أخر الاخبار

رواية مريم الفصل الثالث 3 بقلم مريم العراقي

رواية مريم الفصل الثالث 3 بقلم مريم العراقي

 رواية مريم الفصل الثالث 3 


وفجأة لقيت أحمد دخل القاعة كان حلو اوى وكان طالع زي القمر.. فضلت بصاله ايوة هو اليوم إلى كنت بحلم بيه نفس فرحتك نفس ضحكتك نفس لمعة عينك نفس كل حاجة بس الحاجة الوحيدة إلى اختلفت انى مش العروسه مش انا الى هتبقي معايا مش انا 
عیطت وجر"يت على الحما"م ومسحت دموعي وبصيت ف المرايا.. 
كل ذكرياتنا من اصغرها لاكبرها مرت قدامى ف دقايق من واحنا صغيرين وهو كان بيجى مع مامته ونفضل نلعب لحد منام.. خلاص معتش هبقي الوحيدة إلى ف حياتك!! خلاص قومت على الحلم بكا*بوس كا*بوس ب*شع يمكن اب*شع مما تصورت... مش مهم المهم انه مبسوط ودا كفايه



طلعت اسلم عليهم
اىه الحلاوة دي يبت
حلاوتك انت يعريس انت الى زي القمر النهارده 
إلى رافعة من معنوياتي.. مع ان ملك البدلة مش عجباها اوى
 بقولك اي خلینی ساکته عشان مجبهاش من شعرها إلى فرحانة بيه ده مش كفايه الخاتم اوعا عشان متغ"باش عليك
 الراجل لما يقول أصحاب العريس يجوا هنا وأصحاب العروسه يجوا هنا هتقفى فين
 مش هقف يم"هزا.. روح يا اخويا لبسها يلا الخاتم روح ف السن دا ويتن"صب عليك.. المهم الف الف مبروك يا احمد والمهم انك مبسوط ودا اهم حاجة 
ربنا يخليكي ليا
ويخليك يارب ويسعدك



بدأت الزغاريط تعلى ف المكان ايوة جه وقت تلبيس الشبكة.. إلى هو خلاص بواقي قلبي بتت*فتفت قدامى وانا مش عارفه اعمل حاجة .. مش عارفه اصر*خ وانا محتاجة دا اوى ف الوقت دا.. كنت بصر*خ جوايا كان قلبي و*جعنى اوة كنت باهته وكنت راسمه ضحكة بكل قو*ة .. كنت مش مبينة جرا"م واحد من الصر*اع إلى بيحصل جوايا.. كنت باصه وانا دموعى نفسها تنزل بس قولت لاء مش هبو*ط فرحته رجعت بعد ما خلصوا الخطوبه ف الوقت دا سمحت لنفسي بالا*نهيار.
الصبح صحيت راضيه بالواقع ومتفاعلة ان ملك هتسعده عشان هو بيحبها... 21/10 عيد ميلاده.. كل سنة بشتريله هديه وكانت على طول بتعجبه معظم تيشرتاته من اختیاری ای حاجة بيشتريها بياخد رأيي فيها.. خلاص كل دا هيخ*تفى معتش ليا الحق ف كل دا الساعة 12 بالظبط وف فيديو كول كل سنة وانت طيب وبخير يا احسن حد ف الدنيا .. مش عارفه ازاى بقي عندك 26 سنة بـ بس يلا اهو قدر



ههه كنت عارف انك مش هتنسي وانك على طول اول حد بيقولی کد
انسي اى يبنى اتقي الله هى عشرة يوم ولا يومين دا عمر بحاله
ربنا يخليكي ليا وكل سنة وانتى معايا
هقفل انام بق
تصبحى على خير
وانت من اهله
قفلت وطلعت المذكرة إلى هعطيها لأحمد بكرة كلام بتاع كل سنه اللي بيحب يقراه مني الهديه دى انا عملاها من جوايا من قلبي.. والتيشيرت إلى عجبه السنة إلى فاتت والكوتش إلى ملقاش مقاسه فيه..
جيت أنام لقيت مكالمة جيالى من ملك
الو ايوه يا ملك معلش اصل كنت بصلي في الوقت ده
ولا يهمك يبنتى عادى.. عاملة اى 
الحمد لله..
بقولك انتى اكيد عارفه انه عيد ميلاد احمد وكد وعاوزة اجيب هديه تكون مميزة
اخدت نفس طويل



انا مش عارفه اوى بس تبعدى عن الشوكولاتة عشان أحمد عنده حساسيه منها وبيطلع عنده بصي حبو"ب بسببها.. مش بيحب الساعات عشان عنده 12 ساعة ومش بيلبس غير اتنين بس كنت جيبهومله والباقي سايبهم.. بيحب البرفان بيحب الحاجات إلى معمولة بحب بيحب التيشيرت البسيط بيحب اى حاجة بسيطة المهم انها تكون معمولة بكل حب.. بيحب الرسايل الكتابيه وتبقي ذكرى عنده حلوة ...
انتي متأكدة انك كد مش عرفاه اوى؟ ما علينا شكرا يا مريم بجد
_العفو مفيش حاجه
تصبحي على خير
روحت لمامت احمد انا وماما ولقيت ملك هناك
كل سنة وانت طيب
وانتى طيبه يمريم.. تعالوا نسيب بق امهاتنا وندخل نقعد ف الأوضة دخلنا ومسك الهديه بتاعتى وبتاعت ملك.. فتح هديه ملك وابتسم كانت ساعة وطقم
متحر"مش منك يا حبيبتي
بصتلى ملك بإ"نتصار وردت ولا منك يا حبيبي
استغر"بت هى بتبصلي كد لى كد كد احمد لابس الساعة بتاعتى متق"لع الساعة إلى ف ايدك يا حبيبي وتلبس إلى انا جيباها ماشي



بصلی احمد ورجع بص لملك هبقي البسها لما اجى اخرج على الطقم بق وكد
حان الان موعد فتح هديه مريومة فتح الهديه وضحك ضحك ضحكة حلوة اوى
اي يبنتى دا انتى مش بتنسي ابدا مش دا الكوتش إلى كنت هتموت عليه وفض*حتنا يومها عشان مفيش مقاسك .. والتيشيرت إلى كنت
عاوز تشتريه بس كنت ناسي الفلوس ف البيت بجد يعنى شكرا يمريم مش عارف اقول اي والله.. ربنا يخليكي ليا ... 
ربنا يخليك ويسعدك مع ملك يارب
 فجأة ملك قامت وبكل نر*فزة.....يتبع....
Mariam Iraqy♥️🦋

لمشاهدة 👈 الفصل الرابع 

تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة 
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة
اكتب ف بحث جوجل دار الروايه المصريه
 واستمتع بقراء جميع الروايات الحصرية والمميزة

تعليقات



    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -