القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية زوجتي رغما عن الجميع الفصل الرابع 4 بقلم ذات الخمار

رواية زوجتي رغما عن الجميع الفصل الرابع 4

 رواية زوجتي رغما عن الجميع الفصل الرابع 4 


في المشفي.. 
اعدت فرح قمر وساعدتها في ارتداء نقابها وسحبتها من يدها بحنان وقالت لها بحب: حلمك اتحقق اهوه وهتبقي في بيته والكل خابر ي ضي عين امك 
ابتسمت لها قمر وهي تتحسس بطنها وتقول بفرحه: شوفت بابا ي حبيبي هنبقا معاه في نفس البيت اهوه 
(اه صحيح الدكتور قال لسليم ان محدش يعرف ورد علشان خطر عليها مؤقتا) 
فرحه بوجع: طيب يلا ي ضي عين امك.. 
خرجت بحوزه فرح 
فرح: سليم 
التفت سليم لها لينظر لتلك الواقفه بجوار فرح بغضب مصتنع ويتجه نحوهم ويقول: خلصت؟ 
فرح: ايوه ي ابني 
سليم بهمس بالقرب من اذن فرح: هخليكي تشوفيها كل فتره هانت وكل الاسرار هتتكشف بس زي م اتفقنا 
واتجه لقمر بعد مده من السلامات الحاره بينهم وبين فرح.. 
حمل سليم قمر وسط خجلها.. 
قمر بخجل: سليم نزلني الناس بتبص علينا 
سليم بحب: ي جلب سليم انتي مهتجدريش تمشي وبعدين الل يبص يبص ولا اجولك ي ستي دجيجه كدا.. 
ونزلها علي احدي المقاعد وقال بقوته المعهوده وب صوت عالي جدا: يچمااعهه 
تجمع الناس حولهم في غصون دقائق وبعد تكرار نداء سليم عده مرات 
اردف سليم: دي مرتي وعحبها جوى جوى جوى ومرضياش تخليني اشيلها علي يدي وانا الل مربيها يرضيكوا دا 





احدي الستات: ي بنتي احمد ربنا دا انا جوزي بينساني والله 
اردف سليم وقال: وانا الل كنت عحميها كمان.. 
جرت قمر باتجهه ووضعت يدها علي فمه بخجل وقالت: وه خلاص ي ابن السعدي وانت فضيحه اكده.. 
امرأه عجـوزه: ربنا يخليكوا لبعض ي ابني ويهدي سركوا شيل مرتك ي ولدي 
.حملها سليم بخفه وقبل مقدمه راسها وقال بحنان: عحبك ي جمرر سليم.. ❤
وغادروا المشفي.. 
*"في مكان آخر "*
اتجه محمد باتجاهه وقال: عيد كلامك تاني كده..؟ 
اسد: هي في عيوني ي محمد وتكرم لاجل انها بتك 
يبقا علي البركه.. 
وبالفغل تم عقد القران 
وبعد مرور ساعات من المباركات تقف سيارته امام منزل شديد الفخامه ليهبط منها بكامل قوته واناقته.. 
ليفتح لها باب سيارتها فتهبط منها بهدوء.. 
ويأتي باتجاهها احدي الحرس ويقول: نورت ي اسد بيه 
اسد: خد من ورد هانم الشنط 
لتنظر ورد للقصر بذهول وتردد في داخلها: الله ورد هانم كمان وااااوو اووووييي.. 
اسد: تعالي ي ورد.. 
لتذهب ورد خلفه بهدوء ليدخلوا الي القصر 
اسد: سعااااد يا سعااااااد
سعاد بسرعه: نورت ي اسد بيه 
اسد: وري ورد هانم اوضتها وكل كلماتها اوامر وياريت تفهميها نظام القصر هنا وبكل هدوء يا سعاد 
لتأتي طفله بسرعه وهي تركض بفرح وتقول: هيييي هيييي اسد جه اسد جه 
اسد بغضب: شمسسسس
لتقف الطفله بخوف وتزم شفتيها وهي علي وشك البكاء ليرده اسد بغضب: قلت قبل كدا مبحبش الهيصه ولا الازعاج انتي مبتفهميش.. 
لتتقدم ورد باتجاه شمس وتجثي علي ركبتيها بهدوء وتمرر يدها في خصلات شعرها الحمراء بهدوء وتقول: اسمك شمس؟ 
شمس بطفوليه: اه 
ورد: اسمك جميل يا شمس.. 
شمس ببكاء: شمس سحلانه 
ورد: لي بس يا قمر كدا؟ 
شمس: بابا اسد زعق فيا جامد هو مش بيحبني.. 
لتقول ورد بحنان: مين قال كدا طيب تعرفي انه جاب لك هديه جميله اوي 
شمس بفرحه: بجد 
ورد: بجد
شنس بسرعه: جاب لي اي 
لتذهب ورد باتجاه حقيبتها وتفتحها وتخرج منها عروسه باربي كبيره الحجم وشيكولاتيه كبيره الحجم وتقول لها: ها ي ست شمس لسه بردهه زعلانه من بابي..؟؟ 






شمس بفرحه: هيييي لا بحب اسد شمس بتحب اسد.. 
وتذهب باتجاهه بسرعه وتقبل خده وهي تقفز بفرحه وحب وتردد: شمس بتحب اسد شمس بتحب اسد.. 
ليقف اسد بشموخ ويقول: مين الل جاب دول؟ 
ورد: بتوعي 
اسد: متشكر جدا بس مفكرتش في اني اجيب لها حاجه شكرا جدا 
ورد بابتسامه: شمس دي من دلوقت اعتبرتها بنتي لان انا هنا علشانها.. 
اسد بابتسامه: تقدرى تدخلي تاخدي شاور وتغيري وسعاد هتفهمك كل حاجه بس اهم حاجه انا مبحبش الهيصه ولا الازعاج عايز طول ما انا هنا ولا كأن في حد ف البيت وتقدري تقعدى براحتك وتتعاملي براحتك البيت بيتك بس اهم حاجه عندي الهدوء وشمس تبقا هاديه ومتعملش هيصه.. 
ورد: تمام 
اسد: سعااد 
لتاتي سعاد: نعم. ي بيه 
اسد: خدى ورد هانم لجناحها.. 
سعاد: تمام.. 
غادر اسد بهدوء وصمت الي عملها وسعاد اخذت ورد الي جناحها 
ورد: قوليلي ي حاجه سعاد 
سعاد: نعم يا هانم 
ورد بضحك: هانم اي بس هي دي شكل هانم يا شيخه قولي لي يا ورد.. 
سعاد بحب: طبعا هانم وست الهوانم كمان..
ورد: تسلمي لي يا ست ي قمر انتي قوليلي بقا 
سعاد: قولي يقلب امك 
ورد: فين جناح شمس.. 
سعاد بحب: شمس هانم جناحها دا 
ورد: طيب ي امي انا هدخل جناحها وانتي ودى الشنط لاوضتي معلش
سعاد بابتسامه: عيوني ليكي ي حبيبتي.. 
*"عند سليم وقمر "
دقايق وخطت قدم سليم وقمر قصر السعدي ليخرج احمد السعدي بغضب بعد ما أخبره احدي الحرس انهم بالخارج 
احمد بغضب اعمي: برا بيتي ي ابن السعدي انت والخاطيه الل وراك دي 
سليم ببرود: دا بيتي انا ي احمد بيه ودى مرتي والل هيدوس لها علي طرف بس امحيه من علي الدنيا سامعني زين ي ابن السعدي.. 
احمد: هتتحداني اياك 
سليم: واتحدي الدنيا كلها 
لتأتي من خلفهم عفاف زوجه عم اسد وتقول بغضب: مين دخل البت دي جصر السعدي هي عيله السعدي هتلم ولا ايه اياك 
سليم بحده وغضب: مالكيش صالح بمرتي يا سعديه وان كان علي عيله السعدي فهي لمت فعلا من بعد ما دخلتيها.. 
خالد عم اسد: هتغلط في مرتي وانا واجف اياك؟؟ 
سليم: مرتي وهدخلها جصرى وهتجعد وهتبجا ست الجصر كمان والل مش عاجبه الباب يفوت چمل ورايا ي جمر.. 
سعديه: تعالي ي جمر.. 
سليم: جمر هتيچي معايا انا يا سعاد وابجي اطلعي لها فوج 
سعديه: ماشي ي ضي عيني ونورتي بيتك ي زينه العرايس.. 
قمر بابتسامه: بنورك يا امه.. 
سحبها اسد من يدها بحنان لداخل منزل صغير ملحق بالقصر وقال: معايزكيش تجعدي معاهم انتي اهنه مكانك في اوضه سليم.. 
ظلت تدور في المنزل بفرحه وتقول: الله دي اوضتك يا سليم بجد 
ابتسم بخبث وقال: اه اوضتي حلوه؟ 
قمر: حلوه جدا ي سليم بجد؟ 
سليم: وسريرها احلي ما تيچي اجولك حاچه صغيره اكده رايدك فيها من زمان.. 
ضحكت قمر بدلال وقالت: انتي مصيبه بچد ي ابن السعدي ابوك بيعاديك بره وهيجتلك وانت بتفكر في اي دلوك؟ 
نهض سليم بمك لتجرى قمر بسرعه باتجاه الحمام وتغلق الباب خلفها وتقول له: مش هخرچ ي ابن السعدي.. 
ليسعل سليم بقوه مصطنعه ويقول بنفس متقطع: الحجيني ي جمر.. 
لتتذكر قمر انه مريض بالقلب فتخرج بسرعه من الحمام وتذهب باتجاهه وتقول بحنان: مالك ي ضي عين جمر.. 
سليم: اسنديني للسرير مجادرش ي جمر هموت 
لتهبط عباراتها وتسنده وتتجه للفراش لتضعه برفق وتقول ببكاء: مالك ي ضي عين جمر حاسس باى..؟ 
ليسحبها بخفه فتسقط في حضنه فيقول بحب: جلجتك..؟ 





لتقول قمر: خلعت جلبي ي سليم حرام عليك.  
سليم بضحك: دا من باب توجيع الزبون بس.. 
ويسحب نقابها فيسقط ليفرد خصلات شعرها بحنان ويقول بهمس: جلب سليم متوحش جمر جوى.. 
ظلت تنظر لوجهه بهيام وتقول: وجمر متوحشه سليم كيف المچنونه.. 
ليميل علي رقبتها ويطبع صكوك ملكيته لها وهو يهمس بكلمات الحب والغزل وتأن بحب بين يديه ليشعر بانها الان دخلت عالمه فيصعد الي شفتيها يقبلهم برفق ثم يتعمق في القبله اكتر لتصبح اكثر عنفا واشتياق وتدهب يده لسحابة الدريس الخاص بها 
ولكن قاطع صفو لحظاتهم هذه تلك الرصاصه التي اخترقت مسامعهم؟؟ 
من مين الرصاصه دي؟! 
اتطلقت في مين او مين المقصود؟ 
ي ترى سليم هيموت ولا لسه مكمل؟ 

تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة 
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة
اكتب ف بحث جوجل دار الروايه المصريه
 واستمتع بقراء جميع الروايات الحصرية والمميزة

تعليقات