رواية خادمة الصقر الفصل الثامن 8 بقلم يوستينا سامي

أخر الاخبار

رواية خادمة الصقر الفصل الثامن 8 بقلم يوستينا سامي

 رواية خادمة الصقر الفصل 8

رواية خادمة الصقر الفصل الثامن 8 بقلم يوستينا سامي

رواية خادمة الصقر الفصل الثامن


 من صقر في الشكل و قال بصوت عالي / محدش يجيب سيرته تاني ، مافيش عمده غيري انااا و اظن كلامي واضح و مسموع 

الجد عاصم الحديدي / خاااالد ، تعالي ورايا و حالا 
#خادمة_الصقر
8

في الصعيد 
في مكتب عاصم الحديدي 

الحديدي / انا عايز اعرف ايه السو.اد اللي قلبك ده 
ناحية اخوك ، اومال لو مكنتوش تؤام يا ابني 

خالد / جدي سبق و قولت لحضرتك انه مش اخويا 
و تؤا.مي ما.ت من زمن و دلوقتي انا عايش في الدنيا دي لوحدي 

الحديدي/ حر.ام عليك بقي يا خالد ، صقر عمره ما عملك حاجة تخليك تك.ره بالشكل ده 
عموما انت حر علشان انا غلبت معاك ،  بس عايزك تعرف كويس اوي ، ان  انا حفيدي الكبير لسه عايش علي وش الدنيا و هو العمدة من بعدي مش انت .

....و خرج الحديدي من المكتب  برا و ساب خالد موجو.ع من كل كلمة جده قالهاله 

خالد قعد علي الكرسي يفتكر/ لو لسه مصمم ان صقر 
عايش ، يبقي لازم يمو.ت بجد 

_______________________________________________

في الشركة .. في مكتب صقر 💺

عساف دخل و هو مرهق اوي لانه كان بايت في المكتب و في ايديه ملف و حطه قدام صقر

عساف/ اتفضل الملف ده في كل المعلومات عن صفقة يوسف و شركة الانجليزية و انا اديت نرمين السكرتيره رقم السكرتاريه عند يوسف .. كدة انا عملت كل المطلوب مني ولا لسه في حاجة 

صقر بحده/ اه لسه فيه حاجات 

قرب صقر من عساف و حضنه و بدا يضحك بصوت عالي و قاله / بصراحة قولت اخد بنصيحة نغم و اعتذرلك و مبقاش قليل الذوق ، انت متستهلش مني كدة وعارف ان اللي حصل ده كان غصب عنك حقيقي حقك عليا .. بس انت مش عارف انا بقالي يومين في ايه 

عساف حط ايده علي كتف صقر  / اينعم انا عمري ما كنت اتوقع رد فعلك ده بس برضو مزعلتش منك يا صقر ،يا عبيط انت اخويا .

صقر ز.ق ايده من عليه / انت اخدت عليا اوي 
و بعدين و حياه ابوك متجبش سيره الاخوه دي ، احس انا حقيقي كر.هتها 

عساف / صحيح فكرتني .. طمني الله يسترك هو ابويا كلمك يا صقر ، احسن ده حا.لف انه يفضل وراك لحد ما يعرف حقيقة الحوار 

 
صقر / اه باباك كلمني بس انا مردتش ارد ، بصراحة خوفت اتهزق علشان اللي عملته فيك . هو ايه اللي حصل 

عساف/ انا هقولك اللي حصل 

و بدا عساف يحكي لصقر كل حاجة .. 

______________________________________

في الشارع ..

كريم /  اعتقد ان انا مش حارمك من حاجه اهو وادي العصير اللي انت بتحبيه ..عزمتك عليه بس انت ما رديتيش على سؤالي على فكره .. و عمالة تتهربي 

ياسمين  / عارف اكثر حاجه باكرهها في حياتي يا كريم هي ايه…  هي الكذب عشان كده عمري ما حبيت اني اكذب على حد ولا ان حد يكذب عليا بس للاسف انا عملت معاك كده من اول ما شوفتك 

كريم ابتسم وقال لها / كذبتي عليا انا  يا بنتي ده انا لسه عارفك  امبارح لحقتي  
 عموما اتكلمي انا سامعك ايه اللي انتي قولتيه ليا كان كذب..

ياسمين / بصراحه كده بقى من غير مقدمات ..انا اصلا 

وفجاه موبايل بتاعه رن 

كريم بص لياسمين قالها /  معلش يا ياسمين هناجل دلوقت اعترافك لحد ما ارد على جاسر لان النهارده عندنا اجتماع مهم ممكن يكون عايز حاجه في الورق

....و رد كريم علي جاسر و ملامح وشه كانت بتتغير و ياسمين بدات تلاحظ ان فيه حاجة حصلت
و لعدها قفل كريم التليفون و قرب من ياسمين

كريم / يلا يا ياسو اركبي العربية  علشان الوقت اتاخر اوي و انا لازم اوصلك حالا 

ياسمين/ لا بس انا لسه ما اعترفتلكش الاعتراف اللي انا قلتلك عليه….و  بصراحه بقى انا مش هاعرف اروح ولا انام غير لما اقولك عليه عشان اخلص ضميري 

كريم بضحك / يسلام .طب اركبي و نتكلم في العربية واحنا ماشيين ..

ياسمين / لا احنا هنتمشي في الشارع شوية .

...و فعلا مسكت ايده و بدوا يتمشوا في الشارع ..و فات اكتر من ربع ساعة و ياسمين برضو لسه ساكته ..

كريم / لا كدة كتير اوي يا بنتي بقالنا فتره من الزمن ساكتين يلا قولي بقي اعترافك اللي مش مخليكي تعرفي تنامي

ياسمين بتوتر / بصي انا مش عارفه انت هتعرف تسامحني ولا لا بس لازم تعرف اني عملت كده صدقني غصب عني 

بص يا كريم انا اول مره شفتك فيها قدام البنك ما كانش اول مره انا اعرفك تقريبا من حوالي سنه ونصف انا شغاله في البنك اللي انت بتتعامل معاه ..و حاولت اكتر من مرة  اتكلم معك بس انت ما كنتش بتاخد بالك 

وما كنتش مهتم باي حاجه غير بشغلك وطبعا عرفت من كلام الناس عنك ان انت مش بتحب ترتبط وانا ما كنتش عارفه اعمل ايه فكرت استناك بره البنك واعمل نفسي مش عارفاك يمكن لفت نظرك وتتكلم معايا وفعلا ده اللي حصل 

كريم مكنش مصدق اللي هو بيسمعه و فضل يضحك جامد/ بقي انتي عملتي كدة بس علشان تتكلمي معايا ، انتي بجد مجنونة يا ياسمين ..و طبعا حوار الواد اللي خا.نك ده اي كلام مش كدة .. انتي حقيقي مجنونة 

ياسمين / ما انا ما جاش في دماغي فكره غير دي وبصراحه خفت تحر.جني وبعد ما تعرفت عليك قلت لازم اقولك على الحقيقه عشان انا متعودتش اكدب ..هااا مسامحني يا كريم 

كريم / طبعا مسامحك يا مجنونة .. انت عندك حق انا كنت مهتم بالشغل زيادة  عن اللزوم تقريبا كدة صقر اثر عليا .

 باقولك ايه انت ما عرفتنيش علي اهلك مين يعني ابوكي عايش ولا لا … مامتك مين ، كده يعني مش لازم اعرف انا داخل علي عيلة  ازاي

ياسمين ابتسمت وفرحت جدا من كلام كريم وخصوصا ان هي فهمت قصده  و اتمشوا مع بعض لغاية  للعربيه وبعدها كريم موصلها البيت وكانوا لغايه السعاده هما الاثنين..

____________________________________________

في المكتب عند عساف و صقر

صقر بحد.ه مسك عساف من هدومه / نعم يا اخويا بقي انا هاخد منك انت فلووس ، ده انت شح.ات ياض ، انت بتستهبل يا عساف 

عساف/ طب حط نفسك مكاني .. انا كان لازم اتصرف ما هو انا لو كنت قولتله اني انا اللي اخدت الفلوس كان فرج عليا القسم كله .. و كان زمانها في المسامح كريم 

صقر / تقوم تلبسني انا ،ما انا كنت ناقصك اصلي ، هو انت اخدت المبلغ ده ليه اصلا يا عم 

عساف / بص بصراحة منغير تسيح دخلته مقدم في شقة و لا انت عجبك اللي ابويا كل شوية يعملوا فيا
يا صقر ده انا بيت في الشارع اكتر ما بيت في اوضتي 

صقر بضحك / طب يا غبي هتعمل ايه لو اصر انه ياخد المبلغ ، اصل مهما فات شهر او اتنين كدة كدة المبلغ هيرجع. 

عساف / والله يا صقر لو فضل فاكر و ما تلهاش في موضوع تاني ، ابقي ادفعلوا الفلوس بقي ، اعتقد انك معاك سيولة مش كدة 

صقر بحده / ادفع لمين يلا .. و انا مال ا.مي اصلا 

عساف بحده / مش انت اللي استلفت الفلوس ده انت غريب اوي علفكرة

صقر ضحك / يلا يا بغل اطلع براا .. انا مش ناقصك 
كفاية اني هسافر الصعيد و انا مش مستعد اطلاقا ، عساف ما تيجي معايا 

عساف/ اجي معاك معنديش مانع بس بشرط ابقي هات نغم معانا اللهي تنستر يا شيخ

صقر بحده / نغم ليه يعني   

_____________________________________________

في الفيلا 

نغم / صقر مين ده اللي ممكن يتغير بس يا مدام سماح ، ده شخص بيتخا.نق مع ذباب وشه ..طب كلميني عن واحد زي كريم طول بعرض بيمشي يهد الارض او واحد زي عسوفه بخفة دمه 

سماح بضحك  / عسوفه ، انتي عندك علم ان عساف ده ظابط

نغم بانبهار / واو عساف ظابط ده بجد ، يعني كمان الواحد هيمشي بسلطة و قيمة في المجتمع , والله الواحد ما محتاج حاجة تاني من الدنيا 

سماح/ هو انتي فعلا معجبة بعساف مش بصقر .

نغم / صقر لا طبعااا طب بذمتك انتي ده يتحب من اني زاوية ، انا علشان احب انسان لازم التمس فيه صفات جيدة و صقر الله يباركله عنده كله سئ بس 

سماح بحزن / ده انا افتكرتك انتي طوق النجاه اللي ممكن ينقذ صقر من اللي اسمها نانسي دي .
بس عموما ربنا يفرحك يا حبيبتي و لو فعلا ليكي نصيب مع عساف يبقي انا اكيد هفرحلك 

______________________________________________

في المكتب 

عساف / ايه يا عم انت الصدمة دي ، مالها نغم يعني
طب دي حتة سكر ، بقولك ايه انا عايز اتعرف عليها 
و عايزك تبقي الوسيط 

صقر بصدمة / نغم يا عساف معقول مستواك يكون تدني بالمنظر ده ، نغم بجد ييع

عساف بستغراب / ايه يا عم اللغة العربية اللي نطرت في وشي دي ، و بعدين لو انت بتتكلم عن المستوي الاجتماعي انا مش بيفرق معايا و انت عارف كدة كويس

صقر بستفزاز / انت هتقولي ، ده انت مش بتعمل حاجة في حياتك غير انك بتدخل ايديك في الزب.الة و تطلع ناس 

عساف اضايق اوي من كلام صقر و خصوصا ان المرة دي صقر داس علي الجر.ح اوي و قاله بهزار 

عساف / طب علي الاقل انا بنضفهم قبلها يا صقر مش زيك .. بتاخدهم بقر.فهم ، انا مضطر امشي علشان عندي شغل .. شوف هتسافر الساعة كام و قولي .

... خرج عساف من المكتب و صقر قعد علي كرسيه يفكر في كلام عساف .

فات اليوم و صقر بدا يجهز كل اوراقه للسفر 

____________________________________________

في الفيلا ..

نغم واقفة تضحك مع عساف و كريم ..

نغم / مقلتناش يا كيموو اخبار ست الحسن و الجمال ايه ، كدة برضو متجيش تحكيلي ده انا ماما 

كريم/ ده انتي فتانة بشكل يا بت .

عساف بضحك / الله ده في حوار هنا بينكم و انا عايز اعرفه حالا 

صقر كان نازل علي السلم و شافهم  واقفين مع بعض بيهزروا استفز جدا ..

صقر / ايه هنفضل طول الليل نهزر ،احنا ورانا سفر 
علفكره احنا كلنا هنسافر بعربية واحدة .. انا مش حابب يبقي كذا عربية 

عساف / اشطا . ده كدة هتبقي الذ والله 

و بص لنغم / ده  احنا هنم نم يا نغوووم 

كريم ضحك / طب و جاسر يا ابني خلاص كدة اتنسي يا عيني عليه 

صقر / لا لازم حد فيها يقعد في الشركة بكره فهو هيبقي مكاني و بكره بليل هيجي ،يلا هاتوا معاذ و انا هحصلكوا علي العربية 

نغم بصوت واطي / هاتوا معاذ و يلا ، شغالين عندوا احنا 
بني ادم غريب اوي 

عساف بضحك / والله معاكي حق يا اختي ، ده بعاملنا باحتقار اوي و خصوصا انا و انتي .

و ركب عساف جمب نغم و معاذ في الكنبة اللي ورا 
و كريم قعد جمب صقر اللي قرر يسوق هو 

و العربية التانية كانت للحرس .

___________________________________________

في الصعيد  🍀

الحديدي بفرحة قفل التليفون مع صقر 
و خرج من اوضته / يا عزيزة .. انتي يا بت يا عزيزة 

عزيزة / ايوة يا ابا الحج ، خير عايز مني حاجة

الحديدي بسعادة / صقر الحديدي جاي ، جهزي اوضته و

  😡😭 مشاهده 👈 الفصل التاسع


جميع حلقات الرواية هنا 👈 رواية خادمة الصقر كاملة


جاري كتابه الفصل الجديد للروايه حصريه مدونه دار الروايه المصريه اترك تعليق ليصلك كل جديد وحصري 

( مدونه دار الروايه المصريه )
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -