون سعره مش اقل من 150جنيه تفتكر ممكن يكون فيه يلا بقا انا هروح انام وانت انشاء الله هتكون كويس الصبح انا اسفه ي اسد ..

لتذهب الي الاسفل ليفتح عيناه تتدريجيا بابتسامه تعب بعدما سمع حديثها بالكامل ..

فجرا ....

كان يغفا اسد في ثبات عميق ليقاطعه رنه هاتفه ليفتح عيناه بانزعاج ليرد سريعا ..

/خير ي مراد .

مراد بجديه/ايوه ي اسد اللواء جلال كلمني وعايزنا حالا في الاداره انت كويس ي صاحبي.




اسد بجديه وهو يتحامل علي ذاته /لا انا جاي حالا بس بقولك ي مراد فيه حاجه مهمه عايزك تجبهالي حالا وتيجي تاخدني .

بعد مرور الوقت ...

في الخارج ...

مراد بابتسامه/حمد لله على سلامتك ي مراد امسك ي سيدي التلفون الي طلبته .

اسد بابتسامه/تسلم ي صاحبي ثواني وهاجيلك.

في المطبخ ...

كان يسير اسد الي الداخل ليصعق من الذي تنام علي الارضيه في ذلك البرد القارس ليحملها سريعا الي غرفتها ...

في غرفه حور ...

كان يضعها اسد بهدوء علي السرير وهو يضع عليها الغطاء لتنكمش به من شده البرودة ليضع اسد الهاتف بجانبها ليبتسم ابتسامه حانيه لينزل الي الاسفل للذهاب الي الاداره.

صباحا...

كانت تحاول حور فتح عيناها تتدريجيا لتنصدم من ذلك الغرفه لتنفزع بشده لتصعق عندما رأت علي السرير بجانبها بطاقه اسد الذي سقطت منه وهو يضعها علي السرير لتنفزع بشده وهي تتفحص ذاتها لتصرخ بفزع وخوف .

/عملتها ي اسد اغتصبتني علشان تشفي غليليك شرررررررررفي ..

تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة 
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة
اكتب ف بحث جوجل دار الروايه المصريه
 واستمتع بقراء جميع الروايات الحصرية والمميزة

تعليقات