روايه احببت ابن عمي الفصل الثامن عشر 18 الفصل التاسع عشر 19 بقلم ملك احمد
أحببت أبن عمى
Part 18💜
ميادة:انا مش مصدقه نفسي انتى حامل بجد
نعمة: لأ جرافيك طبعاً حامل بجد
أميرة:انا فرحانه اوي بقولكم ايه انا عايزة افاجئ الولا سيف افاجئوا ازاى اى افكار
ميادة: ممكن تعمليلوا الاكل اللى هو بيحبه
نعمة:وبرضوا ممكن تزينى الأوضة بتاعتك ونعمل تورتة
أميرة:ماشى بس هاتسعدونى
ميادة: أكيد
نعمة:ياحلاوة ياولاد هبقى خالتو
ميادة:اه هتبقى خالتو هبلة
نعمة: اتلمى يابت احنا فى شارع هانزعلك
أميرة: كفاية رغى بقى ويالا نجيب الزينة
نعمة:الا صحيح هو فين سى المحروس جوزك.
أميرة:لاا ابداً قالى انا نازل اصيع شوية انا وصحابى
ميادة:وانتى واثقة فيه كدة عادى
أميرة:اه عادى
نعمة: ميادة حبيبتشى اهدى شوية يا ماما على البت مش كدة
ميادة:انا قصدي اوعيها مش أكتر
قعدنا نلف فى المحلات وجبنا زينة على شكل بيبيهات وبلالين وكدة
أميرة:هانبتدى بى ايه دلوقتي
نعمة:نبتدى بالأكل الأول
أميرة:اه ياطفسة ماشى
أميرة:اه ثانية اوعى تكونى يا نعمة قولتى لحد
نعمة: لأ مقولتش حاجه
أميرة: كويس انا هاقولهم بس مش دلوقتي
ميادة:هى المكرونه بالبشاميل بتتعمل ازاى
أميرة:وانا ايش ضرانى
نعمة:هاتى ياختى التيلفون ده اومال هما عملوا النت ليه جتكوا وكسة
ميادة:حيلو الطريقة اهى سهلة
أميرة:انا هاسلق المكرونه وانتى يانعمة هاتعملى البشاميل وميادة هاتعمل اللحمة
ميادة: ماشى يا ختى
نعمة:ايه ده بس كدة
أميرة:اومال عايزة ايه
نعمة:هاقولك
شغلت مهرجان (اخواتشى اخواتشى😂❤️)
ميادة:أيوة كدة خلى الواحد يشتغل وهو مبسوط
أميرة: اخواتشى اخواتشى 😂 اه اه
أميرة:عندى بح*ة فى صوتى بس ايه عسل.
نعمة: واحد كبدة وواحد سدق وحتى البيبسى ماخدتش بوق
بعد شويه
أميرة:خلصنا أخيراً
نعمة: فاضل الكيكة
ميادة: ماشى هاتى. نشوف طريقتها
بعد نص ساعة
طلعنا الكيكة من الفرن
نعمة بشهقة: يامصيبتى غلطى مع مين يا موكوسة
طلعنا الكيكة من الفرن لقيناها منفوخة
ميادة:هو فى غيره هو الفرن قليل الرباية
أميرة:حطت راس الكيك فى الشكولاته أخص
ميادة:هنعمل ايه فى المصيبة دى
نعمة:عادتشى هانقدمها كدة هانعمل ايه هو مش هايلاحظ
أميرة:طيب لازماً دلوقتى نروح نزين الأوضة
ميادة:ماشى
بعد شويه برضوا
أميرة: الحمدلله خلصنا
ميادة: الحمد لله اتصلى بقى بى سيف شوفيه هايجى امتى
أميرة:ماشى
أميرة: أيوة ياحبيبى
سيف:أيوة يا روحي عاملة ايه
ميادة بهمس:ياختى ايه المحن ده
نعمة:انا عارفه
اميرة:ششششش
سيف: ايه ده هو انتى معاكى حد
أميرة:ها لا أبداً يا حبيبي انا قاعدة لوحدى
سيف:ماشى
أميرة:انت قربت
سيف:اه نص ساعة وابقى عندك ليه انتى تعبانة
اميرة: لأ وحشتنى
سيف:ماشى يا عسل......سلام
أميرة: سلام
نعمة:تعالى بقى يا ختى نشوفلك حاجة تلبسيها
أميرة:ماشى
ميادة:حلو ده
أميرة: لأ طبعاً ده قصير اوى
نعمة:نعم يا ختى اومال انتى بتلبسى ايه
اميرة: بيجامة عادى
ميادة:هاتلبسى ده يا أميرة يعنى هاتلبسيه
أميرة:ماشى ماشى يالا بقى روحوا عشان سيف قرب يجى
ميادة:ماشى
بعد نص ساعة
سيف وصل وفتح الباب
سيف: أميرة يا اميرة ياأميرة انتى فين
دخل الأوضة واول ما دخل حضنته
أميرة: وحشتنى
سيف: إيه ده
أميرة:بص هناك كدة
كان مكتوب على الحيطة
مبروك هتبقى أب💜😁"
Congratulations you wil be a father"💜😁
(متستغربش انا جاية معايا اكتب كدة على الحيطة😂 تمام)
سيف بصدمة:ده بجد
أميرة:اه انا حامل يا سيف
حضنى بقوة وفضل يلف بيا وهو مش مصدق نفسه
سيف:انتى حامل بجد ولا انتى بتهزرى
أميرة؛طب وحياتك عندى مش بهزر انا حامل
أميرة:انت بتعيط ليه
سيف:اصلى مش مصدق انا هبقى أب هبقى أب بجد انا فرحان جداً ومبسوط
و كل شوية يحضنى ويلف بيا ويقول"انا هبقى أب"
أميرة:طب تعالي شوف عملتلك ايه بص
سيف: ايه ده مكرونه بالبشاميل اوعى تكون زى الفراخ والرز
أميرة: لأ متخافش كل براحتك يا معلم
سيف:قصدك انتى اللى تاكلى مش انا
شالنى وقاعدنى على السرير وجاب الأكل لحد عندى
سيف:انتى مش هاتتحركى من مكانك خالص
أميرة: على فكره عادى اتحرك انا فى اول الحمل
سيف: لأ انا مليش فيه يالا كلى
وبدأ يأكلنى
أميرة:سيب انا هأكل نفسي
سيف: لأ أنا هأكلك
أميرة:أيوة بس انا عاملة الأكل ده عشانك
سيف:انا مش مهم اهم حاجه انتى والبيبى
أميرة: بحبك يا سيف
سيف:وانا كمان ياقلب سيف
____________________________________
بعد يومين
العيلة كلها كانت معزومة عند بيت عمى أو حماية اللى تحبوا
أميرة: جماعه فى خبر هام وعاجل جداً عايزين نقولوا
منى:خير يا بنتى فى حاجة
أميرة:متخافيش يا ماما خير
أميرة:تقول انت ولا أقول انا
سيف:قولى انتى
أميرة:احم احم جاهزين ولا
منى:يابت قولى هاديكى بالشبشب
أميرة: لأ وفرى الشبشب ده لى احفادك الجايين
منى:ما اهم احفادى قاعدين جنبى
أميرة: لأ أنا مش قصدي على دول
نهى:حيرتينا يابنتى فى ايه
أميرة: ماشى خلاص يا جماعة ...انا"حامل"
نهى:ايه انتى بتتكلمى جد
أميرة:اه والله حامل
منى: لولولولولوللولى 🌸❤️ مبروك مبروك انا مش مصدقه
سيف:ولا انا كنت مصدق أصلاً
محمد:مبروك يابنتى
قومت حضنته
أميرة: الله يبارك فيك يابابا
احمد:مبروك يا أميرة
قومت حضنته برضوا
أميرة: الله يبارك فيك يا عمى
سيف شدنى
سيف بغيرة:مش كفاية أحضان بقى ولا ايه
أحمد:يا واد انا ابوك بتغير من ابوك
سيف:وحياتك بغير عليها من امى
الكل ضحك
خلصنا
احببت أبن عمى
Part 19💜
بليل في منتصف الليل
أميرة: بيبي
سيف:امممم
أميرة:انت نايم
سيف بنعاس:هو بنسبة للسؤال فا انا عاجز على الرد
أميرة:يا حبيبي اصحى معايا
أميرة: يابيبي
سيف بنعاس:امممم
أميرة:انت بتحبنى
سيف:الله يخربيت دى هرمونات هاتطلع علينا
سيف: أيوة يا حبيبتي بحبك
أميرة: لأ انت مش بتحبنى انت اكيد بتخونى
سيف قام وقرب منى
سيف:يا حبيبتي انا بحبك وعمرى ماهبطل احبك وعمرى ماهخونك فاهمة
سيف: فاهمه
اميرة: فاهمه
حضنى
سيف:ربنا يكملك باعقلك يا حبيبتي......يالا انام انا بقى عشان تعبان
بعد شويه
اميرة:سيف.....يا سيف....يا سيييييييف
سيف:اييييييه نعم عايززززززة منى ااااااايه
أميرة:انت بتزعقلى ليه
وبدأت اعيط
سيف بحب: خلاص يا حبيبتي بلاش عياط عايزة ايه
أميره مسحت دموعها زى الأطفال
أميرة ببتسامة: عايزة اكل انا جعانة اووووووى
سيف: بجد طب القمر بتاعنا عايز ياكل ايه
أميرة بتفكير:اممممم....عاوزة مكرونه بالبشاميل
سيف:نعم مكرونه بالبشاميل دلوقتي انتى عارفة الساعه كام الساعه ٣ الفجر
اميرة بطفولة:مليش دعوه انا عايزه مكرونه بالبشاميل دلوقتي ها
سيف: ماشى خلاص يا روحى هاروح اعملك اللى انتى عايزاه
أميرة: استنى
سيف بضيق:ايه تانى
اميرة:عايزة شوكولاته وفراولة وايس كريم
سيف بصدمة:نعم
أميرة:على فكره فى دبانة دخلت فى بوقك
قفل بوقه وكمل
سيف: ماشى
سيف بهمس:مكانتش جوازة اتجوزنها دى ياربى اللى هاتيجى على دماغنا
أميرة:بتقول حاجه يا حبيبي
سيف:ها لا أبداً يا روحى بقول بحبك
أميرة: وأنا كمان بحبك
بعد شويه
سيف: اتفضلى يا ستى جبتلك كل اللى انتى عايزاه
بوسته من خده
أميرة: شكراً يا حبيبي
اقعدت اكل وكأنى فى فجاعة وأحشر الاكل فى بوقى بلاش اشرح لكم
أميرة:تاكل
سيف بقرف: لأ لأ شكراً
اميرة:ماشى
_______________________________________
بعد اسبوع
نهى: مالك يابنى شكلك متغير
سيف بتعب: أميرة مطلعة عينى بطلع القديم والجديد عليا دى مرة قالتلى هات اعملك ساعة وانا مش فاهم هى قصدها ايه وادتلها ايدى وعضتها جامد وبتقولى فى الآخر شوفت الساعة شكلها حلو ازاى
نهى بضحك: بصراحه تستاهل كل اللى بيحصلك هاتربيك من اول وجديد
سيف:حتى انتى كمان يا ماما ......انا ماشى
نهى بضحك:خد بس خد ياولا
سيف: لأ أنا هامشى
سيف فتح الباب وانصدم
سيف:ايه ده
كنت عامله له جو رومانسي كدة
اميرة: بصراحه بقى لقيتك بتتعب معايا فاقولت اكافأك
سيف: واحلى مكافأة من احلى واحدة
أميرة بكسوف: احم يالا عشان تاكل
سيف: ماشى
سيف: بقولك ايه ايه رايك بعد ماناكل نشغل فيلم
أميرة:قشطة......وهاعمل فشار
سيف: أيوة مانتى بتاكلى هاتكلى فشار كمان
أميرة:أيوة ما انا هاجوع وانا بتفرج على الفيلم
سيف: لأ مشاء الله
بعد شويه
سيف:ها نشغل ايه
أميرة بتفكير: اممممم...... ديزني...افلام ديزني
سيف:نعم كرتون....هو انا متجوز بت اختى
أميرة:انا عايزة كرتون
سيف:ماشى ماشى يا آخرة صبرى
أميرة:وعملك الاسود
سيف: قصدك عملى القمر العسل السكر
اميرة: احم احم خلينا فى الفيلم
سيف:ماشى يا ستى عايزة ايه
أميرة:اممم ربانزل
سيف: ماشى
أميرة بطفولة:هييييييه.... وقعدت اسقف
سيف: والله متجوز بت اختى
بعد نص ساعة
سيف:بتعيطى ليه دلوقتي
أميرة بعياط:الساحرة الشريرة قتلت يوجين(انا مش عارفه اسمه ايه😂)
سيف: الله يخربيت الهبل
طبطب عليا
سيف:معلش يا حبيبتي ربانزل هاتقتلها دلوقتى
أميرة:ماشى
سيف: الحمد لله الفيلم خلص اجيب بقى فيلم رعب
أميرة: رعب رعب ايه انا بخاف من خيالى تقولى رعب
سيف: لأ بقولك ايه زى ما فرجتينى على كرتون هاتتفرجى معايا على الفيلم
أميرة: حاضر حاضر.....اووووف
سيف:استنى بقى اضلم الدنيا عشان العفاريت ياخدوا راحتهم فى الشقة
أميرة:سيف لم نفسك لحسن والله اعيط وادعى عليك
سيف بضحك: خلاص خلاص
بعد ما الفيلم خلص
أميرة: ايه الرعب ده
اميرة:انا عطشانه
سيف:طب ماتروحى تجيبى مية
اميرة: لأ بخاف
سيف:طب عايزة منى ايه
أميرة:تروح تجيبيلى اشرب
سيف: ماشى
ولسة هايقوم
أميرة:استنى خدنى معاك انا خايفه
أميرة:وقفت ليه
سيف:اصل انا خايف
أميرة:وحياة ام*ك
اكتب تعليق برايك هنا