Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشق السيف الفصل التاسع 9 بقلم فاطمة وجية

رواية عشق السيف الفصل التاسع 9

 رواية عشق السيف الفصل التاسع 9 


"صلي علي من كان حديثه يشفي الصدور🖤"

ملاك بصدمه:انا في بيت طاعه

يوسف بصص لي الظابط بصدمه متوقعش سيف يعمل كده

عماد:طيب انا هتفهم معاه و

قاطعه الظابط:دي حاجه ترجعلك انا معايه محضر من النيابه ولازم انفذه خلي مدام ملاك تتفضل معايه بهدؤ

بصت ملاك ل يوسف بخوف:يوسف اعمل حاجه

يوسف بصلها بتوتر وسكت

بصتلو ملاك بصدمه:يوسف هيخدوني

يوسف عنيه اتحولت لي الاحمر:محدش هيقدر يخدك مني

الضابط:خلينا نمشي بهدؤ لو سمحتي

العم بحده وهو ينزل الدرج:في اي

الضابط:معايه امر نيابي اني اخد المدام ملاك

العم:نيابه لي

الضابط:جوزها طلبها في بيت الطاعه ولازم انفذ الامر 

العم بهدؤ:ملاك روحي مع حضرت الضابط

ملاك بصت بصدمه:عمي

بصلها بنظره ارعبتها ليردف بحده:مش ده اختيارك

ملاك بصت لي يوسف بدموع:يوسف متسبنيش

يوسف:انا مش هسيبك

في القسم دخل بجمود وهو ماشي بثبات:سيف الهواري جي استلم مدام ملام مراتي ويشدد علي جملته الاخير مضي علي الاورق وخد ملاك الي مبصش ليها من ساعت مطلعو ووصل البيت وكان رايح اوضه وقفه صوت

ملاك بحده:طلقني

سيف بجمود من غير ميلتفت:مش هطلقك

ملاك بصوت عالي:انت هتكدب الكدبه وتصدقها جوزنها يعتبر باطل انا جوزي عايش

يلفلها سيف وملامحه كسيها البرود:اثبتي

ملاك بعقد حاجب:يعني اي

سيف وهو يقترب منها بحده:يعني اثبتي ولحد ميثبت انو جوزك انتي مراتي وهتفضلي هنا 

ملاك بعصبيه:انت فكرها سيبه هشتكيك في المحكمه وهيطلقوني منك




يقرب سيف منها ويحصرها في الحيطه:تشتكيني تقولي اي جوزي مش عايز يسبني اعيش مع حد غريب

ملاك بنفعال:انت ازاي تتكلم عني كده

سيف بهدؤ:ده الكلام الي عايزه الناس تقوله عنك معاه ورق يثبت انو يوسف اي يضمن انو هو

ملاك بنفعال:انا غلطانه اني وثقت في واحد حقير زيك
 جملتها اخترقت قلبه ك السهم

بصلها بعتاب ومشي من قدامها قاعدة ملاك علي الارض تعيط

اسد جري عليها:مياك انتي جيتي وحشتين 

ملاك رفعت وشها لي

اسد بزعل:انتي بتعيطي يي هو انتي مش عايزه تقعد هنا(لي)

ملاك بدموع:مش زعلانه

اسد بمرح:تعايي(تعالي)ويشد ملاك من اديها ويروح الاوضه بتعتها تبص لي الباب ب استغراب وتبص ل اسد

اسد بمرح:حيو انا ايي يونته(حلو انا الي لونته)

ملاك ابتسمت بحزن وهي بتتلمس الباب:حلو 

فتح اسد الباب فتحت عنيها بنبهر كنت الاوضه باللون البينك مليانه بلالين والسرير والديكور وكل حاجه جديده

ملاك:مين عمل كده

اسد بمرح:بابي عمي كده بعد متغدغ اياوضه (بابي عمل كده بعد مدغدغ الاوضه)

بصت ملاك حوليها وبصت لي اسد الي بيبصلها ببتسامه كان سيف وقف عند الباب بيبص عليها بحب اول ملفت وشهه استخبي ورجعت تكلم تاني اسد بصلها وبعدين مشي بعيد رفع الفون ودق رقم

سيف:الو

عماد بتافف وغيظ:بترن عليا لي عاد بعد الي عملتو دا ها 

سيف برفع حاجب:عملت اي

عماد بعصبيه:انت عارف انا بتحدد عن اي

سيف بتجاهل:هي ملاك بتحب الحلويات

عماد بغيظ:اتصل متصلش عشان اكده

سيف بضحك:لا عشان اسالك 

عماد بمكر:مين جال هجالك

سيف بخبث:عشان لو مقولتليش هتصل ب الحج يقولي وهقوله عماد مرديش يقولي عشان بيحبها

عماد بغيظ:بتحب المشبك وقف السكه ف وشه ضحك سيف بخفه ونزل وجي بليل كان معاه لفت مشبك ودخل البيت كنت ملاك قاعدة واول ما شفتو قامت وقفت قاعد سيف ببرود:عايز قهوه

ملاك:مشيت منرغير مترد علي راحت المطبخ وبدات تعمل الاقهوه اول مشم راحتهه ابتسم بعد شويه جت وحط القهوه قدامه بصت لي المشبك وفضلت وقفه

سيف بستفزاز:روحي انتي بقا

ملاك في سره:اروح فين والمشبك

سيف:علي فكره بقا بطني هتوجعني

ملاك وطت راسها ب احراج وهي بتعض ع شفتها
 بصلها سيف بحنان:تعالي اقعدي هنا

بصتلو ملاك وبعدين هزت راسها بنفي

سيف بغضب:قولت اقعدي




قعدة ملاك بخوف وهي موطيه راسها

تنهد سيف وفضل بصص ليها:ملاك بصيلي

رفعت وشهه وبصتلو بفضل بصص لي عنيه 

سيف بهدؤ:لسه زعلانه مني 

ملاك بصتلو وسكتت

سيف:ملاك انا بكلمك مش بصفتي جوزك

رفعت ملاك وشهه لي ومستنيه يكمل

سيف بهدؤ:اعتبريني دكتور ويحط ايدو علي ايد ملاك ويكمل انا عارف الي حصل معاكي مش سهل وانتي مش قادره تحددي عارف الموقف كمان الي محطوطه في صعب بس انتي مش قادره تفكري صح ولحد متفكري انتي هتقعد هنا ولحد مثبتلك ان الي قولتهولك صح مش هطلقك

ملاك بصتلو بحيره:بس يو

سيف بجمود:مالو يوسف مسالتيش نفسك لي ظهر ف حياتك فجاه 

ملاك بنفعال:انا مش محتاجه ابرار ليك

سيف بهدؤ:ولا محتاج تزعقي الا لو شايفه كلام صح ومش لقيها رد وياخد لفت المشبك ويمدها لي ملاك دي ليكي واسف علي الي بعمل بس ده الاسلم ليكي و
يسكت ويبص لي ملاك وفي سره ومعنديش اغلي منك اخاف عليه باس جبهتهه وبعد عنها وراح اوضه ملاك فضلت وقفه مش عارفه تعمل اي بصت لي المشبك وابتسمت

.....:عمررر

عمر بخوف:ايو يا باشا

.....بغضب:انت فين نايم علي ودانك ازاي يحصل كده

عمر:بشه انا

...:هشش مش عايز اسمع اعزار ويكمل بغضب مكنتش عايز اعمل كده انت الي اطرتني

ملاك مربع وقاعد تاكل مشبك خبط سيف بخفه ودخل

سيف وهو بيبص لي الفون ولي ملاك وبيكتم ضحكته:عمك عايزك

ملاك برفع حاجه:وميتصلش بيا لي

سيف:بيقول بيتصل وانتي مردتيش خدي

قربت ملاك منه وهي في اديها قرص مشبك وخدت الفون

ملاك:الو يعمي

العم:اي الو دي الناس العدلها بترد السلام الاول

ملاك:سلام عليكم يا عمي

العم:وعليكم السلام احنا جين بكره

يقرب سيف وياخد حته من المشبك الي فاديها بصتلو بغيظ وودته بعيد
 ملاك بغيظ:تنورنا يا عمي 

سيف يقرب منها بنص عين ترجع ملاك لي وره 

ملاك بنفعال:انت عبيط

العم بعصبيه:تحشمي من ده الي عبيط

ملاك باحراج:مش انت ياعمي يمسك سيف خصلاتها يلعب بيها

ملاك بغيظ: تصدق انك بارد

العم بغضب:قولتلك تحشمي يا جليلت الربيه

ملاك بكسوف:اسفه ياعمي وقفلت معاه ولفت لي سيف بعصبيه:عجبك كده يقرب منها بخبث




ملاك بخوف:ارجع كده وخليك بعيد

سيف بخبث:ولو مبعدتش

ملاك بغيظ:بطل رخامه

يقرب سيف وشه من وش ملاك وانفاسه بتلحف وشهه وبصص في عنيه

ملاك:سيف ابعد

سيف بثابت عكس الي جوه:ابعد لي

ملاك وبتدت تنتفض وبصله بخوف بعد سيف عنها وشدها لي حضنه 

سيف بحنان:متخفيش انا كنت بهزر معاكي ويملس علي ضهرها لحد متهدي يبعدها عنه ويبص ف عنيه:انا مش هجبرك علي حاجه ياملاك وزي مانا مبحبش حد يجي جنب حاجتي مش هجي جنبك لحد منعرف انتي مرات مين ويكمل بخبث بس ده ميمنعش اخد حقي بعدين

ملاك بغيظ:برا برا يا سافل

سيف بضحك:والمشبك

ملاك:مفيش برا

بصلها ببتسامه خفيفه:تصبحي علي خير

ملاك:وانت من اهلو

خرج سيف وقاعدة ملاك تفكر في كلامه لحد مستسلمت لي النوم قامت الصبح علي صوت زعيق خرجت برا كان يوسف وعمها وعماد ومعتز برا

يوسف بعصبيه:انت هطلق ورجلك فوق ركبتك

سيف ببرود:مييين انا

يوسف بغضب:مانت لو مطلقتهش محبسك

سيف بعند:انا عايز اتحبس

يوسف:يبقا هخدها تعيش معايه من غير طلاق

سيف بستفزاز:برا البيت ده ملاك مش طلعه شكل متعرفش من سيف الهواري

يوسف بعصبيه:وانت متعرفش انت بكلم مين انا يسكت ويبصله بغيظ

سيف بهدؤ:هكون بكلم مين 

العم بحده:كفيكم عاد ويلتفت لي سيف وانت ياسيف 

سيف:ايو يا عمي

العم بجمود:دلوقتي مينفعش ملاك تبقا ع ذمتكم انتو الاتنين 

سيف بهدؤ:ملاك علي ذمتي انا بس

العم:كيف ده 
 سيف بهدؤ:لان يوسف ده ميت وشهادة الوفاء اهي

يوسف بغيظ:دي مزورة

سيف ببتسامه:اها مزوره بس تقدر تثبت دلوقتي متقدرش تطلع ورق او تثبت انك يوسف ده لو كنت يوسف فعلن

يقوم يوسف بعصبيه:انا هاخد ملاك واعلي ما ف خيلك اركبه

العم:اكده انت بتصغيرني يا سيف يا ولاي

سيف:معاش الي يصغرك يا عمي ويسكت شويه هرجعلو بشرط

يوسف بنفعال:انت هترجعها غصب عنك

سيف بحده:محدش يقدر يطلع ملاك من هنا طول مانا لسه بتنفس غلطان كده ياعمي

العم:واي شرطك

يوسف:انتو هتسبو يتشرط علينا

العم بحده:اسكت انت

سيف:شرطي يدور علي شغل ويجيب شقه لي ملاك

يوسف ببتسامه:موافق يلا يا ملاك

سيف:حد متشتغل وجيب الشقه ملاك هتفضل هنا وهي سره هتفضح نفسك بنفسك

العم بحده:ومتقعدش ف بيت عمها لي

سيف وهو بيبص ل عماد:عشان هي ع ذمتي 

عماد:خلاص عاد يابوي يلا عشان نعاود

سيف:تعاوده فين انتو قاعدين معانا يومين

يوسف بسرعه:انت كمان تعبان من السفر يا عم

سيف:اوضكم جاهزه تعالي اوريكي اوضكم تستريحه 

نزل سيف بعد مورهم اوضهم:ملاك تعالي عايزك 

دخلت اوضه وستني ملاك دخلت ملاك 

سيف:اقفلي الباب وتعالي

ملاك قفلت الباب وجت 

سيف بهدؤ:هسالك سؤال وتردي عليا 

ملاك:سؤال اي

سيف بهدؤ:يوسف كان عندو اي علامه مميزه ف وشه او جسمه

ملاك:عندو شامه فوق شفيفو لي

سيف:مفيش ويكمل بحد لبس قصير مفيش طول مهما هنا قصري كلام مع يوسف وحركات

ملاك ببراءه:يعني اي حركات

فجاه يسحبها سيف لي وتقع ف حضنه يقرب منها ويهمس قصدم شفيفها:بحبك

ملاك بصدمه:هااا

يبتعد عنها شويه وهي لسه ف حضنه:حركات زي دي

ملاك اتضيقت:يعني دي من حركات

سيف ببرود:مممم انتي عايزها بجد

يفتح يوسف الباب فجاه ويبص لي ملاك بغضب:انتي بتعمل اي ها

سيف بستفزاز:بعد كده دق الباب

يوسف يشد دراع ملاك بعنف
 يوسف بعصبيه:لما اكلمك ردي بتعمل اي ف حضنه

ملاك بتبصلو بصدمه وعيونها اجمعت فيها الدموع

سيف بحد:سيب اديها واوعي تكلمها كده تاني

يوسف بعصبيه:اه ما الموضع علي هواء ويبص لي ملاك من فوق لتحت

حط سيف ايدو ف جيبه وبصلو ببرود جريت ملاك علي اوضتها واول مطلعت لكم يوسف عدد مرات

سيف بغضب مكتوم:تتكلم معاه بعد كده بادب

يوسف وهو بيمسح شفايفه من الدم:خلينا في المفيد عايز اي

سيف بحد:انا عارف ان انت الي كنت بتحوم حولين العمره وان انت كمان الي كنت ف الملاهي

يوسف بخبث وهو بيقعد علي السرير:وانا الي كنت بقا في المستشفي وفي الاسانسير ايو مش هنكر

سيف:حلو نلعب علي المكشوف هتستفيد اي

يوسف:ملاك

سيف وهو عقد حواجبه:مالها

يوسف:ليا وهتفضل ليا قرب منه وبدا يدقق في ملامحه يوسف اتوتر وبعد عنه

سيف:انت الي اتصلت بعم ملاك 

يوسف ببراءه مصتنع:انا!!

سيف:انت الي ظهرت نفسك لما عرفت ان ملاك هتتجوز

يوسف ابتدا يتوتر

سيف:مش بعيد قتلت حمزه

يوسف:لا كده بتتبل عليا

سيف ببتسامة نصر:يعني اول حاجتين صح

يوسف بتوتر:متدخلش ف الي ميخصكش انت دكتور وليك سمعتك

سيف يقرب منه:وراك اي مخبي

يوسف يلتفت ويديلو ضهره:الاحسن متعرفش ولقبل ميطلع من الاوضه 

سيف بهدو:لي عشان انت مش يوسف مثلا

يفتح عينه بصدمه وهو لسه مديلو ضهرو

سيف يكمل:وممكن جد يكون يوسف ميت

يبتسم بخبث ويلفلو:خيالك واسع اوي يا دكتور

سيف بصلو بتفحص:وارد يا بشمهندس

معتز دخل الشقه ورمي مفاتيحو باهمال وقعد بتعب 

خديجه حطت قدامه الاكل :عايز حاجه تاني

معتز:لا شكرا 

خديجه:قهوه عايز

معتز:لا

خديجه:شاي قبل منام

معتز بتافف:متنامي يا وليه

خديجه بغيظ:انشاءالله عنك معزت 




معتز بصلها بحزن وسكت قربت منو 

خديجه:مالك

شال كوبية الميه ورشهه بيها تشهق خديجه وبتبص بغيظ
 معتز بتنهيد:ياه ارتحت

خديجه بغيظ:اي الي هببتو ده

معتز ببرود:عايز شاي

خديجه ببتسامه:بس كده

معتز ف سره:انا مش مستريح هتسمني ولا اي

خرجت خديجه بشاي وبدل متحطه علي التربيزه دلقتو علي معتز

معتز بصراخ:اعيييييي يابنت المجانين

خديجه بستفزاز:ياااه انا كده ارتحت

معتز بغيظ:يامفتريه انا عملت فيكي كده

خديجه بغيظ:ايو رشتني بالمايه 

معتز بتالم:تقوي تحرقينئ يامتخلفه

خديجه:ده من غير اقصد

معتز:منك لله 

خديجه:ربنا يخدك براحه

معتز:ويهدك

خديجه:يهدك انت 

معتز:بنت هضربك

خديجه:هشش اخرك كلام

قام معتز جريت علي جوه 

ملاك نايمه حسه بحاجه ف بتحوطها 

ملاك ببتسامه:سيف

يوسف بعد عنها:سيف

تلتفت ملاك بفزع:يوسف انت بتعمل اي هنا

يوسف بحد:كنت فاكر انك هتفرحي

ملاك:سيف لو شافك هنا ها يقطعها يوسف بقبلها عنيف تبعدو ملاك عنها يشدها اكتر لحد متورمت شفايفه

يوسف بغضب مكتوم:سيف سيف قولتلك مجبيش اسمو قادمي




ملاك بخوف وبدات تدمع:يوسف انت اتغيرت

يوسف ابتدي يهدي ويملس علي شعرها بحنان:انا اسف انفعلت شويه

ملاك بخوف:بطل تعمل كده 

يقرب يوسف اكتر ويبصلها بخبث:هو انا عملت حاجه

ملاك بدموع:يوسف بطل بقا 

يوسف بحزن:انا اسف وباس راسها 

ملاك:خلاص محصلش حاجه روح اوضتك 

يوسف بحزن:كنت جيبلك عصير

ملاك ببتسامه:اهاتو وشربتو وادتو الكوبيه طلع يوسف كنت ملاك استسلمت لي النوم

رجع يوسف وبصلها ومسك فون وبتسم بخبث

كان قاعد بيراجع ملف مريض وصلتو رساله طنش وكمل شغل اتبعت مسج تاني وتالت

سيف بتافف:يووه مسك الفون وفتحو وبص بعصبيه وفي لحظه كان قدام باب ملاك فتحه لقها فاضيه كور ايدو بعصبيه وراح اوضة يوسف فتح الباب وجز علي سنانه كنت ملاك في سرير يوسف وحضنها ب ايد وايدو التانيه وراه راسو وبيبصلو بخبث 

سيف قرب منه كانت ملاك
 بتبتدي تفوق يوسف غمض عينو ملاك بصت حوليها 

ملاك:انا فين تفتح عنيها بصدمه وتبص لي سيف

سيف وقف ببرود:بتعملي اي هنا 

ملاك بدموع:مش فكره انا كنت في اوضي و وفكره اني نمت والله معرف

قرب سيف ورفع ايد غطت ملاك وشه بخوف نزل سيف اديها

سيف بهدؤ:متخفيش ومسح دموعها بهدؤ بصتلو ملاك

ملاك:انا هروح اوضتي

سيف:روحي 

ملاك جت تقوم بعدين قاعد تاني ولفت راسها ل يوسف بصدمه

سيف عقد حاجبيه:في اي 

ملاك بصلو ونزلت نظره لي الفرش ووطت راسها 

سيف قرب منها بهدؤ ولف الغطي حولين ملاك ووطي وشلها لفت ايديها حاولين رقبته وبصله بدموع سيف باصص قدامه بجمود وراح لي اوض ملك وحطها علي السرير ولف يمشي مسكت ايدو

ملاك بدموع:سيف والله انا معرفش اي الي حصل 

لف سيف ليها وبصلها من غير ميرد

ملاك بدموع:والله انا حط صباعو علي شفايفها وفضل بصص في عنيه

"بس انا الي ازعلك وارضيك وحبك اتفقنا🖤"

سيف بهدؤ:ممكن تبطلي عياط الاول

ملاك بصله وبتعيط

"في عينيك طمانينة كل هذه الارض❤"

يمسح سيف دموعها:مش هقول انا مش زعلان منك انا زعلان واوي كمان

ملاك وطت راسها وبتتغطي علي اديها يرفع راسها تاني

سيف:لما اكلمك متوطيش راسك يوسف كان هنا صح

ملاك هزت راسه بهدؤ

سيف وهو ياشر علي شفايفه:هو الي عمل كده

ملاك بدموع:انا قولتلتو يبعد ومعرفش اي وداني هناك

سيف يقوم تبصلو ملاك يروح نحيت الدرج ويطلع علبه ويرجع يقعد جنبها بهدؤ ويطلع مرهم ويقرب من ملاك لتفصل بينهم بعض السنتيمترات

سيف وهي بيمسح شفايفه المتورمه بخف كي لا تالمها:وانا مصدقك ياملاك مش هسالك علي حاجه ويثبت نظرو عليها ويكمل بلاش انتي كمان تخوني ثقتي




ملاك بصتلو وانفاسه بتلحف وشهه بعد عنها سيف ملاك مسكت ايدو:رايح فين

سيف نزل ايديها بهدؤ وطلع بجامه من الدولاب وادها لي ملاك
 سيف بهدؤ:هروح انام تصبحي علي خير

طلع سيف وفضلت ملاك قاعد بتبص لي ضلو

قام يوسف بعصبيه لبس تشيرتو ونزل واول مركب عربيتو وصل لي مكان كلنا عرفينو قاعد يكسر في ازايز الوسكي ويبص لي شاشه الي عليها صور ملاك

يوسف بغضب:شكلها ناوي علي موتك انت كمان يا سيف واردف بعصبيه عمرررر 

عمر بخوف:ايو يا باشا

يوسف بغل:نفذ وصبح عايز سيف ده يحصل يوسف وحمزه!!

لو يوسف مات مين ده!! واي علاقة حمزه بالموضوع!؟ 

تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة 
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة
اكتب ف بحث جوجل دار الروايه المصريه
 واستمتع بقراء جميع الروايات الحصرية والمميزة

تعليقات