أخر الاخبار

رواية قلبي لها الفصل الخامس 5 بقلم مريم حجاج مصطفي

رواية قلبي لها الفصل الخامس 5

 رواية قلبي لها الفصل الخامس 5 


هي بصتله بتوتر وقالت بخو"ف:مش عارفه
قاسم:طب قومي البسي نروح للدكتورة
ليلي مسكت ايده وقالت بتوتر:لا مفيش داعي يا
قاسم انا كويسة
قاسم بص لايدها وسكت
عند نور
كانت مر*بوطة في الكرسي وبتفتكر اللي حصل 
فلاش باك 
فهد مسك ايدها وكتم نفسها وقرب منها بس وقفه صوت نهاد
نهاد:انا عندي فكرة احسن 
نور بصتلها بصد"مه انها ازاي واقفة معاه كده ومش بتحاول تساعدها
فهد:ايه هي
نهاد:من حوالي شهرين ثلاثة قاسم حب بنت اسمها ليلي 





وهي شبه نور باختلاف لون الشعر والعيون
نهاد:ليلي ديه معايا هاتها وحصلني 
فهد شد نور اللي بتحاول تز*قه وخرج بيها 
في نفس المكان 
نهاد بصت لليلي ولنور اللي فهد ماسكها
نور بز"عيق:انتي ازاي بتعملي كده ده انا مرات ابنك
نهاد:انا مليش الا ابن واحد وهو زياد اما قاسم ده فميهمنيش 
نور دموعها نزلت ونهاد قالت ل ليلي:قدامك خيارين مفيش ثالث ليهم 
يا هتفضلي هنا وهمو**تك ومحدش يحس بيكي ياما تنفذي اللي
هقولك عليه
ليلي بعيا"ط:موافقة 
وفعلا في خلال ساعتين كانت نهاد اتصرفت وجابت واحدة صبغت لون
شعر ليلي للاسود وجابت لها لينسز لونها عسلي
باك
نور بدات تعيط وهي بتشد ايديها بس من غير فايده
تاني يوم عند قاسم
صحي من النوم ولقيها نايمة علي طرف السرير قرب منها بس 
رجع بعد عنها وقام دخل الحمام وخرج وبصلها وقال:انا مالي
انا بحب نور بس ليه مش بفكر غير في ليلي انا لازم اشيلها من بالي
وخرج وسابها نايمة
بعد مرور شهر
عند نور
نور فكت ايديها وبعدين رجليها وقامت وقفت ومسكت الفازة ووقفت جنب 
الباب وصر**خت
فهد فتح الباب وهي ضر*بته علي راسه وخرجت وهي بتعيط 
في بيت قاسم
رجع البيت وبص لامه وقال:ازيك يا امي
نهاد:بخير
قاسم بص لليلي ومتكلمش وهي قامت قربت منه ومسكت ايده 
وحطتها علي بطنها وقالت بدموع:انا حامل يا قاسم
نهاد بصتلها بصد"مه وفجاة دخلت نور اللي بتجري وقربت من قاسم وحضنته بقوة
قاسم وقف مصد"وم وهو متجمد وفهم في اللحظه ديه هو مكنش حابب قربها ليه
منه وليه كان بيفتكر ليلي لما بيقرب منها 
وفهم أن اللي كانت معاه ليلي مش نور وان شعوره مكنش غل*ط
نور بعدت عنه وبصت لنهاد وكانت هتتكلم بس نهاد قطعتها بسرعة 





وقالت بخب*ث:ازاي اي واحده فيكم نور مش انتي اللي حامل وانتي نور
نور بصت لقاسم بصدمه ودموعها نزلت وقالت:قاسم ايه اللي بتقوله ده 
قاسم بصلها وقال بصد"مه :نور انا مش فاهم ازاي كل ده
نور جت تمشي مسك دراعها وشدها ليه وقال:نور اسمعيني
ز"قته بقوة وقالت بعيا"ط:مش عايزة اسمعك 
قاسم شدها ليه وشالها وطلع لفوق
في الاوضة
قاسم دخل بيها الاوضه ونزلها وقفل الباب بالمفتاح 
نور بز"عيق ودموع:جايبني هنا ليه ها نمت انت وهي كام مره سوا
قاسم وهو بيحاول يلم*سها ز*قته وقالت بز"عيق:متلم*سنيش يا قاسم 
انت فاهم متلم*سنيش
قاسم:نور اسمعيني
نور بز"عيق ودموع:انت اللي هتسمعني انت هتتجوزها
قاسم بصد"مه:لا يا نور انا مش هتجوز عليكي
نور بز"عيق ودموع:الموضوع مبقاش فيه اختيار الطفل اللي جاي
ملوش ذ*نب في كل القر**ف اللي حصل ده وبصت في عيونه 
وقالت:وعشان كده هتتجوز ليلي
وخرجت وسابته
بعد اسبوع في جنينة الفيلا
مروان كان واقف وجنبه نوح اللي بيبص لاخته بحز"ن علي حالها
نور كانت لابسه فستان أسود وبتحاول متعيطش
وكان فيه شوية معاازيم
المأذون بدا بالاجرات ونور دموعها نزلت وبدات تحس بدو"خه 





بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير 
نور بصت لقاسم اللي بيبصلها ودموعها نازله وفجاه 
وقعت اغمي عليها علي الارض وشعرها علي وشها 
نوح شال شعرها من علي وشها وقاسم لسه هيقرب نوح قال:خليك مع عروستك
مروان كب مياة علي وش نور 
نور بدات تفوق ونوح قال:اختي مش هتفضل هنا دقيقة واحده 
نور قامت وقفت ونوح ساندها
نور:استني يا نوح
نور بصت لقاسم وقالت:نفس الماذون اللي جوزكم يطلقنا انا 
وانت يا قاسم دلوقتي
قاسم .............

تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة 
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة
اكتب ف بحث جوجل دار الروايه المصريه
 واستمتع بقراء جميع الروايات الحصرية والمميزة

تعليقات



    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -