Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية اسير ظلامي الجزء الثاني احفاد الاسيوطي الفصل السابع 7 بقلم رنا احمد عماد

رواية اسير ظلامي الجزء الثاني احفاد الاسيوطي الفصل السابع 7

 رواية اسير ظلامي الجزء الثاني احفاد الاسيوطي الفصل السابع 7 

عزه بضحك /ههههه لا عارفه ربنا يخليك ليا بس يلا وصلني علي البيت ينوابك ثواب .

عز بابتسامه ساحره وغمزه /عنيا ي عسل يلا بينا .

*****************.
في المستشفي .
كانت تجلس مليكه مع سليم بضحك واستمتاع فأصبحت تعشق وجودها بجانبه وهو أيضا يرا دائما الامل بها .

سليم بابتسامه/بصراحه ي لوكه انتي ادتيني امل في الي جاي بشكل مش طبيعي ربنا مايحرمني منك .

مليكه بابتسامه/ولا منك بس ممكن تسبني بقا اشوف باقي حلاتي ولا أنا دكتوره ليك انت وبس .

سليم بابتسامه ساحره/يريت تكوني ليا انا وبس ساعتها هكون اسعد انسان في الدنيا .

مليكه بخجل وارتباك /انا همشي ي سليم وشويه وهجيلك تاني عن اذنك .




سليم بابتسامه/متتاخريش عليا قسما بالله بتوحشيني .

****************.
في فيلا طاهر ...

كانت تجلس رباب في احضان ادهم وهم يشاهدون التلفاز ليسير جاسر بثقه وثبات ..

/مساء الخير.

رباب بابتسامه/مساء الخير ي نور عيني.

جاسر بابتسامه/كنت عايز اتكلم معاكم في موضوع مهم .

ادهم بترقب/خير ي جاسر .

جاسر بابتسامه/انا قررت اتجوز .

رباب بفرحه لا توصف /للوووووي بجد ي جاسر بجد ها شوفتها فين ساكنه فين يلا نطلبها دلوقتي يلا .

جاسر بابتسامه وهو يقبل يدها/ايه ي ست الكل اهدي .

رباب بابتسامه/اهدا ايه ي واد ده انت منشف ريقنا بس مين دي ايه الي وقعت جاسوره .

جاسر بابتسامه/زميلتي في الشغل .

رباب بصدمه /ظابطه .

جاسر بضحك /ههههه ظابطه لا ي ستي دي خبره في الكمبيوتر وكده بنت كويسه جدا .

ادهم بجديه /بنت مين ي جاسر.

جاسر بجديه/هي يتيمه ي بابا ملهاش اب ولا ام وهنروح باذن الله نطلبها بكره في شقتها .

رباب بحزن /ي عيني ي بنتي أن شاء الله حوالنا كلنا انا هروح بقا اجهز كل حاجه مبروك ي نور عيني مبروك .

ادهم بجديه /مبروك ي جاسر .

جاسر بابتسامه/الله يبارك فيك ي بابا عن اذنك .

*****************.
علي السطوح ..

كانت تجلس همس وهي تحدث اختها نورا بطريقه الاشاره .

/ي عني انتي معندكيش مانع نروح تعيش في الفيلا .

نورا وهي تتحدث بلغه الاشاره /حسن انسان مهذب انا حسيت بكده من خوفه علينا انا عيزاكي ترتاحي من الهم ده وانا معاكي في أي حاجه ي حبيبتي .

همس وهي تحتضنها بحنان/ربنا يخليكي ليا يا حبيبتي انا هعمل المستحيل علشان تعملي العمليه ي حبيبتي وتعيشي زي كل البنات .

***************.
من امام محل المعلم عزت ..

كان يسند عز عزه ليسرع إليها عزت بقلق .

/فيه ايه ي بت مالك .

عزه بابتسامه/مفيش حاجه ي بابا دراعي اتكسر في التمارين .




عزت بحده /مش قولنا بلاش موال الكاراتيه ده .

عزه بابتسامه/خلاص بقا ي ابو عزه معانا ضيف عز زميلي واد جدع اوي ي بابا فضل معايا من اول ماتعبت لحد دلوقتي .

عزت بجديه /اه نورت ي ابني انا اسف .

عز بابتسامه/ولا يهمك ي عمي حمد لله على سلامتها عن اذنكم .

عزت بجديه /قسما بالله مايحصل الا لما تاكل معانا عيش وملح .

عز بابتسامه/لا معلش ي عمي مره تانيه.

عزه بابتسامه/خلاص ي عز الموضوع منتهي المعلم عزت قال تاكل يبقا تاكل .

عزت بجدية/متقلقش ي ولدي هتاكل حته لحمه عسل انا الي دبحها بايدي اصل محسوباك جزار .

عزت وهو يبلع ريقه بصعوبه /ونعم الناس ي معلم عزت انا مقدرش ارفضلك طلب اتفضل حضرتك .

ليكمل بهمس /هو فيه ايه احنا موعودين بالثروه الحيوانيه ولا ايه مره فرارجي ودلوقتي جزار استرها علينا يارب .

**************.
في شقه سما ورشا ..

رشا بابتسامه وغمزه /اوعا ي معلم مش قولتلك انك هتوقعيه .

سما بابتسامه وسعاده/ده هو الي وقعني علي جدور رقبتي الواد مزز اوي ي رشا .

رشا بهيام /اه مش هو لوحده سيفو كمان مزز اخر حاجه .

سما بضحك /هههه ايه ده انتي كمان وقعتي بس بصراحه الحب حلو اوي ي رشا صحيح انا لسه معرفتش جاسر اوي بس الي قالوه خلاني احترمه اوي.

رشا بابتسامه/ربنا يسعدك ي حبببتي انتي تستاهلي كل خير بس يلا ي حلوه فوقي من الغيبوبه دي علشان نروق الشقه كده ونظبطك ي عروسه .

سما وهي تحتضنها بحنان /ربنا يخليكي ليا ي حبيبتي .

*****************.
في غرفه جاسر ...

كان يجلس ومعه حسن ويوسف .

يوسف وهو يشرب القهوه /اسمعي مني ي جاسر الجواز ده موضوع فاشل ومكلف صدقني .




حسن بغيظ /والنبي خليك انت في حالك ي سي سمير ابو النيل انت ي ساتر .

جاسر بضحك /هههه ربنا يرزقك ي يوسف بالي تخليك تصرف الي وراك والي قدامك .

يوسف بصدمه /نعم دي مين دي أن شاء الله.

عز وهو يغني باندماج /بحبها بحبها وفي قلبي ساكن حبها له بحبها .

جاسر بسخرية/اهلا ي اخويا شرفت ي سي حلم خير انت كمان .

عز بابتسامه/بقولكم ايه بقا انا بحب وواقع من الاخر .

حسن بابتسامه/هههه هو فيه النهارده .

يوسف باستغراب /هي شوطه ولا ايه خليكم كده متعملوش بنصيحتي .

عز بغيظ /انت بالذات تسكت خالص علشان مش ناقصه طاقه سلبيه .

جاسر بابتسامه /مين بقا ي سي عز سعيده الحظ دي الي امها وأبوها والبلد كلها داعيه عليها .

يوسف بضحك /ههههه .

عز بابتسامه وهيام /عزه .

جاسر بسخرية واستفزاز /اه البت الي ضربتك .

حسن بضحك/هههههه .

عز بغيظ شديد/ايوه هي ي جاسر ضربتني في قلبي .

حسن بابتسامه/لا ده انتوا يومكم يوم لنا هنزل تحت .

عز باستغراب /ايوه صح فيه بنتين تحت ومعاهم شنط تحس انهم جاين يعيشوا هنا بس مش فاهم مين دول .

حسن بلهفه وهو يسير للخارج /دي اكيد همس بنت بمائه راجل عملت الصح سلام .

جاسر وعز ويوسف معا بصدمه/همس .

****************.
في الاسفل ...

كانت تجلس همس مع ادهم ومعتز .

همس بابتسامه/انا مش عارفه اقول ايه ل حضرتك .

معتز بابتسامه/متقوليش حاجه انا الي فخور بيكي انك عرفتي طريقك الصحيح ربنا يكرمك أن شاء الله ي بنتي وصدقيني هنا هتحسي انك في بيتك .

حسن بابتسامه وسعاده /فعلا ي بابا هي كده اختارت الطريق الصح .

همس بابتسامه وارتباك /شكرا جدا ي دكتور حسن كله بفضل حضرتك .

معتز بابتسامه/ادهم طلع همس الجناح الي فوق وعينكم علي نورا في الجنينه.

**************.
في الجنينه....

كانت تجلس نورا وهي تأكل الجاتوه ليقترب منها يوسف باستغراب .

/انتي مين وايه ده ي نهار اسود بتشربي عصير وقدامك حتتين جاتوه ايه الاستهتار الي انتي فيه ده وانا بقول البيت ماله محدش عارف أن بيت المومن بيخرب قبل بيت الظالم اسمعي مني التوفير والحرص دول احسن شي في الدنيا .

نورا وهي تكتب في الورقه بغيظ ليقراها يوسف لينصدم منها ليتحدث بغيظ .

/ده مش حرص ده عفانه ونتانه .

هي حصلت ل كده .

همس بابتسامه/مساء الخير.

يوسف باستغراب /هما اجروه الفيلا مفروش ولا ايه .

همس بابتسامه/انا سكرتيره معتز بيه واحنا ضيوف عنده انا واختي شويه .

يوسف بهمس وغيظ /ايوه أصلها كانت ناقصه وطبعا هياكلوا ويشربوا هنا مهو مال سايب.

همس باستغراب /حضرتك بتقول حاجه.

يوسف بغيظ/لا ابدا وانتي حسابك معايا بعدين بقا انا معفن ونتن ماشي .

******************.
في شقه سما ...
ليلا ....

كانت تذهب يمينا ويسارا بارتبك وهي في قمه انواثتها وجمالها.

رشا بغيظ شديد/جرا ايه ي بت دوختيني.

سما بارتباك /مرتبكه اوي ي رشا .




رشا باستفزاز وسخريه/بكره يجي جاسوره وترتاحي ي حلوه .

سما بجنون /جم جم افتحي بسرعه .

رشا بابتسامه/طب ادخلي انتي جوه بسرعه يالا .

لتفتح رشا بابتسامه..

/اهلا وسهلا اتفضلوا حضراتكم .

سيف بابتسامه وغمزه /يزيد فضلك ي عسل انت .

رشا بابتسامه خبيثه /الله وانت ايه الي جابك.

سيف بابتسامه وغمزه /جاي للعسل وربنا وبعدين مش يمكن تبقا جوازتين ونلم الشمل علي بعضه وادوق العسل ده .

رشا بضحك /ههههه .

سيف بغمزه /اللعب ي عسل.

سما بابتسامه وخجل /مساء الخير.

رباب بابتسامه/مشاء الله ي عروسه ابني مشاء الله ي جاسر عرفت تنقي قمر منور .

ادهم بابتسامه/الف مبروك ي بنتي .

سما بابتسامه/الله يبارك في حضرتك ي عمي .

جاسر بغيره وهمس /ايه الفستان ده حاسبك معايا بعدين .

سما بابتسامه وهمس /بتغير ي باشا .

جاسر بحده وهمس /اوعي تستفيزني علشان متشوفيش وشي التاني فاهمه .

سما بابتسامه وهمس /امرك ي باشا .

رشا بابتسامه/منورين والله شرفتونا .

سيف بابتسامه/انت الي منور والله مبسبوسه .

ادهم بابتسامه/شوفي ي سما ي بنتي اوعي تفتكري نفسك يتيمه انتي دلوقتي بنتي ي عني لو الواد ده زعلك انا الي هخدلك حقك منه فاهمه .

سما بابتسامه ودمع الفرح /ربنا يخليك ليا ي عمي .

رباب بابتسامه وحنان /ويخليكي لينا ي حبيبتي بكره إن شاء الله هنزل نجيب الشبكه ل احلا عروسه في الدنيا كلها .

سما بابتسامه/صدقيني ي طنط انا مش عايزه حاجه كفايه اني اكون في وسطيكم .

جاسر بابتسامه/مرات جاسر الاسيوطي غاليه وغاليه اوي كمان.

سما بابتسامه/ربنا يخليك ليا ي حبيبي وميحرمنيش منك ابدا .

*****************.
في غرفه طاهر ...
في غرفته 
كان يجلس عز وهو يحدث عزه بابتسامه.

/عامله ايه دلوقتي ي عزه .

عزه بابتسامه/اول ماسمعت صوتك بقيت احسن .

عز بابتسامه/تصدقي اني مبقتش اقدر اقعد يوم من غير ماسمع صوتك ده انتي شقلبتي كياني .

عزه بابتسامه/وانت كمان ي عز مكنتش متخيله أن ده يحصل من بعد اول مقابله بينا هههه ده كنا هنولع في بعض .

عز بابتسامه/مش بيقولوا مامحبه الا بعد عداوه .

يوسف بابتسامه خبيثه /ي واد انت ي بتاع المحبه .

عز بغيظ شديد/سلام ي ربيع هكلمك بعدين بعدين انا .

يوسف بضحك /ههههه لا حلوه دي .

مهاب بغيظ شديد/بقولكم ايه بقا انا عايزكم في مصلحه .

عز بغيظ/خير ي اخويا انت كمان .

مهاب بغيظ شديد/عايزكم تساعدوني ادي الهديه دي ل هايدي ابوها منعها تخرج خالص وانا هموت واشوفها النهارده عيد ميلادها وانا لازم اديها الهديه دي .

عز بابتسامه/وماله يلا بينا .

******************* 
من أسفل الفيلا المجاوره لهم ..

كان يقف مهاب أعلا السلم وهو يحدث هايدي وعز ويوسف أسفل السلم .

عز بغيظ شديد/ماتخلص ي عم روميو .

هايدي بسعاده /الله دي حلوه اوي ي هوبا .

مهاب بابتسامه /روح هوبا من جوه كان لازم اقولك كل سنه وانتي طيبه ي حبي .

يوسف بغيظ /ماتخلص يالا .

هايدي بابتسامه /بس دي شكلها غاليه اوي ي هوبا .

مهاب بابتسامه/مفيش حاجه تغلا عليكي ايه س عني 700جنيه فدا تراب رجليكي.




يوسف بغيظ وصراخ /كام كام ي اخويا ي نهار اسود ومنيل تتدفع ده كله في هديه زي دي .

عز بغيظ شديد/أخرس الله يخربيتك الناس هتصحا .

يوسف بغيظ شديد/والله ضغطي علي ي عني مش كفايه واقفين معاك وقولنا نساعدك دي اخرتها .

جاسر بنظره توعد /طب كنتوا قولتولي كنت شاركتم معاكم في العمل البطولي ده انا احب دايما فعل الخير .

عز بغيظ شديد/احيه ي ابو سوسو احيه منكم لله ي مهاب انت ويوسف اشوف فيكم يوم .

هايدي بقلق /هوبا .

مهاب بغيظ شديد/ي اختي اتنيلي بالراحه ي جاسر والنبي ..

تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة 
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة
اكتب ف بحث جوجل دار الروايه المصريه
 واستمتع بقراء جميع الروايات الحصرية والمميزة

تعليقات