رواية انثي من نار الفصل العاشر 10
فجأة سمعو صريخ في العيادة
والدكتور طلب الممرضة تدخله
قام عدي بقلق وقال : دي حلا
السكرتيرة قالتلهم: متقلقوش دة طبيعي
مجدي: متقلقش ياعدي يمكن. تكون واخيرا اقتنعت بوفاة عمو منير وبتعبر عن حزنها
شوية والدكتور ندهلهم وكانت حلا نايمة
قالهم: هي بترتاح دلوقتي وانا اديتلها ابرة مهدئة وان شاء الله لما تفوق هاتلاقوها بقت طبيعية هاتعيط وتحزن
عدي: يعني ناخدها ونروح
الدكتور: مفيش مانع
مجدي: هي كدة هتحتاج جلسات تاني
الدكتور: هي خلاص رجعت طبيعية جدا وابقى طمني عليها يامجدي وانا هقولك هتحتاج. حلسات تاتي ولا لأ
عدي شال حلا لحد العربية وروحو بيها ولما وصلو شالها
الجد شافه جري عليه قاله: مالها
عدي: خدت إبرة مهدئة
فادية ومحمد طلعوا يطمنو عليها
فادية: طيب يابني طلعوها فوق
الجد: انا هاسبقك وافتحلكم الباب
محمد: اصل حبيبة نايمةهنا مع منار ونور
طلعو فوق وعدي دخلها لحد. اوضتها مع الجد
ولما خرج لقى الجد بيبكي وهو ماسك سجادة الصلاة بتاعة منير
ومجدي بيواسيه عدي قال: وحد الله ياجدي انت راجل مؤمن
الجد: لا إله إلا الله
مجدي قال: جدي دة احنا بنتعلم الايمان والصبر منك
الجد: ربنا يصبرني فراقه صعب
اقعدو ياولاد انا هعمل قهوة هعملكم معايا
ودخل بدون انتظار الرد يعمل القهوة
فجأة الباب خبط عدي فتح لقى اخته الصغيرة اخر العنقود نور بتعيط وبتقوله عدي بابا وماما بيتخانقو ونورا عاوزة تموت نفسها
عدي نزل جري لقى منصور ومنال بيتخانقو ونورا بتبكي وفي ىسكينة عالارض
جىي عدي حضن نورا وقال بزعيق: في إيه يابابا انتو بتتخانقو ليه ومالها نورا إيه اللي بيحصل
منصور: لقيت امك عاوزة تاخد نورا ويروحو عيد. ميلاد بنت اختها ونورا زي ماانت عارف بتنام من العلاج ومينفعش كمان تخرج بملون ومكياج قدام البيت ومفيش اي دم عندها ولا اكن الي مات اخويا
نورا سمعت زعيقنا كانت هتموت نفسها لولا لحقتها
منال: وفيها إيه لما اخرج ببنتي ونشم هوا ونفرح عادي هو قعادي هنا حزينةهايرجع منير الله يرحمه ماكفاية انت ياعدي باشا بقيت مرهون لحلا خلاص انا الوحشة دلوقتي
عدي بصلها بذهول ومنطقش اما منصور قالها: تصدقي انك. معدومة الدم والاحساس اتفضلي
وشدها لحد باب الشقة وخرجها برة وقالها: روحي لاختك وهيصي وارقصي ومترجعيش
عدي دخل نورا اوضتها اترمت في حضنه وقالتله: متزعلش مني ياعدي انا اسفة على اي حاجة عملتها غلط انا هاتغير
عدي ربت على رأسها وابتسم وقالها: وانا واثق من كدة ناني يانورا عشان بكرة تطلعي تعزي بنات عمك وتوريني التغيير الي بجد
نورا: حاضر انا والله زعلت على عمي دة كان. طيب
عدي: حبيبتي انا عاوزك تعرفي ان الدكتور بيقول انك بقيتي افضل وانك دلوقتي تقدري تخرجي لوحدك وتتعاملي مع الي حواليكي لانك واهيرا بقيتي تعرفي ىالفرق بين الصح والغلط والحرية والتسيب
نورا: ربنا مايحرمني منك
: تصبحي على خير
وانت من اهله
عدي خرج لقى نور نايمة عالكنبة شالها ونيمها على سريرها بجوار نورا
البيت كله نام والصبح صحيوا على.. الجد بينده عليهم كلهم يطلعوله
الكل هرول لشقة منير لقوا حلا بتصرخ وبتعيط بهستريا والجد. مش قادر يهديها
بقلم مرفت السيد
مجدي قال: الدكتور قال دة طبيعي
فادية: لا مينفغش نسيبها كدة
عدي: سيبوها تطلع الي جواها
فضلت تصرخ وتعيط
وتقول: سبتني ليه يابابا انا مليش غيرك
اعمل ايه من بعدك يارب
وفضلت تكسر في كل الي ايدها تطوله لحد. مافقدت الوعي
شالوها لحد. اوضتها ومحدي اتصل بالدكتور الي قالهم. دة كبيعي وصحي وهي هاتصحى وهترجع طبيعية بحزنها ومع الوقت هاتهدا ومفيش اي قلق دة مان. محرد صدمة وانكار
شاهد 👈 الفصل الحادي عشر هنا
تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة
اكتب ف بحث جوجل دار الروايه المصريه
واستمتع بقراء جميع الروايات الحصرية والمميزة
اكتب تعليق برايك هنا