أخر الاخبار

رواية وعد السيوفي الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم عزة العربي

 

رواية وعد السيوفي الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم عزة العربي

رواية وعد السيوفي الفصل الخامس والعشرون 25


روايه وعد ❤️
بارت 25
بقلمي عزه العربي.
بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير.
مع كل كلمه قاللها المأذون كنت بدعي ربنا اني مكونش في حلم
يحيى سمع الجمله قام وقف ومسك ايد وعد وشدها لحضنه ونسوا نفسهم في حضن طويل جدا
طلع من جيبه علبه فتحها وقدمها لوعد كان خاتم ألماس بفص لؤلؤ تحفه 



يحيى: اخيرا بقيتي مراتي مبروووك يا وعدي
وعد بحب: الله يبارك فيك يا حبيبي
السيوفي قرب: مبروووك يا وعد 
وعد : الله يبارك في حضرتك
السيوفي: انا مضطر امشي دا شيك ب مليون جنيه اظن كفايه جدا انا مش عارف هقدر اشوفك تاني قبل الفرح أو لا شوفي هتعوزي ايه وهاتيه
وعد مسكت الشيك بدموع 
يحيي شده من أيدها : شكرا يا سياده اللواء وعد من دلوقتي مراتي وانا مش هسمح لحد يصرف جنيه عليها غيري
السيوفي بعصبيه: انت بتقول ايه دي بنتي وانا ابوها يا ريت متنساش
وعد ضحكت بكسره واتمنت لو امها كانت عايشه في اللحظه دي بالذات
يوسف قرب منهم واخد يحيي في حضنه : مبروك يا ديب 
يحيى: الله يبارك في عمرك يا بابا
يوسف: مبروك يا وعد يا بنتي واخدها في حضنه
وعد بصت للسيوفي بزعل وهي في حضن يوسف واتمنت لو ابوها كان عنده ذره من حنان ودفا العيله دي: الله يبارك في حضرتك
السيوفي راح عند أحمد عشان يشهد على كتب كتابه ويبقي كده عمل اللي عليه
قمر : وعد يا حبيبه قلبي مليون مبروك انا فرحانه اوي
وعد ضمتها بحب: الله يبارك فيكي انتي السبب في كل حاجه حلوه بتحصلي
قمر بزعل : متقوليش كده انتي تستاهلي كل حاجه حلوه
احمد بزعيق: هو في ايه يا جدعان انا متنيل علي عيني مستني دوري يلا اكتب يا مولانا بقي أنا مستعجل
الكل ضحك عليه
المأذون بدء يكتب وكان السيوفي ويحيي هما الشهود وخلص
بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
السيوفي ساب المكان ومشي
احمد قام وقف وشد رحيل من أيدها وقرب من يوسف : بعد اذنك يا عمي تسيبهالي النهارده ابوس ايدك
يوسف بص في الساعه قدامك ساعتين وطبعا مش عاوز أوصيك انا هجربك النهارده لو خلفت وعدك بعد كده الخروج هيكون مع زين اخوها
احمد بتكشيره بص عالساعه: ساعتين وزين ماشي عن إذنك يا عمي



شد رحيل وفتح باب عربيته وركب وساق والكل مصدوم هو راح فين وساب المعازيم
يحيى همس في ودن وعد : اخوكي المجنون اخد اختي وهرب وانا لسه قاعد قومي يا بنت السيوفي قومي 
وعد ضحكت: هتخطفني تاني
يحيي : دا لازم النهارده بالذات اخطفك 
مسك أيدها وشدها وركب عربيته وطلع
زين واقف في نص القاعه سرحان
قمر: مالك يا حبيبي واقف كده ليه
زين: هااا بقولك ايه انا عاوز اتجوز انا كمان انا حاسس اني شكلي وحش كل واحد اخد موزته وعربيته وفلسع وانا واقف اعد النجوم
قمر: ههههههههههه عقبالك يا حبيبي
زين قلدها: ههههههههههه عقبالك يا حبيبي لا حليتي المشكله صبرني يا رب
في عربيه احمد.
رحيل: انت اخدني ورايح فين 
احمد : هخطفك 
رحيل باحراج: انا مش مصدقه اللي حصل 
احمد فرمل العربية: انا مبحبش الكلام الكتير احبك اتجوزك علي طول لسه هنقرا فاتحه ونخطب والكلام الفاضي دا لا مياكلش معايا
رحيل: يعني انا بقيت مراتك بجد
احمد: تقدري تقولي مراتي مع ايقاف التنفيذ لسه شهر واوريكي اللي عمرك ما شوفتيه رحيل انا حبيتك من اول يوم شفتك فيه وانتي في الكليه حسيت أن قلبي بيطلع مني وانتي بتاخديه اتمنيت اخبيكي من عيون كل الناس خطفتي قلبي وروحي بفستانك الرقيق وحجابك اللي مخليكي ملاك انا بحبك اووي
رحيل معرفتش ترد واتوترت ووشها بقي جمره نار
احمد مسك كف أيدها وطبع بوسه رقيقه عليها 
رحيل روحها راحت وحست نفسها في دنيا غير الدنيا
في عربيه يحيي
وعد: ممكن اعرف انت خاطفني فين
يحيى ساكت
وعد: احم احم انت يا استاذ ديب قوللي خاطفني فين
يحيى ساكت 
وعد مسكت أيده: يحيى انت كويس انت مش بترد ليه
يحيي وقف العربيه وبص لوعد بصه خوفتها 
وعد: انا قلقت في ايه يا يحيي 
يحيي اخيرا اتكلم: وعد انتي بتثقي فيا صح
وعد بقلق: طبعا يا يحيي بتسأل ليه
يحيى طلع شريط اسود من جيبه وحركه قدام وعد
وعد اخدته : ايه دا يا حبيبي




يحيي اخده منها : مش عاوزك تخافي وخليكي واثقه فيا انا مستعد اموت عشانك مستعد ارمي نفسي في النار عشان انتي تكوني في امان
وعد بخنقه: يحيي انا قلقت بجد ممكن اعرف فيه ايه بقي
يحيي قرب الشريط من عينيها وربطهالها : ممكن تسمعي كلامي وتمشي معايا 
وعد بخوف : يحيي انا بخاف من الضلمه جدا بلاش عشان خاطري
يحيي مسك أيدها: خمس دقايق بس وهتفتحي ممكن
وعد بقله حيله هزت راسها
يحيي اتحرك بالعربيه وبعد دقائق وقف وفتح الباب ونزل وعد بهدوء حاضنها وبيحركها كأنها طفله صغيره 
وعد: انا مش شايفه حاجه
يحيي بضحك: طبيعي يا حبيبتي في شريط اسود علي عينك هتشوفي ازاي
وعد بنرفزه: دا وقت ضحك 
يحيى :بس اطلعي السلمتين دول كمان 
وعد بخنقه : ماشي طلعنا اهوه
يحيي حضن وعد من الخلف وباسها من رقبتها برقه واتحرك قدامها وعيونه عليها وشد الشريط 
وعد بتفتح عيونها وتغمضها باستغراب : احنا فين 
يحيى: انتي في قلبي
وعد : انا واثقه انا اقصد المكان
يحيي وعيونه بتتفحص وعد : انتي علي يختك
وعد باستغراب: يختي ؟! مش فاهمه انت تقصد تقول أننا في وسط البحر لا انت بتهزر واتحركت خطوتين
يحيي مسكها من أيدها وضمها لقلبه: ممكن تهدي اليخت دا هديه مني لمراتي اليخت اللي هيشهد علي احلي أوقاتنا وهنعمل فيه احلي زكريات
وعد بدموع: انت عارف انا مبحبش البحر وبخاف منه جدا انت متخيل أيه اللي ممكن يحصلنا هنا يا لهووي ممكن اليخت يغرق ونموت والسمك ياكلنا وممكن يعطل بينا في نص المايه ومحدش يعرف يوصلنا ونموت والسمك برضوا ياكلنا روحني يا ديب عشان خاطري 



يحيي: نموت وياكلنا السمك نموت وياكلنا السمك احنا ممكن برضوا نكون نايمين في بيتنا ونموت وممكن نكون في اي مكان ونموت خلي عندك ثقه في ربنا ثم فيا وعد قوليلي لو انتي لقيتيني بغرق مش هتضحي بنفسك وتنقذيني ذ
ذي ما انا هعمل
وعد بشهقه: لا طبعا انا اصلا مش بعرف اعوم عشان خاطري......هيييييه يحيي انت واقف فوق كده ليه
يحيي بجمود: وعد انا كمان مش بعرف اعوم ومستنيكي تنقذيني ونط في البحر
وعد دموعها غرقت الدنيا كلها حاولت تحرك رجلها بس كأنها متسمره في الأرض بعد فتره من محاولتها اتحركت وبصت برعب علي يحيي اللي كان كأنه بيغرق 
وعد حطت أيدها علي بوقها : هيموت هيموت يا ليلتك البيضا يا وعد انا عارفه اني فقر ملحقتش افرح يا ربي اعمل ايه انا كده كده هموت من غيره لا يا يحيي انا عاوزه اموت وانا في حضنك اخدت نفس عميق ونزلت ورا يحيي وهي مش عارفه هتعيش تاني ولا كده خلاص
مجرد منزلت يحيي رفعها قبل ما نفسها يتقطع واخدها في حضنه



وعد بتنهج في حضنه وهو مبتسم
يحيى: كنت واثق انك مش هتسيبيني اغرق
وعد وهي مكلبشه فيه : قلتلك هنموت يا بن الديب
يحيى ضحك وضمها لقلبه ولف بيها واتلامست شفايفهم في بوسه طويله جدا وهو شايلها بين ايديه وطالع بيها
دخلها اليخت ونيمها علي كنبه وهي بتترعش 
يحيى: وعد اهدي شويه لازم تغيري فستانك دا عشان متتعابيش
وعد : ربنا يسامحك بوظتلي فستاني هنروح ازاي كده
يحيي قرب منها وباسها تاني وهو بيفك حجابها وبيفرد شعرها المبلول وهو بيحرك أيده عليه 
بعد فتره يحيي بعد عنها بصعوبه وهو مش قادر يسيطر على شوقه ليها اكتر من كده 
وجابلها فستان شيك جدا وقاللها تلبسه
وعد: انت محضر كل حاجه ازاي كده
يحيى: شكلك لسه متعرفيش مين هو الديب تعالي اغيرلك وغمز
وعد: لا شكرا بعرف اغير لنفسي
يحيي: اسمعي كلامي مش هتندمي
وعد دخلت اوضه وقفلت عليها كويس وهي بتضحك عليه وعلي جنانه
عند أحمد
وقف قدام صايغ كبير ونزل هو ورحيل 
رحيل: احنا جايين هنا ليه
أحمد: عشان تختاري احلي شبكه 



رحيل: انا مش عاوزه حاجه
احمد دخل وهو ماسك أيدها : انا عاوز اجيبلك الدنيا كلها ممكن تسمعي الكلام
رحيل هزت راسها بالموافقه
احمد اختار خاتم ألماس يجنن ولبسه لرحيل اللي اتجننت لما شافته 
وبعدها راحوا اتعشوا والساعتين خلصوا اخد عربيته وطلع جري عشان يروح رحيل
يوسف: طيب ادخل يا بني ارتاح
احمد : معلش يا عمي اليوم كان مرهق جدا لازم ارتاح 
قمر: ربنا يسعدكم يا حبايبي يا رب فعلا انت تعبت النهارده رجعت من السفر تحضر التكريم وقفلت معاك بكتب كتابك مبروك يا حبيبي
احمد وهو بيبص لرحيل: الله يبارك في حضرتك دا اسعد يوم في حياتي عن اذنكم
يوسف : مع السلامه يا بني
 احمد مشي وطلع تليفونه واتصل بيحيي
وعد: مين اللي بيتصل
يحيى: دا اخوكي الساعتين بتوعه خلصوا قال يقرفنا ادي التليفون قفلته خالص يشرب من البحر بقي
وعد: حرام عليك طب رد شوفه يمكن عاوز حاجه
يحيى: يتفلق النهارده يوم وعدي وبس مفيش حد غيرك النهارده لازم نخلد اليوم دا
وعد: بحبك 
يحيى:قولي كمان مسمعتش
وعد: بحبك بحبك بحبك.
______________يتبع.



تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة 
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة
اكتب ف بحث جوجل دار الروايه المصريه
 واستمتع بقراء جميع الروايات الحصرية والمميزة

تعليقات



    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -