أخر الاخبار

رواية غصون المنكسره الفصل الثالث 3 بقلم ايات الرحمن

رواية غصون المنكسره الفصل الثالث 3

 رواية غصون المنكسره الفصل الثالث 3 


ربطت الأحداث اللي بتحصل في البلد مع خروج اسامه في اوقات متأخره كل يوم ويرجع قبل الفجر بعشر دقائق لقيت ان هو معقول يكون أسامه الشخص المجهول دا اللي اهل البلد قالبين الدنيا عليه

طب ليه بيقت....ل في الناس وليه يسر...ق وهو مش محتاج واكتر حاجه اكدت شكوكي لما دخلت ارتب دولاب اسامه وياريتني ما فتحته ولا قربت منه

فتحت دولابه كان مترتب جدا اسامه علي ما هو كدا لكن مرتب جدا في لبسه وفي المكان اللي بيقعد فيه ومش بيعجبه اي حاجه

فتحت الدولاب وبدءت ارتب الملابس اللي غسلتها لكن عيوني وقعت علي شنطه في الاول ما ركزتش معاها لكن فضولي اخدني افتحها حاولت كتير ما اشغلش بالي بيها لكن الفضول اخدني فتحتها كان فيها فلوس كتير اوى اوى

يمكن انا عيشت طول عمري ما شوفتش المبلغ دا ولا مسكته في ايدي قفلت الشنطه بسرعه لما سمعت صوت خطواته وحطيتها مكانها لكن فضلت مرتبكه 
دخل وبدء يكلمني بالإشاره

يا أسامه الله يرضي عنك انا مابفهمش كلام اللي بيتكلموا هفهمك لغتك ازاي وبدءت اشاور انا كمان ليه بس هو فضل يضحك عليا ما انا مش فاهمه حاجه بجد منه
قاطع الكلام دا كله صوت مامته
هو انتي هتفضلي فوق كدا طول النهار هو احنا مش عندنا شغل ولا اي 
اد...عي عليها ولا أصبر شويه بس يا ناس قولت من بين اسناني : حاضر يا ماما 





لكن هي سبقتني ود...عت وقالت : يقع...وا اللي بتضغطي عليهم دول 
اعمل اي بس امك دي مصي...به في البيت دا هو انتوا مستحملينها ازاي

عمل حركه علي رأسه كدا بمعني مش فاهم 
احسن عنك ما ...فهمت انت كمان وسيبته ونزلت
اخدت المحاضره من الست حماتي ما هي مش بتتشطر غير عليا نفخت بضيق وبدأت ارجع بذكراياتي 
هو لو سامر ما كانش ما...ت كان اتزوجني زي ما وعدني ياااااه يا سامر لو تعرف اد اي مفتقداك بجد انا تعبت من بعدك اوي ليه سيبتني لوحدي ليه

اقولك انا ليه
طبعا مفيش غيرها اللي عيونها معايا في كل مكان حماتي
عشان انتي واحده شما... ..ل وتستاهل كل اللي حصل ليها وبيحصل ليها وعايزاكي تحطي في رأسك الكلام دا

انتي هنا خد.. امه مش اكتر من كدا واوعي في يوم تفكري نفسك ست من ستات البيت دا لا يا اما انسي واسامه هزوجه عليكي انتي فهماني

اتغاظت اوي من كلماتها هي لي محسساني ان مي ...ته علي اسامه دا 
خلاص ما بقيتش مستحمله فرديت عليها 

وبدءت اخرج كل الوج...ع اللي كنت كتماه جوايا وهي واقفه مصدومه
لحد مالقيت بناتها جم وقفلوا باب المطبخ وربطوني وواحده فيهم كتمت .. صوتي وبدءت والدتهم تضر...بني بقو..ه 

لكن قبل ما الطفل يحصل ليه حاجه كان عمي وصل فسابوني واقسمت ليا ان لو عمي عرف حاجه من اللي حصلت دي لهتكون دي نقطه من اللي هيحصلي منها بعد كدا

طلعت فوق وانا هل...كت من كتر التع...ب نمت ما حسيتش بحاجه غير بخطوات اسامه وهو خارج في نصف الليل 

لا ما انا مش هسكت انا لازم اعرف هو بيروح فين لبست عبايه سوداء بسرعه ونزلت من غير ما حد يشوفني وفضلت متابعاه وفي لحظه اختفي من قدامي 
مش عارفه هعمل اي او ارجع ازاي وكمان انا بخاف من الظلمه 
فضلت واقفه مكاني وانا مر..عوبه لحد ما ظهرت شرطة حظ...ر التجول حاولت اهر.. ب منهم لكن للأسف اخدوني معاهم

بقلمي أيات الرحمن #إسكريبت_غصون_المنكسره 3

ربطت الأحداث اللي بتحصل في البلد مع خروج اسامه في اوقات متأخره كل يوم ويرجع قبل الفجر بعشر دقائق لقيت ان هو معقول يكون أسامه الشخص المجهول دا اللي اهل البلد قالبين الدنيا عليه

طب ليه بيقت....ل في الناس وليه يسر...ق وهو مش محتاج واكتر حاجه اكدت شكوكي لما دخلت ارتب دولاب اسامه وياريتني ما فتحته ولا قربت منه

فتحت دولابه كان مترتب جدا اسامه علي ما هو كدا لكن مرتب جدا في لبسه وفي المكان اللي بيقعد فيه ومش بيعجبه اي حاجه

فتحت الدولاب وبدءت ارتب الملابس اللي غسلتها لكن عيوني وقعت علي شنطه في الاول ما ركزتش معاها لكن فضولي اخدني افتحها حاولت كتير ما اشغلش بالي بيها لكن الفضول اخدني فتحتها كان فيها فلوس كتير اوى اوى





يمكن انا عيشت طول عمري ما شوفتش المبلغ دا ولا مسكته في ايدي قفلت الشنطه بسرعه لما سمعت صوت خطواته وحطيتها مكانها لكن فضلت مرتبكه 
دخل وبدء يكلمني بالإشاره

يا أسامه الله يرضي عنك انا مابفهمش كلام اللي بيتكلموا هفهمك لغتك ازاي وبدءت اشاور انا كمان ليه بس هو فضل يضحك عليا ما انا مش فاهمه حاجه بجد منه
قاطع الكلام دا كله صوت مامته
هو انتي هتفضلي فوق كدا طول النهار هو احنا مش عندنا شغل ولا اي 
اد...عي عليها ولا أصبر شويه بس يا ناس قولت من بين اسناني : حاضر يا ماما 

لكن هي سبقتني ود...عت وقالت : يقع...وا اللي بتضغطي عليهم دول 
اعمل اي بس امك دي مصي...به في البيت دا هو انتوا مستحملينها ازاي

عمل حركه علي رأسه كدا بمعني مش فاهم 
احسن عنك ما ...فهمت انت كمان وسيبته ونزلت
اخدت المحاضره من الست حماتي ما هي مش بتتشطر غير عليا نفخت بضيق وبدأت ارجع بذكراياتي 
هو لو سامر ما كانش ما...ت كان اتزوجني زي ما وعدني ياااااه يا سامر لو تعرف اد اي مفتقداك بجد انا تعبت من بعدك اوي ليه سيبتني لوحدي ليه

اقولك انا ليه
طبعا مفيش غيرها اللي عيونها معايا في كل مكان حماتي
عشان انتي واحده شما... ..ل وتستاهل كل اللي حصل ليها وبيحصل ليها وعايزاكي تحطي في رأسك الكلام دا

انتي هنا خد.. امه مش اكتر من كدا واوعي في يوم تفكري نفسك ست من ستات البيت دا لا يا اما انسي واسامه هزوجه عليكي انتي فهماني

اتغاظت اوي من كلماتها هي لي محسساني ان مي ...ته علي اسامه دا 
خلاص ما بقيتش مستحمله فرديت عليها 

وبدءت اخرج كل الوج...ع اللي كنت كتماه جوايا وهي واقفه مصدومه
لحد مالقيت بناتها جم وقفلوا باب المطبخ وربطوني وواحده فيهم كتمت .. صوتي وبدءت والدتهم تضر...بني بقو..ه 

لكن قبل ما الطفل يحصل ليه حاجه كان عمي وصل فسابوني واقسمت ليا ان لو عمي عرف حاجه من اللي حصلت دي لهتكون دي نقطه من اللي هيحصلي منها بعد كدا

طلعت فوق وانا هل...كت من كتر التع...ب نمت ما حسيتش بحاجه غير بخطوات اسامه وهو خارج في نصف الليل 

لا ما انا مش هسكت انا لازم اعرف هو بيروح فين لبست عبايه سوداء بسرعه ونزلت من غير ما حد يشوفني وفضلت متابعاه وفي لحظه اختفي من قدامي 
مش عارفه هعمل اي او ارجع ازاي وكمان انا بخاف من الظلمه 
فضلت واقفه مكاني وانا مر..عوبه لحد ما ظهرت شرطة حظ...ر التجول حاولت اهر.. ب منهم لكن للأسف اخدوني معاهم

تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة 
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة
اكتب ف بحث جوجل دار الروايه المصريه
 واستمتع بقراء جميع الروايات الحصرية والمميزة

تعليقات



    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -