رواية ملك ومصطفي الفصل الثاني 2
ملك نزلت بسرعة علشان تشوفه.
ملك بدموع وخوف قربت منه وحطت راسه على رجليهاا.
ملك: مصطفى حبيبى قوم وحياتى خلاص انا مش زعلانه اصلاا قوم..... ياربى اعمل اى.
ملك خرجت فونه من جيبه وفتحته واتصلت على اخته نور.
نور بنوم: اى يامصطفى.
ملك بدموع: انا ملك يانور.
نور بإستغراب: انتى بتعملى اى مع مصطفى ف الوقت دا ولى بتعيطى.
ملك بدموع: مصطفى اغمى عليه تحت ومش عارفة افوقه.
نور بفزع: اى طيب طيب.
نور قامت وبصت من البلكونه وشافت مصطفى وهو واقع وملك وخداه يعتبر ف حضنهاا.
نور: بابا اصحى.
محمد: اى يانور ف اى.
نور بخوف: مصطفى ممغمى عليه تحت وملك بنت عمو احمد معاه.
نوال بخوف: ابنى... وجريت تشوفه من البلكونه وشافت ملك وهر حاضنة راسه وبتعيط..
محمد صحى عمر اخو مصطفى ونزلوا يجيبوه.
عمر ومحمد شالوا مصطفى من حضن ملك وبدأوا يطلعوا بيه وهى لسة قاعدة مكانها على الارض وباصة ليهم وهما بيطلعوه ومتحركتش من مكانها متحركتش اللى كانت شيفاهاا كانت نوال امه.
༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
تانى يوم وملك نازلة الجامعة.
احمد: عمك محمد بيشكرك انك كنتى مع مصطفى امبارح.
ملك واتنهدت: العفو يابابا دا زى اخويااا.
احمد بصلهاا بشك: طيب هو عزمناا النهاردة على الغدا متتاخريش.
ملك: احتمال معرفش اجى
احمد: ملك هتيجى قولت..
ملك بإستسلام: حاضر يابابا عن اذنك متاخرة.
ف الجامعة ملك داخلة وف شب وقفهاا.
ادهم: انسة ملك انسة ملك.
ملك بإحترام: نعم يادكتور.
ادهم: عايزك ف كلمتين.
ملك: اتفضل معاك.
ادهم: بصراحة انا**************.
ملك بصتله بتركيز شوية واتنهدت: هقولك رأيى على الواتس اب.
ادهم بفرحة: هستناكى باى يلاا علشان شوية وهبدا المحاضرة.
ملك وابتسمت: حاضر.
ومشيت وهى بتفكر ف كلام ادهم.
ف المدرج.
رانياا: اى ياكوكو مالك.
ملك وابتسمت: انا كويسة ياحبيبتى.
رانياا: دايما يارب.
ملك وبدات تحكيلهاا على اللى حصل امبارح وهى منهارة من العياط.
ملك بدموع: لسة بحبه يارانياا انا خوفت عليه خوفت اخسره خالص عندى يبقا بعيد بس كويس بس ميسبنيش خالص ف الدنيا الوحشة دى.
رانياا حضنتهاا واتنهدت بحزن على حال اختهاا ايوا بتعتبرها اخت مش مجرد صاحبة وخلاص.
ادهم دخل وملك مسحت دموعهاا وبدات تركز ف المحاضرة.
༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
شهد: الوو قوم يا اكتر كائن كسيل شوفته ف حياتى.
مؤمن بضحك: اى يا احلى كائن شوفته ف حياتى.
شهد وضحكت: لاء اتثبت خلاص.
مؤمن وابتسم: دا كدا كدا دا انا حبيبك وخطيبك وشوية وهبقاا ابو العيال ياشوشو.
شهد وضحكت: طب قوم يا ابو العيال وراك تمرين كفاية نوم بقاا من ساعة مخرجت من الشركة وانت نايم وهيروح عليك التمرين.
مؤمن: ونبى انتى عسل لو قدامى كنت خطفت بوسة على السريع.
شهد ابتسمت بخجل: انت قليل الادب على فكرة وقوووووووووم.... وقفلت ف وشه.
مؤمن ضحك على جنانهاا.
مؤمن: مجنونة بس بعشقهااا...... امتى اتجوزك ياشوشو وتبقى حرم مؤمن على.
مؤمن قام خد شاور وخرج لبس هدوم مريحة ولبس وراح التمرين.
༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
شهد: ماما انتى فين.
نادية: اى يا اخرة صبرى كلمتى النحنوح بتاعك.
شهد وضحكت: اه كلمته وصحيته.
نادية: طيب ياختى عايزة اى.
شهد: انا نازلة علشان التمرين محتاجة حاجة وانا جاية.
نادية وحضنتهاا: عايزة سلامتك.
شهد باست نادية من خدهاا ونزلت.
نادية بحب: ربنا يسعدكوا مع بعض ياحبيبتى.
༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
ملك وصلت قدام البيت وطلعت واتنهدت بقوة ورنت الجرس والباب اتفتح واتصدمت......
شاهد👈الفصل الثالث
تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة
اكتب ف بحث جوجل دار الروايه المصريه
واستمتع بقراء جميع الروايات الحصرية والمميزة
اكتب تعليق برايك هنا