رواية حبيبتي المجنونة الفصل الثاني 2 بقلم سولييه نصار

أخر الاخبار

رواية حبيبتي المجنونة الفصل الثاني 2 بقلم سولييه نصار

رواية حبيبتي المجنونة الفصل الثاني 2

 اسكريبت حبيبتي المجنونة الفصل الثاني 2  


-انتي هبلة 
-لا أنا دايبة في حبك ....
لطمت مريم علي وشها وقالت:
-يا لهووي يا لهووي هتجبيلنا الع*ار يخربيتك !
كان لسه الشاب بيبصلي بغضب وبيقول:
-مش عارف البنات بقت بج*حة كده ازاي ...فين الحياء...فين الادب
-فين رقمك يا اخويا  
هو راسه وقال :
-فعلا بنات بج*حة ...أنا غلطان اني اتكلمت مع اشكالك ...
بعدين سأبني ومشي ...



جريت عليا مريم ومسكتني وقالت:
-يخربيتك بتعملي ايه ....
بصتلها بذهول وقولت :
-وكمان بيتقل ...لا ده أنا هتجوزه وش
وبعدين بدأت ابكي ...
.....
-يا هديل كفاية بقا قط*عتي قلبي 
-لقيت فارس احلامي خلاص يا مريم بس هو مبيحبنيش....كمان مقدرتش اخد رقمه ...
ضحكت مريم وقالت:
-فارس احلام مين يا ماما ده انتي ايه شايفاه النهاردة ...فكك يا هديل هو عشان شكله حلو انتي فاكرة أنك بتحبيه لكن مفيش حب ولا حاجة..
-لا أنا متأكدة انه حب ...
حطيت ايدي علي قلبي وقولت :
-قلبي مدقش كده قبل كده 
ضربت علي كتفها. كملت بخبث:
-وانتي بتحبي وعارفة الكلام ده 
-طيب يختي يالا عشان اروح اتاخرت ...وكمان عشان تجهزي للع*لقة اللي هتخديها من ابوكي يا لمضة ....
-يالا 
.......
روحت البيت وانا بحاول اتسحب عشان ابويا مشوفنيش ...فجأة صرخت لما حسيت ان حد مسكني من قفايا ...
-اه بابا



-اه ابوكي يا روح امك ...
زعق ابويا ومسكني من شعري وقال:
-رامي كلمني وقال علي اللي عملتيه فيه ...حرام عليكي ...انتي ناوية تم*وتيني ناقص عمر 
-بعيد الشر عليك يا حاج.  
-اومال ايه ناوية تعنسي جمبي 
-اسمعني بس !!
-لا مش هسمع ...داخلة علي التلاتين وعاملة نفسك ملكة جمال وشغالة ترفضي ده وتتنكي علي ده اومال لو كنتي حلوة شوية كنتي عملتي ايه ؟!!!!
-تشكر يا حاج ..
-اخرسي خالص 
-حاضر يا عم ...بس اسمع بقي أنا فسخت الخطوبة ليه ؟!!
-فسختيها ليه يا آخر صبري ...ياللي هت*موتيني ناقص عمر 
-الاستاذ رامي اعترف انه خ*انني
سابني ابويا وقال بصدمة وقال:
خا*نك؟!!



عملت نفسي ببكي وقولت:
-اه خا*نني يا بابا بعد الحب ده كله خا*نني وك*سر قلبي ...ده أنا كنت هن*تحر لولا مريم
-ما تبطلي دراما يا بت انتي ...ده انتي اتخطبتيله غصب وكنتي بتعامليه أسوأ من الك*لاب ...المهم غوري دلوقتي لحد ما اشوفلك عريس تاني واعملي حسابك مفيش طلوع لمدة اسبوع
-يخربيت الزولم 
-غو*ري يا بت من هنا 
زعق فيا فجريت
 . ...   
بعد اسبوع كنت قاعدة في اوضتي وانا مخ*نوقة ...ابويا نفذ وعده وحبسني ..فجأة تليفوني رن ولقيت مريم 
-ايوة يا زفتة 
-الحقيني يا هديل
قالتها مريم وهي بتبكي
-فيه ايه يا بت 
-ابويا جايبلي عريس النهاردة ...
-الف مبروك.
-مبروك ايه يا بق*رة انتي أنا بحب ياسر ...ساعديني يا هديل ...عايزاكي تيجي وتقوليلي اطفشة ازاي
-يا سلام انتي جيتي في ملعبي 
.... .
جهزت نفسه ومن غير ما ابويا ياخد باله روحت عند مريم ....
...



-بتعملي ايه هنا
قالها ابو مريم بحذر 
ابتسمت في وشه وقولت:
-جاية اساعد مريم تجهز نفسها يا عمو ...
مريم سحبتني من ايدي لاوضتها .
....
-تعرفي عريس النهاردة 
قولتها لمريم فهزت راسها وقالت:
-لا معرفش اسمه حتي ....
طيب يالا هقولك تعملي ايه 
..
بعد شوية لبست مريم ...سبتها لما سمعت أن الناس جه ...طلعت اشوفهم واتصدمت لما لقيت العريس هو الشاب اللي قابلته في المول وحبيته!!!

تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة 

   ( اترك تعليق ليصلك كل جديد قراءه ممتعه للجميع )

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -