رواية الانثي والنمر الفصل الثامن عشر 18
الباب اتفتح ودخل غزال أتوترة نورهان منه قرب عليها وهو بيخـ.*لع الجلبيه
: انت بتعمل ايه
: في مواضيع مهمه لازم نتكلم فيه
: مواضيع إيه
قرب وقف أمامها وضع ايديه على خصرها
: نورهان أنا بحبك
كانت نورهان مركزه مع عنيه: إيه
رجع شعرها للخلف: نورهان أنا بحبك أنا تعبت من بعدك عني أنا عارف أن اللي حصل ص*عب عليكي بس مكنش بيدي أنا لما سبتها سبتها علشان دياب فكرتها هتتغير بس هي متغيرتش تعالي نقفل الماضي ونحـ.. ر*قه ونبدأ من جديد أنا وأنتي اطفالنا اللي جين حرك ايديه وضعها على بطنها بحنان
أبتسمت نورهان وشبت على اصابعها ميل غزال قبلـ.* ته بحب
: هتفضل تحبني طول العمر
: أنتي عمري أنا من غيرك مليش وجود
وضعت رأسها على صدره بحب حملها غزال وقرب على السر*ير وضعها بخفه ونامة في حض*نه
في غرفة دياب قامت روز من على السرير سحبت الروب من على الشماعه ارتداته وخرجت البرنده كان واقف امام السور ينظر الى الحديقه شارد أتفجأ بها تحت*ضنه من الخلف خرج تنه*يد منه
: مالك
: خايف تضيعي مني
: دياب أنا عارفه أن الموضوع صعب عليك بس أنا مستحيل ابعد عنك
لف ليها وعلى ملامحه الحزن
: أنا مش عايزك تز*عل هي مهما كان هي أمك أنا مش عارفه غر*ضها إيه من اللي عملته بس خلاص هي بعدت ومش هتعرف تيجي جنب حد فينا ولا أنا ولا نورهان انسي اليوم ده وخليك في مستقبلك معايا ودرستك بس أهم حاجة أنا انت ناسي ولا إيه انا لسه عروسة جديدة
مسكت أيديه وضعتها على خصرها: وحشتني
حض*نها دياب بحب: أنا محتاجك جنبي الفترة دي أوي
: أنا جنبك طول العمر
دف*ن وجهه في عنقها شعرة بغيره من فعلته
: أنا مش عارف اودي وشي منك فين بعد اللي حصل
: أنا مرعيه مشعرك بس أنا عمري ما فكرة ولا شفتك غير حبيبي وزي ما قولتلك اللي حصل انسي كانه محصلش وركز في حياتنه مع بعض دياب أنت متعرفش حبي ليك عامل ازاي
: هنفضل وقفين هنا كتير تعالي ندخل جوه
هزت رأسها برقه بعدت عن حضنه دخلت الغرفة أغلق دياب باب البرنده ودخل جلس على السر*ير وسند بضهر عليه خلـ.. عت روز الروب وقربت على السر*ير جلسة على قدمه ووضعت رأسها على كتفه
كان دياب مغمض عنيها همس: روز كفايه سهر ويلا نامي
: مش عايزه أنام عايزه افضل قاعده في حض*نك كده
أبتسم دياب وفتح عينه رفع ايديه ضمها ليه وباليد التانيه كان بيملس على شعرها بحب
في الصباح الباكر استيقظت نورهان وهي تستنشق رائحة عطره اتعدلة على السر*ير
: إيه اللي مصحيك بدري كده
: هخرج علشان الحق صلاة العيد
: هو انا ممكن اروح معاك
قرب جلس أمامها
: لا خليكي هنا كملي نوم أنتي ملحقتيش تنامي
: أنت منمتش
: لما أجي هنام
: كل سنه وانت طيب عيد مبارك
: وأنتي طيبه ياقلبي يلا انا همشي أنا
قام من امامها خرج من الغرفة وضعت نورهان رأسها على الوساده بنوم ونامت
رجع غزال هو ودياب وسلطان من الخارج دخله المنزل قرب غزال على الجد مسك ايديه وميل قب*لها
: عيد مبارك
: للجميع إن شاءلله
: أمال فين مراتك أنت ودياب
نزلة روز بإبتسامة وهي ترتدي عبايه من الشيفون مطرزه
: صباح الخير
: صباح النور
قرب دياب عليها: عامله ايه أنهارده
: الحمدلله احسن بكتير
: كل عيد وأنتي عيدي
: أحلى عيد السنه دي لأني معاك كل سنه وأنت في حياتي
في الأعلى كانت نورهان تضع مسحيل تجميل طرق الباب فتحت كانت ورد تقف امامها
: غزال بيه بيسال عليكي
: انزلي وانا نزله وراكي
: حاضر يا ست هانم
دخلت نورهان نظرة لنفسها بتف*حص في المرايا وخرجت هبتط إلى الأسفل قربت على الجميع عيدة عليهم وخرجه إلى الخارج وقفه أمام المنزل
نظرة نورهان إلى الد.*. ماء اللي على الأرض من الاضحـ.*. يه بقر"ف قربت روز عليها
: مالك
وضعت إيديها على فمها ودخلت المنزل مسرعه نظرة روز إلى طفها بقلق جت تدخل المنزل سحبها دياب من معصمها وختـ.. م بكف ايديه بالـ..*دم على ملابسها نظرة روز إلى ايديه بقر*ف
: إيه اللي أنت عملته ده اولاً د.. م الأضـ.. حيه أو الذبيـ.. حه عموماً هو د.. م مسفوح نَجِـ.*س ولا يجوز لمسه أو وضع اليد فيه ثانياً من يعتقد أن علامة اليد و الخمس أصابع هذه تُمنع الحس*د أو تُبعده يكون مشـ..*ركا بالله
نظر لها دياب بأعجاب: بس احنا متعودين على كده من زمان
: عارفه أنا حبيت اقولك نصيحه اعمل إيه دلوقتي في العبايه بوظطها
: كنتي دخله تعملي إيه
نظرة خلفها على الباب وإليه: لا مفيش عادي
لاحظ غزال عدم وجود نورهان أنهاء عمله سريعاً وصعد إلى الأعلى دخل الغرفة وجدها نائمه على السر*ير قرب عليها بقلق
: أنت كويسه
وضعت إيديها على فمها وبلأيد الاخرى بعدته عنها
: أبعد عني راحتك..
لم تكمل كلامها وقامت مسرعه من على السرير دخلت المرحاض دخل غزال خلفها كانت تستفـ..*رغ قرب عليها بقلق
رفعت نورهان رأسها: ريحت الـ.* دم بتتعبني أبعد
رجع غزال للخلف خرج من المرحاض غسلت نورهان وجهها وخرجت من المرحاض قربت على السر*ير دخل غزال المرحاض أخذ حمام سريعاً وخرج وهو يرتدي بنطال فقط قرب جلس بجانبها اتعدلة نورهان دخلت في حض*نه
: بقيتي احسن دلوقتي
: اه غزال متتحركش كتير عايزه أنام
: طب ما تنامي
غمضت عنيها ونامت بتعب ملس غزال على شعرها بحنان فضل قاعد على السر*ير وفي حض*نه نورهان ابتسم وهو بيمشي ايديه على بطنها بحب رغم انه معاه دياب ولانه ينتظر روآية أطفاله فتحت عنيها بنوم قبل عنيها بحب
غمضت عنيها ورجعت نامت صحاها غزال بعد فتره
: بطلي نوم بقي وقومي علشان تكلي
: لا سبني انام شويه
: لا مفيش نوم تاني قومي يلا اغسلي وشك
: لا مش عايزه
سحبها غزال من على السر*ير قامت معاه بضي*ق قرب على المرحاض ووقف امام الباب
: ادخل اغسلي وشك علشان تفوقي
: حاضر
دخلت بضيق رجع غزال وجلس على الأريكه
خرجت نورهان قربت عليه سحبها غزال وقعت في حض*نه
: غزال أنت بتعمل إيه
: بعمل إيه يلا علشان تكلي
مسك الطعام وضعه في فمها تناولة الطعام وغزال تناول الطعام قامت نورهان من على قدمه خرجت البرنده وقفت تستنشق الهواء الرائع قرب عليها غزال حض*نها من الخلف رفعت نورهان نظرها تنظر إلى القمر
: ايا غصناً كم ناحت عليك بلابلُ البدر يكمل كل شهرً مرةً وهلال وجهك كل يوماً كامل أرضى فيغضب قاتـ.. لي فتعجبوا ويرضى القـ.*تيل وليس يرضى القا..*تل
: صوتك جميل اول مره اسمعك بتغني
: كل يوم بتحلوي أكتر
نظرة إلى الورد اللي في الحديقه بخجل
: هتفضلي تتكسفي مني لغيط أمتا احنا بقي ما بني أطفال
لفت بجسدها رفعت وجهها تنظر إليه نظر إلى اعينها
: أعمل فيكي ايه دلوقتي
رفعت ايديها لفتها حولين رقبته: في إيه
: مش عايزك تلبسي إيه حاجه من دي تاني طول ما أنتي حامل
: الهدوم التانيه بتز*هقني ودي هدوم طريه بلبسها علشان بستريح فيها
: يلا ندخل جوه
: لا انا عايزه اقعد هنا شويا الجو جميل انهارده
غزال لمح دياب واقف في البرنده سحب نورهان بعد عن السور
: ليه انا وقفه اتفرج على الزرع
: لا حد يشوفك
: النور مطفي هيشفوني ازاي
: اقعدي على الكرسي واسكتي يا اما تدخلي جوه
قربت على الكرسي جلسة بضيق جلس غزال على كرسي بجانبها ومسك هاتفه وقلب فيه بم*لل
شاهد👈الفصل التاسع عشر
تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة
اكتب ف بحث جوجل دار الروايه المصريه
واستمتع بقراء جميع الروايات الحصرية والمميزة
اكتب تعليق برايك هنا