رواية طفلتي الخائفة الفصل السابع والثلاثون 37 بقلم شهد عبدالسلام

أخر الاخبار

رواية طفلتي الخائفة الفصل السابع والثلاثون 37 بقلم شهد عبدالسلام

رواية طفلتي الخائفة الفصل السابع والثلاثون 37

 رواية طفلتي الخائفة الفصل السابع والثلاثون 37


تاني يوم الصبح 
حور:صباح الخير 
اسد :صباح النور يا حبيبت قلبي 
حور:يلا عشان تفطر 
اسد:لا عايز ال...
حور بمقاطعة:مافيش حاجه اسمها لا 
اسد:بجد
حور:اه والله و يلا بقا تفطر عشان تاخد الدوا
وقربت على اسد 
بعد شويه 
احمد:حمدالله على السلامه 
اسد:الله يسلمك يا حبيبي 
صبا:حمد الله على السلامه 
اسد:الله يسلمك يا صبا
حور بتبص ل اسد بتحزير عشان قال اسم صبا
صبا وبتحضن حور:وربنا احمد قالي امبارح و كنت جايه بليل احمد قالي إنكم نايمين 
حور:اه 
صبا:ربنا يقومه بسلامه 
حور:يارب 
بعد شويه من الكلام 
احمد: اسيبك ترتاح وقام 
صبا:عايزه حاجه 
حور:شكرا ياروحي 



صبا:متخفيش متابعه الشغل 
حور:ماشي 
ومشيت هي وأحمد 
اسد:حور
حور:نعم 
اسد:قربي 
حور قربت 
حور:نعم 
اسد بخوف عليها:ايه ده وايديها 
حور:اه براحه وبتبص مكان يد اسد ايه ده انا...
اسدبعصبيه:ركزي شويه مع نفسك يعني ايه دراعك مجروح كده وانتي مش حاسه 
حور:اسفه هاخد بالي 
اسد:نادي الدكتوره تشوفك
حور:لا
اسد :قولتي ايه 
حور:لا مقولتش حاجه هروح للدكتور
اسد بعصبيه:هو قولت دكتور
حور بخوف:آمال ايه 
اسد:دكتوره 
حور:حاضر وهتخرج 
اسد:استني 
حور:نعم



اسد:إتصلي عليهم يبعته الدكتوره هنا
حور:كده عيب اوي يا اسد هتجيب الدكتوره...
اسد:سمعتي قولتلك ايه 
حور:حاضر
حور :بتضحك علي ايه 
اسد بضحك:عليكي 
حور:ليه بقا
اسد:بتخافي من اقل حركه او نظره مني وده بيعجبني عشان بحسك فهماني حتي لو هتفهمي غلط وبيضحك
حور:تصدق ان انت بارد و اووي كمان 
اسد:اتصلي علي الدكتوره
حور اتصلت وشويه وكانت الدكتوره عندها في الاوضه 
الدكتوره:متخفيش ده جرح سطحي 
حور:شكرا 

حور:حلو كده اهو
اسد:بتوجعك 
حور:لا 
اسد بيقرب منها وهيقبلها 
وبيدخل الدكتور 
الدكتور:حمد الله علي سلامتك 
اسد بغيظ:الله يسلمك يا دكتور
الدكتور:نغير بس علي الجرح 
وبيبدا يغير ل اسد علي الجرح وحور واقفه بتعيط 
الدكتور وكان راجل كبير:مراتك دي علطول بتعيط 
اسد ضحك :تعالي وقرب حور و حضنها وراسها علي صدره وبيحرك ايدو في شعرها   
اسد للدكتور:ده الطبيعي 
الدكتور:يوم العمليه كانت مرعوبه عليك و كل شويه تغيب عن الواعي 
اسد:هي دائما كده 
الدكتور:ربنا يخليهالك 
اسد:يارب 
وطلع 
اسد:قمري طب بتعيطي ليه
حور:كده 



اسد:بتعيطي ليه
حور:لو كان ينفع انا اخدها مكانك كنت ....
اسد:هشش وبيقبل ايديها بعد الشر عليكي يا حبيبت قلب 
حور:بتوجعك اووي صح 
اسد:طول ما انتي معايه مافيش حاجه هتوجعني
حور :بتحبني اوي كده 
اسد:واكتر 
حور:طب طلب صغنوني اوي
اسد: صغنوني
حور:اه 
اسد:اطلبي عيوني 
حور :لا مش عيونك 
اسد ضحك:يعني مش عايزه عيوني 
حور:لا
اسد:طب عايزه ايه 
حور:عايزه اعرف ايه اللي حصل
اسد وبيقولها 
فلاش باك
اسد في الفون :نعم يا فندم 
اللواء:خطه الحمايه ذي ماهي
اسد بعصبيه:لا طريقة الحمايه 
اللواء:انت بتتعصب عليا يا حضرت الظابط  
اسد:يا فندم مش اقصد اتعصب ولا حاجه بس لا الطريقه صعبه اوي انا اه مش عايز اخسرها بس مش هاكسرهاا 
اللواء:مافيش غير الطريقه دي ومتقوليش تبقا معايه عشان هيبقى خطر عليها  
اسد بزعل:حاضر يا فندم
اللواء:هتنفذ امته 
اسد:الوقت اللي حضرتك تقول عليه 
اللواء:ياريت في اسرع وقت 
اسد:تمام يا فندم في اسرع وقت هططلق 
اللواء :انت ذي ابني يا اسد وكل ده عشان مصلحتك وعشان مراتك ومايا ططلع



اسد:حاضر هرجعهاا 
اللواء:ططلعها وتبقي في امان 
اسد:تمام هكلم احمد يطلق صراحهاا
اللواء:هي شافت احمد
اسد:لا يا فندم احمد ماظهرش في الصوره خالص 
اللواء:مش عايز غلطه لو شافت احمد هتعرف ان هو مالك ومع سلامه
اسد:مع السلامه و قفل

عوده الفلاش باك 
حور:يعني دي خطه 
اسد:اه وصدقيني وربنا غصب عني 
حور بزعل:ولما رجعتني كان اللواء قالك كده 
اسد بيحاول يتحكم في عصبيته:لا 
حور:طب رجعتني ليه 
اسد:وربنا بحبك اعمل ايه عشان تصدقيني
حور:ينفع تكمل 
اسد:بس من ساعة ما قولت ان انا هطلقك والخطه ماشيه تمام ومايا معايه 
حور بزعل:أممم 
اسد:بلاش زعل وبعدين خلاص ما انا معاكي اهو 
حور بغيره:وكانت مايا بتعمل ايه الفتره دي معاك
اسد: كفايه غيره بقا النهارده عشان شويه وهتولعي فيا 
حور وبعدة عن حضنه:انت فكرتني اه بقا بتقول اسم صبا ليه 
اسد:انا عايز انام باي وهينام
حور:اسد قول بتقول اسمها ليه 
اسد:عادي فيها ايه بسلم علي واحده الطبيعي أقول اسمها 
حور:لا مش طبيعي 
اسد:حاضر بعد كده مش هقول اسم حد 
حور:ولا تسلم 
اسد:ولا ايه قومي يا بت من هنا و بيهزر معها 

عند تاليا ومالك 
مالك:بقولك ايه 
تاليا:ايه 
مالك:تتجوزيني 
تاليا بستغراب:ايه 
مالك:عايز اتجوزك 
تاليا:بجد يا مالك انت عايزاني ابقا مراتك 
مالك:وام عيالي كمان 
تاليا:حضنته 
مالك:هتجوز مجنونه 
تاليا:شكرا 
مالك:بصي احنا هنشوف اسد هيخرج امته ونتجوز اول ما يطلع 



تاليا:بسرعه كده 
مالك بمشاكسه:العروسه محتاجه وقت تتعرف عليا 
تاليا:متكسفنيش
مالك ضحك ومسكها:يلا نشوف اسد وخرجه
مالك:حبيبي الف سلامه عليك الصراحه عايز اجي من بدري وبيكمل بمشاكسه بس بقول اسيبك انت والمدام لوحدك 
اسد:استني لما اقوم بسلامة وبعدين ما انت مش عايز ططلع عشان حبيبت القلب معاك 
تاليا و حور اتكسفو 
حور وتاليا :طب نسبكم علي راحتكم وهيطلعو
اسد ومالك في صوت واحده:استنو           
حور:في ايه 
اسد:هططلعي فين احنا في مستشفي 
مالك بهزار:ابننا كبر وبقا شحط وبيغير علي اهل بيته
حور كانت هتموت من الضحك 
اسد:عجبتك 
حور وهي بتضحك:اووي 
اسد:طب اقعدي حسابك بعدين 
حور:في ايه 
اسد:اسكتي خالص وانت خد حبيبتك وامشي 
مالك:انت بتططردني يا اسد
اسد:اه اتفضل بقا 
مالك:انا غلطان كنت جاي افرحكم انا وتاليا هنتجوز
حور:بجد مبروك وبتحضن تاليا 
اسد:مبروك اتفضل بقا
مالك:طب عشان طريقتك دي انا مش هقولك علي ميعاد الفرح يا اسد 
اسد ضحك:هيكون احسن 
مالك:شكرا يلا يا تاليا يلا يا حور 
اسد:حور حور مين يا حلو انت وربنا لو قولت اسمها تاني هعلقك وبعدين يلا يا تاليا ماشي عادي حور ايه علاقتها بالموضوع 
مالك:مش انت قولت اطلعو برا 
اسد:قولتلك انت بس 
مالك بضحك:بجد 
اسد:اه وربنا 
مالك:طب عايزين حاجه وهيطلع
اسد:شوف الدكتور هطلع امته 
مالك:من عيني وعشان كمان انا قولت الفرح اول متبقا كويس 
اسد:تمام 

وطلع




اسد:تعالي 
حور:نعم 
اسد :بتضحكي ليه 
حور:في ايه يا اسد
اسد:انا قولتلك تضحكي 
حور:تؤتؤ
اسد:طب بتضحكي ليه
حور:اصل انا 
اسد:اصل انتي ايه 
حور:بحبك

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -