رواية لانها امي الفصل العاشر 10
_ أية فكرت شوية :- وانا مش موافقة
_ محمد وقف بصد'مة:- يعني اي مشموافقة امال حبك ليا دا ايه
_ عبير:- لي بس يبنتي
_ علا:- انتو لسة هتسالوها ليه ، مهي واضحة اهي، كانت بتضحك عيكم كلكم عشان تكسب تعاطفكم وتستروا عليها وتساعدوها
_ محمد :- انتي تخر'سي خالص قولتلك انتي فكراها ايه ،وانا واثقة أن ده لسبب
_ علا :- لسة بتدافع عنها ، دي طلعت مش سهلة خالص
_ محمد رفع أيده :- الظاهر انى هضكر امد ايدي على وحدة ست
_ احمد مسك أيده:- دي مراتي ومهما كان ام عيالي
_ محمد:- مش شايف مراتك يعني
_ احمد :- شايف وهتتحاسب اول مروح
_ عبير:- باااااس هو ف ايه هو احنا مش ماليين عنيكم وانتي يااية ليه مش موافقة
_ أية:- وتفتكري ابني لما يكون ليه جوز ام واعمامه يطالبو بحضانته الحضانة هتفضل معايا وقتها انا اللى هكون ضحيت بابني
_ محمد :- يعني ايه مكنتيش عيزاني ودلوقتي كمان مش عيزاني
_ اية:- لاء انا مقولتش كدا بس انا لازم اخد حق ابني وأمسك أعمامه من ايدهم اللى بتوجعم ووقتها محدش هيقدر يطالب بحضانته
_ محمد بفرحة :- تقصدي ممكن تتجوزيني بعدها
_ أية :- اه ممكن بس دا مينفعش
_ عادل:- ايه اللي منفعوش
_ أية:- انا لسة قدامي كام سنة وميرضنيش أن محمد يقعد مستنيني من حقه يتجوز ويعيش حياته
_ محمد:- لكن انا يرضيني ايوا يرضيني انهي حياة دي اللى اعيشها من غيرك انتي حياتي وروحي وصدقيني مستعد استناكي العمر كله ومستعد ابيع عمري عشان لحظة حلوة اعيشها معاكي ،صدقيني يااية انا بحبك
_ أية بدموع:- هتتعذ'ب
_ محمد:- كل حاجة ف الدنيا تهون وانتي قصاد عيني
_ عبير :- واديها اتحلت بقا ،تعرفي انا لو عارفة أن ابني هيلاقي زيك كنت أنا اللي جوزته ربنا يرجع حق ابنك واشوفك انتي وابني وابنكم مبسوطين يارب
_ أية :_ يارب يارب
_ رجعوا البيت __
_ احمد:- خدي شنطة هدومك وتمشي من سكات لحد اما تعقلي
_ علا :- بقا تمشيني عشان وحدة ....
_ احمد:- الغيرة عم'ت قلبك اتهد،ي بقا واهتمي بجوزك وعيالك انا زهقت من عمايلك وتصرفاتك
_ علا:- اتجوزتني ليه دانت كنت هتمو:"ت عليا
_ احمد:- غلطة والله غلطة وهفضل ندمان عليها
_ عادل :- صوتكم عالي ليه
_ عبير:- وايه شنطة الهدوم دي
_ علا:- البيه ممشيني عشان خاطر عيون الست هانم شكله هو كمان بيحبها
_ احمد:- لا دانتي اتجنن'تي عالاخر خدها من دراعها:- وهتطلعي من غير شنطة هدوم
_ عبير:- لا يبني استنى
_ عادل :- اعقل يبني عشان خاطر ولادكم
_ احمد:- منا بعمل كدا عشان خاطر اولادي ، اسمعي لاما تعقلي لاما ورقة طلاقك هتوصلك
_ علا:- وانا مش هعقل ومش هرجع سيبهالكم
_ عبير:- لييه بس ليييه
_ احمد:- انتي شايفة تصرفاتها من قبل مااية تاجي حتى وانا خلاص زهق'ت
_ عبير:- بس يب...
_ احمد:- مش عايز كلام ف الحوار ده تاني
_ __ راحت علا بيت اهلها وأبوها عرفها غلطها وقعدت اسبوع وأما حست انها بقت غريبة أو بمعني اصح مراتات أخواتها بيعلموها و'حش بسبب تصرفاتها قررت ترجع بيتها بس وهي ندمانة
__ احمد:- ايه اللي جابك
_ عبير:- متسكت بقا نورتي بيتك يبنتي
_ علا:- اسفة ومن هنا ورايح اسلوبي هيتغير وههتم بأولادي
_ احمد:- هاا كلام
_ علا :- الوقت هيثبتلك أنه مش كلام ،الست مننا مش هتفرح بخراب بيتها طالما جوزها صاينها ومحافظ عليها
_ احمد بفرحة:- لا احنا كدا عقلنا عقلنا
_ علا :- شوفت بقا
____ عدى تلت سنين كمان وآية عرفت باللي حصل لامها بعتت حد جاب أخواتها وعيشتهم ف فيلتها اللى اشترتها وبعد أما اطمنت عليهم خدت ابنهم وراحت بيت جوزها بيت بهجت وعاطف ومعاها نسخة من التحاليل
_ أية قعدت ادم على كرسي أبوه اللي كان بيقعد عليه وخلته حط رجل على رجل وقعدت هي جنبه
_ بهجت:- اييييه ده انتي لسة عااايشة, احنا افتكرناكي مو،تي من الجوع والجر'بعة
_ أية:- الجر'ابيع هما انتو انا دلوقتي رجعت مش عشان فلوسكم انا بقا معايا فلوس تشتريكم وتشتري اهلكم
_ عاطف نزل من فوق:- انتى رجعتي يامرحبا يامرحب انتي نسيتي اخر مرة حصل ايه ومين العيل دا ده من الشارع ولا ابن الحر'ام ابنك واتجه ناحية آدم عشان يقومه
_ أية:- ايياااااك تلمسه
_ عاطف:- ههههه كهربة هو هيكهربني
_ أية قربت من ابنها:- قولتلك اوعاااك تعملها تعالى شوف ياحضر'ة الظابط
_ الظابط:-ابعد عنها واياك تحاول تلمسها هي وابنها...
_عاطف وبهجت بصوت باستغرا'اب وف صوت واحد:- ظابط؟!!!!
شاهد👈الفصل الحادي عشر
تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة
اكتب ف بحث جوجل دار الروايه المصريه
واستمتع بقراء جميع الروايات الحصرية والمميزة
اكتب تعليق برايك هنا