رواية خادمة الصقر الفصل السابع 7 بقلم يوستينا سامي

أخر الاخبار

رواية خادمة الصقر الفصل السابع 7 بقلم يوستينا سامي

 رواية خادمة الصقر الفصل 7

رواية خادمة الصقر الفصل السابع 7 بقلم يوستينا سامي

رواية خادمة الصقر الفصل السابع 7 

نغم / تفتكر مين اللي بيزعق كدة جوااة ، اكيد ابوك الكشري تعالي نروح نتفرج عليهم من بعيد.
تفتكروا مين اللي كان بيزعق ؟؟
#خادمة_الصقر
# يوستينا_سامي 
7

وفعلا دخلوا الفيلا عشان يشوفوا الصوت العالي ده جاي منين و كانوا بيتسحوا هما الاتنين 

في مكتب صقر في الفيلا 💫

صقر/ هو انت فاكر اللي انت بتقوله ده مبرر المفروض اقتنع بيه يعني بسبب مشاكلك مع يوسف تعمل كدة و تخسرنا صفقة بالملايين دي ، انت غبي 

كريم / طب ممكن تهدي يا صقر لو سمحت ، اكيد حل حاجة ليها حل ، بس بالعقل 

صقر بعصبية / عقل و ده عنده ذره عقل اصلا  
ده بني ادم عنده مخ هيفهم ان مشاكله الشخصية المفروض ما يربطهاش بشغلي و بعدين انا مالي و مالك يا عساف تتخا.نق مع يوسف و لا تو.لعوا حتي 

عساف بزعل / عندك حق يا صقر بيه ، بس انا معرفتش اتحكم في غضبي و اخدتي الجلا.لة و قولت صقر صاحب عمري عمره ما هيشتغل مع اكتر واحد اذاني . بس انت عندك حق ، و بعتذرلك تاني

..عساف لمح معاذ و نغم موجودين في المكب فبص لصقر 

عساف / اعتقد ان من الافضل ان نبقي نكمل كلامنا في المكتب يا صقر بعد اذنكم 

....وخرج عساف من المكتب وهو حزين اوي علي رد فعل صقر و معاذ خرج وراه و مريم بص لصقر بعصبية 

كريم / كان ممكن نتكلم باسلوب كويس اكتر يا صقر ، عساف كان محتاج منك الدعم و انك تقف جمبه زي اخوه ده بيساعدك في شغل ليك كتير منغير حتي مقابل بس علشان صداقتنا 

خرج كريم من الاوضة و ساب صقر قاعد زعلان 
نغم واقفه بتبص لصقر اللي قاعده على المكتب وهو متضايق وقربت ناحيته 

نغم / على فكره عادي انك تعتذرله وخصوصا انك كنت قليل الذوق اوي معاه ، لا و انا اللي كنت فكراك رخم معايا انا بس ،طلع محدش طايقك يا راجل .

صقر اتصدم من كلامها و قام من الكرسي بتاعه و كان فرق الطول واضح جدا و مسك ايدها بغل 

صقر / انتي بتدخلي ليه نفسك في اي حاجة تخصني و بتعدي حدودك معايا اوي ، اوعي تنسي نفسك انت هنا مجرد حد بيشتغل بفلوس وهيمشي بعد كده اظن كلامي واضح 

نغم / اوعي ايديك دي ،و تصدق بقى ان انا غلطانه اني حاولت اهون عليك واني احاول اهديك اصلا 
انت واحد مغرور و مش هترتاح الا لما اديك دعوة تجيبك الارض ، اصلك متعرفش انا مبروكة قد ايه 

صقر بغل / طب غوري من قدامي لاني ثانية و هنسي انك بنت و انا اللي ههد الاوضة دي علي دماغك 

بصتله نغم بقرف و خرجت من الاوضة بتجري 

_____________________________________

في الجنينة 🏞️

معاذ / وحياتي يا عساف متزعلش من بابا ده بيحبك خالص 

عساف ببتسامة / انا عارف والله يا زيزو و بعدين متقلقش انا و بابا عمرنا ما نتخاصم ابدا بس انا لازم امشي علشان عندي شغل مهم 

كريم / طب انت هتيجي معايا البيت علشان تبات معايا صح .و متقلقش المره دي هتنام في اوضة لوحدك ، علشان ميحصلش زي اخر مرة 

عساف بضحك / لا انا كنت بهزر معاك ، انا رايح المكتب عندي قضية مهمة هسهر عليها انا و اسامة 

نغم / عسوفة ، انت زعلت من كورمبو اللي جوا ده 
علفمرة بقي انا لو منك احط كلامه ده في اقرب 
بلا.عة 

كريم بحده / نغم . معاذ واقف 

نغم / ايوة صح .. طب معاذ ادخل جوا يا حبيبي علشان هشتم علي بابا ، و مينفعش تبقي واقف 

......معاذ سمع كلامها و دخل جوا الفيلا فعلا مع الدادة بتاعته و كريم و عساف اتصدموا 

عساف بضحك / انني مستحيل تبقي مربية علفكرة
واد يا كريم ابقي ابعتلي اسمها بالكامل انا لازم اعمل عنها تحريات .. يلا باي 

كريم بغيظ / قدامي علشان اوصلك يا اوس المصايب 
يلاا 

و فعلا نغم راحت مع كريم علشان يوصلها

___________________________________

في المكتب عند صقر كان قاعد مضايق اوي من كلام نغم 

صقر بغيظ / لا هو انا ايه اللي مخليكي اصبر عليها و علي قلة اد.بها بالشكل ده ، لا و كمان مش برد عليها 
بقي انا اللي ببصة واحدة بسكت اهم رجال الاعمال 
هي تهزقني بالمنظر ده .

و فاجاه صقر لقه الباب بيتفتح و بتدخل جدته ..

سماح / ايه يا حبيبي لقيتك تاخرت قوي فقلت اجي اتكلم معاك.. بصراحه نغم البنت اللي انت جايبها عشان خاطر معاذ بنوته عسوله قوي وجميله جدا

صقر / مين دي اللي عسوله دي بت في غاية قلة الادب بجد و شكلها كدة بتنكش علشان ارفدهاا والله شكلي هعملها بجد و همشيها .

سماح / انت اتجننت يا صقر ده ابنك كان زعل اوي 
ده متعلق بنغم بطريقة مش طبيعية 
ده احنا ما صدقنا انه يضحك و يتعامل زي باقي الاطفال

صقر/ بصراحة يا جدتي انا وجودها بقي مضايقاني اوي و معصباني جدا بطريقتها الغريبة اوي دي 

سماح / طريقتها جميلة اوي و هي دمها شربات انت بس شيلها من دماغك و ماتتعملشي معاها خالص ..

و خرجت سماح و سابت صقر قاعد في المكتب .

_____________________________________

في العربيه 🚘

كريم / يسلام بقي بعد كل الي انتي قولتيه لصقر ده 
مستغربة هو زعلك ليه و طردك ،نغم انا فقدت الامل فيكي بجد و كشفت راسي و دعيت عليكي 

نغم بضحك / الله يعني انت مشوفتش طريقته مع عساف ..طب وربنا الواد عساف قطع قلبي بجد 
كان نفسي كدة اروح اضرب صقر بالشلو.ت من كتر غيظي 

كريم صرخ بغيظ / يالهوووي ، انتي مالك يا باردة 
اتنين صحاب بيتخانقوا ايه دخلك يا حشرية

نغم ضحت علي طريقته / وربنا انت سكر يا كريم 
بس برضوو صاحبك قليل الذوق و انا بشتكيلك منه 
اهوو ، علشان لو لقيتوني و.لعت فيه تبقوا عرفتوا السبب 

كريم / ماشي يا ستي ، عموما انا عايزك تفرفشي كدة علشان اقولك اللي حصل معايا النهاردة ، انا اتعرفت علي بنت زي القمر و مجنونة شبهك كدة 

نغم سقفت / يا كيمووو يا جامد لا ده انت تحكيلي كل حاجة بالتفاصيل بقي 

و فعلا بدا كريم يحكي اللي حصل النهاردة و طريقة تعرفه علي ياسمين و نغم كانت مستمتعة اوي بحواره ..

نغم / انا قلت برده ان انت بني ادم مش سهل احكي ، ياسمين دي بقي شكلها حلوو. اوي ولا عادية 

كريم / بصراحه يا نغم هي حلوه قوي و بزياده كمام ومجنونه وضحكتني جامد الصبح 
بس بيني وبينك انا ماليش في موضوع الجواز ده خالص علشان مخك مايروحش بعيد 

نغم / يا ساتر يا رب تصدق انك قفلتني اصلا ، و بعدين ملكش في الجواز ليه مكسل تشتري بدلة 
و بعدين حوار الجواز يتوقف علي شكلها ، معاك صورة ليها 

كريم/ لا معيش صوره ليها واتفضلي بقى انزلي
احنا بقالنا نصف ساعه واقفين قدام المستشفى ممكن تنزلي بقي وبطلي ام فضولك ده 

نغم بعصبية / ده برده هيقولي فضول زي هولاكو التاني اذا كان انت نفسك اللي حكيتي عن ست ياسمين و عن احساسيك يا كيمو ، جاي دلوقتي تقولي خليكي في حالك صحيح عالم معندهاش د.م 

وفعلا نزلت نغم من عربيه كريم وراحت المستشفى لكن نتفاجئت اول ما دخلت اوضه في المستشفى بوجود عزه قاعده مستنياها بقالها فوق ساعه … 

__________________________________

في المستشفي ..

نغم اتفجاه ان مامتها نامت..

نغم جريت على عزه وحضنتها / وحشتيني قوي يا زوزه انا عارفه اني اتاخرت عليكي بس غصب عني حصل والله حصل الف حوار النهارده ..

عزه / والله لسه واخذه بالك انك تاخرتي يا باردة 
واضح ان صقر باشا هيخدك مننا 

نغم / اسكتي ما تقوليس اسمه قدامي احسن النهارده والله كنت هاسيب الشغل ومسكت نفسي على اخر لحظه 

....وفعلا بدات نغم تحكي لعزه كل حاجه حصلت من اول اليوم وكمان حكيتلها على موقف كريم مع البنوته اللي اتعرف عليها …

عزة / اما انتي بنت ما عندكيش ريحه د.م صحيح 
انت مالك بتتخانق مع اصحابه ولا ما يتخانقش ما تخليكي في حالك يا فضوليه انتي 

نغم / الله بقولك عساف صعب عليا و هو كان واقف زي الكتكوت المبلول كدة و صقر عمال يديله في الكلام زي السم 

نغم / مبلول يا معف.نة ، بقولك ايه انا لازم امشي دلوقتي هبقي اكلمك باي  

وفعلا مشيت عزه ونغم فضلت بايته مع مامتها في المستشفى

___________________________________
في مكتب عساف 

عساف كان بيفتكر كلام صقر معاه و كان زعلان اوي 

و بدا يفتكر اللي حصل .

فلاش باااك 🥱

في مكتب عساف .. استاذن يوسف و دخل مكتب عساف علشان ينتظره 

عساف دخل مكتبه و اتفاجاه / يوسف .. اهلا 
ده القسم نور اوي ، خير ايه سبب الزيارة الحلوة دي 

يوسف ببتسامة / عادي يعني ، انت عارف كويس ان مخي مش صغير و مش بزعل من اي موقف تعمله 
بعتبك زي اخويا الصغير 

عساف بضحك / يا راجل قول كلم غير ده .

عساف كشر / انجز يا يوسف انا مش فاضيلك اعتقد انك اكتر واحد عارف شغلي و عارف ان وقتي ثمين اوي 

يوسف / كنت جاي اكلمك عن الصفقة عايزك تحدد ميعاد مع صقر ، اصل انا عرفت انك بقيت تشتغل معاه واضح ان شغلك لوحده يا حضره الظابط مش مكفي 

عساف بغل خبط ايده في المكتب / اطلع برا يا يوسف و مافيش صفقات بينك و بينا من النهاردة.

عساف كان عارف ان اللي عمله غلط بس هو غصب عنه استفز من كلامه 

( ما بصراحة يوسف بارد اوي 🤣🤣😡)

__________________________________

تاني يوم الصبح .. في الفيلا 🗻

كانوا قاعدين كلهم علي السفره و صقر نزل 

صقر اول ما شاف نغم قاعده كشر / صباح الخير

نغم بصوت واطي / اهو صباح ، بعد اذنكوا يا جماعة انا رايحة اقعد في الجنينة لحد ما معاذ يخلص فطاره

سماح / لا طبعا اقعدي كلي معانا يا حبيبتي ، ده تلاقيكي مفطرتيش اصلا .

نغم / كان علي عيني والله ، و انا ماليش نفس اكل
او تقدري تقولي نفسي اتسدت و بعدين انا متعودتش اقعد علي سفره مع ناس مش بحبها و مش باطيقها ..

صقر بعصبية / استغفر الله العظيم يارب ، هو انتي جاية تقولي شكل للبيع .. بقولك ايه يا بت انتي اطلعي برا دلوقتي بدل ما ارتكب فيكي جنا.ية 

نغم قعدت علي السره وبدات تلعب حواجبها لصقر علشان تستفزه و كريم كان عمال يضحك 

نغم / انا مش ماشية و هفطر كمان .. يلا يا معاذ كل 

و فعلا نغم قعدت و بدات تفطر لوحدها و غي الوقت ده الباب خبط و حد من الشغالين فتح .. ووصلت نانسي ..

سماح اول ما شافتها قالت لكريم بصوت واطي / ايه الي جاب البت الازقة دي هناا ، هي لازم يعيني تنطلنا في كل مكان 

كريم بضحك/ ما هي خطيبة صقر يعني عادي تيجي 
كل شوية ، انتي مش طايقاها ليه دي حتة رخمة والله 

سماح ضحت / اسكت بدل ما نغم تسمعنا و تسيح 

نانسي بغرور/ صباح الخير .. لا ده انا واضح ان حماتي بتحبني اوي علشان جيت بدري علي الفطار .

سماح / الله يرحمها الغالية كانت مش بتطيقك والله 
و عندها حق فعلا .

صقر. / احم .. تعالي يا حبيبتي اقعدي افطري معنا
كويس انك جيتي انا كنت لسه هكلمك علشان .

نانسي. قاطعته / يا بيبي انا بحس بيك من قبل ما تتكلم اصلا ، علشان قلبي بيحس بقلبك و بعدين انا كلمت كتير و انت مردتش قلقت عليك مو.ت .

نغم بضحك / ايه جو العشق الممنوع ده ، هما هيفضلوا كدة كتير ولا ايه .. احنا معانا عيال صغيره هنا .

كريم ضحك/ لا متقلقيش اكيد المسلسل ده مافيهوش مشا.هد خار.جة .

نغم / لا يا عم انا قلقانة احسن الواد مرارته تت.فق 
مش اكتر والله . و بعدين انا قولون عندي عصبي 

نانسي / افندم انتي بتقوولي ايه يا بتاعة انتي .. و بعدين هو انتي بتقعدي تفطري معاهم عادي كدة ، في ايه يا صقر هو اي حد كدة يقعد ياكل …ايه هتساوي نفسها معانا 

نغم / اللهم طولك روح .. يا بنتي اتقي شري احسنلك 
ده انا ممكن اقوم ابلعك اصلا عادي .. فمتخلنيش اقوم اتغدي بيكي دلوقتي و انا لسه مفطرتش و ده ممكن يتعب معدتي 

كريم. / ايه ده بس بس ، قوم يا معاذ علشان انت اتاخرت علي الحضانة اوي ..

و فعلا كريم اخد معاذ خرج من الفيلا علشان يوديه للسواق واول ما خرج معاذ

صقر بص لنغم / ايه طريقه الكلام اللي انت بتتكلمي بها دي انتي مش واخذه بالك ان معاذ كان واقف و الكلام ده مينفعش قدام طفل ..

سماح / في ايه يا صقر يعني نغم غلطت انها اتكلمت قدام معاذ ونانسي ما غلطتش انها تتكلم باسلوب مش كويس مع نغم 

احكم بالعدل يا ابن الحديدي ..وبعدين خطيبتك لازم تعرف ان البيت ده مش بيتها يعني ملهاش حكم فيه ولا لها حكم علينا مين يقعد ياكل معنا ومين لا ..

تعالي يا نغم نطلع نقعد في الجنينه مع بعض وانا هاقول لاحد من الخدامين يجيبلنا الفطار بره

نغم بصت لنانسي بتناكه وقالت / والله هي طنط انا نفسي افطر حتى انا نفسي مفتوحه قوي النهارده يلا بينا نطلع نقعد في الجنينة ده حتي الجو هنا بقي حر اووووي اوووي 

و فعلا خرجوا للجنينة ..

نانسي. / عجبك طريقه الكلام اللي جدتك بتكلمني بيها دي هي ليه معتبراني عدوتها كده بالمنظر ده اومال لو ما كنتش خطيبه حفيدها وهابقى مراته قريب اوي.

صقر / والله انا حذرتك الف مره انك تكلمي حلو باسلوب محترم لكن انت مصممه تتعاملي بغرور مع كل الناس ، علشان كدة جدتي مش بتحبك .

نانسي / اه وانا عشان اخليها تحبني يبقى اتعامل مع الناس اللي جايه من الشارع بحب و لذاذة مش كدة ، بقولك ايه يا صقر موضوع نغم ده انا عايزاك تتصرف و تخلصه في اسرع وقت …. انا لا مرتاحله لوجودها ولا طريقتها المستفزه دي 

صقر بعصبيه. / طريقتها دي مستفزاني انا شخصيا
يا نانسي و ساكت ..فاسكتي انتي كمان زي و بلاش تضغطي عليا انا علي اخري . و استني ادخل اغير هدومي علشان اروح المصنع الاول 

___________________________________

في الجنينة ..

كريم و سماح و نغم كانوا قاعدين ..

نغم / بس يا طنط دي كل الحكاية ..و من ساعه ما شافتني وهي بقى كرها.ني ومش بتحبني اطلاقا وقعدت تقول كلام ما عجبنيش لحد ما ضر.بتها في الشركه 

سماح بصدمة / ضر.بتيها في الشركه يا نغم قدام الموظفين لا ده انتي طلعتي جباره بس جدعه والله احسن البت دي شايفة نفسها اوووي … الله يرحمها ريهام والله ماكانت تتخير عن نانسي دي ابدا ..

كريم بضحك/ انت مش عارفه ريهام دي تبقي والدة معاذ الله يرحمها بس كانت شبه نانسي كده بالضبط في كل تصرفتها و تناكتها 

نغم/ هو عم هلاكووو ده مش بينقي غير الناس الوحشه ويتجوزها ده غريب قوي ، بس من واقع خبرتي احب اقولك انه معندوش قلب اصلا  

صقر بحده / مين ده با بت اللي معندوش قلب 

نغم اتخضت/ ايه يا عم هو انت بتطلع منين كل شوية و بعدين انا بقول هولاكو ، انت هولاكو 

صقر/ ماشي يا نغم ، بس خدي بالك لان كاسك اتملي معايا اوي ، و اعملي حسابك كمان انك هتيجي معايا انا و معاذ الصعيد و السفر هيبقي النهاردة بليل 

..و سابها و مشي منغير ما يعرف رايها حتي 

نغم بستغراب / ايه البني ادم اللي بيقول قرارات و بيجري لوحده ده ، هو انتوا مخلفين انسان اللي يا طنط 

سماح / معلش اقعدي و انا هفهمك حوار السفر ده 

كريم بضحك/ وانا مضطر امشي وعموما ما تقلقيش والدتك هتجيء تقعد في الفيلا مع طنط سماح بعد اذنكم

_____________________________________

في الصعيد. 

في ارض زراعية ظهر واحد طويل و عريض و يعتبر نسخة من صقر في الشكل و قال بصوت عالي / 
          شاهد 👈 الفصل الثامن 

خلصت 🤣💥

جميع حلقات الرواية هنا 👈 خادمة الصقر كامله 


جاري كتابه الفصل الجديد للروايه حصريه مدونه دار الروايه المصريه اترك تعليق ليصلك كل جديد وحصري 

( مدونه دار الروايه المصريه )
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -