أخر الاخبار

رواية احببتك وأنت احببت غيري الفصل الثالث 3 بقلم ياسمين شرف

 

رواية احببتك وأنت احببت غيري الفصل الثالث 3 بقلم ياسمين شرف

رواية احببتك وأنت احببت غيري الفصل الثالث 3


(3)

_ مراد كان بيتكلم في الفون واتصدم من الي سمعه طب انا جاي حالا وقام جري 

 بعد شويه وصل البيت وهو متعصب وزعلان وطلع عند ليلي ونده عليها بصوت عالي ، ليلي خرجت مرعوبه وحنان كمان 
 ‏
_ بخوف في ايه يامراد مالك؟

_ بعصبية ايه الي عملتيه في مي ده ممكن افهم ؟ 

_ بعدم فهم عملت فيها ايه 

_ بعصبية والله عامله عبيطه دلوقتي البت بين الحياه والموت بسببك وبسبب غبائك ياليلى 

_ بصدمه نعم !! ازاي هي كانت عندي اه بس محصلش ليها حاجه ونازله سليمه بس احب اقولك انها بتضحك عليك وياحرام صدقتها بكل سهوله عادي 



_ ضحكتك عليا اه ! فهميني هتضحك عليا ازاي وهي مش واعيه لحاجة اصلا مي في مستشفي ياليلى وكل ده بسبك انتي انا بجد مصدوم فيكي ليلي البرئية تعمل كده وعشان اي غيرانه منها ومش عايزاها تكون معايا صح بعصبية اكتر ماتردي عليا ولا عشان معايا حق 

_ انت مصدق نفسك بتقول اي أنا عمري في حياتي ماغيرت من حد وكملت بسخريه ويوم ماغير يبقا من مي صدق ضحكتني والله 

_ ليلي بطلي كذب بقاا انا شوفتها بعيني وكمان في شاهد على الحصل مش بجيب من عندي على فكرة 

ليلي واقفه مصدومه ومش بتتكلم مصدومه في مراد ، ازاي يفكر فيا كده ، لا بجد هو مصدق اني ممكن اذي حد حتي لو الحد ده آذاني ، لا وبيتهمني بالكذب كمان يارب انا تعبت وزهقت يارتني ماحبيتك يامراد 

_ هنا تداخلت حنان بعصبية لا انا سكتالك كتير يامراد ومش هسامحلك تتكلم معاها كده وياريت تفهم أن ليلى عمرها ما كذبت ولا بتأذي نمله هتأذي انسانه وبعدين اي الي حصلها عايز تعرف انا هقولك مي جت والحقيقة عرفتها مقامها ودتها قلمين يفوقوها عشان دي انسانه مريضه والحقد مالي قلبها من ناحيت ليلى وانا مش هسمح لحد يأذيها حتي لو كنت انت يامراد 

_ انتي كمان ياخالتو واقفه في صفها ماشي ماقولتش حاجه عشان دي بنتك بس ليه تعمل فيها كده انا بحبها ومقدرش اشوفها ببتعذب قدامي ومش قادر اعملها حاجه 

_ ليلي بعصبية ووجع فهمني حصلها اي كل شويه حصلها حصلها اتزفت قولي عملتلها ايه معني عارفه اني مليش ذنب وأنها كويسه وبتضحك عليك برضو 

_ هقولك ياليلى وبدأ يحكي 

_ واحد رن عليا وقالي أن لاقاها مرميه في شارع وعربيه خبطاها طبعاً مستنتش وروحتلها على طول 

 " نرجع بالزمن شويه "



راح لقاها مرميه في الأرض وناس حوليها وبتنزف جري عليها بسرعه واتكلم بخوف 

_ مي مي ردي عليا فوقي 

_ ست من اي واقفين شكلك تعرفها يابني وديها المستشفى بسرعه نزفت كتير 

مراد من خوفه أن يخسرها شالها بسرعه حطها في العربيه ووداها المستشفى وبعد وقت وصل بيها ، ونزل وشالها وجري بيها جوه المستشفى وهو بينادي الدكتور ، دكتور جاله وقاله يدخلها اوضه الكشف ، ومراد واقف قلقان وخايف عليها 

_ استاذ مراد انا الي رنيت بحضرتك طمني على الانسه 

_ بقلق مش عارف لسه وفضل رايح جاي بتوتر 

_ متقلقش أن شاء الله هتكون كويسه وكمل منها لله الي كانت سبب هي الي زقتها قدام العربيه الدنيا مبقاش فيها امان يابني ربنا يسترها علينا

دكتور خرج ومراد قام بسرعه وراح لي 

_ طمني يادكتور هي كويسه ؟ 

_ عندها كدمات في جسمها اثر الخبطة ورجليها فيها كسر وكمان ...

_ كمان ايه دكتور قلقتني اكتر طمني 

_ عندها شرخ في الجمجمة وهيسببلها اثار سلبيه كتير بس خير ماتقلقش هي في العنايه دلوقتي وهندخلها الاوضه عاديه بس لما تفوق والحاله تستقر ادعلها كتير 

_ واقف مصدوم ومتكتف بقااا يحصلها كده ياربي اشفيها ورجعها ليا سليمه اه لو اعرف مين سببب 

" بعد ساعتين فاقت والدكتور قاله وهو فرح جداً واستأذن ودخلها"
_دخلتلها نايمه على السرير ودماغها مربوط بشاش وايدها كمان حزين اوي عليها 

_ مي انتي كويسه طمنيني عليكي ؟ 

_ بدأت تعيط ومش قادرة تتكلم ت تعبانه اوي 

_ طب اهدي متعيطيش هتبقي كويسه وقام وقف بعصبية لو اعرف مين الي عمل فيكي كده هموته 

_ ل لي وعيطت 

_ مين اهدي اهدي وقوليلي اسمه 

_ بعياط ليلي يامراد 

_ بصدمة ليلي لا مستحيل شكلك غلطانه ممكن حد شبها يامي ارتاحي انتي بس وانا هعرف مين 

_ بعياط هي يامراد انا كنت عندها وهزقتني فوق وماتكلمتش احتراما ليك ونزلت فجأة لقتها ورايا وزقتني قدام العربيه انا خايفه اوي يامراد انا عملت فيها اي عشان تعمل فيا كده 

_بوجع اهدي ياحبيبتي وانا هتصرف متقلقيش بس ليلي هتعمل فيكي كده لي يعني 

_ عشان غيرانه اننا هنتجوز واخدك منها ليلي بتحبك يامراد وعايزاك ليها وبس 



_بصدمه ما انا عارف انها بتحبني عشان من وهي صغيرة كنت الوحيد الي جمبها انا بعتبر ليلي بنتي واختي انا كمان بحبها 

_ لا يامراد بس هي بتحبك حب اخوي هي بتحبك وعايزة تتجوزك مكاني انت متخيل 

_ بصدمه اكبر لا مستحيل شكلك فاهمه غلط بصي انا لازام افهم انا هروح لها متخافيش رنيت على مماتك وجايه وانا مش هتأخر 

_ ماشي بس متعملهاش حاجه انا مش زعلانه عادي 

 " سابها ومشي نرجع للواقع تاني "

_ حكتلك اهو ليه ياليلى وبعدين انتي بتحبيني فعلاً

_ بتوتر لا مش بحبك وبعدين دي كذابه وهثبتلك كلامي ده بس استني 

_ مسكتها من أيدها جامد برضو عايزة تكدبيها وبعدين إثبات ايه تاني البنت في المستشفى وتقولي كدب 

_ بوجع مراد انت بتوجعني 

حنان هتتكلم ليلي بصتلها بمعني اهدي ياماما انا كويسه برغم ان بيهنيها وبيتهمها كذب مش عايزه مماتها تعمله حاجه 

_ وانا هونت عليكي توجعيني وتعملي فيها كده انتي عارفه اني بحبها ومقدرش اعيش من غيرها 

_ ليلي بعصبية وقلبها واجعها وعيونها مدمعه زعلان عليها اوي كده روحلها يامراد بس مترجعش تندم وافتكر ان انا وماما حذرناك منها وانها بتضحك عليك واه يامراد كلمها صح انا بحبك واه غيرت عليك منها بس صدقني ماعملتش فيها كده ولا هي اتخبطت اصلا ده كله تمثيل عليك بس انا مالي لو مش عايز تصدق انت حر عارف اي اكتر حاجه ندمانه عليها ها عارف اني حبيتك واتعلقت بيك يامراد 

و وقعت في الأرض وهي بتعيط حنان اخدتها في حضنها 

_ اهدي ياحبيبتي خلاص متزعليش نفسك عشانه هو ميساهتلش حبك ده 

كل ده ومراد واقف مصدوم ومش بيتكلم، معقول كانت بتحبني وانا غبي مافهمتش تصرفاتها معايا 

_ ليلي طب اهدي انا بجد اسف معرفش حبيتني ازاي وامتي وازاي كنت غبي مخدتش بالي 

_ عادي متتأسف انت ملكش ذنب انا الي حبيتك واتعلقت بيك يامراد مش انت انا الي قلبي مكسور مش انت انا الي موجوعه بقالي بقالي 5 سنين بحبك في الصمت كنت عايزة اقولك اني بحبك بس وقتها كنت صغيرة وكنت هتزعقلي بس غصب عني حبيتك واتجرجت منك يامراد وزعلت منك اوي 

_ حقك عليا بجد لو كنت اعرف كنت بعدت مكنتش عايزك تتأذي بسببي كده وانتي عارفه اني بحبها هي وانتي بحبك اه والله بس ك اخوات ياليلى 

_ بوجع عادي يامراد محصلش حاجه مش ذنبك من النهاردة انت اخويا عادي 

_ بجد مش زعلانه مني 

_ ببتسامه وجع مش زعلانه فيه حد بيزعل من اخو برضو

_ ريحتي قلبي ياليلى بس فعلا مش زعلانه خلاص 

_ قولتك اه خلاص يلا روح لمي شوفها وابقي طمني عليها 

_ حاضر ياليلى 

" نزل من عندهم وراح لمي المستشفى وهي رجعت عيطت تاني وكانت منهارة خالص ،وبعد مساواة وطبطبه من حنان أنها تسكت وتبطل عياط وأنها خلاص لازام تنساه وتتأقلم مع الوضع ده، معني صعب أنها تنساه بسهوله دي بتعشقه مش بتحبو بس الحب من الطرف واحد صعب اوي بجد، تفضل تحب شخص وتصرفاته معاك بتقول أن كمان بيحبك وفي الاخر يطلع وهم وهم في خيالنا احنا وبس، شعور الخذلان ده صعب اوي وخصوصاً لو من شخص كان كل حياتك حرفيا " 



_ قومت من على الأرض بضعف بس حاولت اكون اقوي من النهاردة مفيش وجع ولا حزن تاني هيدخل قلوبنا تاني، وده وعد مني ياماما بنتك القويه هترجع تاني وهتعيش حياتها من جديد ولا اكن حاجه حصلت وهتشوفي ياماما 

_ حنان بدموع ووجع على بنتها ايوه كده ارجعي ليلي القويه الي مفيش حاجه بتكسرها وانا واقفه جمبك ومعاكي ياروحي 

_ الي مخليني قويه كده وجودك جمبي ياماما ربنا يدميك ليا
_ ويدميك ليا ياروحي

♡~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~♡
 أما مراد راح لمي وهو زعلان اوي على ليلي وكمان عليها 
 ‏هو السبب في كسر قلبها بس قلبه مش بأيده هو ماينكرش أن بيقي مبسوط معاها ،عايزها تكون معاه ، بتوحشه ، بس نفس الاحساس بيحسه اتجاه مي بس مش اوي زي مابيحسه اتجاه ليلي طول طريق بيفكر فيها وموجوع عليها ،وبعد قت وصل المستشفى

_ كان داخلها سماعها بتضحك مع وبتتكلم كان هيخبط بس سماعها بتقول 

_ بصي انا بحبه اه بس مش اوي يعني بس شاب حلو ومعاه فلوس والبنات بتجري وراه وخصوصي ليلي وليلي دي بتعصب منها كلهم بيحبوها في دفعه وكمان احمد حبيته حبها هي مش انا كان لازام انتقم منها 

_بس هي ملهاش ذنب يامي الناس بتحبها عشان طيبه وعشان قلبها طيب وأحمد هو الي حبها وهي محبتهوش ولا قالته يسييك ويروحلها ولا اي 

_ انتي كمان بتدافعي عنها انتي كمان بتحبيها زايهم بعصبية وكسرت كوبايه مايه كانت جمبها غوري من وشي مش عايزة اعرفك تاني ياهايدي 

_ بدافع عنها عشان تستاهل لكن لا طلعتي بجد انسانه حقوده ومريضه وافتكري اني هتندمي اوي على عملتيه وانك كمان مثلتي على مراد وفهمتيه ياحرام انك بتموتي وأنها خبطت انتي شيطانه ياشيخه وسابتها وخرجت وهي خارجه شافت مراد بصتله ومشيت 

_ مراد خبط قبل مايدخل 

_ كانت نامت بسرعه على السرير تاني اتفضلي 

_ مراد دخلها عامله ايه دلوقتي ؟ 

_ الحمدلله كويسه اهلي مشيوا من بدري وفضلت مستنياك اتأخرت ليه 

_ طريق كان زحمه وكمان كنت بزعق ليلي وعرفتها ازاي تعمل فيكي كده 

_ بجد تستاهل قصدي مكنش في داعي يامراد دي بنت خالتك برضو

_ لا ازاي انتي حبيبتي ولا يأذي حبيبتي ازعله وقوي كمان انتقمت منها زي ماكنتي عايزة اهو 

_ بتوتر انا عايزة انتقم منها وليه 

_ بعصبية بطلي كذب انا عرفت كل حاجه انتي طلعتي وحشه اوي وطلعتيني انسان وحش اوي مع ليلي وخالتو انتي ياشيخه حرام عليكي 

_ طب كويس انك طلعت وحش معاها ده الي كنت عايزاه انك تسبها ودلوقتي زمانها مضايقه منك ومش طايقه تشوف وشك اصلا حقيقي فرحت اوي 

_ مراد ضربها بالقلم ده عشان تفوقي من الحقد والغل الي جواكي انا الي مزعلني أن كدبتها وصدقتك كنت مستعد اعمل اي حاجه حتي عرضت خالتو وكدبتها كمان حسبي الله ونعم الوكيل فيكي ياشيخه غوري من وشي مش عايز اشوف وشك عشان لو شفتك هقتلك انا حذرتك اهو 

وسابها ومشي وهي حلفت لتندمهم كلهم وبصت اتجاه الباب بشر  




خرج ندمان اوي وزعلان حاسس اني هموم الدنيا في قلبه ،وعمال يفكر هتسامحه ولا لا وراح محل ورد جبلها الورد الي بتحبه يمكن ها تسامحه شويه ، وبعد وقت وصل وطلع البيت واقف قدام الشقه ، وبيفكر هيقولها اي متوتر اوي 
لسه هيخبط حد من الجيران نده عليه 

_ استاذ مراد محدش عندك تقربيا كده خرجوا وكان معاهم شنط بس انسه ليلي سبتلك الظرف ده 

_ بخوف وبحاول اكدب الفكرة الي في بالي تمام شكراً لحضرتك
فتح الظرف لقا صورهم وهما صغيرين بس مقطوعه هو بس الموجود فيهم ماعدا صورة هما الاتنين ولقا رساله مكتوب فيها 

_ احب اقولك يامراد اني حبيتك من كل قلبي وفي نهايه كسرتني وكسرت قلبي، وعمري ماهسامحك على كسرة قلبي دي ومحايلتي عليك تصدقني ، وفي الاخر صدقتها هي عارف الي مزعلني انك هتتصدم وهتعرف انك كنت غلط وانا الي صح ، بس تستاهل يامراد ربنا هيخدلي حقي منك ، زمانك بتسأل دلوقتي انا فين وماما كمان احب اقولك اني اخدتها وسافرنا لاني مش طايقه اشوفك قدامي ولا اشوفها معاك ، ما انت عارف اني بحبك بقا ، بس صدقني فترة وهشيلك من قلبي عادي بكل سهولة يامراد ، ومتحاولش تدور علينا عشان مش هتعرف توصلي ، سلام ياحبيبي صح نسيت بخصوص الصورة عشان تفتكر انك كسرتني ومبقاش ينفع نبقي سوا تاني ، صدقني هتندم اوي ، بس احسن كما تدين تدان يامراد زي ماخلتني ندمت اني حبيتك 



_ مع كل كلمه بقرائها قلبي بيوجعني اكتر ودموعي بتنزل انا فعلا غبي ضايعتها كده ايدي ونزل جري على تحت على أمل أن يلاقيها وفضل يلف حولين نفسه وبيرن عليها فونها مقفول وفون خالتو مقفول كمان رمي الفون في الأرض وهو متعصب خالص ده حتي معرفش راحت فين ونده باسمها بصوت عالي 

_ بصوت عالي ووجع ودموع ليلى انا بجد اسف ارجعيلي ليلي ووعد هعوضك عن كل انا غبي وضعيتك بغبائي ووقع في الأرض ودموعه بتنزل 💔

تمت ♡
رأيكم...؟



 ثانيه بس قبل تتكلموا اني فرقتهم انا كمان زعلت عليهم بس متقيلقوش هيتقابلوا تاني بس وكل واحد جواه مشاعر مختلفه بس مش دلوقتي عشان امتحاناتي كمان كام يوم ادعولي فضلاً 

الحياة مش هتستمر إلا بالتجاوزات 
لازم تتجاوز ندمك وإنهزامك وحزنك 
وتتجاوز بعض الأشخاص احياناً حتي لو بنحبهم من قلبنا، وهتكتشف مع الوقت انك لازم تكتفي بنفسك في كل حاجه وان فكرة الاحتياج لحد دي لازم تتلغي من حياتك خالص ، 
احنا نتساهل نعيش صح مع الأشخاص تحبنا من قلبها الأشخاص ميهونش عليهم زعلك ولا مشاعرك احنا نستاهل نتحب صح وبكل الحب الي في الدنيا ..♡

تعليقات



    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -