رواية جواز قرايب الفصل التاسع 9
محكمه حكمت المحكمه حضوريا علي المتهم سلطان محمد وحدان في القضيه رقم 73 بسرقة اوراق الشركه بالسج،،،،،،،،،،،
* استنو استنو، ،،،،،
- القاضي بفزع ، فيه ايه ايه الهرجله دي .. طلعو الست دي بره القاعه .
: ساره بصوت . سيدي القاضي دي اللي معاها دليل برأة موكلي .. واللي طلبت من حضرتك الانتظار نص ساعه علشان تظهر برأة موكلي
-سبوها خلوها تدخل
: وده دليل برأة موكلي
اخدت ساره الفون من سما واتجهت نحو القاضي
: ممكن سيدى القاضي تسمع التسجيل إلى معايا دا
* فتحت الساره التسجيل
*المحكمة كلها سمعت التسجيل ..
* القاضي أمر بالقبض علي اسلام
- سطان، بقا كله ده يطلع منك انتا يا اسلام كان عندي احساس ان محدش هيعمل كده غيرك.
*القاضي قال استراحة وبعدها النطق بالحكم ..
* مريم قربت من القفص وبدأت تتكلم مع سلطان
:متخافش يا حبيبي أن شاء الله براءة .
- انا فخور بيكى اوى اوي يا ساره ايه الجمال ده ، انتي بقيتي كل حاجه في حياتي .. وكمان بتترافعى كويس اوى
: شوفت مراتك شاطرة ازاى
- وانا الغبي الى مكنتش عاوزك تنزلي الشغل .
فعلا (وعسي ان تكرهو شئ وهو خير لكم)
: صدق الله العظيم .. ان شاء الله هتاخد براءه يا حبيبي
*بعدها بدقايق دخل القاضي .
محكمه
* حكمه المحكمه حضوريا بعد سماع التسجيل في القضيه رقم 73
اولا برأة سلطان محمد وحدان في القضيه المنسوبه اليه
ثانيا حبس اسلام عبد العزير لما نسب اليه
رفعت الجلسه
*ساره وسلطان وسما روحوا البيت ..
_قولولى بقا انتو عملتوا اى وازاى التسجيل دا اتسجل انا مش فاهم حاجه
: هقولك بس متضايقش ..
*وحكيتله ساره على إلى حصل وأنها كانت الطريقه الوحيدة اللي هتظهر بيها برأته.
_شكرا يسما .. شكرا يمراتى يحبيبتى يروحى يادنيتي ي،،،،،،
*سلطان جاى يحضن ساره (وبدأوا يتكلموا بوشوشه)
: احممم .اتلم سما لسه موجوده ..
لا خدو راحتكم اكني مش موجوده 😂😂
- حاجه تاتي سما قالت خدو راحتكم
: بس يا سلطان بقا عيب
-منتى وحشانى اوى اعمل اى
: احترم نفسك يا سلطان
=احترم نفسي!.. اصبري دا انا نفسي اخدك وانسي كل حاجه
_بطل بقا سما موجوده..
..
=حمدالله على السلامة يمصطفى
-الله يسلمك يسما . الفضل لربنا ثم ليكى
= انتا اخويا يا سلطان لو مكنتش اعمل كده مين هيعمل ،
=انا كنت وسيلة بس . لكن ساره اللي خططت كل حاجه ..دي طلع عقلها يوزن بلد .. يا زين مخترت والله .. يلا استأذن انا بقا
-خليكى قاعدة شويه
= اقعد فين انتا مش قاعد علي بعضك من وقت مجينا 😂.. سلام عشان تاخد راحتك ..
- شوف البت اللي فهمت كل حاجه
*قمت وقفلت الباب ورا سما ..
_مش يلا عشان ارتاح ..
: طب احترم نفسك .. ادخل خد شاور ونام شويه
_ننام شويه قصدك ننااااام
: مفيش كلام من دا وخش يلا ..
- ربنا يوفقك يا روحي
*دخلت اخدت شاور وطلعت .. نمت فعلا زى القتيل عشان مكنتش نمت خالص ..
: سلطان.. ، انت نمت، شوف شوف قمر ازاى وهو نايم ميبنش عليه أنه مشفش دقيقه تربيه ..
-ساره قربت منى وباستنى ف خدى ونامت جمبي وف حضنى ..
-صحيت الصبح ملقتش ساره.. صحيت وقومت بدأت ادور عليها ملقتهاش وقافلة فونها.. معقول تنزل الشغل!! ..
دى حتى مقدرتش انى جاى تعبان وجسمى مكسر وانى محتجلها جمبي .
بجد ساره نزلت الشغل معقولة . مرنتش تاني على الفون وقولت اسيبها أكيد مشغولة .او راحت الشغل مهو بتحب شغلها قوي
* دخلت المطبخ علشان اشوف حاجه اكلها .. لقيت ساره مجهزالي الفطار وسيباه في المطبخ ..وفطرت
*و بعد ساعتين لقيت ،،،،،،،،،
شاهد👈الفصل العاشر
تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة
اكتب ف بحث جوجل دار الروايه المصريه
واستمتع بقراء جميع الروايات الحصرية والمميزة
اكتب تعليق برايك هنا