رواية طفلة هزت كيان فرعون الجزء الثاني الفصل السابع7
البارت السابع من الجزء الثاني
الدكتور : للاسف
نور رجعت لورا خافت ليقول شئ سيء عن فرعون
سمية : في اي ي دكتور
عادل : ارجوك قول في اي ومتقلقناش
الدكتور: مش هيقدر يتحرك بعد كدا غير بالكرسي المتحرك
سمية : يالهوي انت بتقول اي مستحيل دا فرعون جبل ميستحملش حاجة زي دي
نور: ك كرسي بعجل وعيطت
عادل بتماسك: ازاي يادكتور الكلام دا
الدكتور: نصيبه وقدره اهم حاجة متحسسهوش بالعجز ولا انه مريض هيعيش حياته طبيعي خالص
نور: هو ممكن يسافر برا يتعالج
الدكتور: للاسف مفيش علاج لحالته
سمية : يا ضنايا يبني لسه في عز شبابك ي عز ياتري هتتقبل الوضع ازاي كدا
خالد : مينفعش نسيبه في وقت زي دا أكبر دليل هيبان علي وقفنا جمبه
نور بدموع وعياط وشهقات عالية : هو هو دايما متعود يروح ويجي ويسافر وينزل ويطلع ويروح كل مكان حالا بقي عاجز وحط ايديها علي وشها
خالد: قولتلك قبل كدا هو هيقوي بيكي انتي ي نور بلاش ضعف هو محتاجك عن الاول
سمية : كلنا معاه وحاوليه
وسمعوا صوت حاجة بتقع علي الارض جريوا جوا في الاوضة
لقوا فرعون علي الارض واقع
نور وهي بتسنده: اسند عليا تعالي اقعد
فرعون : حاولت اقوم رجلي مشلتنيش
عادل: عشان بس تعبان
سمية بدموع: سلامتك يبني
خالد : يعم فرعون قوم كدا بالسلامه عشان ترجع لناسك
فرعون : يلا نخرج بس مش حاسس برجلي خالص
نور: طب استني اجيبلك كرسي تقعد عليه لحد ما تخف
فرعون : بقولكوا مش حاسس برجلي خالص في اي
عادل: مفيش يلا ي عز اقعد علي الكرسي عشان نرجع البيت
فرعون : تمام
وانت ي خالد تعرف عربية مين اللي خبطتني وتجيب معلومات عنها
خالد : اعتبره وصل حاضر قوم بس يلا انت وساعده عشان يقعد علي الكرسي
وفعلا قعد علي الكرسي وركب العربية بمساعدة عادل وخالد ووصلوا البيت ودخلوا الجناح وخرجوا
سمية : مش عاوز حاجة ي ابني
فرعون: لاء حضري ليا الاكل وانا شوية ونازل
: سمية بحزن لانه ميعرفش حالته : انا هجيبه ليك هنا عشان متتعبشي نفسك
فرعون: يووووه ي دادة ماقولت خلاص بقي لازم اقول تاني
نور: خلاص ي دادة وهو هينزل وسمية سكتت ونزلت حزينة علي وضعه
فرعون : انا هقوم اغير هدومي وبينزل وقع من علي السرير
فرعون لنور: هو في اي ي نور مش عارف أقف علي رجلي
نور بصراحة وهدوء: مؤمن بقضاء ربنا صح
وعارف أن كل االي ربنا بيعمله خير لينا
فرعون: قصدك اني بقيت مشلول عشان مس حاسس برجلي
نور خفضت راسها ونظرت لفرعون: بعد الشر عليك انت هتخف وترجع احسن من الأول كمان
فرعون بزعل : هبقي مرتاح لو حياتي مستقرة هشوف صفاء ومعتصم بياخدوا مني كل حاجة قدام عيني وهكون عاجز مبتحركش
نور: احنا هنسيب كل حاجة ونعيش بعيد عنهم وكمان ملناش دعوة بيهم ي عز
فرعون: فرعون ميسبش حقه ي نور
اللهم صلي وسلم وبارك على سيدنا ونبينا محمد عدد خلقه ورضا نفسه وزنة عرشه ومداد كلماته ❤
صفاء : ينهر سعد ينهر فل بتقول اي فرعون اتشل لوووولولي
معتصم : اهي دي الاخبار الحلوة ولا بلاش
صفاء: يعني كدا هناخد كل حاجة منه سهل
معتصم: متنسيش انه اتشل برجله لكن متشلش بعقله
تامر: المهم هترجعوا حقكوا
معتصم: دا كل*ب سحب كل اللي قدامنا واللي ورانا ممعناش ناكل حتي
تامر؛ انا موجود اهو كله من خيرك يباشا
معتصم: أصيل ي تامر لما نجيب الفلوس ليك نصيب علي وقفتك معانا دي
تامر: خدامك ي باشا
خالد: فرعون لو ممتش قضاء من ربنا هيموت بسبب حصرته علي نفسه
سمية: متعودش يقع طول عمره بيعمل حاجة بنفسه
عادل: بقلكوا اي لو فضلنا نندب كدا نفسيتوا هتبقي زفت خلينا نهيأ الجو يبقي احسن
فرعون : نور نور
نور: نعم
فرعون بترجي وهو قاعد علي الكرسي: ممكن كاس
نور: أي لاء طبعا وبعدين انت خرجت كل الحاجات دي من القصر مش هتدخل تاني
فرعون: معلش واحد بس
نور وهي قاعدة جنب رجله وماسكة ايده: أي رأيك اعملك عصير ليمون بالنعناع احسن واعمل واحد ليا بالمرة
فرعون: لاء مش عاوز عاوز حاجة تخليني انسي اللي بيا دا
نور: دا قضاء ربنا يلا عشان ننزل ناكل انا جعت انت مجوعتش
وطلعت بيه علي الكرسي ووقفت قدام السلم عاوزة تنزل ومش هتعرف تنزل السلم بالكرسي
فرعون: عرفتي ان لازم انسي ي نور حالا لما اعوز انزل او اطلع هيبقي ازاي
نور بأمل: خلال الأسبوع دا هيكون في اسانسير يطلعك وينزلك بس كدا انت تأمر وانا هنفذ واصلا يلا نروح الجناح انا عاوزة اكلك بإيدي
نور نزلت لوحدها تجيب الاكل وطلبت من عادل انه يعمل اسانسير عشان فرعون وفعلا هيتنفذ الكلام
نور : يلا ي عز عشان تاخد علاجك
فرعون: كنت فرعون محدش يقدر يقف قدامه خالا بقيت عاجز وبقيت باخد علاج بقيت لاحول ولا قوة ي نور
نور وهي بطبطب عليه: عجبني حالك متشغلش بالك
فرعون: ذنبك اي انك تتجوزي واحد جبروته كان مدمرك وبعد ما اتهد جبروته بقي مشلول ذنبك اي وانت لسه بنت ٢٠ سنة
نور وهي بتقطع الفراخ : يلا يعز ممكن تاكل بقي لان الكلام مش هيجيب فايدة
مايكل : يخربيتك ازاي تعملي كدا
جوري: دي أقل حاجة تحصل لفرعون
مايكل : صدقيني لو شم خبر هيقتلك
جوري: دا كان زمان ي مايكل حاليا بقي عاجز يعني محدش هيبقي معاه وكل اللي حواليه دول هيبعدوا وأولهم نور وعادل وسمية وبعدين رجالته
مايكل بخبث: متنسيش ان عجزه دا وراه فلوس تعيش بلد كلها
جوري: كلها ايام وتبقي بتعتي وبس لوحدي
مايكل: وصفاء ومعتصم
جوري: دول سكة تنفيذ بس ولما اخد الفلوس هيموتوا زي غيرهم
معتصم: يعني جوري ناوية علي الغدر
صفاء: جبت الصوت دا منين ي تامر
تامر: لقيت رقم باعته ليا مش مهم المهم انها متعرفش اننا عرفنا حاجة زي دي
معتصم: لو فضلت كدا هنبقي احنا في خطر وخصوصا انها عارفه مكانها في البيت دا هتسلمنا تسليم أهالي
تامر بخبث: اخلص ؟
صفاء: خلص عليها وبضمير كمان
بقلم مروة موسي
خالد : كل دا بسبب جوري
فرعون: اكيد كنت عارف
جاله اتصال خالد طلع برا
مايكل: اكيد عرفت مين اللي ورا كدا بس اللي متعرفوش ان تامر طلب مني حالا اني اخلص عليها
فرعون: اكيد هي غدرت بيهم بردوا
مايكل ؛ ووصل ليهم كمان بالصوت
فرعون: يسلم دماغك
انت حالا متعرفهاش كدا سيبهم يخلصوا عليها ونبقي احنا بعاد
مايكل: ازاي وانا اللي في الوش
فرعون: هتموت بعيد عنك ابعت اي حد يخلص عليها
مايكل: تحت أمرك وقفل
فعلا مايكل كلم حد يحط ليها سم في كل حاجة في البيت عشان يكون هو بعيد عن الشُبه
جوري : اقترب موت فرعون وهي بتصب كلس وبتشرب
جوري حست بخنقة وطلوع روحها وطلع من فمها مادة بيضاء وماتت مايكل صورها ومشي بسرعه
تامر: خلصت
مايكل : ايوا والصور هتتبعت ليك للمصادقيه
صفاء ومعتصم فرحوا جدا بكدا
معتصم: اخيرا كل االي وراه فرعون هيبقي ليا وخد باله من صفاء اقصد لينا
صفاء : ايوا وهنرجع ملوك تاني بدل ما احنا مش لاقين مكان ولا لقمه حتي
في احدي الليالي نور نامت بدري لكن حست بصوت حركة في الجناح
نور لفرعون: انت عاوز حاجة
فرعون: لاء نامي بس انتي
وكملت نومها لكن لما صحيت لقت فرعون غير مكانه
نور: أي دا مين اللي جابك كدا
فرعون: حاولت اتسند لحد ما وصلت علي الكرسي واتحركت
نور : طيب ماشي هنزل اجيب الفطار
فرعون: نزليني معاكي وفعلا خدته ونزلت بيه في اسانسير
فرعون : بما إن العجز اجتزني انا قررت اسيب القصر دا
نور سابت المعلقة من ايديها لأنها متأكدة ان دا ضعف منه مش قرار اقتناع
فرعون لنور: دا كان حلم نور اسيب القصر وهسيبه
عادل : مفيش سيبان قصر
فرعون: بس دا قرار
عادل بحدة وهو واقف: مش قرارك انا اللي قررت
فرعون : يعني اي عشان عاجز هتنتهزوا كدا
نور: ميقصدش كدا يفرعون
سمية : استهدوا بالله بقي وخالي أيامنا تعدي
عادل : لو كنت فاكر نفسك هتسيب القصر عشان عاجز احب اطمنك انك هتتشال من علي الارض شيل لكن ضعف منك انسي انك تسيبه
نور : أهم حاجة تتكلموا ومتزعلوش بعض بالكلام اهدي ي عادل ويلا نطلع ي فرعون
مايكل لتامر : الصور عجبتك
تامر: صفاء ومعتصم عجبوهم اوي
مايكل بخبث: عقبال الباقي
تامر: يارب فاضل فرعون العاجز بقي
وقفل
مايكل بضحك: فرعون العاجز هههههههه هتشوف العاجز دا هيعمل اي
نور بهدوء : عاوز تسيب القصر ليه
فرعون: مفيش
نور: لسه هتخبي عني ي فرعون
فرعون: القصر كبير وبقيت عاجز وكمان واحدة واحدة هخالي سمية تبعد وعادل يشوفوا حياتهم وكمان انتي هتبعدي وهفضل لوحدي دا قراري
نور : قراراتك دي مش صح وغير دا كله اللي هيبعدني عنك هو نصيب الموت وبس
فرعون: مش ذنبك انك متجوزة واحد مشلول
نور قربت منه وووووووو
شاهد 👈 الفصل الثامن من الجزء الثاني
يتبع
( مدونه دار الروايه المصريه )
اكتب تعليق برايك هنا