القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية المعذبة اليتيمه الفصل الخامس 5 بقلم نور الحويطات

رواية المعذبة اليتيمه الفصل الخامس 5

 رواية المعذبة اليتيمه الفصل الخامس 5

في الصباح 
فاقت نور وبتت"الم من الوجع هي حالتها كانت مرع"به ياعيني قامت وهي بتبص في المرايا اتصدمت من شكلها عينيها كانت ورمه ووشها عليها علامات زرق"اء 
وفجاه الباب خبط نور اتفضل ودخلت شهد وهي بتقول 
شهد /صباح الخير يا نور 
نور / صباح الخير يا شهد وكملت بحزن هو انا انا هتجوز النهارده ولا مهران بيدحك عليا... ردي عليا يا شهد 
شهد بحزن/ ايوه ايوه يا نور هتتجوزي محمد القاسم بس خلي بالك منو ده قاسي جدا وعصبي انتي خلي بالك من نفسك وبس 
نور ببكاء ورعشه/ انا مش مش عايزه اتجوز واحد زي ده لا لا انا عايزه اروح عند ماما 
شهد / بعد الشر عليكي ياقلبي متقوليش كده و متخفيش من حاجه انا هطلع دلوقتي وبعدين هبقي





 اجيلك وبعدين طلعت شهد بعديها بشويه نور طلعت من اوضتها و لقيت نفسيها رايحه عند علي اخوها 
وبعديها لقيتو قاعد في الصالون وقعدت جمبو   
نور / علي 
علي/ عايزة اي... انا عارف انك هتقوليلي مش عاوزه اتجوز بس انا مليش دعوه انا ليا دعوه بنفسي وبس 
نور ببكاء / ونبي يا علي عشان خاطري ونبي مش عايزه اتجوز وبعدين علي خدها في حضنو وهنا نور انهارت من العياط ونبي عشان خاطر ربنا هو انا مش اختك مش عايزه اتجوز انا نفسي اموت وارتاح 
علي بحنان /هشششش اسكتي بطلي عياط بقا انا مش بأيدي حاجه اعملها مهران اخونا الكبير محدش يقدر يعطرد علي كلامو 
نور / يعني اي هتجوز 
وبعدين نور راحت تجري علي اوضتها فضلت تعيط وتتوسل لي ربنا عشان يحميها منهم ومن محمد ده لحد ما النوم غلبها و نامت 

                                    في المساء

قامت نور علي حد بصحيها وكانت شهد الي بتصحيها  

نور / في اي يا شهد 
شهد /قومي عشان مهران عايزك تحت 
نور/ حاضر نزله 
               
                                     في الاسفل 
كان قاعد مهران هو و محمد و علي وفهد كانو قعدين 
مهران / تعالي يا نور اقعدي عشان المأذون يكتب 
نور حست بي دوخه بس مسكت نفسها وقعدت 
وهي حاسه نفسها انها ضعيفه جدا 
محمد / ابدا يا شيخنا 
وانتهي المأذون بل الكلمه الشهيره 

«بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير» 

محمد / مت يلا بقاا 
نور كانت هتمشي بس واقفها صوت فهد 
فهد وهو بيحضن نور قال ليها /حقك عليا يا نور انا اسف علي الكلام الي قلتهولك نور حضنتو جامد اوي وحست في الوقت ده انها ليها سند 
نور ببكاء / انا مش زعلانه منك والله عشان انا عارفه انو مهران هو الي قلك تجرحني بلكلام 
و محمد راح شدها من درعها وقال ليها احنا من هنخلص من المسلسل ده 
ونور راحت سابت فهد ومشيت معاه وركبت العربيه 
بعد ما وصلو 





محمد بغضب / متنزلي ونور راحت نزلت... وهي فيها كميه رعب ما تتوصفش و اول ما دخلت الفيلا 
راحت مامت محمد بتزغرت لولولولولولوي 
الام بفرحه/ مبروك يا حبيبي 
محمد بضيق/ الله يبارك فيكى يا امي  
الام بحنان/ انتي اسمك اي يا حبيبتي 
نور ببكاء/ اسمي نور يا طنط 
الام / طب انتي بتعيطي لي يا نور 
نور ببكاء شديد/ اصل ماما الله يرحمها هي الي اخترت لي الاسم ده 
الام بحنان / طب اي رايك يا حبيبتي ابقا انا مامتك التانيه 
نور/ ده شي يشرفني ان حضرتك تبقي ماماتي ثم اكملت بس اوعي تضربن"ي زي ماما عليا مرات بابا 
الام/ ياحبيبتي انا عمري ما امد ايدي عليكي  
محمد بضيق/ احنا مش هنخلص ولا اي يلا اطلعي فوق غيري هدومك نور طلعت فوق وطلع محمد بعديها بشويه 
محمد/ انتي لسه مغيرتش هو النهاردة مش دخلتنا ولا اي 
نور بخوف/ دخله اي انت لا يمكن تلمسن"ي 
محمد/ مش بمزاجك يا بت مش كفايه اني متجوزك غص"بن عني عشان خاطر مزعلش صحبي   
نور / محدش قلك تعالي اتجوزني 
وفجاه لقيت محمد بيقل"ع هدومو وبعد ما قل"ع هدومو بدأ يقطع في هدوم نور ونور عامله تصرخ وتعيط 
نور ببكاء / ابعد عني ابعد عاااا اوعي 
وفجاه شعرت بكف بينزل علي وشها من محمد 
محمد بغل/ اصرخ"ي زي منتي عايزه الاوضه دي عازله للصوت يعني محدش هيسمعك ابدا يا نور 
وبدا يغتص"بها و ي"درب فيها بغ"ل بيطلع كل الي فات فيها كل اما يفتكر حاجه يض"رب فيها اكتر 
لحد ما نور اغمي عليها كانت شبه الميت"ين كان ال"دم بينزل منها من كل حته و منخيرها بتنزل د"م 





(يا عيني عليكي يا نور شوفتي كتير اوي في حياتك)
و فاق محمد لنفسه من الض"رب الي بيض"ربو ليها وفضل يهز فيها ببرود «ده يا جماعه انسان معندوش قلب» 
و سبها وطلع من الاوضه 
الام بقلك / مالك يا محمد في اي شكلك مش بيطمن 
محمد / روحي شوفي الي فوق دي مالها 
وبعدين الام طلعت لي نور وشهقت لمي شفتها بل منظر ده 
محمد ببرود / مالها دي هي مستحملتش 
الام بغضب/ اي الي انت عملو فيها ده انت ضربها وتقول هي مستحملتش حرام عليك يا ابني هات دكتوره ولا دكتور بسرعه محمد رن علي الدكتوره وجت وكشفت علي نور 
الدكتوره / هي متعرضه للاغت"صاب و الدرب وهي كانت اصلا تعب"انه انا ركبتلها محلول وهي ها تصحي خلال 2 ساعتين يا جماعه البنت دي ممكن تم"وت دي ضع"يفه جدا و لزم تاكل 
محمد بنظره مرعبه الدكتورة/ تمام شكرا 
الدكتوره/ لا شكر علي واجب وبعديها الدكتوره مشيت والام طلعت تنام و محمد فضل صاحي واقف في البلكونه وع"اري الص"در ورغم ان الدنيا كانت ساقعه اوي وبرد وهو مش حاسس و بيشرب سجاير كان عامل يشرب في السجاره و بيفكر في نور والي عملو فيها وشويه وسمع صوت نور وهي بتأن بصوت ضعي"ف من الوج"ع 
نور بضع"ف/ ونبي ابعد عني انا معملتش حاجه ارجوك انا اسفه.... مايه عايزه مااايه محمد راح جاب المياه و قومها وشربها وبعد ما فاقت نور شويه 
نور صرخ"ت بخوف/ اوعي اوعي سيبني انا اناا متضرب"نيش 
محمد خدها في حضنو لاول مره وفضل يهديها 
محمد/ اسكتي متخفيش انا مش هض"ربك اهدي هششش وشويه ونور نامت ومحستش بحاجه 
                        في الصباح 
قامت نور وهي حاسه بوج"ع شديد في كل جسمها 
نور/ ااااه يا جسمي منكم لله انا اتبهدلت بسببكم محمد من وراها 
محمد/ انتي لسه شوفتي بهدله ده انا هخليكي تركعي تحت رجلي 
نور بقوه مزيفه/ لي هو انت كنت ربنا عشان اركع تحت رجلك 
محمد بغل/ ماشي انتي بطولي لسانك عليا وكمان بتردى عليا وجاب الحز"ام وهو لفه علي ايدو    
نور/ هقولك حاجه عارف مهران ضرب"ني بالح" زام زي ده قبل اما اجي هنا وانت هتعمل زيه طب استني استني هو انا عملت حاجه غلط ولا حاجه وحش"ه عشان محدش يحبني كل ده وهي شلالات الدموع نازله من عينيها محمد اتأسر جدا من كلمها وسبها وطلع بس قبل اما يطلع قال 
محمد/ انا عايز الفيلا دي كلها متنضفه انا اديت كل الخادمين اجازه 
نور/ حسبي الله ونعم الوكيل 

تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة 
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة
اكتب ف بحث جوجل دار الروايه المصريه
 واستمتع بقراء جميع الروايات الحصرية والمميزة

تعليقات