رواية انا لست ضعيفة الحلقه الثامنه عشر للكاتبه هبه احمد

أخر الاخبار

رواية انا لست ضعيفة الحلقه الثامنه عشر للكاتبه هبه احمد

 دار الرواية المصرية


رواية / انا لست ضعيفة 

الفصل { 18 }
************

شهد / هاجيب العلاج بسرعة

رحمة/ قل ىاعوز برب الفلق 

شهد / يلا الا انا حاسة انى بحلم وعوزة ماما نبيلة تخدنى فى حضنها وانام

رحمة / لا ياماما الحضن دة بتاعى انا بس 

شهد/ امشى ابت انسى بكرة نروحى عند عمو ماهر 

شيماء / وانتى ياشوشو زوجك مبنش لية هو مسافر 

شهد / دموعها نزلت وقالت ايوة هو بيكلمنى على طول وبيبعت لية فلوس
 
رحمة / اخرصى ياسوسة البت تعبانة

شهد / الشارع الجاى يمين يااسطى 

رحمة / اتفضل يااسطى مبسوط ولا عوز كمان 

السواق / لا كدة تمام تشكرى

شهد / هى الناس ملمومة ادام بيتنا لية كدة 

رحمة / مش عارفة انزلى على مهلك 

شهد /هاتى الحاجة اللى عندك ياشيماء 

جة ماهر اخد الحاجات وجة يحاسب السواق قالة الحساب وصل

 شيماء /هو فى اية مالك ياخالتى نبيلة حد مزعلك

شهد / قاعدة فى الشارع كدة لية ياماما هو فى اية

 رحمة / فى اية ياطنط ام محمد 

ام محمد /مفيش يابتى اصل اختك دعاء جت هى وحماتها واخت زوجها وعوزين وسكتت

رحمة / عوزين اية قولى ياطنط

ام محمد / عوزين شهد تمشى من هنا يااما تدفعوا ليها عشرالاف جنية 

شهد / ولا تزعل وتعمل مشاكل انا من الصبح هامشى 

رحمة/ تمشى فين ياماما من ملكك اللى الكل ميعرفهوش ان شهد وزوجها ليهم نص البيت 

ام محمد/ ازاى بس يابتى هى مش بت اخت الحاجة

رحمة/ ايوة ياطنط بس لما دعاء صممت على بيع البيت علشان تاخد حقها وجابت ناس تمنت البيت شهد وزوجها هم اللى دفعوا الفلوس لماما اللى عطتهم لدعاء 

الحاجة نبيلة/ ولااااا ياادهم راحوا نادى عمك صابر تلاقية فى المسجد 

ادهم / حاضر ياستى 

ماهر / ازاى تركبوا مع حد غريب وانا موجود 

رحمة / مش وقتة ياماهر نتكلم بعدين 

شيماء / شهد مالك الحقووونى البنت وقعت من طولها 
رحمة والكل جرى عليها 

رحمة /شيالها ياماهر طلعها فوق معاهم بسرعة ياشيماء 

الحاجة نبيلة/ منك لله يادعاء يابنتى زى ماخليتى الناس تتفرج علين
ا 
ام محمد/ ادخلى وراها شوفيها 

الحاجة نبيلة/ دى جوزها سيبها امانة عندنا نقوم نبهدلها كدة 

ماهر /انا هاجيب دكتور عطية و ركب العربية ومشى

شيماء/ بدموع هى مش راضية تفوق لية 

رحمة / الدكتورة زمانة جاى 

ماهر / اتفضل يادكتور ياستار 

رحمة /اتفضل يادكتور

الحاجة نبيلة / كلمى الدكتورة منى علشان ميلخبطش فى العلاج 

الدكتور عطية/ كشف وجة يكتب الروشتة 

رحمة / دكتور ممكن تكلم الدكتورة اللى شهد متابع معاها قبل ماتكتب العلاج 

دكتور عطية / حاضر الووو اهلا يادكتورة

دكتورة منى ................

دكتور عطية / ضغطها عالى والنبض ضعيف 

دكتورة منى /....................

دكتور عطية / تمام عرفت اشكرك خدى معاكى 

رحمة / اسفة على تعب حضرتك مع السلامة

دكتور عطية /حد يجيب العلاج دة بسرعة

ماهر / اخد التذكرة وخرج جاب العلاج

دكتور عطية / انا ركبت المحلول حد يعرف يشيل السن ولا ابعت ممرضة 

رحمة /انا بعرف يادكتور

دكتور عطية/ هى حتفضل نايمة مش هتقوم الا الصبح بلاش انفعال ماشى وتمش على علاج الدكتورة منى الف سلامة عليها

رحمة / مع السلامة يادكتور

ماهر / عوزين حاجة هاوصل الدكتور

 رحمة /وصل وتعالى عوزك فى حاجة مهمة

طق طق طق
××××××××××× 
ماهر / اتفضل ياعمى صابر هاوصل الدكتور وجاى

الحاجة نبيلة / تعالى ياشيخ صابر 

الشيخ صابر /خير ياحاجة 

الحاجة نبيلة/ حكت لة اللى حصل مع دعاء وفى الاخر قالت وشهد وجوزها هم اللى دفعوا تمن نصيب دعاء

الشيخ صابر/ دعاء متنازلة عن نص البيت بيع وشرة وكمان العقود عندى وعندى وصل امانة ضدها والعقود متسجلة باسم رحمة 

رحمة / وانا عوزة ارجع الحق لاصحابة واتنازل عنة لشهد لانة حقها 

الشيخ صابر / كدة جزاكى الله خير وانا معاكم لواحتاجتونى 

الحاجة نبيلة/ انت وماهر تروحو معايا بكرة للمحامى 

الشيخ صابر / حاضر بس خلى بالك مفاتيح المسجد معايا علشان الصلاة 

ماهر / نروح الاستاذ ماجد بعد صلاة العشا 

الشيخ صابر / حاضر هامشى علشان ازان العشا قرب السلام عليكم 

الكل وعليكم السلام

ام محمد / هامشى انا عوزين حاجة

شيماء / ستى قولى لبتك زهيرة انا هنام عند خالتى نبيلة ماشى

ام محمد/ حاضر تصبحوا على خير 

رحمة / بصت فى الارض وقالت لماهر ممكن اطلب منك طلب

ماهر / انتى تؤمرى طلباتك اوامر

رحمة/ نكتب كتابنا الاسبوع اللى جاى ونبقى نعمل الفرح بعد شهد ماتولد

شيماء / رد ينحنوح قول موافق خلينا نفرح

ماهر / امشى يابت من هنا واحد مع مرأتة واقفة لية ومسك ايد رحمة وباسها بحب وقال بكرة هاجيب المأزون وتكتب الكتاب 

رحمة /بكرة نتصور ونخلص مع المحامى الاول 

شيماء / فينك ياعبدة الزفت

ماهر / اقولك على مفاجاة عبدة هيتقدمليكى يوم الخميس هو كان عاملها مفاجاة ليكى وانا حرقتها

شيماء/ قلبى هيقف والله معقولة انا وعبدة

رحمة / البنت هتجنن

ماهر / بحبك يامرأتى

رحمة / وشها احمر وسكتت 

ماهر /هامشى دلوقت عوزة حاجة

رحمة / ايوة 

ماهر /أأمرى ياحبيبى

رحمة /خلى بالك من نفسك

ماهر/ بعشق كسوفك وبعشق كل حاجة فيكى

رحمة /امشى بئا 

شيماء / يلا بيتك بيتك خلاص خلصنا

الحاجة نبيلة /اقفلى الباب ويلا نتعشى ونصلى وننام 

شيماء/ اصحى شهد

رحمة /الدكتور قال هتفضل نايمة للصبح

شيماء/ اقولك على حاجة ياخالتى 

الحاجة نبيلة/ قولى ياسوسة 

شيماء/ البت شهد دى وشها حلو على الحتة كلها وكل الولاد حبتها دى غيرت الناس فى الكام شهر دول تصدقى ولاد اختى دلوقت بيصلوا  

الحاجة نبيلة/ عندك حق والله يابنتى

رحمة / انا ماصدقت يكون لية اخت ريحتنى من الشغل فى حضانة المركز والحمد لله بقى معانا قرش كويس 

الحاجة نبيلة /يلا الاكل يابنات

شيماء/ هو مفيش مكرونة وفراخ

رحمة /مسكتها من ايدها وفتحت الباب وخرجتها وقالت امشى رواحى عند زهيرة

#__للاحداث_باقية

شاهد👈 (الحلقه التاسعه عشر)


#__بقلمى_هبة_أحمد. ( بنت الجهمى )
تعليقات
3 تعليقات
إرسال تعليق
  • ياسمين
    ياسمين 17 يناير 2022 في 4:29 م

    الفصل ال ١٦،١٧ مش موجودين 🥺 💔

    إرسال ردحذف
    • Unknown
      Unknown 17 يناير 2022 في 7:10 م

      فين الجزء 16و17مش موجودين ليه

      إرسال ردحذف
      • Unknown
        Unknown 18 يناير 2022 في 6:11 م

        وين جزء 16/17

        إرسال ردحذف



        وضع القراءة :
        حجم الخط
        +
        16
        -
        تباعد السطور
        +
        2
        -