رواية جمعتنا صدفه الفصل الخامس 5 بقلم اسراء السيد

أخر الاخبار

رواية جمعتنا صدفه الفصل الخامس 5 بقلم اسراء السيد

 رواية جمعتنا صدفه الفصل 5

رواية جمعتنا صدفه الفصل الخامس 5 بقلم اسراء السيد

رواية جمعتنا صدفه الفصل الخامس 5 


عصام :براحتك بس خلي بالك اللي حصل ليكي هيحصل لاختك لو ما اتجوزتهوش
كيان:لا ارجوك لا
عصام :يبقى تجوزيه
كيان :انت عايز تخليني اتجوزه ليه
عصام...

التفاعل قل 😢
#جمعتنا_صدفة 
#البارت_الخامس
كلارا :ارجوك يا اوس ابعد عني
اوس:ياااه انتي بيضحك عليكي عارفة انا مش اسمي أوس انا اصلا مش في كلية بس لما اغت*صبك اهلك هيبوسوا ايدي عشان اتجوزك وانا هطلب فلوس كتيرة بقا
كلارا :ارجوك سبني انت ما عندكش اخوات
أوس قرب منها وقطع ليها لبسها كله وهي مسكت فاظة خبطتها على دماغة وجريت بس باب الشقة مقفول بالمفتاح جريب على الحمام وقفلتة وطلعت تلفونها واتصلت على ادهم
كلارا :ادهم الحقني اعاااا
والباب اتكسر

عند ادهم كان قاعد سرحان هو هيفضل عايش على ذكري مراتة افتكر فرحتة لما اتجوزوا ولما حملت ولما ولدت ولما اول مره ابنه مشي وكل لحظة كانوا مع بعض فيها قاطع تفكيره اتصال من كلارا وقالت إنها في خطر وفي شقة.... الحقني يا أدهم
ادهم جري ركب عربيتك وكان بسرعة البرق وصل هناك وكسر الباب لقى اخته لبسها مقطع واوس بيحاول يغت*صبها جري عليه بكل غل وفضل يضرب فيه ويديله بالبوكس ولدرجة ان ملامحة ما بانتش
كلارا كانت ضامه نفسها وخايفة جدا بلغ الشرطة وخلع الجاكيت ولبسه ل كلارا وشالها ونزل ركبها العربية وما رضيش يسألها وروحوا الفيلا اول ما وصلت ونزلت داخت جدا واغمى عليها شالها وسط نظرات والدته والخدامين وسامح وليار وطلعها اوضتها
حنان :في اي يا أدهم وكلارا بنتي مالها؟  ولي لبسها مقطع كده شهقت بنتي حصلها اي؟ 🙂 🙂
ادهم:هحكيلك بعدين المهم دلوقتي غيري هدومها واعملي ليها اكل وما حدش يضغط عليها
حنان:فهمني؟ 🙂
ادهم زعق خلاص بقا قولتلك هحكيلك بعدين
سابها ومشي وهي خايفة علي بنتها

عند يحيي
يحيى قاعد مع صاحبة إياد وبيشرب
يحيي:بقا انا اتجوز واحدة زي دي
اياد:طيب انا عندي خطة
يحيى :اي هي
إياد :بص........
يحيي:اه حلوة
اياد:طيب اشرب انت وفي موزة حلوة اهي
يحيي:لا يا عم انا مش ناقص

شريف :يا أدهم الشركة خسايرها بقت كتيرة ومفيش غير مشروع عصام هو اللي هينقذنا من الإفلاس
ادهم :وانا عايز افهم اي اللي وصلنا ل كده
شريف :حضرتك مشغول في ماضيك والجامعة وناسي عائلتك
ادهم :انتي عارف ان هو غصب عني
شريف :شوف كل حاجة تخص الشركة وانت تفهم

الليل جه والكل
اتجمع ماعدا كلارا وبعدها طلعو عندها وهي حكت ليهم على اللي حصل وابوها اتضايق منها وضربها قلم بس ادهم خلاه يبعد حال العائلة بقا صعب جدا
واخيرا جه يوم الخميس موعد كتب الكتاب وكيان لبست فستان جميل جدا وعليه طرحة وحطت ميكب لانه لازم عشان محدش يشك والكل اتجمع والمأذون جه
عصام الدمنهوري :امال فين يحيى
ادهم:هطلع اجيبة
ادهم طلع ملقاش حد بس لقى ورقة مكتوب فيها اسف بس مش هقدر اتجوزها
ادهم نزل
عصام :هااا
ادهم:يحيى هرب
عصام :يعني عايز تعرفني ان هي مش هتجوز
ادهم:مين قال كده انا هتجوزها
#الكاتبة_اسراء_السيد
#جمعتنا_صدفة

مشاهده 👈 الفصل السادس

جميع حلقات الرواية هنا 👈 الفصول كامله




جاري كتابه الفصل الجديد للروايه حصريه مدونه دار الروايه المصريه اترك تعليق ليصلك كل جديد وحصري 

 ملحوظة اكتب في جوجل. " رواية (جمعتنا صدفه)  دار الرواية المصرية  " لكي يظهر لك الفصل كاملا
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -