رواية جوزات معقده الفصل الثالث 3 بقلم مريم سمير

أخر الاخبار

رواية جوزات معقده الفصل الثالث 3 بقلم مريم سمير

 رواية جوزات معقده الفصل 3

رواية جوزات معقده الفصل الثالث 3 بقلم مريم سمير

رواية جوزات معقده الفصل الثالث 


=كملي كلامك يلا !! 
حاولت ابعد معرفتش _احمد ! فوق 
بابا وماما دخلوا علينا وهو مصدومين 
_طبعا لو حلفتلكم أنه سكران وبفوقه مش هتصدقوني، ف من غير كلام كتير اقتلنا يعمو وامسح عارك ب أيدك يلا مفيش وقت 
#جوازات_معقده_3
_طبعا لو حلفتلكم أنه سكران وبفوقه مش هتصدقوني، ف من غير كلام كتير اقتلنا يعمو وامسح عارك ب أيدك يلا مفيش وقت
=تخ تخ هه
_يبني فوق هيموتونا ، ابعد ابعد بقي دا انت لصقه !
وقفت بعيد عنه _هو بس تعبان شويه ف سندته وجبته ل هنا 
باباه سنده ودخل راسه تحت الحنفيه لحد مفاق ورجع قعد علي السرير وهو بيمسح راسه ب الفوطه 
*الحل الوحيد انكم تتجوزوا
_ن اييي؟
=نتجوز ! لا طبعا مش متجوزها أنا 
*انت تخرس خالص بعد الي عملته دا ، راجع البيت وش الفجر سكران وكمان بتجبح 
=علي جثتي اني اتجوزها ، معتش غير ديي واتجوزها
اتكلمت بتريقه _لا ابوس ايدك اتجوزي مش قادره اتنفس هموت عليك ، لا لا دا انت تتجوزني عشان كاريزما اوي ، اتجوزني ارجوك ، اتجوزني أتوسل اليك 
=بابا خدهم وبرا عشان عاوز انام 
*أنا قولت كلمه ومش هتتكرر تاني ، مريم كويسه وهتعرف تخليك بني ادم محترم احسن متبقي طول عمرك كده ، فوق يبني ، فوق بدل ميجي اليوم الي تكبر فيه وتندم علي كل الي بتعمله دا 
=ديي حياتي وانا حر فيها ، زي منتا اتجوزت وشوفت حياتك ونسيت امي
*أنا عمري منستها ، ولا هنسي وقفتها معايا ، لكن يظهر انك انت الي نسيت تبقي محترم زي مهي عودتك وانك مترفعش صوتك علي ابوك 
=أنا عاوز انام تسمحوا بقي ؟
كنت بصاله، كانت عيونه مليانه دموع ، يمكن عشان افتكر مامته ، كام بيحاول يكتم العياط قدامنا ، خدتهم وطلعت عشان يعرف يعيط لوحده 
_الوقت أتأخر خشوا ناموا وانا هدخل الاوضهه ديي 
عمو نده علي ابراهيم وطلعلي شنطتي ، دخلت وغيرت ولبست بيجامه ونمت عشان كنت هلكانه، يوم طويل بشكل !! 
صحيت علي صوت المنبه زي كل يوم ، لبست هدوم التمرين وجريت نص ساعه بدري قبل ما الناس تصحي ، رجعت وانا بحاول اخد نفسي ب انتظام ، يخربيت الدايت !! هو ايي هو مينفعش اكل ومطخنش يعني !! 
فتحت التلاجه وطلعت منها علبه عصير وصبيت كوبايه لفيت وشي لقيته ف اتخضيت والكوبايه وقعت مني 
_مش تكح أو تعمل اي صوت !
=انزلي لمي الي كسرتيه دا 
_من غير متقول لما ببوظ حاجه بصلحها
نزلت الم الازاز وحصل اي؟ برافو عليكم اتعورت 
_اه 
=اتعورتي ؟
_لا دا كاتشب يحبيب اخوك 
=!! 
_اكيد اتعورت بس مفيش حاجه 
كملت لم الازاز وحطيته في الزباله وطلعت دورت علي شاش وقطن وربطها ، مهو يوم إصابات اصلا 
نزلت كان الفطار اتحضر وكله صحيي 
*صباح الخير يمريم 
_صباح الخير يعمو ، صباح الخير يماما
°صباح الخير يحبيبتي ، تعالي يلا افطري
قعدت علي الكرسي الي جمبه وبدأت أكل
°انتي اتعورتي !
_تعويرة صغيره كده مفيش حاجه 
°وريهالي كده 
_مفيش حاجه يماما متشغليش بالك أنا كويسه والله
احمد قام من علي السفره فجاه وطلع اوضته ، كنت مستغربه حركاته ، ردود أفعاله ، كلامه ، عصبيته ، كله علي بعضه !! 
الفطار خلص وماما وعمو طلعوا يقعدوا في الجنينه ، الفون الارضي رن ف رديت 
°ازيك يحبيبي ، عامل اي؟ كده تسيبني امبارح! بس تعوضهالي النهارده بقي بعزومه احسن 
_احممم ، حضرتك مين ؟
°مش دا بيت احمد؟ اه انتي الشغاله يعني ، روحي قولي ل سيدك يكلمني ضروري يلا يشاطره 
_يخرب عقلك عرفتي منين اني شاطرة !! 
قفلت الفون بصيت في مرايا قدامي ، هو باين علي صوتي اني الشغاله! هو في اييييي ، وبعدين في مصنع النساء الي عايش معانا في البيت دا ! دا مبقاش بيت دا بقي سنترال 
طلعت وخبطت وخدت نفس عميق وانا مغمضه عيني 
_لو سمحت كلم صحابك البنات أنا مش هفضل ارد علي كل واحده شويه يوووه ، هو انت مش بترد لي؟ 
فتحت عيني ملقتش حد ، هو راح فين دا !! ، كانت اوضته منظمه ومترتبه مين يصدق أنه هو الي قاعد فيها ، قربت علي الكوميدينو وشوفت صورته مع مامته وهو حضنها ، ست جميله ملامحها طيبه ف ابتسم تلقائي لما شوفتها 
_انتي أي الي دخلت هنا ! 
=أنا ، أنا كنت ..
زعق _سيبي الصورة من ايدك 
=أنا اسفه ، مش قصدي ..
_انتي دخلتي الأوضه لي اصلا ؟
=أنا خبطت ودخلت بس لقيتك مش موجود و.. 
استوعبت أنه واقف قدامي من غير قميص البيجامه ف غمضت عيني بسرعه 
_انا كنت جايه اقولك حاجه والله ، بس مش مهم أنا همشي 
مشيت وانا مغمضه عيني ف اتخبطت علي الكرسي ف جيت اقع مسكني 
كنت لسه مغمضه عيني 
=انتي يحجه فتحي انتي كوارثك كترت 
_استر نفسك الاول 
=استر نفسي !! لا حلوة ديي ، نقرب بقي مدام انتي مغمضه وقافله عينك 
بعدت عنه بسرعه وفتحت _انت قليل الادب 
=لا كده ازعل ! ، ماشي يستي أنا متربتش ، معتيش تدخلي اوضتي تاني 
_هو أنا دخلت ليبيا متهدي مالك! 
=أنا مبحبش اعيد كلامي مرتين 
_وانا هعمل الي انا عوزاه
=أنا هعرفك تعملي الي انا عاوزه ازاي 
_نجوم السما اقربلك من اني اسمع كلامك 
=حلو اويي دا ، تمم اتفقنا 
_اييي! مشاهده 👈 الفصل الرابع
#جوازات معقده 
#مريم سمير ❤️

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -