أخر الاخبار

رواية عشق خالد الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم رنا احمد

 

رواية احفاد المرشدي الفصل الثامن والعشرون 


عشق خالد ❤️❤️❤️.
احفاد المرشدي 🤫🤫🤫
رنا احمد عماد ❤️❤️❤️
بارت 28.....
في الصعيد .
في فرح بنات الحاج اسماعيل.
كان يجلس مالك وهو عائشه بابتسامه وسعاده ليرن هاتفه برقم ل ظابط صديقه ليتحدث مالك بعيدا عن الصوت العالي.
/تامر باشا وحشني والله .
تامر بجديه /وانت اكتر ي مالك باشا بس بصراحه فيه حاجه عايز اقولك عليها .
مالك بقلق/خير .
تامر بجديه /فيه حد اتصل يبلغ عن بيت فيه اعمال منافيه للأدب بس الغريب أن لما عرفت العنوان لقيته عنوان حضرتك .
مالك بصد'مه /عنواني انا .
تامر بجديه /ايوه حتي الي كلمني ولد تحس أنه طالع من فيلم عربي قديم كده وقالي أن فيه مجموعه من الشباب بيقوموا بأعمال منا*فيه للأ*دب.
مالك بغي"ظ وهمس /كينان احمم تسلم ي تامر ده اكيد حد بيهزر متقلقيش ي حبيبي انا هتصرف سلام اه ي كينان انا عارف انك مش بتطقيهم بس مش لدرجه تبلغ عنهم قسما بالله لروحلهم دلوقتي اطين عيشتهم ماشي .
في فيلا المرشدي...



كانت الفيلا أشبه بالكباريه انوار تسطع في كل مكان موسيقي صا"خبه لولو ترقص بد"لع ودلال.
كينان بغ"يظ شديد/لماذا تاخروا كل ذلك الوقت فهذه الشر*طه أصبحت بطئيه للغايه .
كريم بضحك/هههه اه ي عسل هو ده الكلام .
سليم وهو يشرب الشي*شه باندماج /ههههه هو فيه احسن من الد*لع .
ادهم بقلق بالغ/ايه الصوت الي بره ده .
كينان بنظره خب"يثه /أنها الشرطي ستاخدكم الي الس*جن انتم وذلك الدا*عره ايها الحم*قاء.
كريم بغي"ظ /ي نهار ابو"ك اسو*د بلغت عننا .
ادهم بصد"مه وفز"ع /ي نهار اسو"د ده أبيه مالك .
الجميع بفز"ع وخو"ف كانوا يخفو*ن كل شي حولهم بسرعه ليتحدث كريم بغ*ضب /اخفوا المص*يبه دي. 
ادهم بغ"يظ شد"يد/نامي تحت الطربيزه دي وحطي المفرش ده عليكي ي وش الفقر.
مالك وهو يسير للداخل بنظره خب"يثه /السلام عليكم.
كريم بار"تباك شديد/وعليكم السلام ي بابا ايه الي رجعك .
مالك وهو يجلس بخب"ث /ابدا كان فيه صفقه مهمه جيت اخلصها في الشركه وقولت بالمره اخدكم معايا مالكم شكلكم مش مظبوط ليه .
كينان بغي"ظ شد"يد/معزره والدي فإنهم كانوا يتحدثون في أمور الشغل فتعبوا .
مالك بنظره خب"يثه/عندك حق ي كينان ايه الي تحت الطربيزه ده .
سليم با"رتباك شديد/مفيش ي عمي دي دي ج*ثه جبتها ادرب عليها اصلي قررت استفيد من كليتي بقا وأشوف حالي .
كينان بغي"ظ /اينعم والدي فتلك الج*ثه كانت من دقائق تهز يمينا ويسارا كالبرص المضر*وب بالش*بشب .
كريم بغي"ظ شد"يد/بابا هنجهز ونيجي مع حضرتك .
مالك بغيظ وسخر"يه /طب خرجوا الج*ثه دي بدل ماشحر*كم انتو وهي .
لولو وهي تقترب من مالك بإعجاب شديد/ي نهار علي الكريم كراميل معقول العسل ده يخلف الشحو*طه دول .
كريم بغي"ظ شد"يد/الله يحر*قك غو*ري من هنا بدل ما هيشر*حك .



لولو بد"لع ودلا"ل/انا مستعده اتشر*ح طالما علي أيديه.
مالك بتوعد وهمس /للاسف النوع بتاعك ميعجبنيش فاحسالك تغو*ري من هنا بدل ما وديكي وراء الشمس .
لتسرع لولو الي الخارج بخو"ف ليقف بجانب بعضهم البعض بر"عب شد"يد .
مالك بغ"ضب جح*يمي/ممكن اعرف ايه الي حصل ده انتوا زوتوها اوي انتوا فعلا محتاجين ربايه من اول وجديد قسما بالله لولا بابا محلفني اني ممد*ش ايدي علي حد فيكم كنت مسحت بيكم الأرض اتفضلوا ي بهوات خلينا نحضر الفرح .
كريم بغ"يظ شديد وهو ينظر إلي كينان /الواد ده جاب آخره معايا ماشي ي كابتن ماجد انت أما وريتك ي كينان .
في الصعيد ..
في فرح بنات اسماعيل فهو من ربا خالد ويعتبره جده ك ربيع ليشعر بربكه وقلق ليسرع إليه ليجده يبكي بحر*قه 
/مصيبه ي خالد ي ولدي الرجاله الي وثقت فيهم وقولت خلاص جم يتجوزوا بناتي وينهوا الطار الي بينا اتاريهم عايزين يكسر*وني ويفضحو*ني قدام أهل البلد الناس كلها جات بره انا خلاص اتفض*حت ي ولدي .
خالد وهو ينظر نظره خبي"ثه للاربعه وهم يقفون ينظرون لما يحدث .
/متقلقش ي عمي اسماعيل بناتك هيتجوزوا الليه .
كريم بقل"ق/هو جدكم بيبصلنا كده ليه .
سليم بخو"ف /النظره مش مريحاني .
سيف وهو يأكل بشر*اهه/مصيبه ليكون .
ادهم بغيظ شديد/بابا احنا هنمشي بقا عن اذنكم .
خالد بحد"ه وصرا*مه /استنوا عندكم ليقترب منهم ويتحدث بهمس .
/اسمعوني كويس اتنين منكم هيتجوزوا بنات الحاج اسماعيل وتتلم الليله دي 
كريم بغي"ظ شد"يد /احنا شبكه مبنجبش .
سليم بغي"ظ /مهر مبندفعش .
ادهم وسيف معا /الفاتحه مش حفظينها .
خالد بثقه وثبات/ادهم وسيف هيكتبوا حالا علي بنات الحاج اسماعيل علشان ننقذ الموقف ده .
ادهم بصد"مه /انت بتقول ايه حضرتك اكيد بتهزر اتجوز لا عمري شوفتها ولا اعرفها .



سيف بغي"ظ شد"يد/وانا ي عمي مش عايز اتجوز دلوقتي .
خالد بثقه وثبات ار*عبهم /انا قولت الي عندي انتوا الي هتتجوزا البنات كلامي واضح وصريح .
كريم وهو يكتم ضحكاته بصعوبه /ههه مش لسه الصبح كنت بتتدينا درس في العلا*قات الاسريه شيل بقا ي صاحبي .
سليم بمرح وغمزه/وانت ي سيف يالا واحده هتعمل الاكل ببلاش .
وبالفعل تم كتب كتاب.
ساره و ادهم .
ليلي وسيف .
في فيلا المرشدي ...
كانوا يسيرون بصد"مه فما حدث كان أشبه بالرويات فمن المعقول أنها أصبحوا متزوجين ....
عشق وهي تحت*ضن ساره وليلي/مشاء الله تبارك الله عليكم قمرات منورين أن شاء الله معانا هنا مش هتحسوا باي غر"به .
ادهم بحد"ه وض"يق /هو احنا حد قالك ي امي أننا من هنمو*ت عليهم احنا منعرفهومش اصلا الشهر ده بكتير يخلص واطلقها .
سيف بحد"ه /وانا كمان انا وفقت علشان جدي أمر بكده لكن اكتر من كده مفيش تصبحوا علي خير .
خالد بغ"ضب /تعالوا هنا كل واحد فيكم ياخد مرائته ويروح الجناح الخاص به ومش عايزه مناقشه .
سليم بغي"ظ شديد/جدي وخدين من صغرنا نفضل مع بعض .
خالد بغض"ب شد"يد/الكلام ده اختلف دلوقتي بقا عندهم مسؤليه زوجه لازم يتحملوها شغل التفا"هه واله"بل يفضل وحسك عينك انت وهو حد يزعل مرائته أو يقصر معاها اتفضلوا .
ادهم وسيف وهم يقتربون من ساره و ليلي المتخفيان تماما .
ادهم بغي"ظ /ودول فين وشهم من قفاهم .
سيف باستغر"اب /احنا هنعرفهم من بعض ازي ي ادهم .
خالد بجديه /ساره ي بنتي اطلعي مع جوزك وانتي ي ليلي .
لتتحرك ساره وهي تقف بجانب ادهم باستحيا"ء شديد وكذلك ليلي .
ليصعدوا فوقا علي مضض ليتحدث كريم بضحك وغمزه/ههههه عيازكم ترفعوا راسي .
سليم بسخر"ية وضحك /ما قولنا هنرفعها ي ابوي ههههه .
مالك بحد"ه /كله واحد فيكم علي اوضته بكره سعادتكم هترجعوا الشغل لو حصل الاستهتار أو اله"بل الي بتعملوه هتشوفوا مني وش تاني خالص .
ليصعدوا الجميع الي الاعلي .
في جناح ساره وادهم ...
كان يقف بغيظ وضي"ق وهو يخ*لع ملابسه ليقترب منها وهي تجلس بخجل علي السر*ير .
/قومي اقل*عي هدومك هتفضلي كده ولا ايه انا جالي اكتئا*ب من شكلك.
ساره بحد"ه /تخا"ف من شكلي ليه أن شاء الله علشان لبسه محتشم مش محز*ق ولا ملز*ق .



ادهم بغي"ظ شد"يد/اه واضح انك هتت*عبيني معاكي لو عامله فيها مصلحه اجتماعيه يبقا خليكي في حالك احسن .
ساره بغي"ظ /احسن برضه .
لتقف ساره وهي تخ*لع طرحتها لينسدل شعرها الحريري الطويل لينظر إليها ادهم بإعجاب شد"يد فحقا هي تختلف كل الاختلاف عن تلك الفتيات التي يعرفهم .
في جناح سيف وليلي .
كان يجلس وهو يأكل باستمتاع لتنظر إليه ليلي بابتسامه جانبيه .
/الف هنا .
سيف بضي"ق /شكرا انا هقوم انام .
ليلي بأسف /من فضلك ي ريت تفهمني احنا ملناش ذنب في الي حصل ربنا بعتكم ليا انا واختي من النا*ر الي كنا فيها .
سيف بانتباه /قصدك ايه.
ليلي بحز"ن شد"يد/هقولك .
في الصباح 
في أحدا الكافيهات ..
كان يجلس سليم وهو ينتظر صديقه لتقترب منه شهد بابتسامه .
/حضرتك تامر ب حاجه.
سليم بابتسامه ساحره/عصير فراوله لو سمحتي .
شهد بابتسامه /تحت امرك .
سليم بابتسامه اعجاب /انتي اول مره تشتغلي هنا صح .
شهد بابتسامه/ايوه عن إذن حضرتك .
سليم بإعجاب شديد /ايه العسل دي دي قطه اوي دخللت دماغي بنت الايه شكلك كده انتي الي هتو*قعي سليم المرشدي الي بوزه .
في الاداره ...
مكتب كريم..
كانت تجلس في مكتبه وهي تنتظره بارتباك شديد فلاول مره تعمل لقاء كذلك ليسير كريم بثقه وثبات لتقف أمامه .
/انا اسف اني اتاخرت .
شهد بارتبا*ك شديد وهي تمد يدها /ابدا ي افندم انا شهد الدميري صحفيه .
كريم بابتسامه اعجاب /اهلا وسهلا ...يتتتتتبع .



تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة 
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة
اكتب ف بحث جوجل دار الروايه المصريه
 واستمتع بقراء جميع الروايات الحصرية والمميزة

تعليقات



    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -