روايه الدكتورة والمغرور الحلقه الرابعه والعشرون بقلم الكاتبه الصغيره

أخر الاخبار

روايه الدكتورة والمغرور الحلقه الرابعه والعشرون بقلم الكاتبه الصغيره

 دار الروايه المصريه

روايه الدكتورة والمغرور الحلقه الرابعه والعشرون بقلم الكاتبه الصغيره

روايه الدكتورة والمغرور الحلقه الرابعه والعشرون بقلم الكاتبه الصغيره

البارت 24:الدكتوره والمغرور. "

طيب يا قمرات حابه اوضح حاجه بسيطه اوي في ناس سألت في الكومنتات مين هشام ده الي كتبت عنو في اخر البارت يا بنات انا ذكرتو في كام بارت قبل كده وقولت ان هو وعمر ومحمد يبقوا صحاب زين من الطفوله وهشام ظابط برضو زي عمر ومحمد... 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
عند نيره وزين في المستشفي. 

زين وعمر دخلو الاوضه عند نيره واسماء.. 

عمر بصوت واطي لي نيره: هو ممكن بعد اذنك تصحيها علشان تاكل لانها بقالها كتير نايمه وهي واخده علاج ولازم تاكل علشان العلاج ده 
نيره مبصتلوش وقالت ببرود: تمام متشكرين اوي علي المعلومه.. 
عمر بص عليها بزعل وراح قعد علي الكرسي الي قصدها.. 
نيره بهدوء وهي بتصحي اسماء. 
اسماء فتحت عنيها بصعوبه كبيرره وقالت: نعم يا نيره 
نيره ببتسامه: قومي يا حبيبتي علشان تاكلي 
اسماء بصت الناحيه التانيه وقالت بحزن. 
اسماء: مش عاوزه اكل سبيني امو*ت واخلص من الي انا فيه ده 
نيره بصتلها بدموع وقالت: وتسبيني لمين هو انا ليا غيرك في الدنيا يا اسماء لدرجادي انا مش فارقه معاكي وعاوزه تسبيني 
اسماء بصتلها والدموع بدأت تتجمع في عنيها وقالت. 
اسماء: مقدرش اسيبك يا حبيبتي ده انتي كل حاجه لياا ده انتي عشرت عمري يا بت 
نيره بضحك في وسط دموعها: طب قومي بقا علشان خاطري علشان تاكلي 
اسماء قامت بصعوبه ونيره سندتها علشان تقوم وقعدت جنبها عمر راح عندهم وقال بتوتر وارتباك واضح 
عمر: ممكن ااكلها انا لو سمحت 
نيره كانت لسه راحه تتكلم قاطعها زين وهو بيقول
زين: اه طبعا يا حبيبي قومي يا نيره وسبيهم وتعالي برا علشان عاوزك 
اسماء: زين انا مش عاوزه حد ياكلني غير نيره تمام 
زين بضحك: لا اصل انا عاوز مراتي معلش وهجبهالك تاني 
نيره بنرفزه: زييييين 
زين وهو بيشدها: عيوون زيين والله 
وسبوهم وطلعو برا 
وعمر فضل واقف قدام اسماء واسماء بصه الجهه التانيه عمر راح قعد قصدها وقال: ممكن تبصيلي 
اسماء: ......... 
عمر بدموع: اسماء انا والله معرف الي انتي قولتيه ده كلو صدقيني لو سمحت عاوزك تبصيلي بصي في عنيا 
اسماء بصتلو وعنيها كلها دموع.. 
عمر: انا اسف سامحيني 
اسماء بدموع: اسامحك علي ايه هو انت عملت حاجه لسمح الله
عمر:انا عمري ما قسيت علي حد والله صدقيني انا طيب اوي  
اسماء ضحكت بسخريه وقالت: اه ما هوا باين عليك اوي
عمر باحراج: صدقيني مكنش قصدي انا انا عصبي وعصبيتي خلتني اعمي 
اسماء: انا عاوزه اطلق اظن كده مفيش حاجه تجبرك علياا 
عمر بضحك وهو بيشد الاكل علشان ياكلهاا.. 
اسماء بستغراب: انت بتضحك علي ايه هو انا قولت نكته ولا حاجه 
عمر اكلها علشان تسكت.. 
اسماء وهي بتاكل: ياا عمر انت سامعني ولا اييه 
عمر بضحك:لا مش سامع حاجه واسكتي بقااا وانتي بتاكلي 
اسماء سكتت بس مسكتتش من جواها وفضلت تفكر وتسال نفسها هتعمل ايه في الي جاي وبعد ما سرها اتكشف قدام الكل وان لو هما عرفو هو مين هيتصدموا وفاقت من شرودها علي صوت عمر.. 
عمر بهدوء: خلاص شبعتي ولا لسه 
اسماء: اه الحمدلله 
عمر شال صنيه الاكل وراح قعد قصدها.. 
عمر: ممكن اسالك سؤال وتجاوبي بكل صراحه 
اسماء فنفسها: اكيد هيسالني علي الي عمل فيا كده مين ياااربي هعمل ايه دلوقتي وهقولو اييه 
عمر: اسماااء انتي معاياا 
اسماء بتوتر: هااا اه معاك معاك اتفضل قول سؤالك 
عمر: ممكن اعرف ابن ال........ الي عمل كده مين علشان والله ما هرحموو 
اسماء بتمثيل انها تعبا*نه: معلش يا عمر نكلم في الموضوع ده وقت تاني انا تعبا*نه اوي وعاوزه انام 
عمر فهم انها مش عاوزه تتكلم وقال: حاضر 
وقام من قصدها وراح نام جنبها واخدها في حضنوو.. 
اسماء بصدمه: انت ياا اخ اي الي عملتو ده سبني لو سمحت 
عمر بضحك وتملك اكترر: هشش مش عاوز اسمع صوت ونامي وارتاحي ياله 
اسماء وهي بتحاول تقاوم وتقوم بس مقدرتش لانها تعبانه ف استسلمت وبعد شويه نامت عمر بص عليها بهدوء وابتسم بلطف.. 
وبعد شويه لقاها بتتر*عش وبتقول كلام مش مفهوم وهي نايمه عمر فهم انها بتحلم بكا*بوس شدها لحضنو اكتر وفضل يمسح علي شعرها وقال: ششش اهدي يا حبيبتي اهدي انا جنبك 
وبعد دقايق هدت اسماء ورجعت لوضعها الطبيعي.. 

عند زين ونيره وهما قاعدين في كافيه المستشفى.. 
نيره بعصبيه: انا عاوزه اقوم اطمن علي اسماء اصل استاذ عمر ده مش مضمون ممكن يعمل فيها حاجه تاني 
زين ضحك بسخريه وقال: هو هيفتر*سها ولا ايه
نيره بنرفزه: هتقعد تهزر كده كتير انا هقوم اروحلهم 
وقامت نيره ووراها زين وهو بيضحك عليهاا وراحو ونيره فتحت الباب بهدوء واتفجأو لم لقوا اسماء في حضن عمر وحضنها بتملك وايدو علي شعرها ونايمين بعمق وهدوء 
نيره بصتلهم بحب وقالت: شكلهم لطييييف اوي ياا زين 
زين فرح من جواه جداا وقال بصوت واطي لي نيره. 
زين: تعالي وسبيهم نايمين ياله يا حبيبتي 
نيره طلعت وقفلت الباب بهدوء وقالت: معقوووله بجد مش مصدقه الي شفتو ده 
زين بصلها بمشاكسه وقال: متيجي ننام شويه احنا كمان ولا هما احسن مننا يعني 
نيره: زييييين 
زين بضحك: عيووون زين 
نيره: احم تعال نقعد هنا لغايت ميصحوا 
زين: بجد تعالي ننام شويه علي ميصحوا انا منمتش خالص وعاوز ارتاح شويه حراام عليكي
نيره بضحك عليه: خلاص خلاص اسكت بس بشرط انت الي هتنام بس انا هرجع تاني هنا 
زين بخبث: اكيد يا حبيبتي مش معقوله تسيبي صحبتك حبيبتك لوحدها يعني 
نيره: ماشي تعال ياله هوديك الاوضه الي كنت برتاح فيها لم كنت بتعب من الشغل محدش بيدخلها غيري وكده يعني 
زين: ماشي يا حبيبتي ياله 
نيره خدتو وراحت علي الاوضه ودخلت هي الاول علشان تجهز السر*ير ل زين زين قفل الباب وحضنها من ضهرها وقال بضحك: بخخخ يا عسل 
نيره بضحك: المفروض اني اتخض كده يعني 
زين بضحك: مثلي يا ستي متعرفيش تمثلي 
نيره بخضه مزيفه: يااااالهوي اتخضيت خلاص حلو كده 
زين بضحك: يالهوي عليكي انتي يا قمرر حياتي 
نيره وهي بتبعدو.. 
نيره: اتفضل ياله نام بقاا وانا همشي اروح عند اسماء 
زين بضحك: اهاااا طبعاا امااال 
وهووب راح شايلها وحطها علي السر*ير
نيره: زييييين سبني علشان خاطري انا مش عاوزه اناام 
زين دفن وشو في رقبتهاا ونفسو الدافي بيخبط في رقبتها بكل لطف.. 
نيره بتوتر: زيين انا مش عاوزه انام 
زين بهدوء: ياله يا نونا نامي علشان مش هتقومي 
نيره ضحكت وقالت: شر*يررر وضحكت علياا المفروض مكنتش اسمع كلامك واجي معاك
زين بضحك: ماشي يا ستي انا شر*ير نامي بقااا
نيره ضحكت وفضلت تلعب في شعرو بهدوء لغايت ما نامو الاتنين.. 

وبعد ساعات صحت اسماء لقت نفسها في حضن عمرر ضحكت بكسوف وتعب وصحت عمر بهدوء.. 
اسماء: عمرر يا عمررر 
عمر بنوم: اممممم سبيني اناام شويه يا سمر
اسماء والدموع بدأت تتجمع في عيونهاا

ونكمل في البارت الجاي ان شاء الله وتفاعل بقا يا حلوين وبارت طويل اهوو... 

شاهد 👈 الحلقه الخامسه والعشرون


بقلمي✍🏻/Hala Ahmed.

#الدكتوره_والمغرور
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -