أخر الاخبار

عارضة الأزياء الفصل العاشر 10 الاخير بقلم ايمي احمد

عارضة الأزياء الفصل العاشر 10 الاخير

 عارضة الأزياء الفصل العاشر 10 الاخير


مرت ايام وانتشر الخبر بسرعه كبيره على كل مواقع السوشيل مديا.. رجل الأعمال سالم لاشين قـ.*تل ابنته الشابه نور لاشين عارضة الأزياء الشهيره بعد ما أخذها من بيت خالتها والسبب مجهو*ل
الكل بداء يتكلم على الحاد*ثه.. داخل البلد وخارجها. قبل حتى التحقيق في القض*يه
وكانها حمله ممنه*جه لانتشار الخبر
سيف كان متابع الاخبار بهدوء..و بيتمنى ان خط*ته تنجح اخر خطوه بيعملها.. 
ماينفعش بعد كل دا 
يبقى اللي عمله راح على الفاضي
.. هي خطوه واحده وينهي كل دا.. 
كان بيتابع نور من وقت للتاني وهم محبوسين في نفس المكان دا من ايام 
نور حالتها بقت اصعب
وهو جوه حر*ب بينه وبين نفسه 
نور جسد*ت لي الماضي تاني 




كل ما يشوف نور 
كأن ملامحها بتتغير ل شكل رحمه 
وكأنه شايف امه مكانها وهي بتتأ*لم. 
واخر لحظه جمعته بيها 
وهو في حض*نها وهي بتحضر 
وفجاءه يشوف ملامح نور بتتحول ل فاتن
ويشوفها وهي واقفه قدامه بضحك بصخب عليهم
يوم ما دخلت لهم الاوضة
وصوت يصرخ جوه سيف "انقذ*ها كفايه عليها كده هي مالهاش ذ*نب" 
ويرد هو "ورحمه ماكنش ليها ذ*نب ولا انا ولا جلال.. لازم نور تحس بكل اللي رحمه حست بيه" 
"انت كده بتقـ.*تلها هي بر*يئه هي مش شابها حتي .. حسا*بك مع فاتن مش بنتها " 
"اسكت مش هسبها تمو.*ت.. بس لازم تحس بكل اللي حست بي رحمه.. لازم تعرف فاتن عذ.*بتها قد ايه.. ماينفعش تح*قد عليا لما اخد حقي قدمها.. لازم تأمن بهدفي.. وباني الض*حيه.. مش الجاني "



التحق*يقات كانت مستمره مع سالم واللي اتح*جز على ذ*مة القض*يه 
وكانوا واقفين على تقرير الطب الشر*عي 
بعد عثرهم على الجـ.*ثه بشقته بالقاهره 
واللي كان في شك أنها مش ل نور 
واختفاء نور غير مبرر بس المتهم الأول بالحالتين سالم. 
بعد الكل ما شهد انها اخر مره كانت معه نور بالمزرعه
بدأ سيف يهتم بي نور بعد ما وصلها ل أعلي مراحل الأ.لم 
وبدأ يديها مصل مضاد للس*م ويهتم بأكلها وشربها 
وعلاج اثا*ر الع*قار
وكان معلق حوليها صور كتير ل رحمه وجلال مع بعض وهو معاهم
وصور لي مره مع رحمه و مره مع جلال 
وكان بيحكلها قد ايه السعاده اللي كانوا عايشتها في المكان دا.. حتي لو هي رفضت تسمع 
كان بيحكلها كل ذكره لي سعيده عاشها في حض*ن رحمه و جلال 
واللي انتهت حيا.*تهم بسبب فاتن ايام بتعدي وهو بيهتم بيها وبيتكلم معاها من غير ما يمل



معتز كان تايه مش قادر يصدق اللي حصل دا
 بين يوم و ليله نور مابقتش موجوده
  بينكر الامر دا تمام.. 
عنده امل انها لسه عايشه.. 
زي ما اتقال في النيا*به.. 
وقسم سالم ان هو مالوش دعوه باللي حصل 
وان نور كانت معه 
ومستحيل دي تكون بنته
رفض معتز يروح البيت تماما
قاعد في مكتبه ومعزول عن الدنيا 
بيمسك فونه كل شويه يرن على نور 
مستني انها ترد عليه تلفونها مقفول .. رافض يصدق كانت معه من ايام بس 
نزل من المكتب 
وخد عربيته يلف بيها يدور عليها كأنها تايها 
وقف في جانب طريق بعد ساعات 
يصرخ بغ*ضب وحزن وقلة حيله 
فجأه خب*ط ز*جاج العربيه من جانبه
بص معتز وشاف طفل صغير 
نزل الز*جاج بغ*ضب 



الولد :اتفضل يا عمو 
قالها الولد وقدم لي معتز علبه 
معتز بجمود :ايه دا 
الولد : في واحده ست قالتلي ان دي حاجه مهمه ليك 
خد معتز العلبه منه وفتحها شاف فيها سلسله نور ومعاها فلاشه 
معتز بصد*مه دور على الولد كان اخت*فى 
خد الفلاشه وقلبها في ايده. 
كان مطبوع عليها اسم سيف كأنها ماركه 
معتز دلوقتي بس قدر يستوعب ان سيف كمان مخت*في من يومها 
جرى معتز بالعربيه بسرعه على الشركه 
و دخل مكتبه ووصل الفلاشه بلاب توب 
شاف فيها فديوهات كلها ل ماجده وهي بتحط حاجه في كل اكل نور و حتى الميه و القهوه اللي بتشربها 
وفي آخر فديوه ظهر صوره العبوه باسمها 
معتز مش فاهم هي بتعمل ايه  
دا ايه اصلا 
بحث عنه على النت كتير واكتشف انها ماده 
موجوده طبيعي في ج*سم الإنسان
بس لما بتذيد عن المعدل الطبيعي بتاعها بتشكل خ*طر على حياته و بتتسبب بأمر*اض متعد*ده 



شاف اعرضها واللي كانت مشابه تمام للأغراض اللي كانت بتحصل ل نور 
ماكنش مصدق ان ماجده أقرب صديقه ل نور تعمل فيها كده.. وليه؟؟ سؤال ماكنش لي اجابه
نزل بسرعه يشوفها في المشغل بس ماكنتش موجوده وعرف انها مخت*فيه من يوم اخت*فاء نور 
معتز بتسأل واستغرب : ايه علا*قة سيف ب ماجده.. 
سيف!! سيف!! سيف
معتز كان عاجز عن التفكير..
لحد ما وصلت لي رساله 
" فاتن عندها الحل وريها الفلاشه.. لو تهمك نور"
معتز :كمان فاتن... 
حس معتز للاحظه ان في امل تكون عايشه و قرر يتم*سك بيه..
رجع معتز البيت يدور على غاليه 
شافها قاعده في اوضتها 
حض*نه صورة نور وبتبكي 
واحساسها انها ضي*عت بنتها بنفسها 
اتمنت ان الوقت يرجع ولو دقيقه واحده 
كانت رفضت ان نور تخرج معه 
حتى لو اضطرت تحب*سها وماتخلهاش تخرج ابدا
فاقت من شردها على صوت معتز 



معتز :امي.. عايز اوصل ل فاتن 
غاليه :فاتن.. عايزها ليه يا معتز 
معتز كان هيحكلها بس حس انه ممكن يديها امل على الفاضي
:من حقها تعرف ايه اللي حصل ل بنتها
غاليه :عرفت يا معتز الخبر مسمع في كل حته. وهي كلمتني من المطار وزمانها على وصول 
شويه ورن جرس الباب قامت غاليه تفتح 
و كانت فاتن واقفه قدمها بتبكي والغ*ضب مسيطر عليها :بنتي.. بنتي فين يا غاليه.. انتي سلمتها ل سالم بنفسك.. ضي*عتي بنتي يا غاليه.. دي الامانه اللي امنتك عليها 
غاليه بنهيار :معرفش انه كان ممكن يعمل فيها كده.. دي بنته عمري ماتخيلت انه يا*ذيها 
فاتن :ليه مكلمتنش يا غاليه.. ليه ماعرفتنيش ان سالم ظهر تاني و بيدور عليها.. انتي نسيتي عملوا فيا ايه زمان.. نسيتي ذ.لهم ليا.. وأنهم كانوا عايزين ياخدوه بنتي مني من زمان. نسيتي عيلة لاشين عملت ايه فينا 
غاليه :.. هي اللي طلبت انها تروح معه 
لولا كده عمري ماكنت سبتها 
دي بنتي قبل ماتكون بنتكم.. لو انتم اللي خلفتوها .. 
فا انا اللي ربتها وكبرتها..
و انا اللي سهرت وتعبت عليها 
وانا اللي مقهوره دلوقتي يا فاتن . 
على عروسه اتمنيت اشوفها بفستانها الأبيض
 مش بكـ.*فن يا فاتن 
ايه اللي رجعه تاني.. 
لو مش عايزها ماسبهاش ليا ليه



فاتن بتوعد :هرجع حقها يا غاليه.. وهيكون غالي اوي
معتز بغ*ضب :كفايه.. الكلام دا مالوش لازمه 
انا عايز اتكلم معاكي يا فاتن. لوحدنا 
خدها معتز الاوضه و بدأ يفرجها على الفلاشه. 
وفاتن بتتفرج بصد*مه :لالا لا مستحيل 
وبعدها وراها معتز الرساله :يعني ايه.الرساله دي. وايه علا*قة سيف بكل دا.. والحل عندك ازاي 
فاتن بغضب :سيف ابن جلال كبر وبيعيد الماضي 
معتز :انا مش فاهم حاجه فهميني 
فاتن بح*قد :غل*ط غلطها زمان وجي الوقت إصلاحها 
معتز بغضب :عايز افهم 
فاتن بصر*اخ :ابن جلال كان بياخد ثأ*ره مني ..في بنتي.. حق امه و ابوه 
غاليه دخلت على صوتها بستغرب :وانتي مالك و مالهم يا فاتن.. مالك ب جلال و مراته  
هى ما.*تت بسبب المرض و جلال انتـ.*حر 
فاتن :انا لازم اقبل سالم 
غاليه :فهميني.. هنا..انتي فعلا السبب في مو.*ت ام سيف. زي ما جلال قال زمان.. 
فاتن :لا طبعا.. يعني انا اللي مرضتها يا غاليه
 ما انتي عارفه القصه .. جلال اتج*نن بسبب مو.*ت مراته واتهيأله اني انا اللي عملت كده والظاهر انه ورث ابنه تفكيره دا قبل ما ينتـ.*حر
معتز قدر يفهم القصه كلها و ايه هي دو*افع سيف 
بس فضل الصمت دلوقتي 
واتكلم ب كلمه واحده :احنا لازم نلاقى سيف.. هو اللي يعرف ايه اللي حثل مع نور



فاتن بتصميم :هننزل نقابل سالم الاول
فاتن اتوعدت بسرها"سنين وانا بهر*ب منكم يا عيلة لاشين بعدت بنتي عني عشان ماحدش يقرب منها ولا يطولها ليه ظهرت يا سالم هدفعك الثمن انت وابن جلال وكل واحد بيشل اسم عيلتك همـ.*حيكم من الوجود "
نور بدأت تستجيب للعلاج بس ببطي 
وللأسف العلاج دا طويل المدا
نور بصت ل سيف :انت بتفكر في ايه 
سيف ابتسم :بفكر اني قربت اخرجك من هنا و هترجع ل حياتك قريب
نور :وانت كده خدت حقك مرضتني وانت اللي بتعلاجني 
سيف ضحك : اصلك.. صعبتي عليا
عارف تخيلت سنين ان لما اشوفك بتتأ*لمي قدامي
هفرح وهرتاح وانا باخد حق رحمه وحقي 
من فاتن..
عشان لما تجي تاخدك من هنا تشوفك فر.*قتي الحياه بنفس اسلوبها زي ما هي عملت زمان 
نور :متخيل اني هفرق معاها وهترجع عشاني ودور عليا كمان
سيف :ماكنتش متأكد.. بس دلوقتي اتأكدت انتي تفرقي معاها يا نور..وقريب هتخلصي مني ومن حس*بتك دي معايا 
نور :انا معرفش فاتن.. شوفتها في الصور بس.. برغم اللي عملته هي هتفضل امي 
انا عمري ماتخيلت ان في واحده تقدر تعمل كده.. انا صعبت عليك وانا بنتها.. وهي عملت كده في امك قدامك بد،*م بارد 
وبعدها حاولت تخـ*.لص على طفل وقتها



سيف :سيبك من كل دا 
انا عايزك تسامحيني يا نور.. لو حصلي حاجه هتسامحيني 
نور :لا.. انت ماقدرتش تسامح.. مش مطلوب مني اني اسامحك
سيف :معاكي حق 
نور برجاء :لو عايزني اسامحك.. ما تأذ*يش امي قدمها للمح*كمه.. هم يجبولك حقك
سيف بحيله:حكمها هيكون الإعد*.ام 
نور :هي غلطت و تتحا*سب ماضيعش نفسك
سيف ابتسم لانه قدر يفصل تفكير نور بمزا*جه :. انا ض*عت اصلا يا نور 
ومن زمان 
ومش المح*كمه اللي هتجبلي حقي 
رحمه في نظر القانون م*اتت مو.*ته طبيعيه.. واد.*فنت من عشرين سنه.. وما مش طبيعي دلوقتي اقول انها اقتـ*.لت وافتح قض*يه  
نور بأمل :بس لو اعترفت انها عملت كده.. تسبها تتحاكم 
سيف :هفكر ارتاحي انتي دلوقتي وانا هعملك الغداء..
اول ما نزلت فاتن مع معتز من العماره وقبل ما يركبوا العربيه
جت عربيه سوده ونزل منها جاردات و س*حبه فاتن جوه العربيه وزقه معتز  
بعيد 
ركب معتز عربيته و بداء يطردهم بسرعه وهم بيجروا منه لحد ما تاه منهم
ظهر تقرير الطب الشر*عي واللي اثبت انها مش نور وان سالم مالوش علا*قه بيها لان الو*فاه كانت وقت ما سالم كان في المزرعه 
وخرج سالم مؤقتا وممنوع من السفر لحد ماينتهي التح*قيق 
سيف كان واقف قدام الشباك مستني وصولها 
على أحر من الج*مر 
لحد ما وصلت لي رساله ان كله تمام و فاتن موجوده في المكان اللي امر بيه وقفلوه عليها بالمفتاح 
سيف أمرهم يمشوا ووقف يت*نهد بارتياح 
دخل ي صاحي نور 
سيف :نور قومي.. تعالي نخرج سوا 
نور بستغرب :نخرج 
سيف بهدوء :قومي يلا 
خرجت نور مع سيف واول مره تشوف البيت من الخارج ومسك سيف اديها 
ولفه حولين البيت ودخله من باب تاني 
وفي اوضه صغيره في البيت من الخلف فتحها سيف بالمفتاح



دخلوا سوا كانت فاتن وقفه قدمهم بخوف 
سيف ابتسم :وصلت يا نور.. اخيرا يا فاتن اتقابلنا 
فاتن بصت بستغرب لايد سيف و نور اللي متشبكه ببعض :نور حبيبتي انتي كويسه عمل فيكي ايه 
نور :زي اللي عملتي في امه.. بس هو طلع عنده رحمه 
فاتن : انا معملتش حاجه.. انتي بتقول ايه.. دا بيكد*ب عليكي يا نور.. انا امك.. انا رجعت عشانك 
سيف ببرائه :هي فعلا معاها حق هي رجعت علشانك.. احساس الامومه حركها لما عرفت انك خلاص مو*.تى.. وسالم اتحب*س.. هتخاف من مين فارجعت.. عشان تورثك يا نور اصل فلوسها خلصت.. وانتي الباشا كتب باسمك كتير اول ماتولدي وكان تحت وصية سالم 
فاتن بز*عيق :انت بتقول ايه.. ماتصدقوش يا نور.. دا حاول يقـ.*تلك بالبطئ
سيف : هي عارفه.. بس ايه رائيك في اللعب دا اجمد من لعبتك يا فاتن.. اصل لعبي محتر*ف 
فاتن :ابن جلال مستغربش انك تعمل كده 
سيف بستفز*از :جلال اللي انتي قتلـ*.تيه
فاتن بغ*ضب:لا لا انا مستحيل اعمل كده في جلال انا ماحبتش حد في حياتي قده... هو اللي غد*رني.. هو اللي فضل عليا بنت الخد*امه.. انا اكتر واحده حز*نت عليه.. 
رحمه هي السبب ضحكت عليها عشان يحبها.. هو كان هيبقى جوزي انا 
نور :عشان كده بقي انتي اللي قتـ*.لتي رحمه.. عشان جلال فضلها عليكي.. عشان رفضك وحبها 
فاتن بصرا*خ : لا هي ضحكت عليه. 
انا احسن منها. افضل منها ميت مره .. مين هي عشان جلال يحبها.. مين هي عشان تخليني مثير*ه للشفقه قدام الناس.. وتاخد حبيبي.. عشت عمري اتمنى جلال يبصلي 
وفجأة يقوليلي انه اتقدملي انا وعايز يتجوزني .. خلاص حلمي هيتح*قق. تجي هي تاخده كده
انا لو رجع بيا الزمن هتقتـ*.لها اكتر من مره وكنت هتاكد وقتها من مو.*تك انت كمان 
قالت كلامها وهي بتشاور على سيف
سيف : شوفتي يا نور اعترفت بنفسها 
والعالم كله شهد عليها في البث المباشر.. 
ودلوقتي جي وقت الحكم وانا اللي هح*كم عليها وانف*ذ حكمي



نور برفض وقفت قدام فاتن : لا لا 
انت وعدتني انك مش هتا.ذيها مجرد ما تعترف هتنهي كل دا
سيف شهر سلا*حه بوشها : متخيله اني عملت كل دا عشان في الاخر اسما*حها 
مش قولتلك انتي مس*كينه اوي 
 اسف يا نور.. انا وعدتك اني هفكر.. بس مش موافق 
وقبل ما يضرب سيف فاتن اتك*سر الباب  
و دخل معتز الاوضه ووقف مقابل ل سيف
فلاش باك 
معتز كان وصل للبيت اللي انخط*فت فيه فاتن بصعوبه بعد ما العربيه تا*هت منه بس رجع شافهم وهم راجعين  
ووقف استخبي منهم وبعدها راجع الآ*ثار لحد ما وصل للبيت 
وشاف نور و سيف خارجين مع بعض
سالم كان متابع البث وعرف المكان  
دا اللي كان ديما بيقابل فيه جلال لما هر*ب برحمه 
ساق بسرعه العربيه للبيت
خايف على سيف و بنته برغم كل اللي عمله 
بدأ يسوق بسرعه 

معتز و سيف مسكوا في بعض وسلا*ح وقع من سيف وهم بيت*قتلوا
جريت فاتن على السلا*.ح عشان تضر*ب بيه سيف  
بس نور هي اللي خدته بسرعه 
فاتن :اضر*بيه بسرعه 
 انتي بتفكري في ايه 
نور صر*خت : مالكيش دعوه 
معتز سيبه 
الجمله دي وقفت معتز مكانه يبص ل نور بصد*مه .. 
فاتن بغضب مس*كت ايد نور اللي فيها السلا*ح وصو*بت بيه على سيف بغضب 
ونور حاولت تقومها بس كانت فاتن اسرع 
والرصا*صه أصابت سيف بالفعل
"سيييييف" 
صر*خت نور باسمه وجريت عليه وهي بتحاول تك*تم الجر*ح 
سيف بألم : اللي كنتي بتح*ميها دي .. هي أكبر عد*وه للكل.. حتي انتي.. ماكنش لازم تحميها
معتز بغ*ضب :نور ابعدي عنه.. انتي بتعمل ايه
نور بدموع : معتز انت مش فاهم حاجه.. اتصل بالاسعاف بسرعه.. عشان خاطري



.. سيف فوق ارجوك.. افتح عينك.. هكلم الإسعاف   
ماتخ*فش هتبقي كويس.. انت من حقك تعيش يا سيف 
فاتن بغ*ضب :انتي زعلا*نه عليه انا رجعت عشانك.. وانتي اتفقتي عليه ضد*ي انا امك 
نور بصتلها وصر*خت فيه :انا معرفكيش.. انتي النقطه السو*ده في حياتي 
انتي سبب كل اللي حصل دلوقتي .. وهو ضح*يتك يا فاتن 
كلنا ضحيا*كي يا فاتن
"هي صح انتي كان لازم تتحا*سبي من زمان يا فاتن "
قال سالم جملته وو*قعت فاتن في الأرض 
بعد ما فرغ سالم المسد*س اللي في ايده عليها 
وصوت سيارت الشر*طه دواي في كل مكان 
سيف بأ*لم مسك ايد نور اللي منها*ره 
ودمعها غرقت وشها 
علي مصير ابوها و امها
 :انا قت*لت ماجده.... سالم برئ 
قال سيف جملته قبل مايغمض عينه ويغيب عن الوعي بين اديها
بعد مرور سنه 
نور كانت واقفه قدام المرايه بتلف حولين نفسها ب فستانها الأبيض والحجاب عليه
وكلام سيف كان بيتردد جوها.. انت بتعرضي حاجه على ناس رفضه الفكره مين هيدعمك
المرادي واقفت نور على المسرح  
قدام ناس منهم داعمه ليها ومنهم ناس رافضه 
عشان بين رائي و الرأي الاخر 
اتشهر البرند الخاص بنور و معتز. 
وخلص العرض والكل كان بيصقف ليها هي وفرقتها 
معتز وقف قدمها وهو فرحان نجاحها وبيحتفل بيها ومعه غاليه 
قرب معتز منها: شكلك قمر بالحجاب 
نور: انا قررت مش هقلعه ابدا
معتز :شطوره بنوتي الجميله 
و دا آخر عرض صح 
نور بابتسامه : صح.. اخر عرض 
معتز فتح علبه فيها خاتم :تقبلي تتجوزيني يا نور
نور بابتسامه : ماينفعش احنا زي الاخوات
معتز:وهي في اخت بتغير علي اخوها وبتحبه 
نور: اه فيه كتير ..وبعدين انا ماقلتش ولا مره اني بحبك  
معتز : يبقى هنتجوز عض*ب عنك
"وهي مالهاش حد عشان تتجوزها غص*ب " 
نور بابتسامه :سيف



معتز بغ*ضب :انتي بتضحكي لي ليه
وقف و خباها وراه وبص ل سيف :هي ملكي اصلا..ومن زمان..انا عيلتها وبس وهتجوزها
سيف بته*كم :بمزا*جها مش غص*ب 
نور :خلاص يا سيف هوافق واكسب فيه ثواب. 
معتز :ثواب اخرتها هتكسبي فيا ثواب. انا
نور :اه عجبك
معتز : عاجبني.. البسي الخاتم بقى لوحدك
نور :انا اصلا كنت هلبسه لوحدي 
معتز :بحبك 
نور :و انا كمان بحبك يا معتز 
سالم ابتسم ل سعادتهم وهو شايفهم من بعيد قبل ما يمشي ويسيب المكان 
شاهد👈الخاتمه

تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة 
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة
اكتب ف بحث جوجل دار الروايه المصريه
 واستمتع بقراء جميع الروايات الحصرية والمميزة

تعليقات



    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -