روايه انا لست ضعيفه الحلقه الخامسه بقلم هبه احمد

أخر الاخبار

روايه انا لست ضعيفه الحلقه الخامسه بقلم هبه احمد

روايه انا لست ضعيفه الحلقه الخامسه بقلم هبه احمد


رواية /  انا لست ضعيفة

    


  الفصل( 5 )

ءءءءءءءءءء


 

بعد مرور أكثر من ساعة  نصف الساعة  وصلت شهد وجاسر الى منطقة هادئة  وركن السيارة امام احد الفيلات وقال 


جاسر / حمدالله على السلامة  اتفضلى ونزل فتح باب العربية ليها وعوز يسندها 


شهد / انا كويسة  ومشت لوحدها  ببط حتى وصلت لباب الفيلا 


 جاسر / عمى صالح  خد هات العلاج دة بسرعة 


صالح الغفير / حاضر  يااستاز ومشى 


جاسر فتح الباب سعدية ياسعدية 


سعدية / نعم يابنى حمد الله على السلامة  


جاسر/دى شهد مرأتى يلا ياشهد اوضتك  دى 


شهد /بصت لاوضة صغيرة شويه  وقالت  انا هنام هنا ودخلت  وقعدت على سرير الأطفال  


جاسر/ساعديها يادادة تغير 


شهد / لا مفيش داعى انا هنام  ونامت بهدومها  


سعدية / تعالي  اساعدك تغيرى يابنتى 


شهد / عوزة بيجامة بس يادادة وانا هاريح شويه  وبعدين  اقوم اغير 


دادة سعدية  / تحت  امرك هاحضر ليكى الاكل علشان العلاج 


شهد / شويه يادادة  عوزة ارتاح ممكن تجيبى شنطتى لو سمحتى 


دادة سعدية  /حاضر 


 فجاسر دخل بالشنطة وقال انا اسف  بجد صدقيني  عمري  ماهزعلك تانى سامحيني 


شهد /ربنا هو اللي  بيسامح من فضلك عوزة انام 


خرج وقفل الباب وهى تركت لعيونها العنان ونامت ودموعها نازلة 


جاسر / دادة خلى بالك منها  واوعك تهملى فى مواعيد العلاج

 

دادة سعدية /حاضر  يابنى الا هى كانت فى حادثة  دى شكل  وشها متنفخ وازرق خالص 


جاسر /حاجة زى كدة  انا خارج 


دادة سعدية /بالسلامة يابنى  ( فيلا جاسر مجهزة لانة اشتراها من اصحابها بالعفش وكان بيجى يسهر فيها هو واصحابة  خميس وجمعة من كل أسبوع  واحيانا هو بيقعد فيها لوحدة) 


نرووووووح عند ابو شهد 

==================


حسين/ ترن ترن ترن 


جاسر / خير ياحاج فى حاجة  


حسين / اصل كنت عوز أقولك  القسيمة طلعت وام ياسر(زوجتة ) عوزة تاجى تشوف شهد وتدلها القسيمة


جاسر / بسرعة  لا خليها انا جاى اخدها انا فى الطريق


حسين  /تعالى انا منتظرك 


فريدة  / هي المحروسة  بنتك خلاص  علت ومش عوزة تشوفنا ولا تعرفنا 


حسين  / حرام عليكي  دى لسه عروسة  وبعدين  الراجل قال انة فى الطريق 


فريدة  / انا عارفة  انها بتكرهنى انا وولادى بنت سوسة  


حسين / انا هانزل استنى الراجل تحت  احسن ونزل 


مشيرة / بابا هى شهد كويسة 


حسين / ايوة يابنتى  بتسلم عليكي  


مشيرة  /انا رايحة اذاكر مع دعاء


حسين  / ماشي  ياحبيبتى روحي 


فريدة  / تروحى فين يااختش ومين هيغسل المواعين  ويلم الغسيل  اخلصى يابت ويكويها


مشيرة  / حاضر  ياخالتى 


فريدة / خالتك فى عينك 


**************************

جاسر / ازيك ياعمى  


حسين  /الحمد لله  يابنى شهد كويسة  


جاسر / بخير الحمد لله 


 حسين /شهد معدش ليها غيرك خلى بالك منهم 


جاسر / حاضر ياعمى القسيمة مع حضرتك 


حسين /  ايوة اتفضل  القسيمة  بتاعتك ربنا يهدى سركم 


جاسر/ هامشى مع السلامة 


شهد / دادة من فضلك  هاتى العلاج  علشان  معايا صداع جامد

 

دادة  سعدية /يلا يابنتى  الاكل تقدرى تاكلى ولا اكلك بنفسى 


 شهد / كتر خيرك هاكل بنفسى ممكن  كوبية شاى


دادة سعدية / من عنية 


شهد اكلت واخدت العلاج  وقعدت  فتحت  حسابها  وقعدت تتابع شوية لاقت رحمة بنت خالة امها فاتحة 


شهد لاقت رسالة  من رحمة نصها 


( وحشانى ياشهود عاملة  اية والبت مشيرة  ورحاب كويسين نفسى اشوفكم  نسيت كنتى عوزة حاجه  انا  بكون فاتحة بعد الضهر على طول )


شهد / انا الحمد لله  عوزة اجاى اقعد عندكم  يومين  ممكن 


رحمة /تنورى ياحبيبتى  وهتجيبى مشيرة  ورحاب معاكى 


شهد/بصى انا كمان يومين هاجى لوحدى متقوليش لحد انى جايه  وكمان انا نسيت السكة هابقى ارن عليكى توصفلى الطريق  


رحمة / ماشي  ياحبيبتى هاستناكى فى الموقف  انا فرحانة  انى هاشوفك

 

شهد/ تيتا كويسة

 

رحمة / ايوة وفرحانة انها هتشوفك 


شهد / هاقفل دلوقتي  متكلمنيش الا لما انا اكلمك ماشي 


رحمه /تمام ياحبيبتى 


جاسر فتح الباب ودخل شهد مسحت المحادثة  وديرت وشها ناحية الحيطة ونامت 


جاسر/ خدى انا جبت ليك فون جديد وجبت القسيمة  من عند باباكى هو بيسلم عليكي 


شهد /ماشي  اشكرك ممكن تسيب القسيمةعندك عوزة اشوفها


جاسر/ هاتى الخط اللى معاكى احطة فى الفون واظبطة 


شهد / انا متعودة على الفون بتاعى شكرا 


جاسر /طب هو عندك على الطرابيزة هو والقسيمة انا فى الاوضة اللى جنبك لو عوزة حاجة 


شهد/ حاضر


مر يومين وشهد بدأت تتحسن بالتدريج وثالث يوم قررت تنسحب من حياتة وبهدوء وجاسر رجع الشركة وباباها سألة 


الاستاذ محمد / جاسر تعالى عوزك 


جاسر / حاضر ياحاج هاخلص البوستة وجاى 


الاستاذ محمد / متتأخرش 


جاسر / حاضر ياحاج جاى على طول 


جاسر / للسكرتيرة هبة


  هبة/تحت امرك جاسربية  


جاسر/اتصلى بالاستاذ خالد 


هبة / الاستاذ خالد قدم استقالتة من يومين واخد اخلاء طرف 


جاسر /  مين اللى واقف على اخلاء الطرف


هبة / والد حضرتك


جاسر /  طب روحى انتى  وخرج راح مكتب ابوه 


جاسر  / ازيك ياحاج صحتك كويسة انا راحت ماما قالت انك مسافر


الاستاذ محمد/ انت خلاص معدش عندك دم بقالك اد اية مجتش الشركة 


جاسر / حوالى 14 يوم 


الاستاذ محمد / يابرودك يااخى شاطر فى سحب الفلوس على فكرة هو انت فعلا اتجوزت السكرتيرة بتاعتك 


جاسر / ايوة وقاعدة معايا فى الفيلا بتاعتى 


الاستاذ محمد/ هات مرأتك وتعالى عيش معانا 


جاسر / انا كدة مرتاح 


الاستاذ محمد/ علشان تتسرمح براحتك على العموم انا جاى بكرة اتغدا معاكم واتكلم مع مرأتك


جاسر / لا بلا٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ 

شاهد 👈 (_الحلقه_السادسه_)

#__للاحداث_باقية 


#__بقلمى_هبة_أحمد.     (

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -