رواية حبيبتي المجنونة الفصل الاول 1 بقلم سولييه نصار

أخر الاخبار

رواية حبيبتي المجنونة الفصل الاول 1 بقلم سولييه نصار

رواية حبيبتي المجنونة الفصل الاول 1

 اسكريبت حبيبتي المجنونة الفصل الاول 1 


-انا خو*نتك يا هديل 
قالهالي رامي فجأة ...بصتله فمسك أيدي وقال :
-والله يا حبيبتي ضعفت ..مكنتش عايز اعمل كده بس انتي الفترة اللي فاتت كنتي بتتجاهلي مكالماتي كلها وبتعامليني وحش ولقيتها اهتمت وضعفت ...
-انت خو*نتني بعد خطوبتنا بأسبوع يا رامي انت ليه واطي كده طب استني شهرين يا اخي اكون لحقت انكد عليك وساعتها هلتمسلك العذر واقول خا*نني بسبب نكدي ...لكن أنا ملحقتش انكد عليك ...
بصلي بدهشة وقال:
-يعني انتي مش زعلانة اني خو*نتك ... زعلانة بس انك ملحقتيش تنكدي عليا 
-ايوة أنا زعلانة لاني منكدتش عليك لكن إذا كان علي الخيا*نة أمرها سهل ...اصلك معذور يا بني البنات الايام دي بقا كلهم مزز كل واحدة فيهم احلي من التانية تقولشي عرض ازياء ...ده انا بحس اني راجل وسطيهم جايبينلي احباط ...
ضحك رامي عليا فقولتله :
-قولي يا اخويا خو*نتني مع مين عايزة اطمن علي خطيبي أن ذوقه حلو 
-متعرفيهاش 
-طب معاك صورة ليها ...
-ايوة 



وبسرعة طلع موبايله ووراني صورتها علي الاكونت بتاعها 
-الله انت لسه بتكلمها ؟!!
ارتبك وقال:
-لو حابة اني اعملها بلوك أنا تحت امرك .
-لا يا اخويا وعلي ايه 
بصيت علي صورتها وصفرت :
-ايه الصاروخ ده بس انا اعرف الصواريخ بتروح الفضاء اول مرة اشوف صاروخ علي الأرض 
-عجبتك يا هديل 
-اووي اوووي ليك حق تخو*ني معاها ده انا بالنسبالها واحد صاحبك ....البت بتلمع ما شاء الله تجيب لبنات حوا كلها اكتئاب من كتر جمالها...
اديتله الموبايل وقولت:
-بصراحة يا رامي أنا لو كنت راجل كنت هخ*ون خطيبتي برضه عشانها ...
-بس أنا بحبك انتي يا هديل بجد ...ومبسوط انك سامحتيني
-سامحتك ...
صرخت وقومت من علي الكرسي والناس اللي في الكافية بصوا عليا ...
-مالك يا هديل



-مالي في جيبي يا حيلتها تخو*ني وعايزاني اسامحك يا عرة الرجالة 
-مالك يا هديل انتي ملبوسة ولا ايه ؟؟
مسكت كوباية الميا وكبتها عليه وقولت:
-علاقتنا انتهت وشبكتك هتجيك النهاردة علي الجذمة ... !!!
وبعدين سبته ومشيت ...بصراحة كنت فرحانة اوووي ان أخيرا. اتخلصت منه ....
....
-انتي مفترية يا هديل...
قالتها صاحبتي وهي بتضحك جامد واحنا في المول
-هو اللي خانني يا حجة
-طبعا وانتي ما صدقتي لقيتيها حجة عشان تخلصي منه 
-حصل ...ده كان غتت اووووي يا مريم ابويا هو اللي ضغط عليا لما فقد الامل فيا اهو الاستاذ خا*نني 
-ما ابوكي برضه عنده حق يا هديل...انتي لازم تتجوزي ...انتي داخلة علي التلاتين يا ماما وجالك عرسان كتيرة وانتي طفشتيهم خلاص اتلمي واتجوزي بدل ما تبقي لوحدك زي النسناسة كده 
بصتلها وقولت:
-انتي فاكرة اني هتجوز واحد جده وخلاص ...لا يا عمري أنا لما اتجوز هتجوز الراجل اللي يدق ليه قلبي من أول مرة ...رجل يخطفني من النظرة الأولى ...فجأة سكت خالص ونبض قلبي وانا بشوفه قدامي ...الراجل اللي رسماه في خيالي بالضبط 
-لقيته 



-لقيتي ايه ...
مردتش عليها ومشيت ناحيته ...
-يا هديل !!
نادت عليا صاحبتي 
وقفت أنا قدام الشاب ده وابتسمت ليه ...بصلي ببرود وقال:
-الله يسهلك معيش فكة
-انا مش شحاتة يا عم انت 
-اومال عايزة ايه 
-اتجوزك!!!

تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة 

   ( اترك تعليق ليصلك كل جديد قراءه ممتعه للجميع )

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -