القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احببت مجنونة الفصل السادس 6 بقلم ميرفت السيد

رواية احببت مجنونة الفصل السادس 6

 رواية احببت مجنونة الفصل السادس 6 


نظر اليها وقال: انا هسألك سؤال وركزي معايا كدة 
: هحاول لاني حصلي زهايمر متفهمش في حاجة باظت في السيستم 
 لا متقلقيش انتي كدة من زمان 
: لا منك لله😫
بتدعي عليا وانا عامل عملية 😨 ياستي حقك عليا ممكن بقى نتكلم جد
: هو انا منعتك🤔😏
تمام شوفي بقى. انا قولتلك في الملاهي اني معجب بيكي
: وحياة ابوك انا بانسى بص اعتبرني سمكة قدامك. مليش ذاكرة
انتي بتتكلمي جد
: هو انا اعرفك عشان اهزر معاك
يلهوي ليكون حصلك ارتجاج بجد 😳😳😳😳😳
: خليك في حالك 🫤
امسك بهاتفه بقلق واتصل بالطبيب المعالج له وهو صديق للعائلة وطلب منه ان يأتي لاصطحاب ليلة لاجراء فحص على دماغها
بعد قليل دخلت نجوى لكي تصطحب ليلة للمنزل
فقالها: نجوى مالاحظتيش على ليلة حاجة غريبة الفترة اللي فاتت 
نجوى: قصدك ايه
ليلة كانت تتابع مايحدث بلامبالاة
سامح: بتنسى ومش بتركز من وقت الحادثه هي لسة قايلالي وانا طلبتلها دكتور يفحصها
نجوى: اااااه فعلا تصرفاتها غريبة بس انا متعودة فماركزتش بس هي فعلا بقت تنسى بسرعة ومش بتركز وهي مكنتش كدة هي كانت لاسعة وطقة بس كانت ذاكرتها حديد





ليلة: خلصو لوكلوك انا جعانة 
اتى الطبيب اخبره سامح بالاهتمام بها فاصطحب الطبيب ليلة برفقته للفحص
نجوى جلست تنتظر وهي تشعر بالقلق

بعد الاشعة المقطعية وبعض الاختبارات
ذهب الطبيب بليلة ونجوى الى غرفة سامح
الذي بادره بالسؤال: ها طمني يادكتور سعيد
بقلم مرفت السيد 
سعيد: ايوة عندها ارتجاج بالمخ 
نجوى: طيب دة خطير يادكتور 
الدكتور: لا مفيش خطورة هو عاملها مشاكل بالذاكرة والتركيز واضطراب النوم وصداع وتشوش رؤية بس. العلاج راحة تامة لمدة اسبوع وتاخد العلاج دة ومتتعرضش لاي مجهود يعني يفضل راحة بالمنزل وبعدها تجياي افحصها وبالغالب باذن الله هاتتعافى 
سامح: يعني مفيش عمليات ولاغيره
سعيد: لا مش للدرجادي الارتجاج بيبقى نتيجة حادث او خبطة قوية والعلاج منه باغلب الحالات راحة وبس 
ليلة: ياحرام🥹
ضحك الطبيب واستأذن بالانصراف
نجوى: شكرا يادكتور
سامح: سمعتي يانجوى من بكرة انتي وهي اجازة اسبوع وممنوع تعمل اي مجهود انا راجع المصنع بكرة هافضل على تواصل معاكم خلي بالك. منها يانجوى
.ووجه كلامه لليلة انا اسف ياليلة 
: على ايه يابرنس ربنا يشفيك وينتعك بالسلامه 
ضحكت نجوى وقالت: متزعلش اظن انت عارف ان دة طبيعي حاليا🤣 
سامح: وحياتك حتى لو سليمة 😁😆
ليلة: ياللا بينا يابت
وانصرفا الى منزلها وسامح عاد لعمله باليوم التالي
مر اسبوع الاجازة سريعا وكان سامح يطمأن عليها كل ساعة من نجوى واحيانا يتصل بها فتحيبه مرة ومرة تغلق الهاتف بوجهه ومرة تشتمه
😁😆

وبعد. مرور اسبوع بدأت ذاكرتها بالعودة تدريجيا 
اتصل سامح بنجوى وطلب منها ان تستعد هي وليلة للذهاب الي دكتور سعيد للاطمئنان مرة اخرى فقالتله ان ليلة صامتة منذ الامس 
قالها غريبة عالعموم انا هستناكم الساعة 5 وكان بانتظارهما عند الطبيب كان مشتاق لرؤيتها
وبعد الفحص أخبرهم بالطبيب بانها اصبحت افضل حالا ولكن تستمر بالراحة وعدم بذل مجهود بدني ولامانع من العمل ولكن بحذر 
احتضنها نجوى بحب وليلة صامتة على غير العادة
سعد سامح كثيراً بتماثلها للشفاء وقرر ان يقوم بتوصيلهما 




ليلة كانت صامتة وتبدو حزينه 
وبالسيارة قال سامح: ممكن اعزمكم عالغدا ياليلة اما عاوز اتكلم معاكي 
ليلة اومات براسها دلالة على الموافقة
فقالت نجوى: ليلة حبيبتي انتي كويسه انتي ساكته خالص النهارده 
نظرت لها بحدة واشارت لها بالصمت
قال سامح: مش عوايدك خااالص لا بجد انتي كويسة 
نظرت له بهدوء ولم ترد 
وبعد وصولهما طلب لهم سامح الطعام على ذوقه لأن ليلة لاتتكلم
وليلة صامتة وتنظر الى ساعتها كان سامح ونحوى يتظرون لبعضهما باستغراب 
اتى الطعام وبدأ ثلاثتهم بتناول الطعام حتى انتهيا
طلب سامح من ليلةان تتكلم قالها: تصدقي بالله رغم لسانك الطويل بس وحشني صوتك وكلامك
رن هاتف نجوى وبعد الرد عليه سحبت شنطتها وقالت: معلش ياليلة خلي استاذ سامح يوصلك خالتي عندنا هي وعيالها على غفلة وماما عاوزاني ضروري عشان اساعدها
سامح: طب استني اوصلك
نجوى بابتسامة: لا خليكم يمكن. تحبو تتكلمو
ومشت بسرعة وليلة تنظر اليها بصمت نظر سامح لليلة وقالها: هتفصلي سايلنت كدة 
وفجأة رن هاتفها برسالة ففتحتها بلهفة 
ثم قالت بصوت عالي: كسبت كسبت تحدي 24 ساعة صمت ياسيدي عليا ايوة بقى 
نظر اليها بدهشة وقال: يخرب عقلك كل الصمت دة تحدي مع مين
: مع صحابي عالجروب 
ضحك وقالها: يارايقة ممكن بقى نتكلم بقالي كتير نفسي اكلمك بموضوع وكل مرة افاتحك فيه يحصل حاجه 
: اخلص وانجز في ايه عاوز فلوس مش معايا
😁لا خيرك سابق انا عاوز اعرف رأيك في الجواز. يعني لو اتقدملك عريس 
: عندك عريس ولاايه 
اما اعرف رأيك بالموضوع الأول 
: شوف يااسمك إيه انت الجواز صعب بالنسبالي انا كدة احسن ولكن لوجه واد. مقرش كدة وموز ليه لأ 
طيب وايه رأيك فيا
: مزعج ومغرور 
😳😳 اناااا
: اه انت ومجنون ومتتعاشرش كمان
😳😳😳اناااا
: اه اكدب عليك يعني
ولو قولتلك اني عاوز اتجوزك
: 😳😳😳😳اناااااا
ههههه تخيلي 




: ليه
معرفش
حاولت النهوض وهي تقول : لما تعرف ابقى قولي 
فاجلسها وقال: خلاص هاقول
: ياللا قدامك 30 ثانية 
من ساعة ماشوفتك خطفتيني
: 28
عجبتيني بجنونك بجدعنتك باسلوبك العجيب بجمالك بكل مافيكي
: 25

انا كنت رافض فكرة الجواز بعد. طلاقي خصوصا من واحدة زيك لاسعة ردود فعلها نش متوقعة لاغية عقلها باختصار مجنونة
بس كل يوم بيمر بتأكد اني مش عارف اعيش من غيرك
انا محتاجلك محتاج لجنونك دة
انتي عامله زي البهارات بحياتي يعني بدونك. ملهاش طعم 
: 5 اناكل دة
محتاجلك
: 4 قول يامتدلع
مش عارف اعيش من غيرك 
: 3وايه كمان ياعم الحبيب 
تتجوزيني
: 2 
انا بحبك
: 1
يامجنونة

صمتت ووجهها احمر قالها: ردي عليا

: انا....

تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة 
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة
اكتب ف بحث جوجل دار الروايه المصريه
 واستمتع بقراء جميع الروايات الحصرية والمميزة

تعليقات