أخر الاخبار

رواية مصطفي وملك الفصل الخامس 5 الاخير بقلم كيان كاتبة

رواية مصطفي وملك الفصل الخامس 5 الاخير

 رواية مصطفي وملك الفصل الخامس 5 الاخير


مصطفى قرب منها وشدها عليه 
مصطفى بيزحلها شعرها لورا وهو مركز في عنيها 
: طاب ماتيجي نشوف مقرف ولا لا 
ملك ضحكت بأنوثه 
: وماله 
مصطفى زقها علي الكنبه الي وراها وقرب منها.... ملك كانت مفكره انه هيبو*سها بس اتفاجأة بيه لما مسكها من شعرها وتكلم بغل
: شكل ال**** دا مينفعش معاي وبلاش تعمليه علشان انتي مش كدا 
ملك بدموع: امال عايزني اعمل، ابقا زي العبه في أديكم.... عمك يستغل اني يتيمه و ابوك يجوزني ابنه... انا فين في دا كله... يا ترا لو جرتلك حاجه هتجوزوني ابوك
مصطفى: محدش جبرك علي حاجه 
ملك بغضب: مين قال محدش جبرني علي حاجه... كل حاجه في الدنيا بتجبرني... كنت هروح فين ولا هاكل منين لو مشيت بعد موت عمك 
دا انا كنت قاعده وحاطه ايدي علي قلبي بعد موت عمك واقول هيرموني برا البيت... رغم اني ليا ورث في عمك.. وعارفه ان محدش هيديني حاجه... يوم ما ابوك قلي اني هيجوزني ليك.. مكنتش مصدقه... شب في سني حلو رجل ملو هدومه... بس لا الحلو مش بيكمل 
مصطفى كان مركز في عنيها مع كل كلمه بتقولها... زقها لورا و ميل يلبس هدومه وطلع
..... 
: يا ابني ما هي معاها حق كدا كدا اتجوزتو ومش ناوي تطلقه ولا عينك علي وحدها غيره يبقا ليه متكملش معاها 
قالها عز الـ مصطفى الي ساند علي العربيه و بيدخن بهدوء 
مصطفى بضيق: بس ماستغفلنيش يا عز كانت قلتلي في وشي 





عز: انت عبيط يا مصطفى عايزه تيجي تقولك تعاله يا مصطفى نكمل مع بعض بعيد عن ان هي ست، وانت الي لازم تبدأء، هي برضو خافة انك ترفض 
مصطفى بضيق: يوووه خلاص يا عز 
عز: خلاص ماشي بس لما تروح لازم تتكلم معاها 
مصطفى: ماشي، صحيح عملت اي مع ريها 
عز اتنهد: هعمل اي يعنى لسه زي ما هي و الشك مالي دماغه 
مصطفى:ما انت حركاتك تخلي اي حد يشك فيك بصراحه 
عز: يعم والله بطلت من يوم ما جبنا هشام و انا بطلت 
مصطفى: معلش حاول معاها تاني دي ام ابنك و بنت عمتك برضو 
عز اتنهد: ان شاءلله، انا همشي عايز حاجه 
مصطفى بهدوء: سلامتك 
.... 
عز دخل الشقه وباين عليها التعب لقي ريهام بتزعق لطفلهم حضنها من ضهره 
عز: روح انت يا هشام علي اوضتك 
ريهام لفت ليه بشك: كنت فين 
عز اتنهد وطلع التلفون رن علي مصطفى 
: الو ايوه يا مصطفى بقولك اي هو انا نسيت الساعه بتاعتي في عربيتك لما كنا مع بعض من شويه علشان مش لاقيها 
مصطفى: مفيش حاجه في العربيه، ممكن تكون وقعت منك في الطريق، انت وصلت البيت؟! 
عز: خلاص ماشي و ايوه لسه واصل اهو. 
مصطفى: اشطا. سلام 
عز قفل مع مصطفى وبص لريهام
ريهام سبتها بجمدو و دخلت المطبخ و دخل وراها وحضنها من ضهره 
: حماتي فين 
ريهام: نايمه 
عز: ختي الدوء بتاعك 
ريهام: ايوه خته 
عز باسها علي رقبتها وهمس
: والله مبحبش غيرك. ولا وحده بتملا عيني غيرك وبطلت من زمان من لما حسيت انك هضيعي مني 
ريهام غمضت عنيها بستسلام ليها وهو شالها وتجه لاوضتهم وبيبو*سها في كل مكان...... 
.... 
مصطفى دخل الاوضه حط المفتيح علي التربيزه الي جنب الباب و دخل 






لقي ملك نايمه وحاطه وشها في المخدها قرب وقعد جنبها، ميل بهدوء وباسها علي كتفها وهمسلها.. موفقه تكملي معاي موافقه اقرب منك 
ملك اتعدلة ليها وبصت في كل حتى معاده عنيها 
: اي الي غير رايك 
مصطفى بيرجع شعرها لورا 
: طاب وبعدين.. احنا مستنين اي يعنى... هنفضل كدا لحد امتى ما انا مش ناوي اطلقك وكدا كدا اتجوزنا ليه منديش لنفسنا فرصه. وخصوصا انتِ عجباني الصراحه ايوه كنت بتكسف من في لاول بس دلوقتي انا اتعوت عليكي و عايزك.... ايوه اتعصبت من الي عملتيه في الصبح بس اكتشفة ان دا الصح والي لازم يحصل هاااا قلتي اي 
ملك بتوتر: بس يعنى انت 
مصطفى قام بحزن مصطنع 
: لو مش عايزه خلاص... انا هتكلم مع ابوي و احررك مني 
ملك مسكت ايده بسرعه 
: لا عايزك...... بعدت وهي بتعض علي شفيف*ها بحرج... يعنى.. هو انا الصراحه من ساعة ما دخلت البيت دا وا انا كنت معجبه بيك بس دفنت مشاعري..كملت بحزن.. لانك مستحيل تبصلي
مصطفى بيرجع شعرها لورا 
: اليه هو حد يشوف الجمال دي و ميعجبوش 
ملك: علشان انا بنت ميتم و انت.. 
مصطفى سكتتها لما با*"سها بعمق وووو
.... 
عند عز صحي علي صوت ريهام الرقيق 
: عز عز
عز ببتسامه لما شاف ريهام 
: يا صباح العسل 
ريهام قربت منه بدلع 
: يا صباح الورد
عز بزهول: هو اي الي حصل بظبط
ريهام: لا مخلاص مفيش نكد تاني.. شدته من التيشرت وكملت بدلع... في دلع وبس 
عز: و دا من الباب لطاق كدا من غير سبب 
ريهام: بص الصراحه انا مش هكدب... شفت البنات الي كانت بتبعتلك علي اميلك من يومين و انت مكنتش بترد
عز بستغراب: ايوه
ريهام بتوتر: دي انا بس بكذا أميل مختلف و صحابي
.كملت بسرعه..عارفه اني الي عملتها غلط بس والله كنت عايزه اطمن قلبي... وطمن لما مردتش ولا علي وحده فيهم...و من كام يوم كمان قبلت مصطفى كان واقف مستنيك تحت الشقه وتكلم معاي وقلي انك بعت عن السكه دي
عز بهدوء:و هديتي
ريهام بدموع:بالله متزعل مني بس انا مكنتش عارفه اعمل اي،انا لما لقيت بعد جوازنا بكام يوم وحده بتكلمني و تحكيلي عن مضيق مقدرتش مشكش فيك..كنت هطلب الطلاق بس اكتشفت سعتها اني حامل في هشام..متزعلش مني 
عز شدها عليها وخدها في حضنه 
:مش زعلان و انا والله بطلت 
ريهام بشقات:خفت اكون فرض عليك علشان بنت عمتك وملزومه منك و ملناش حد غيرك انا و ماما
عز: بس يا عبيط.. بطلي عياط بقا.. ولا اقولك عيطي و انا ههديكي علي طريقتي 
ريهام ضحكت
: ايوه كدا.. الواد هشام صحي
ريهام بخجل: لت لسه نايم

بعد ست سنين 
ام مصطفى قاعده علي رجلها عيسى و محمد ولاد مصطفى 
وملك بتجري ورا لميس
: يا لميس تعالي خلصي اكلك 





لميس فضلت تجري لحد ما خبطت في مصطفي الي لسه داخل شالها و هو بيبوسها 
: حبيبت ابوها مش عجبها اكل ماما 
ملك بتزمر: ماشي يا مصطفى 
مصطفى ضحك وقرب منها باس راسها
: انا بحب اكلك والله دي لميس.. وبعدين حد ياكل العيال خصار مسلوق حرام عليكي 
ملك:ما محمد وعيسي بياكلوا و مش بيقولو حاجه 
مصطفى بص علي امه لقيها مشغولها مع العيال نزل لميس وقرب من ملك
: متيجي نطلع فوق وسيبي امي هتاكل العيال برحتها 
ملك عضتة علي شفي**فها و وشها بقا احمر مصطفى ضحك وشالها، بصلها و بيغمزلها 
: اريح العيال شويه من اكل الخضار و اريح انا كمان يا جميل انت... تمت 

تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة 
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة
اكتب ف بحث جوجل دار الروايه المصريه
 واستمتع بقراء جميع الروايات الحصرية والمميزة

تعليقات



    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -