القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية جواز قرايب الفصل التاسع 9 بقلم السيد محمد

رواية جواز قرايب الفصل التاسع 9

 رواية جواز قرايب الفصل التاسع 9


محكمه حكمت المحكمه حضوريا علي المتهم سلطان محمد وحدان في القضيه رقم 73 بسرقة اوراق الشركه بالسج،،،،،،،،،،،

* استنو استنو، ،،،،،
- القاضي بفزع ، فيه ايه ايه الهرجله دي .. طلعو الست دي بره القاعه .

: ساره بصوت . سيدي القاضي دي اللي معاها دليل برأة موكلي .. واللي طلبت من حضرتك الانتظار نص ساعه علشان تظهر برأة موكلي

-سبوها خلوها تدخل

: وده دليل برأة موكلي 

اخدت ساره الفون من سما واتجهت نحو القاضي 
: ممكن سيدى القاضي تسمع التسجيل إلى معايا دا
 * فتحت الساره التسجيل 

*المحكمة كلها سمعت التسجيل ..

* القاضي أمر بالقبض علي اسلام 

- سطان، بقا كله ده يطلع منك انتا يا اسلام كان عندي احساس ان محدش هيعمل كده غيرك.



*القاضي قال استراحة وبعدها النطق بالحكم .. 
* مريم قربت من القفص وبدأت تتكلم مع سلطان 
:متخافش يا حبيبي أن شاء الله براءة . 
- انا فخور بيكى اوى اوي يا ساره ايه الجمال ده ، انتي بقيتي كل حاجه في حياتي .. وكمان بتترافعى كويس اوى
: شوفت مراتك شاطرة ازاى
- وانا الغبي الى مكنتش عاوزك تنزلي الشغل .

فعلا (وعسي ان تكرهو شئ وهو خير لكم)

: صدق الله العظيم .. ان شاء الله هتاخد براءه يا حبيبي 

*بعدها بدقايق دخل القاضي .

محكمه
* حكمه المحكمه حضوريا بعد سماع التسجيل في القضيه رقم 73 
اولا برأة سلطان محمد وحدان في القضيه المنسوبه اليه
ثانيا حبس اسلام عبد العزير لما نسب اليه 
رفعت الجلسه

*ساره وسلطان وسما روحوا البيت ..

_قولولى بقا انتو عملتوا اى وازاى التسجيل دا اتسجل انا مش فاهم حاجه
: هقولك بس متضايقش ..

*وحكيتله ساره على إلى حصل وأنها كانت الطريقه الوحيدة اللي هتظهر بيها برأته. 
_شكرا يسما .. شكرا يمراتى يحبيبتى يروحى يادنيتي ي،،،،،،

*سلطان جاى يحضن ساره (وبدأوا يتكلموا بوشوشه)
: احممم .اتلم سما لسه موجوده ..
لا خدو راحتكم اكني مش موجوده 😂😂
- حاجه تاتي سما قالت خدو راحتكم 
: بس يا سلطان بقا عيب 
-منتى وحشانى اوى اعمل اى
: احترم نفسك يا سلطان
=احترم نفسي!.. اصبري دا انا نفسي اخدك وانسي كل حاجه 
_بطل بقا سما موجوده..
..
=حمدالله على السلامة يمصطفى
-الله يسلمك يسما . الفضل لربنا ثم ليكى
= انتا اخويا يا سلطان لو مكنتش اعمل كده مين هيعمل ،



=انا كنت وسيلة بس . لكن ساره اللي خططت كل حاجه ..دي طلع عقلها يوزن بلد .. يا زين مخترت والله .. يلا استأذن انا بقا

-خليكى قاعدة شويه
= اقعد فين انتا مش قاعد علي بعضك من وقت مجينا 😂.. سلام عشان تاخد راحتك ..
- شوف البت اللي فهمت كل حاجه 

*قمت وقفلت الباب ورا سما ..

_مش يلا عشان ارتاح ..
: طب احترم نفسك .. ادخل خد شاور ونام شويه
_ننام شويه قصدك ننااااام
: مفيش كلام من دا وخش يلا ..
- ربنا يوفقك يا روحي 

*دخلت اخدت شاور وطلعت .. نمت فعلا زى القتيل عشان مكنتش نمت خالص ..

: سلطان.. ، انت نمت، شوف شوف قمر ازاى وهو نايم ميبنش عليه أنه مشفش دقيقه تربيه ..

-ساره قربت منى وباستنى ف خدى ونامت جمبي وف حضنى ..

-صحيت الصبح ملقتش ساره.. صحيت وقومت بدأت ادور عليها ملقتهاش وقافلة فونها.. معقول تنزل الشغل!! .. 
دى حتى مقدرتش انى جاى تعبان وجسمى مكسر وانى محتجلها جمبي .
بجد ساره نزلت الشغل معقولة . مرنتش تاني على الفون وقولت اسيبها أكيد مشغولة .او راحت الشغل مهو بتحب شغلها قوي

* دخلت المطبخ علشان اشوف حاجه اكلها .. لقيت ساره مجهزالي الفطار وسيباه في المطبخ ..وفطرت 
*و بعد ساعتين لقيت ،،،،،،،،،

تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة 
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة
اكتب ف بحث جوجل دار الروايه المصريه
 واستمتع بقراء جميع الروايات الحصرية والمميزة

تعليقات