Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية شهرازد وقعت في حب معاق الفصل الرابع 4 بقلم شهد محمد

رواية شهرازد وقعت في حب معاق الفصل الرابع 4

 رواية شهرازد وقعت في حب معاق الفصل الرابع 4 


هو انت بجد كنت خايف عليا انا كمان؟

اتكلم وهو بياكل وقال:

_ااه

_ليه

كمل اكل وهو بيقول:

_مش عارف بس حسيت إن زايك زاي رونزي طفله مش هتعرف تتصرف مش عارف اشرحلك بظبط بس يعني انتي في نظري لو حد قالك تعالي معايا اجبلك شكولاته هتروحي

بصيت ليه وبعد تفكير قولت:

_ومروحش ليه ماهو هيجبلي حاجه انا بحبها 

ضحك وقالي:

_شكرآ انك اثبتي ان شكوكي صح انتي ورونزي محتاجين اللي يهتم بيكم اصلآ 

_محدش في الدنيا مبيحتاجش الاهتمام على كل حال متشكره اوي على خوفك عليا .. تصبح على خير 

ابتسم وقالي:

_وانتي من اهل الخير 

سبته ودخلت اوضتي جيت انام بس مجاليش نوم فضلت قاعده سرحانه

_هو ليه خاف عليا؟
_قصده اي ب اني زايي زاي رونزي؟
_معقوله انا مهمه عنده؟
_معقوله في حد بيخاف عليا؟

روحت في النوم وانا بقول لنفسي فوقي يا روز انتي ولا حاجه .. ولا حاجه 

عدا اسبوع علينا ف تركيا خلص شغلو ورجعنا تاني معملناش اي حاجه ممتعه طول اليوم هو في الشغل وانا بهتم ب رونزي ده الروتين اليومي الدايم 

رجعنا القاهره وهو راح على شغلو كالعاده وكنت قاعده انا بحكي قصة الجميله والوحش ل رونزي 

_راحت الساحره لعنته وخليته وحَش مخيف وكل اصحابو بقو ملعونين زايه برضو اللي بقت دولاب واللي بقا ساعه واللي بقا فنجان واللي بقت براد شاي 

لفت نظري وانا بحكي خيال حد بصيت ورايا وكان هو كان قاعد بيستمع ل الحدوته رونزي شافته جريت عليه 

حضنها وباسها وهو بيقول:

_انا قرارت اخدكم ونخرج انهارده اي رايكم؟

_هيييه هطلع البس يا بابي 

قالتها رونزي وجريت على اوضتها وانا فضلت واقفه في مكاني 

_عندك مانع يا روز؟




_لاء خالص 

_طيب اتفضلي ده مرتب الشهر بتاعك 

_يااه عدا شهر 

_ااه ياستي شفتي 

_بس انا مش محتاجه الفلوس انا عايشه معاكم باكل وبشرب ومش ناقصني حاجه حقيقي مش محتاجها

_ده حقك انتي مش بتشتغلي ل الله والوطن الشغل شغل اتفضلي يلا وحصليني على العربيه

قالها وساب الفلوس على التربيزه ومشي 

خدتهم وخدت رونزي وخرجنا 
روحنا مول دخلنا مطعم طلبنا بيتزا بعدين دخلت رونزي الملاهي بعدين جبنا غزل البنات واشترينا قصص جديده وعرايس وألعاب 

وبفلوسي انا اشتريت تيلفون وهدوم جديده 

خلص اليوم وده كان أجمل يوم يعدي عليا من وقت ما سبت القريه 

وهو كان متغير مش حاد وصارم لاء بيهزر ويضحك كان جميل .. جميل للغايه 

رجعنا البيت هو راح على مكتبو وانا فضلت مع رونزي لحد ما نامت ودخلت البلكونه فتحت التيلفون الجديد 

بدأت اعمل اكونتات على السوشيل ميديا واول حاجه عملت سيرش عنها كان اكونت ياسين وبعد الكثير من السيرش لقيته باين من الصور بتاعته انه اتجوز..

عاش حياته من بعدي وكمان مبسوط!

طب انا زعلانه ليه دلوقتي؟
مش انا مبقتش احبو اصلآ؟
ليه في جزء ف قلبي زعلان بقا؟

افتكرت كل اللي حصل وعيطت وانا صعبان عليا نفسي

ليه حياتي مش عاديه؟
ليه محبتش واتحبيت زاي اي بنت؟

قطع عياطي وجوده جنبي وهو بيقول:

_سمعك!

مسحت دموعي وبصيت ليه وانا بقول:

_حضرتك عايز حاجه رونزي صحيت؟

_مش القصد يا روز قصدي سمعك احكيلي اي سبب عياطك 

اتهندت وانا بقول:

_ولا حاجه بس افتكرت حاجه حصلت زمان 

_الماضي مؤلم بس يا تهربي منو يا تتعلمي منو 

قالها ومسك الموبيل من إيدي وبص على صورة ياسين وقال:

_كان حبيبك؟

_كان جوزي 

_انتي كنتي متجوزه؟

_ااه بس غصبن عنه هو جوازي منو كان رد جميل عن جمايل اهلي 

_عندك مانع لو حكيتي التفاصيل؟

_لاء خالص 

بدأت احكيلو حكايتي من اول يوم اتجوزت فيه ياسين لحد اليوم اللي لقيت فيه اعلان الشغل  

_يااه يا روز مريتي بكل ده 

_طبعآ مش باين عليا 

_خالص انا كنت فاكرك لسه صغيره متعرفيش اي حزن ولا اي مشاكل كنت مستني اسمع منك رد تافهه لما سألتك بتعيطي ليه كنت مستني تقولي ضفري اتكسر ولا رمشي وقع طلع مشاكلك اكبر من ان اي بنت زايك تستحملها 

_للدرجه دي بتشوفني ساذجه؟

_طفله بشوفك طفله 

_الطفله دي من بره يبان عليها اي دونت كير بس من جواها مفيش حاجه بخير 

ضحك بصوت عالي ضحكت معاه ونزلت دمعه من عيني غصبن عني بص ليا وبعد دقايق رفع إيده عشان يمسح دموعي بس مطالش 

نزلت انا على رجلي عشان اكون في مستواه ابتسم وبكف إيده مسح دمعتي من على خدي

_متعيطيش انا معاكي 
_وجنبك انتي مش لوحدك 
_زاي ما انا سند ل رونزي هكون سند ليكي 
_زاي ما رونزي بنتي انتي كمان بنتي هو اه يمكن سند عاجز شويه بس في الاخر سند 

بصيت ليه وانا بقول:

_متقولش كدا زاي ما انت هتكون سند ليا انا هكون عكاز ليك وكدا كملنا بعض 

ابتسم وقطع الحظه القمر دي صوت رونزي وهي بتنادي روحنا ليها سوا انا وهو 

_عايزه تشربي يا حبيبتي؟

_لاء كملي الحدوته

_عيني حاضر 

قعدت جنبها على السرير وهو قرب مننا وبدأت احكي وهما الاتنين بيسمعوني 

_بعدين راح الوحَش خرج باباها وحبسها هي و..

بصيت على رونزي كانت نامت بصيت عليه كان قاعد حاطت إيده على خده ويسمعني

ابتسم وقال:

_كملي

_طب في البلكونه عشان رونزي متصحاش 

خرجنا انا وهو من الاوضه ودخلنا البلكونه وكملت الحكايه 

_وبس كدا ياسيدي رجع امير من تاني واتجوز الجميله وعاشو في تبات ونبات 

_تفتكري لو كانت هي مكانو كان هو هيحبها؟

_وليه لاء الحب مش بشكل يمكن كان هيحب روحها شخصيتها اكتر من شكلها 

_المرادي البنت اللي قدمت قلبها مش الراجل 

_مظبوط 

_امم حكايه لذيذه 

_امم هو انا ممكن أسألك سؤال 

_اتفضلي 

_انت ليه بتحاول تخلي نفسك شخص غاضب وعميق وغامض ؟

_ليه هو انا مش كدا؟




_لاء خالص انا اللي قدامي دلوقتي طفل عنده خمس سنين 

ضحك وهو بيقول:

_كدا هنتخطى حدودنا بقا بعدين انتي كام سنه اصلآ ؟

_انا هتم شهر ٦ الجاي ٢٢ سنه 

_يعني انا مكدبتش لما قولت عليكي بنتي عارفه انا كام سنه 

_كام يعني!

_انا ٣٣ سنه 

_طب ما حلو مش كبير اوي على فكره ولا انت مصمم تكبر نفسك وعايزني اكون بنتك؟

_انتي بنتي من غير اي حاجه يا روز بنتي اللي هقف قصاد اي حد يفكر يأذيها تاني 

_هو انا ممكن أسألك سؤال تاني؟

_طيب اسأل انا الاول ممكن؟

_اتفضل
_مرتاحه في البيت في الشغل في المعامله في حاجه مضايقكي؟

_الامان حاسه ب الأمان وده اهم من كل اللي انت قولت عليه 

_طيب اي كان سؤالك انتي؟

_كلمني انا مامت رونزي!

تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة 
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة
اكتب ف بحث جوجل دار الروايه المصريه
 واستمتع بقراء جميع الروايات الحصرية والمميزة

تعليقات