القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية نجمة هزت كيان ظابط الفصل الخامس 5 بقلم جاسمين محمد

رواية نجمة هزت كيان ظابط الفصل الخامس 5

 رواية نجمة هزت كيان ظابط الفصل الخامس 5


وقفنا في البارت اللي فات عند نجمه وهي ماشيه هي وخديجه في الجامعه وحد خبط فيها 
نجمه بتبص تشوف مين خبطها... مش تفتحي ياحجه انتي 
_البنت بخوف انا اسفه والله مش كان قصدي حقك عليا وجت البنت تمشي نجمه بتبص لاقت ولدين وبنت واقفين بيضحك
نجمه مسكت ايد البنت... مالك فيكي اي احكي 
_مافيش حاجه انا اسفه والله 
نجمه.. اسمك اي طيب ومتخافيش خايفه من اي 
_مش خايفه من حاجه واسمي روح 
نجمه مدت ايدها تسلم عليها.. اتشرفت بيكي ياروح وانا اسمي نجمه 
روح.. اتشرفت بيكي بعد اذنك. 
نجمه.. هم اللي هناك دول عملولك اي 
روح بتوتر.. ها لا معملوش حاجه




نجمه... متحافيش احقي واجبلك حقك 
خديجه .. نجمه فكك مدام مش راضيه تحكي المحاضره 
نجمه... استني بس في اي 
روح.. عملين يضحك علي لبسي وبيتريقه عليا 
نجمه... لبسك كويس بنوته لابسه خمار ودرس هو في احل من كدا احسن من ام شعر و الديق اللي هي لبسه تعالي معايا وشدت البنت وراحت عندهم 
وراحت وقفت وربعيت ايدها... ممكن افهم بتضحكه عليا اي عشان اضحك معاكم 
شاب من الولاد.. وانتي مالك يانجمه امشي من هنا 
نجمه.. مالي كيف بس يعني اشوفكم بتضحكو ومتضحكش معاعكم طيب ده يبقا ميصحش 
_البنت نجمه روحي شوفي محاضراتك عشان تطلعي الأول زي كل سنه 
نجمه... هروح دلوقتي حاضر بس قبل مروح لو متلمتوش انتو التالته وبطلتو تدايقه اي حد والله لزعلكم وانتو عارفين نجمه كويس في الجامعه انتو سامعين 
_نجمه انتي مش عشان في ناس بتخاف منك هنا في الجامعه يبقا احنا نخاف 
نجمه .. انا قولت وحظرت براحتكم انتو بقا وراحت سابتهم ومشت وروح مشت ورها هي وخديجه 
روح... شكرا ليكي ممكن نبقا صحاب 
نجمه ببتسامه.. ينفع ياقمر مينغعش ليه بصي خدي رقمي اهو لو حصل حاجه رني عليا يلا هتعوزي حاجه اروح محاضرتي 
روح... لا شكرا روحي ربنا يوفقك 
نجمه... يارب 
خديجه... يلا يانجمه 
نجمه... يلا سلام 
♕عند صقر♕
صقر... نعم في اي 
مياده... انت بتكلمني ليه كدا لو مش حابب نفضل مع بعض قولنا وانا اقول لخالو ومنكملش 
صقر فكر في كلام عمتو قبل متموت ان يخلي باله من بنتها وميسيبهاش ابدا وراح نافخ وتنهد وتكلم... لا عادي بس عندي شغل كتير وتعبان مطبق اديلي يجي يومين احكي عامله اي 
مياده... الحمدلله بخير وانت 
صقر.. اهو الحمدلله في حاجه 
مياده بزهق تاني.. لا مافيش بس خالو قالي ارن عليك واقولك تيجي تاخدني اروح اشتري فستان لبكرا مش بكرا الخطوبه بتاعتنا 
صقر بزهق... اممم تمام اجهزي وعلي الساعه 9هاجي اخدك ونروح 
مياده بفرح... بجد ياصقر موافق تيجي معايا 
صقر بيبص لاقي تلفونه بيرن.. اه بجد يلا سلام بقا دلوقتي عشان التلفون بيرن 
مياده.. تمام ماشي سلام ياقلبي انت 
_الحلوه فرحانه ليه كدا فرحيني معاكي 
مياده.. صقر وافق يجي يروح معايا اروح اجيب فستان الخطوبه ياخالتو 
صافي... الف الف مبروك ياروحي صقر طيب بس مش عارفه ماله كدا 
مياده.. ان شاء الله هعرف ماله بس لم احاول اقرب منه وافهموا
صافي... صعب تفهمي صقر
مياده... هحاول يمكن اقدر
صافي بضحك.. ماشي ابقا افهميه المهم دلوقتي يلا عشان نتغدا 
مياده... اشطاااا يلا 
صقر... الو اخبارك اي طمنيني عنك
_انا الحمدلله بخير 




صقر... صوتك حاسس منه في حاجه احكي في اي ياروح ويلا 
روح... ههههه بتعرفني دايما سبحان الله مع اني مش قدامك 
صقر... مش انتي بنت صحبي فيعتبر بنتي 
روح... ههههه حصل بنتك بس بنتك كيف وانت اكبر مني ب12سنه بس 😂
صقر... بت اخلصي في اي مش فاضي بطلي ضحك 
روح... يو يو ده قلب عليا المهم مافيش حاجه حصلت بس كان في ولدين وبنت كانو بيدايقوني وواحدها جت وساعدتني وهزقتهم 
صقر بعصبيه... طيب مرنتيش عليا ليه وعرفتني ومين دول انا هاجي بكرا الجامعه ومعلمهم الادب 
روح بفزعه... لا خلاص والنبي حصل خير فكك بقا 
صقر... مافيش حاجه اسمها فكك انا هاجي بكرا يعني هاجي 
روح بتنهيد... يالهوووي ماشي ابقا تعال لم نشوف اخرتها هيكون في بكرا معركه 
صقر... لا والله طيب يلا روحي عشان عندي شغل 
روح... ماشي روح ربنا معاك سلام 
صقر... يارب سلام 
خديجه... نجمه قاعدها ليه كدا في حاجه 
نجمه.. ها لا بقولك متيجوا نطلع انا وانتي نمشي شوي 
خديجه... لا مش قادرها 
احمد... ازيكم ازيكم بتعملوا اي 
خديجه... مش بنعمل نجمه عايزه تخرج بس 
احمد... اشطااا يلا نخرج 
نجمه... بجد ياحمد يالا 
احمد... بجد قومي البسي ويلا 
نجمه... اشطااا استنا خمس دقايق بس واجي 
احمد... تمام وانتي مش هتيجي معانا وفين فاطمه 
خديجه... فاطمه راحت عند اهلها يومين وانا ماليش نفس اطلع 
احمد... امممم تمام 
نجمه... خلصت يلا 
احمد... اشطااا يلا سلام ياحلوه ومشي هو ونجمه 
صقر.. ها ناويه تروحي تشوفي فين 
مياده بفرح... هنروح نشوف الفستان من المول اللي بنجيب منه 
وبعدها هنروح نتمشي شوي علي البحر 
صقر.... نخلص الاول الفستان ولو في وقت نبقا نروح 
مياده بفرحه.... ماشي يلا
احمد... ها ياستي بقا هنروح فين 
نجمه... بص تعال نتمشي شوي علي البحر وبعدين نبقا نروح ناكل عشان جعانه بصراحه 
احمد.... هههههه انتي دايما جعانه اصلا 
نجمه خبطه في كتفه... مالكش دعوه ياض انت يلا مش انت اللي وافقت تيجي معايا 
احمد... هههههه طيب يلا 
عند صقر... ها خلصتي 




مياده... اكيس اخر واحد ده والنبي بس 
صقر... هوف طيب يلا عقبال معمل مكالمه 
مياده... اشطااا 
صقر... ها في حاجه 
_لا ياباشاا بس الظابط خالد عايزك الساعه 11ونص 
صقر... تمام سلام 
_سلام 
مياده... خلصت يلا نروح نمتشي بقا 
صقر... متلغي اننا نتمشي النهارده عشان جعان ومش هلحق اخلص واروح اكل عشان عندي شغل 
مياده... اممم طيب يلا نروح ناكل في مطعم 
صقر... تمام يلا 
وليد... سلام عليكم 
صافي... وعليكم السلام 
وليد... امال فين مياده 
صافي... صقر اخدها وراح يجيبوا الفستان 
وليد... اممم ووافق كويس 
صافي... اه ربنا يهديه يلا نتعشي
وليد... يلا 
احمد... ها ياستي يلا اختاري هتاكلي اي 
نجمه حطت صباعها علي راسها زي العيال الصغيره وبتفكر 
احمد... انتي صغيره يلا 
نجمه... خلاص اهد عايزه سمك 
احمد... يخربيتك انتي والسمك ياشيخه 
نجمه.... هس انت
احمد... غوري طيب وانا هتلي زيها لو سمحت 
_تمام يافندم خمس دقايق 
احمد... تمام براحتك 
عند صقر... مطلبتيش حاجه غير السمك ليه 
مياده... عادي حابه اتعود علي اي حاجه بتاكلها عشان ناكل سوء 
صقر... اممم طيب 
نجمه... هف هم اخرو ليه كدا وبتبص لاقت العامل جي ومعا سمك راحت قامت وراحت اخدته منه وهو معدي من جمبها 




_يافندم الطلب ده مش بتاعك 
نجمه... احنا طلبنا سمك يبقا بتاعنا احنا 
_يافندم الطلب ده بتاع الاستاذ اللي هناك ده 
نجمه... هالتو هو الطلب التاني 
صقر... حضرتك فين الطلب 
_اهو بس الاستاذه مش راضي تسيبه 
صقر... هو اي الهبل ده يافندم انتي مجنونه سيبي الطلب بتاعي 
نجمه... مجنونه لم تجنك يابعيد ده طلبنا احنا انت لسه بيعملو جو 
صقر بعصبيه... انتي اتجننتي ولا اي وبيبص 
نجمه... انت 
صقر... انتي تاني هاتي الاكل بتاعنا وبطلي جنان مش ناقصه هنا 
نجمه... لا مش هتاخدو استنا انت انا مش بحب استنا وجعانه 
صقر... اخلصي وهاتي الاكل 
نجمه... هف بقا وراحت ماسكه السمك وراحت رمته عليه 
_اااااااااه 

تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة 
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة
اكتب ف بحث جوجل دار الروايه المصريه
 واستمتع بقراء جميع الروايات الحصرية والمميزة

تعليقات