رواية احببت الفتي الغامض الفصل السادس 6
-دخلت نادين لغرفتها وحين فتح شادى الباب ورأى شهاب وياسمين حتى صدم وفتح فمه وقال: مش ممكن مستحيييييل ازاى ده ياسمين!
ياسمين باندهاش: دكتور شادى هو حضرتك اخو شهاب؟!
خرجت نادين لتتفاجئ بوجود توأمتها: ياسمين! انتى اتجوزتى شهاب؟!
خمس دقايق من الاندهاش المتبادل لحد ما قطع الصمت شهاب: انا مش فاهم حاجة هو ازاى انتم الاثنين شبه بعض اوى كده ده انتم فولة واتقسمت نصين؟
شادى: ياسمين ونادين توأم يا شهاب والاثنين كانوا طلبة عندى فى الكلية فى القسم بتاعى
ارتمت ياسمين بحضن نادين وبادلتها الحضن وهى تبكى .. نادين: انا اسفة حقك عليا عارفة انك اتجوزتى غصب عنك بسببى انا بس بس انا كنت بحب شادى اوى ومشوفتش نفسى مع راجل غيره
ياسمين: اهدى يا قلبى بالعكس انا لازم اشكرك انك عملتى كده خلصتينى من ظلم بابا وياسين وربنا بعتلى صاحب جدع زى شهاب
نادين باستغراب: صاحب! هو مش انتم اتجوزتوا؟!
ياسمين: ايوة اتجوزنا
شادى: طيب يا حبيبتى سبيهم يدخلوا بقى نتغدى واقعدى مع اختك اتكلمى زى ما انتى عاوزة وانت كمان لينا كلام كتير اوى مع بعض
عند يارا اللى لبست وجهزت وكانت والدتها بتقرأ بالمصحف: ماما انا خارجة
منال صدقت وقالت: ع فين؟
يارا: ع الكلية هيكون ع فين
منال: محاضراتك هتبدا امتى وتخلص امتى؟
يارا: ايه ده يا ماما من امتى التحقيقات دى كلها
منال بحدة: من اليوم اللى خونتى فيه ثقتى وروحتى فيه الكباريهات مع الاشكال الزبالة اللى اتلميتى عليهم ابوكى الله يرحمه كان عنده حق لما قالى انى دلعتك وبوظتك بدلعى ليكى عمرى ما اتخيلت انك توصلى لكده
يارا بزعيق: يبقى هو الزفت كارم اللى حرضك عليا
منال بحدة اكبر: اخرسى ووطى صوتك واتكلمى عن كارم بأسلوب احسن من كده كتر خيره انه واخد باله مننا اعمامه وابوه معملوهاش
يارا: انا اسفة انا مقصدتش اعلى صوتى بس بجد انا زهقت من تحكماته وتصرفاته دى معايا انا هنزل اروح الكلية سلام
منال حاولت تمنعها لكنها خرجت طلعت هاتفها واتصلت ع كارم وعرفته انها نزلت ... كارم: متقلقيش يا طنط انا واقف تحت البيت اصلا
رأى يارا وهى بتتجه لعربيتها عشان تركبها لكن فجأة وقف باص قصادها واثنين نزلوا منه حطوها فيه
كارم بلهفة: يااااااارا
دور عربيته ومشى وراهم بدون ما ياخدوا بالهم من وجوده وبعد فترة وصلوا ع مكان مهجور فى مخزن
يارا بصراخ: انتم مين وعاوزين منى ايه؟
شخص 1: اخرسى يا بت بدل ما اقطعلك لسانك
لتسمع يارا صوت تألفه: براحة ع القطة دى بنت الذوات برضه
يارا بصدمة: هو انت؟ انت عاوز منى ايه؟
البرنس: مش قولتلك يا قطة انى مش هسيب حقى وان مش البرنس اللى يتاكل حقه بسهولة
يارا بخوف: طيب انا اسفة والله هعطيك بقيت المبلغ بس سيبنى امشى الله يخليك
البرنس: لاااااا ما انا هاخد الفلوس بس انا نفسى فى حاجة تانية بصراحة
يارا بخوف اكبر: حاااجة حاجة ايه؟!
البرنس: نفسى فيكى انتى يا عسل
رفعت يارا ايدها وضربته بالقلم: انت حيوان نجوم السما اقربلك من انك تلمسنى
البرنس بغضب وهو يلوى ذراعها خلفها: وحيات امك لادفعك التمن غالى
اقترب منها وكتف يدها وقام بتمز.. يق ملابسها وهى تصرخ باستغاثة وترجى اقترب منها بنظرة شهوا... نية: الليلة ليلتى انا والرجالة هنتمتع بيها بقى
وفجأة سمعوا صوت سرينة شرطة لياتى شخص: الحقوا يا رجالة الشرطة هنا
البرنس: ازااااااى ده حصل
شخص: معرفش احنا لازم نهرب
البرنس وهو يشد يارا: تعااااالى انتى كارت حمايتى عشان اخرج من هنا سليم
وبالفعل خرج البرنس وهو يمسكها من شعرها وملابسها ممزقة وتبكى وتستغيث وما ان رأى ماهر رئيس المباحث حتى قال: ماهر باشا منور والله
ماهر: اسمع يا برنس اللى بتعمله ده مفيش منه فايدة سلم نفسك بالزوق
البرنس بتهكم: معقول يا باشا استسلم ده حتى بيقولوا يموت المعلم ولا يتعلم
ولكنه لم ينتبه لذلك الثائر خلفه وانقض عليه يضربه بعنف فجرى ماهر على يارا واعطاها الجاكيت لتستر نفسها واستطاع ان يفلت البرنس من كارم الذى جرى ع يارا واحتضنها بخوف
كارم بلهفة: انتى كويسة عملوا فيكى ايه اذوكى؟!
يارا بعياط: انا كويسة بس بس حاول انه انه.....
ضمها كارم: اهدى انا هنا
كان البرنس يأكله الغضب وبدون ان ينتبه ماهر امسك بالمسدس ووجهه على يارا لكن كارم رأه وادار بها لتسكن تلك الرصاصة الغاشمة ضهره من الخلف
يارا بصريخ: كاااااارم لااااااا كااااارم هاتوا الاسعاف بسرعة
ماهر لجنوده: خدوا الكلب ده ع البوكس ... الو اسعاف فورا تيجى ع........ بسرعة
وصلت الاسعاف وحملت كارم الذى كان ينزف بشدة ... يارا: انا اسفة انا السبب والنبى قوم متسبنيش قوم وهعملك اللى انت عاوزه وهتغير والله هتغير
كارم بصوت موجوع: خايفة عليا ما انتى هتخلصى منى اهو
يارا: والله ابدا انا بحبك اوى يا كارم
كارم: جاية تقوليها وانا بموت
يارا بدموع: لا هتبقى كويس والله وهتقوملى بالسلامة انا مقدرش اعيش من غيرك انا بحبك والله بحبك
اغمض كارم عيونه ووصلوا الى المستشفى وبدأوا فى ازالة الرصاصة من جسده وصلت منال ورات ابنتها تائهة وخائفة فاحتضنتها وطمئنتها
عند ياسمين ونادين ... ياسمين: بقى الاربعينى اللى واكل عقلك طلع دكتور شادى اخ منك مطلعتيش سهلة برضه تاخدى منى كراشى اخص عليكى
نادين بضحك: اتهدى ما القسم كله كان بيكراش عليه بس انا اللى صنعت المعجزة وخطفت قلبه
ياسمين بغمزة: واقعة واقعة يعنى😂
نادين بكسوف: اتلمى واحكيلى ايه حكاية صاحبك دى؟!
فحكت لها ياسمين عن الاتفاق الذى بينها وبين شهاب ثم اكملت: بصراحة كل يوم بكتشف فيه حاجة جديدة تعلقنى بيه وبوجوده شكلى وقعت فى حبه الشاب الغامض
نادين: واخيرا وقعت الياسمين بالحب وهقولها يا بتاعت شهاب
فجاة سمعوا صوت زعيق قوى يأتى من الخارج فخرجت الفتاتان ليصدمان لرؤيتهم............................
شاهد👈الفصل السابع
تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة
اكتب ف بحث جوجل دار الروايه المصريه
واستمتع بقراء جميع الروايات الحصرية والمميزة
اكتب تعليق برايك هنا