رواية التؤام ورحلة الحياه الفصل الرابع 4 بقلم ساره احمد

أخر الاخبار

رواية التؤام ورحلة الحياه الفصل الرابع 4 بقلم ساره احمد

 رواية التؤام ورحلة الحياه الفصل الرابع 4 

رواية التؤام ورحلة الحياه الفصل الرابع 4 بقلم ساره احمد

رواية التؤام ورحلة الحياه الفصل 4

 هتوقعني يلف بيها بدر ويصرخ بحبككك بعشقككك
ويدخل بيها لي الغرفه ويغلق الباب
الي هنا انتهي الحديث لنا حديث اخر في فصل جديد تري كيف ستكون رحله التوأم مع الايام
#التوأم_ورحله_الحياه
        🎷الفصل الرابع🎷
في الصباح يفتح نجم الدين عيناه ويبحث في ارجاء الغرفه عن ضحي فيجدها نائمه علي الاريكه متكوره في نفسها مثل وضعيه الجنين..والدموع مازلت تسيل من عيناها ذاك المشهد يعص"ر قلب نجم ويشعر بذنب نحوها...فيجثو علي ركبته امامها ويتأملها....
نجم:اه لو كنت قبلتك قبل كل ده يمكن كانت الحياه اختلافت ويمد يده ويمسح دموعها برقه فتشعر ضحي بلمسته وتبدأ تفيق....بتعب وارهاق....فدعي نجم البرود والغض"ب وينهض مبتعد عنها... ويجري علي الحمام....
تفتح ضحي عيناها بتعب وارهاق فهي لم تنام الا قرب الصباح....
ضحي:اه يا جسمي اه يا راسي ربنا ينتق"م من المفتري الا السبب في تكس"ير جسمي بغبائه يارب تنام عليه جامو"سه....اه يا دهري...
ونهضت من مكانها وهي ممسكه بظهرها وتتوجع وتلعن في اسلاف نجم الذي يسمع كل هذا من خلف باب الحمام ويشطاط غض"با
نجم:بقي كده يا ضحي ده انا كنت نواي اعقبك خفيف ومن بكره لا كده هشدد العقاب عشان تتربي شويه طيب....
ظلت ضحي تبحث عنه في الغرفه
ضحي بفضول:هو اتنيل راح فين يكنش طفش او اتخط"ف احسن في داه'يه ام اروح اخد حمام يمكن الميه تفك جسمي ده جاته فاكه في نفاغه.... وسحبت البشكير وبجامه ودخلت الحمام لي يختبئ نجم بمك"ر خلف الستاره التي تغطي حوض الاستحمام....
ودخلت ضحي الحمام وهي تغني وتلعب وترقص وبدات في نز'ع ثيابها واستعدت لي التحمم....
يزهل نجم بل يصدم ويبرق عيناه من شدت جمالها وبراءتها...وبدأ يشعر ان الجو حار...
واخذت ضحي الصابونه وكل ما يخص الاستحمام وتوجهت لي الحوض وفتحت الستاره واطلقت صرخه قويه واختل توازنها.....فيلحقها نجم ويضمها...اليه تقابلت العيون ثواني كان فيهم لغه غريبه ومشاعر متضاده...وفجاه تدرك ضحي وضعها وتصرخ بقوه اكتر وتجري خارج الحمام....وتختبئ تحت الغطاء ...وهي ترتجف وتسب فيه
ساف"ل حقي"ر قليل الادب ومش محترم وبكت....
ظل نجم متجمد مكانه لي ثواني..لا يعرف ماذا حدث
نجم:ياه هو انا مالي متلغبط كده ليه والدنيا حر اوي...بس البت حلوه بزياده اه يا دماغي...ام اروح احطها تحت المياه يمكن افوق...
وبعد ما غسل راسه تحت الصابور
خرج من الحمام وهو في قمه الاحراج.... والخجل ويجفف شعره
ويحادث نفسه يانهار ابيض هبص في وشها ازاي دلوقتي...واعتذر لها ازاي دلوقتي....اتشجع كده يا نجم
وتقدم نحو السرير وجلس عليه وبمجرد ان شعرت بيه ضحي صرخت بقوه اااااا ابعد عني يا ساف"ل انت مش راج"ل وكمان حق"ييير وفضلت تسب فيه...
يتعصب نجم ويحاول يسحب الغطاء فتصرخ اكثر فيتراجع عن سحبه لكنه يامرها بتالي
نجم:بصي بقي يا قليه الربايه انتي هتنزلي دلوقتي تتنيلي وتجهزي الفطار مع الخدم واياك حد غيرك يلمس اي حاجه تخصني يعني اكلي وشربي ولبسي وترتيب الجناح ومكتبي وتنظيف حصاني بريق كل ده من اختصاصك انتي هنا مجرد خادمه وانا هخرج واياك في خلال خمس دقايق مكتنيش جهزي الفطار ليه ولي العيله كلها
وارتاحي لا جدي ولا جدتي ولا امي ولا ابوي ولا اي حد هيدخل وينجدك من تحت ايدي....انا بقي هوريكي انا راجل ولا......
وخرج واغلق الباب خلفه بقوه ارعبتها هي شخصينه
تخرج ضحي من تحت الغطاء وتبكي بوجع....
ضحي:بقي كده يا نجم بتقسو عليه وانا الا اتنيلت وحبيتك ومسحت دموعها وشجعت نفسها
ضحي: جري ايه يا ضحي هتضعفي من اول صدمه لازم تكوني اوي ولمعت عيناها بش"ر
طيب يا نجم ام وريتك وخليتك تمشي تكلم نفسك....

ونهضت وارتدت ثيابها ونزلت لي المطبخ والكل ينظر لها بتعجب وبدون كلام وكل نشاط اعدت الفطار ونظمت الصفره بشكل راقي...ومنظم.... جلس الجميع علي الطاوله وبدوا في تناول الافطار دون كلمه فلكل يخشي غض"ب 
نجم خصوص بعد ما حدث لهو في الزفاف انتهي نجم من الفطار ونهض ووجه متجهم بشده
ونظر لي ضحي التي تاكل بشراه فهي لم تكل من امس....
نجم ببرود:انا هروح اشوف شغلي الا قولته يتنفذ..... تنظر اليه ضحي بضيق...وشربت اللبن......
وهمست الهي ما ترجع....
بقلم ساره احمد
تقترب منها ام نجم بحزن علي حالها وتطبتطب عليها
ام نجم:معليش يا ضحي والله نجم طيب بس الا حصل امبارح هزه ومكنش سهل اتحملي شويه يا بنتي.....وتركتها ونهضت 
تدمع عيون ضحي بحصره
وتنهض وتبدأ في تنفيذ ما قاله ويمر الوقت وياتي وقت الغداء
تقف ضحي في المطبخ شريده وتفكر.....
ضحي بحزن: انا مش قدره اصدق نفسي اني لسه بحبه رغم كل الا بيعمله فيه بجد انا مصدومه من نفسي بس مستحيل هخليه يكس"رني وتعلمي هكمله ....
يدخل نجم الدين لي المطبخ وينظر لي الجميع فيخرجوا في ثانيه
نجم الدين بقسوه:انتي يا زفته حضري الغدي ليه عشان جعان يلا بسرعه.. وتركها وخرج
تغتاظ ضحي وتصرخ بغض"ب بارررررد...وتبدأ في اعداد الغداء وكادت ان تضع الثوم في الطعام فتصرخ احدي الخدام بي فزع
لا يا هانم مينفعش تحيطه عشان البيه عنده حساسيه منه...
تلمع عيون ضحي ب"شر وتبتسم بم"كر....
بقلم ساره احمد
ضحي ببراءه مصطنعه:كويس انك قولتي عشان اعرف ومحطهوش
وتتركها الخادمه وتذهب لي مباشره اعماله
تبتسم ضحي بمك"ر:ده انا هحط توم كتير عشان بحبوه اوي ووضعت الثوم الكثير في الطعام وبعد ان جهزت الطعام ووضعته علي الطاوله وبسمه الش"ر مرسومه علي وجهها جلس نجم يأكل بشك كبير وبعد كم معلقه احمرت عينه ووجه وعجز عن التنفس في البدايه ضحكت ضحي بش"ر مالك يا نجم بيه..
ينظر لها نجم وعيونه حمراء وبتدمع ووضع يده علي صدره وعجز عن التنفس وبصوت مبحوح الحقيني يا ضحي انا بمو"تت
تفزع ضحي وتجري عليه...وتبكي وتناوله كوب من الماء فيشربه فيتنفس قليل فتصرخ ضحي حد يلحقني نجم هيروم مني فتأتي امه وابوه بقلق الام يا نهار اسود دي اكيد حساسيه التوم بسرعه يا هارون اطلب الاسعاف ...وحاط الدوي بتاعه من مكتبه هتلقيه في الدورج الا يمين تجري ضحي وتجلبه وهي تلوم نفسها فيأخذ نجم حبايه ويتأتي الاسعاف وينقل لي المستشفي....

في السودان.....
تقف تقي في المطبخ تجهز الغداء لي بدر وهي سعيده وتدندن في انسجام يتسلل بدر خلفها وهو مبتسم بم"كر...ويقف خلفها وهي لا تشعر بيه فيضمها من الخلف فتشهق تقي وتترك الخلاط يعمل فينسكب عصير الفواكه مثل الشلال عليهم فيضحك بدر علي شكل تقي التي اصبحت مبلل بلعصير وهي لوي فمها ومضيقه عيناها.....
تقي:كده يا بدر خضتني طيب وبهدلت الدنيا ليه وانا لسه مندفه وبوظت شعري ولبسي الا فضلت ساعه مزروعه ادام المريا عشان اكون انيقه واعزمك علي احلي غدي ..... بس انا مخصماك....
يقترب منها بدر ويضمها فتدفعه تقي بضيق طفولي لا اوعه كده انا مخصماك....يزيد بدر من الحاحه حتي تسامحه فتضعف وتسامحه وتضمه بحب.....
بدر:انتي حلوه وقمري في اي حاله واي شكل بعشقك....
تقي:وانا بحبك وبهواك اوي بس انا في اخر سنه من كليه التجاره وزعلانه اوي عشان مش هكملها
بدر بلي"ئم:طيب تدفعي ايه وانا هخليكي تكملي....
تقي بحيره:اممممم هديك بوسه كبيره....
بدر وانا موافق وادي ورق كليتك هنا في الخرطوم وانا بلعب كل الا تأمر بيه حبيبي قبل حتي ما تفكر تمسك منه الورقه وتظل تقفز في الهواء بطفوله وفرحه هيا هيا هيا هروح الكليه
بدر بخب"ث:لا يا حلوه التمن الاول ويحملها لي غرفه النوم وهي تصرخ انت قليل الادددب
في اسوان
        شاهد 👈 الفصل الخامس 

جميع حلقات الرواية هنا 👈 التوأم ورحله الحياة كامله 

جاري كتابه الفصل الجديد للروايه حصريه مدونه دار الروايه المصريه اترك تعليق ليصلك كل جديد وحصري 


تعليقات
تعليق واحد
إرسال تعليق
  • mmmmmm
    mmmmmm 30 أغسطس 2022 في 9:53 م

    جميلة

    إرسال ردحذف



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -