أخر الاخبار

رواية وعد السيوفي الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم عزة العربي

رواية وعد السيوفي الفصل الثالث والثلاثون 33

 رواية وعد السيوفي الفصل الثالث والثلاثون 33


وعد بصوت واطي: ناس قليله الزوق ايه لطعيني لواحدي كده ولا كأني خدامه عندهم والله لا امشي بلاش قرف هو الست لبيتها وجوزها وخلاص زي ما ديبي قال
صوت من وراها
الست لبيتها وجوزها ؟!
مش انا قلتلك كده .
وعد لفت لمصدر الصوت: يحيي
يحيى: قلب يحيي
وعد : انا مش فاهمه حاجه انت بتعمل ايه هنا
يحيى: انا ضيف عند صاحبه الشركه 
وعد: صاحبه الشركه ؟! هي صاحبه الشركه ست وانت تعرفها منين بقي أن شاء الله واشمعني طلبتني وانت هنا هو في ايه بالضبط انا مش فاهمه حاجه
يحيى مسك أيدها بحب وحركها وهي ماشيه معاه وقعدها علي كرسي المدير: ممكن تهدي شويه
وعد بنرفزه: انا هاديه جدا ممكن افهم انت مقعدني عالكرسي دا ليه 
يحيى بابتسامه : دا مكانك الطبيعي
وعد: ازاي يعني
يحيي مسك ورقه واداهالها : اتفضلي 
وعد قرأتها : رئيس مجلس الإدارة
انا طب ازاي وليه ايه دا الشركه ....يا خبر......باسمي انا.
يحيى باسها من خدها: هديه بسيطه انتي ناسيه اني مجبتلكيش هديه جوازنا ولا ايه
وعد : انت هديتي وانا مش عاوزه شركه انا مش هقدر اتحمل مسئوليه حاجه زي دي
يحيى: انتي مش ضعيفه وباش مهندسه اد الدنيا ومشروعك ما شاء الله شركات كتير كلمتني أنهم يتبنوه لما عرفوا انك مراتي وانا قلت لازم استفاد انا وانتي من دماغك الحلوه دي ونبني مشروعنا ونكبر مع بعض
وعد :انت بتضحك عليا انت هتكبر اكتر من كده ايه



يحيى: لازم يبقي عندك طموح مهما كبرتي لازم تكبري اكتر وتنجحي اكتر وتبقي نامبر وان في كل حاجه
وعد قربت منه وباسته: انت اجمل حاجه في حياتي بجد
يحيي: وانت حياتي كلها
في كليه الهندسه
رحيل: تمام حضرتك انا كده تقريبا مشروعي جاهز فاضل بس التجربه العشوائيه ويبقي كله تمام
دكتور سالم: براڤو دكتوره رحيل انتي دايما متميزه وانا بفتخر بيكي والكليه هتكون فخوره أن حضرتك دكتوره فيها
رحيل : شكرا لحضرتك عن إذنك
سالم بيبص عليها بإعجاب لحد ما اختفت من قدامه: ااااه يا رحيل يا بخته جوزك قدر يخطفك مني في كام شهر وانا مش قادر حتي ألمحلك بحبي بقاللي خمس سنين لو بس اطول ابعدك عنه نفسي تكوني مراتي انا نفسي اعيشك اجمل ايامك انا اه اكبر منك بكتير بس حاسس انك كنتي مياله ليا وبتحبيني اكيد اهلك اجبروكي تتجوزيه اه اكيد هما اللي اجبروكي هههههه صح انا صح 
سمر صاحبت رحيل: كل دا عند دكتور ساذج 
رحيل: ههههههههههه نفسي يسمعك وانتي بتقولي عليه ساذج عشان يعلمك الادب
سمر: بلح ولا يقدر يعمل معايا حاجه انا خلاص معدتش الطالبه اللي راعبها وكل يوم يعاقبها زي الاطفال انا دلوقتي معيده وهبقي دكتوره زي زيه
رحيل بصت ورا سمر : دكتور سالم انا مليش دعوه هي اللي بتتكلم علي حضرتك 
سمر لفت برعب : انا والله حضرتك........مفيش حد... تصدقي بالله انتي معندك دم
رحيل وقعت من الضحك: مش بخاف منه يا شيخه روحي موتي دا انتي كنتي هتعيطي
سمر بتخبط رجلها في الارض: والله انتي واحده رخمه
رحيل: ههههههههههه
في بيت يحيي
وعد: انا لازم انا كمان افاجئه بحاجه بيحبها بس اعمل ايه اعمل ايه خلاص هتصل بقمر واسألها علي حاجه خفيفه اعرف اعملها ويفرح لما يعرف اني عملتها 
بعد شويه في المطبخ 
وعد : ماشي حطيت المكرونه تتسلق اعرف منين بقي أنها اتسلقت
قمر بنفاذ صبر: الصبر من عندك يا رب كل دقيقتين تسأليني اصبري شويه يا حبيبتي لما تحسي انها بقيت طريه اقفلي عليها ماشي
وعد: ماشي كده تمام 
اعمل ايه تاني 
قمر: صفيها في المصفاة وحضري البشاميل 
 وعد : قلتلك حاجه سهله تخليني اعمل مكرونه بالبشاميل
قمر: والله دي اسهل حاجه ممكن تعمليها انا ماشيه معاكي خطوه بخطوه اهوه وبعدين قوليلي من امتي النشاط دا كله ما كل يوم بتتشرطوا عليا هتاكلوا ايه وانا اعمل وابعتلكم




وعد: قلت كفايه عليكي كده النهارده ريحي انتي
قمر: عقبال كل يوم
وعد: لا لا لا استحاله انا راضيه بأكلك
قمر: لا كتر خيرك والله
وعد بعد معاناه خلصت البشاميل وقطعت بطاطس عشان تحمرها وحطت البطاطس عالنار وراحت تغير هدومها قبل يحيي ما يوصل 
وضبطت البيت وولعت شموع وطفت النور كله وكان الجو رومانسي جدا وقعدت في اوضتها تستني يحيي 
وعد بتشم: ايه الريحه دي وراحت جري عالمطبخ
وعد نسيت البطاطس عالنار واتحرقت والنار مسكت في المطبخ كله 
وعد بتعيط وحاطه أيدها علي مناخيرها وبتكح جامد من النار عاوزه تصوت بس مش قادره جريت تجيب فونها عشان تتصل بيحيي بس للاسف اتخنقت واغمي عليها ومحسيتش بأي حاجه
يحيي خلص شغله وبيتصل بيها كالعاده بس مش بترد حس بقلق اخد عربيته وساق بجنون وهو ماسك تليفونه وبيتصل بيها 
طلع جري علي بيتهم وفتح وكانت النار مولعه في المطبخ وبتطلع علي برا ووعد مرميه علي الارض والنار بتقرب منها
ويحيي وقف مكانه مش مصدق أن وعد راحت منه مش مصدق لو لحظه انها ممكن يجرالها حاجه 
فاق علي صوت حد بيزعق 
__ انت لسه هتتصدم الست بتموت انا هشيلها 
يحيي انتبه مراته علي الارض بلبسها دا قفل الباب وشال وعد وجاب ملايه ولفها عليها وشالها ونزل جري علي اقرب مستشفي 
الجيران طلبوا المطافي ووصلوا وبيطفوا الحريقه
يحيي وصل المستشفي وطلب دكتوره بسرعه 
الدكتوره وصلت ودخلوا اوضه الكشف ويحيي واقف بيموت من رعبه
بعد فتره الدكتوره خرجت .

تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة 
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة
اكتب ف بحث جوجل دار الروايه المصريه
 واستمتع بقراء جميع الروايات الحصرية والمميزة

تعليقات



    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -