رواية المغرور والدلوعه الحلقه السابعه والعشرون للكاتبه ميرو محمد

أخر الاخبار

رواية المغرور والدلوعه الحلقه السابعه والعشرون للكاتبه ميرو محمد

 دار الرواية المصرية


#البارت_السابع_والعشرون
#المغرور_والدلوعه 
#بقلمي_ميرو_محمد * وعد لو البارت جاب 2000 هنزل بليل واحد كبير وعد * وهيكون بارت والمتفجر.ات لانه في مفجاءت كتيررر* واسفه اني اتاخرت بس فعلا الشتا صعب

ذهب الجميع الي غرفة حياه واول متفتح الباب كانت الصدمه 😱😱
حياه كانت طلبت اكل كتيرررر اوي وفرشتو في الاوضه وقاعده بتاكل زي المفجوعه 😂😂.

حسام : هي دي حياه الكانت دايخه .
سما: لاء لاء اكيد مش هي .
صقر: هي دي حياه الانا كتبت كتابي عليها .
حازم : البضاعه مغشوشه يامعلم 😂😂
بسنت : حياااه بتعملي ايه .
حياه والاكل في فمها : جعانه اوي يابسنت .
حسام : يعععع ابلعي الاكل يابت يامعفنه .
حياه بفرحه : حسام جيت امتي .
حسام : لاء مجتش . سبوني اروح .
حازم : اصبر هنا ياعم . هي هتاكل الاكل دا لوحدها .
صقر : لاء طبعا . دي ممكن تكلنا لو قربنا ليها .
بسنت وسما : احنا بصراحه جعنين . وذهب وجلسو في الارض هما كمان وقعدو يكلو مع حياه .
حياه : خدي ياسما السندوتش دا كمان كلي .
حسام : يااخت حياه انشله يسترك مفيش سندوتش حووشي ليا 😂😂 احسن انا ليسه جاي من سفر وجعان .
حياه : تعالي ياسحس اقعد كل .
صقر وحازم : واحنا كمان جعنين وجلسو جميعا يكلو ويضحكو ويهزرو .....

#بقلمي_ميرو_محمد 

مجهول١ : هما مش هيخرجو .
مجهول ٢: تفتكر هتكون انهي مزه من دول .
مجهول١: الباشا قال انها لبسه انسيال من لما كانت صغيره ودا الهيعرفنا عليها .
مجهول ٢: انت شوفت الباشا قبل كده .
مجهول١: لاء هو بيكلمنا عن طريق شاشه وبنسمع صوتو بس والفلوس بتجلنا عن طريق المساعد بتاعو .
مجهول٢: مش مهم المهم ناخد الفلوس بعد ملعمليه تخلص . 

في الصعيد .......
هاله في غرفتها سرحانه فما حصل زمان .
هاله لنفسها : لاء مش هخليكي ياسهام تكسبي ولا تاخدي حاجه من الاملاك . حتي لو هرجع لاايام زمان . ثم افتكرت الحصل ....

فلاش باك.....
(هاله : عامر هو اخوك ومراته كل شويا هيطلبو فلوس .
عامر : انت ناسيه ان محمود له نص الاملاك دي ولا ايه ياهاله . 
هاله : يارب يموت يااخي ونخلص منه .
عامر : انتي اتجننتي ياوليه . دا اخويا .
هاله : ياعامر اسمع مني احنا عندنا ولد وعاوزين يكون له مستقبل .
عامر : هو كمان عنده بنت وعاوز ليها مستقبل . زعق عامر وخرج برا الغرفه وترك هاله . 
هاله : ماشي ياعامر انا بقا هريحكم من البت الشغلين بالنا بيها دي ويبقا الاملاك كلها لاابني وبس ) 

باك ....

افاقت هاله علي يد مني مرات ماهر ام نسرين .
مني : مالك ياهاله بكلمك مش بتردي.
هاله : ها لاء ابدا مفيش .
مني : طب يلا ننزل الاكل جهز .
هاله : يلا ونزلو الي اسفل كان ماهر وعامر ومحمود وسهام جالسين على السفره .
نظرت هاله الي ماهر نظرات غربيه لاحظتها سهام . بس سهام سكتت وكانت تفكر .
سهام في عقلها : ياترا في ايه بين ماهر بيه وهاله نظراتهم مطمنش خالص . انا لازم اعرف .........

#بقلمي_ميرو_محمد 

في المستشفي .......
ميار : ممكن تجهزو العمليات .
مها : لاء لازم تاخدي موافقه من وليد . ومظنش وليد هيوافق .
ميار بغيظ : ومين قالك انه مش هيوافق . انتي متعرفيش الاخبار الجديده بقا .
مها : اخبار ايه .
ميار : لاء لاء ابقي اعرفيها في وقتها . وسبتها ومشيت علي مكتب وليد . نظرت لها مها بغضب وذهبت هي الاخره الي مكتب وليد .

في مكتب وليد . 
كان وليد في اجتماع مع الدكاتره .
دخلت ميار بابتسامه : مساء الخير. 
وليد بغمزه من عينه : تعالي يادكتوره ميار
جلست ميار بجانب وليد . وجاءت مها هي كمان .
مها بغضب : معلش يادكتوره ميار قومي دا الكرسي بتاعي .
ميار بضحك : كرسي ايه البتاعك .ههههه انتي فاكره يادكتوره اننا في المدرسه .
ضحك كل الحاضرين وكمان وليد علي مها .
مها بغل وغيظ : اصل دا مكاني جنب وليد . صح يابيبي .
ميار بزعل : اذا كان كده تمام وكانت رايحه تقوم .
وليد بغضب من افعال مها قال .......

#بقلمي_ميرو_محمد 

في الشركه .....
حياه وحازم وبسنت وحسام ونسرين وكمان سما وصقر طبعا كلهم جالسين علي طربيزه كبيره وشغلين جامد .

حازم : صقر لازم تسافر المانيا الاسبوع دا .
صقر : تمام بس الشركه هنا .
حسام : يابني مااحنا هنا اهو
نسرين : خلاص ياصقر هنسافر انا وانت . 
حياه نظرت الي صقر وسكتت .
بسنت : لاء ياصقر خد حياه واحتفلو بكتب كتابكم هناك . 
نسرين : وهو رايح يشوف الشغل ولا يحتفل يابسنت .
سما : وفيها ايه دا حتي الجو تحفه هناك .
حازم : خلاص ياصقر روح انت وحياه .
صقر : بس انا هحتاج نسرين هناك جدا .
زعلت حياه جدا وقالت : مش مهم انه نحتفل بكتب الكتاب هو ملوش لازمه اصلا . 
صقر : ياحبيبتي انتي معايا شي اساسي بس نسرين هتروح معانا . حتي هي تهتم بلشغل هناك وانا وانتي نتفسح ونحتفل براحاتنا.
حياه بفرحه : وانا موافقه .قام صقر وحضن حياه .

نسرين لنفسها : ماشي ياصقر انا لو مقلبت المانيا علي دماغكم مبقاش انا نسرين ماهر .

صقر : المهم يلا نروح ناكل في المطعم كلنا ....
حازم : يلا بينا .
ذهبو جميعا الي المطعم ....
طلب صقر الاكل وشرعو في الطعام .
حسام : الاكل هنا تحفه .
بسنت : واكل ماما بردو حلو جدا .
سما : لاء انا لازم اروح لطنط اشوف بنفسي .
بسنت : ياروحي تنوري المره الجايه تروحي معانا .
حياه : الي قوليلي ياسما . مامتك وبابكي عايشين .
سما بحزن : بابا بس . ماما الله يرحمها .
حياه بزعل : الله يرحمها . طب معندكيش اخوات .
سما : لاء انا حتي مشوفتش ماما كان عندي تالت سنين لما ماماتت مفتكرش ملامحها حتي .
بسنت : وبابكي محولش يجوز .
سما : لاء اجوز وهي الربتني وانا بحبها جدا .
نسرين : ياحرام صعبتي عليا .
حياه : لاء ياسما احنا لازم نروح مره عندك ونشوف مامتك ونتعرف عليها .
سما : ياريت والله . 
حسام نظر الي سما يتفحصها ثم راء في ايدها الانسيال .
حسام : حياه مش دا الانسيال بتاعك الانتي بتحبي .
حياه بصدمه : ايوه هو ازاي مع سما .
سما بصدمه : لاء والله دا بتاعي ومكتوب اسمي عليه .
صقر وافتكر كلام عمه عن بنته الختفت من سنين ......بوم بوم ياترا هيحصل ايه .......

ياترا هيحصل ايه هنعرف البارت الجاي. 
هل صقر هيتعرف علي سما وانها تبقا اخت حياه وبنت عمه 
هل سهام هتعرف البين ماهر وهاله . 
وايه اصلا علاقة هاله بماهر .
ومين هو الباشا . وايه حكاية الانسيال . وهل حياه هتعرف ان سما اختها . ونسرين هتعمل ايه مع حياه في المانيا . ووليد هيعمل ايه مع مها وميار .... كتيررررر هنعرفو في بارت بليل وعد لو التفاعل قفل 2000 هنزل بارت بليل كبيرررررر اوي وعد

شاهد👈(الحلقه الثامنه والعشرون) 

تعليقات
تعليق واحد
إرسال تعليق
  • Unknown
    Unknown 19 يناير 2022 في 5:29 م

    تم

    إرسال ردحذف



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -