رواية عيون الصقر الفصل الرابع 4 بقلم اسراء هاشم

أخر الاخبار

رواية عيون الصقر الفصل الرابع 4 بقلم اسراء هاشم

 رواية عيون الصقر الفصل 4

رواية عيون الصقر الفصل الرابع 4 بقلم اسراء هاشم

رواية عيون الصقر الفصل الرابع 4  

صقر بيبص لي الهاتف بخن"قه وهو حاسس ان في هم علي قلبه ازاي ازاي هيواجهه نوح
علي بعد مسافه كان واقف شخص وهو مصو"ب بند"قيته علي صقر الواقف وبيضغط علي الزنا"د
البارت الرابع
علي بعد مسافه كان واقف شخص وهو مصو"ب بند"قيته علي صقر الواقف وبيضغط علي الزنا"د ولكن قبل ما تخرج الط"لقه بيوقفه صوت من وراة وهو بيقول مش دلوقتي مو"ت صقر مش دلوقتي 

بيلف الشخص وشه بسرعه وخضه وهو بينزل البند"قيه وبيقول بصدمه سيف 

سيف ايوة سيف انا عارف من زمان انك عاوز تقت"ل صقر وبتكر"هو بس من ساعه اللي حصل 

الشخص بش"ك بس صقر ولد عمك ازاي بتتكلم كدا 

سيف بيبتسم بخب"ث عشان هدفنا واحد حط ايدك في ايدي وانا هخليك تاخد حقك من صقر 

الشخص بشك وانا اي يضمنلي انك مهتغد"رش بيا وهتسلمني لصقر 

سيف بمكر اللي يثبتلك اني بقولك انا معاك وهنخ"لص من صقر بس لما ______________ وفالحالتين انت هتستفاد كتير وهينوبك منه ولا اي 

الشخص بابتسامه ازاي مكنش باين عليك كل ده 

سيف بيبتسم بم"كر وهو بيقول شكلنا اتفقنا 

الشخص وهو بيمد ايده ليه وبيقول اتفقنا 

صقر بيدخل البيت وهو حاسس بهم تقيل فوق قلبه بيطلع صقر اوضته وبيلاقي الاوضه مترتبه وهيا مش موجودة بيتنهد صقر وبيدخل ياخد دش وهو بيفكر في كل شئ بيحصل معاه ومش عارف ازاي يحل كل ده حاسس انو تايهه ومش عارف يرسا 

عين كانت بتحضر سفرة العشاء هيا والخدم وزهرة بتبتسم علي طيبة هذه البنت هي فالاول كانت رفضها بس لما جت البيت وعاشت معاهم وهيا حبيتها واعتبربتها زي فيروز ابنتها 

فيروز بتنزل وبتقعد معاهم بابتسامه وهارون بيتراس السفرة ومستنين صقر ينزل 

صقر بيخلص وبيلبس جلبابه وبينزل من غير ما يتكلم ولا كلمه وهو بيقعد وبيتجاهل عين كالعاده كانها هواء قدامه 

عين بترفع عيونها وبتبصله حزن وهارون بيلاحظ حزنها وبيقول يلا يا بنتي اقعدي عشان ناكل 

عين بتبتسم ابتسامه خفيفه وبتقعد وبيبداءؤ ياكلو في صمت تام 

بيقاطع صمتهم صوت بياتي من خلفهم وهو بيقول السلام عليكم يا اهل البيت انا واضح ان حماتي بتحبني 

صقر حس ان الاكل وقف في زورة 

فيروز اللي قلبها دق بفرحه لرؤيته وهيا بتقول بابتسامه نوح 

زهرة اللي بتبتسم هيا وهارون وعين والجميع بيقول وعليكم السلام

نوح بيقرب عليهم وهو بيقول وحشتوني مقدرتش استنا لبكرا خدت اول طيارة ونزلت 

هارون بيسلم عليه وهو بيحضنه وبيقول حمد الله سلامتك يا ولدي واحنا اتوحشنك طولت الغيبه 

نوح بابتسامته الجميلة غصب عني يا عمي الشغل بقا 

وبيبداء نوح يسلم علي الجميع وهو بيبص لي عين باشتياق وبيلاقيها بتسلم عليه باحترام وابتسامتها الهادئه الرقيقه اللي بتخطف قلبه 

صقر كان متابع كل حاجه وحاسه ان المكان بيضيق حوليه والنا"ر بتش"تعل بداخله 

صقر بيسلم علي نوح وهو بيحضنه وبيقعد نوح معاهم علي العشاء وهو نوح بيتكلم بمرح وبيهزر ويضحك معاهم نوح شخصيته عكس صقر تماما 

في مكان تاني كانت قاعده هيا وهو وبيد"خنو السجا"ير وبيقول بهدؤء ناوية علي اي يا فريده 

فريده بش"ر ناوية مسبش حقي يا خالد صقر حقي انا 

خالد بش"ر وهو بيمسك فريده من شعرها وبيقول بغ"ل يعني اي انتي بتحبيه ولا اي 

فريده بخو"ف وا"لم اه يا خالد انت بتو"جعني وبعدين ما انت عارف كل حاجه وعارف انا مبحبش غيرك يا حبيبي واني سبت صقر عشانك ولا اي 

خالد وهو بيسيب شعر فريدة وبيقول ايوة كدا ارجعي لعقلك واوعي تنسي الخطه ولو فكرتي تعملي حاجه غير اللي اتفقنا عليها انتي عارفه كويس انا ممكن اعمل اي يا فريده 

فريده بخ"بث وهيا بتقرب منه وبتقول متقلقش يا حبيبي كل حاجه هتمشي زي ما احنا رسمنها والمغ"فل سيف ميعرفش حاجه ولا يعرف احنا ناوين علي اي وانو فالاخر احنا اللي هنقول كش ملك 

خالد وهو بيبتسم وبيقول كدا انا احبك وبيقر"ب منها وهو بيق"بلها وبتحاوط فريده عن"قه وهيا تقب"له وبعد دقائق بتبعد عنه وهيا بتخرج من حض"نه وبتقول دلوقتي جه وقت التنفيذ ولا اي 

خالد بتفكير معاكي حق مش لازم نتاخر 

فريده وهيا بتقوم وبتظبط نفسها وبتقر"ب من خالد وبتق"بله قب"له سريعه وهيا بتقول هتوحشني اوي يا حبيبي لحد ما اشوفك 

خالد بيبتسم ليها وبتخرج فريده وبتسيبه في دوامه تفكيرة وهو بيقول بم تك بم تك بداء العد التنازلي هنتواجهه قريب اوي وبيقوم خالد وهو بيبدل ملابسه وبيخرج من البيت 

بيخلصو العشاء وبيقعدو كلهم في الصالون وصقر قاعد سرحان ومش مركز معاهم 

عين بتدخل المطبخ وبتعمل الشاى والقهوة ليهم 

نوح بهدؤء صقر مالك سرحان ليه من ساعه ما جيت وساكت مبتتكلمش ليه 

صقر بهدؤء مفيش حاجه تعبان شوية بس 

نوح بش"ك هعرف منك بعدين 

صقر بيهز دماغه ومبيتكلمش بتدخل عين وهيا بتقدم ليهم الشاي وبتقعد معاهم 

صقر كان عيونه عليها وبيرجع يبص لنوح اللي شايفه كل شويه يبص لي عين 

صقر عمال يضغط علي ايده بغض"ب 

وهنا بيدخل سيف وهو بيقول السلام عليكم اول ما عرفت انك هنا قولت لازم اجي اشوفك يا ولد العم 

صقر بيبص لي سيف بحد"ه وغ"ضب سيف بيبصله باستفزاز وبيقرب علي نوح بيسلم عليه وهو بيقعد معاهم وعيونه علي عين اللي هتختر"ق تفاصيلها

صقر بقا علي اخرة ووشه اتحول لغض"ب وبيجز علي سنانه وبيضغط علي ايده لحد ما ايده ابيضت 

فيروز كانت مبسوطة جدا وقلبها بيدق لوجود نوح 

زهرة شايفه لمعه عيون بنتها وابتسامتها وبتدعي نوح يكون من نصيب ابنتها فهي تحبه وتعتبرة مثل صقر ورحيم 

نوح بيقول بهدؤء بما ان الكل متجمع انا كنت عاوز اقول حاجه 

صقر قلبه بيتقب"ض وبيدق بسرعه وبيتمني في اللحظه دي الارض تنش"ق وتبلعه 

نوح وهو عيونه علي عين وبيقول عمي انا كنت طلبت الطلب ده من صقر قبل ما اسافر معرفش هو قالك ولا بس انا حابب بما ان الكل موجود وده اكتر وقت مناسب 

فيروز كان قلبها بيدق بعن"ف وفرحه وكانت فاكرة انو نوح هيطلب ايدها 

هارون بابتسامه قول يا ولدي طلب اي ده وانا عنيا ليك 

نوح بابتسامه ربنا يخليك لينا يا عمي بس انت كبيرنا وعشان كدا انا عاوز اطلب ايد وبيبص لي عين وبيرجع يبص لي هارون 

هنا فيروز قلبها هيخرج من مكانه بفرحه 

وسيف بيتابع بصمت 

وعين بتبص لي فيروز وبتبتسم وهيا بتمسك ايدها فهي تعلم حب فيروز لي نوح 

زهرة بتحس بفرحه انو ربنا هيحقق اماني بنتها 

صقر هنا قلبه بيدق بخو"ف لاول مرة وبيتمني ميسمعش الباقي 

هارون بهدؤء كمل يا ولدي 

نوح بابتسامه عمي انا بطلب منك ايد عين علي سنه الله ورسولة هنا كانت الصدمه علي الجميع والكل وشه بيقلب لي شحوب معادا سيف اللي بيبتسم بخب"ث 

فيروز اللي بتحس قلبها وقف عنه النبض وصوت حاجه بتتك"سر وده كان قلبها وبتسيب ايد عين 

عين اللي بتبص لي فيروز وصقر بصدمه وهل اللي سمعته حقيقه 

نوح بيلاحظ صدمه وشحوب وجه الجميع وابتسامته بتتلاشئ وهو بيقول في اي يجماعه هو انا قولت حاجه غلط ولا اي الكل وشه قلب الوان ولا اي وبيبص نوح لي صقر وهو بيقول في اي يا صقر 

هارون بتنهيده اسمع يا ولدي عين دلوقتي بقت مرات صقر 

وهنا كانت الصدمه الاكبر من نصيب نوح اللي وشه بيتحول لي غض"ب جحي"مي وهو بيقوم يقف وبيقول_______________________
والصدمه الاكبر كملت بدخول فريده 
         شاهد 👈 الفصل الخامس 


جميع حلقات الرواية هنا 👈 رواية عيون الصقر كامله 


جاري كتابه الفصل الجديد للروايه حصريه مدونه دار الروايه المصريه اترك تعليق ليصلك كل جديد وحصري 


( مدونه دار الروايه المصريه )
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -