أخر الاخبار

رواية طفلتي الخائفة الفصل السابع والثلاثون 37 بقلم شهد عبدالسلام

رواية طفلتي الخائفة الفصل السابع والثلاثون 37

 رواية طفلتي الخائفة الفصل السابع والثلاثون 37


تاني يوم الصبح 
حور:صباح الخير 
اسد :صباح النور يا حبيبت قلبي 
حور:يلا عشان تفطر 
اسد:لا عايز ال...
حور بمقاطعة:مافيش حاجه اسمها لا 
اسد:بجد
حور:اه والله و يلا بقا تفطر عشان تاخد الدوا
وقربت على اسد 
بعد شويه 
احمد:حمدالله على السلامه 
اسد:الله يسلمك يا حبيبي 
صبا:حمد الله على السلامه 
اسد:الله يسلمك يا صبا
حور بتبص ل اسد بتحزير عشان قال اسم صبا
صبا وبتحضن حور:وربنا احمد قالي امبارح و كنت جايه بليل احمد قالي إنكم نايمين 
حور:اه 
صبا:ربنا يقومه بسلامه 
حور:يارب 
بعد شويه من الكلام 
احمد: اسيبك ترتاح وقام 
صبا:عايزه حاجه 
حور:شكرا ياروحي 



صبا:متخفيش متابعه الشغل 
حور:ماشي 
ومشيت هي وأحمد 
اسد:حور
حور:نعم 
اسد:قربي 
حور قربت 
حور:نعم 
اسد بخوف عليها:ايه ده وايديها 
حور:اه براحه وبتبص مكان يد اسد ايه ده انا...
اسدبعصبيه:ركزي شويه مع نفسك يعني ايه دراعك مجروح كده وانتي مش حاسه 
حور:اسفه هاخد بالي 
اسد:نادي الدكتوره تشوفك
حور:لا
اسد :قولتي ايه 
حور:لا مقولتش حاجه هروح للدكتور
اسد بعصبيه:هو قولت دكتور
حور بخوف:آمال ايه 
اسد:دكتوره 
حور:حاضر وهتخرج 
اسد:استني 
حور:نعم



اسد:إتصلي عليهم يبعته الدكتوره هنا
حور:كده عيب اوي يا اسد هتجيب الدكتوره...
اسد:سمعتي قولتلك ايه 
حور:حاضر
حور :بتضحك علي ايه 
اسد بضحك:عليكي 
حور:ليه بقا
اسد:بتخافي من اقل حركه او نظره مني وده بيعجبني عشان بحسك فهماني حتي لو هتفهمي غلط وبيضحك
حور:تصدق ان انت بارد و اووي كمان 
اسد:اتصلي علي الدكتوره
حور اتصلت وشويه وكانت الدكتوره عندها في الاوضه 
الدكتوره:متخفيش ده جرح سطحي 
حور:شكرا 

حور:حلو كده اهو
اسد:بتوجعك 
حور:لا 
اسد بيقرب منها وهيقبلها 
وبيدخل الدكتور 
الدكتور:حمد الله علي سلامتك 
اسد بغيظ:الله يسلمك يا دكتور
الدكتور:نغير بس علي الجرح 
وبيبدا يغير ل اسد علي الجرح وحور واقفه بتعيط 
الدكتور وكان راجل كبير:مراتك دي علطول بتعيط 
اسد ضحك :تعالي وقرب حور و حضنها وراسها علي صدره وبيحرك ايدو في شعرها   
اسد للدكتور:ده الطبيعي 
الدكتور:يوم العمليه كانت مرعوبه عليك و كل شويه تغيب عن الواعي 
اسد:هي دائما كده 
الدكتور:ربنا يخليهالك 
اسد:يارب 
وطلع 
اسد:قمري طب بتعيطي ليه
حور:كده 



اسد:بتعيطي ليه
حور:لو كان ينفع انا اخدها مكانك كنت ....
اسد:هشش وبيقبل ايديها بعد الشر عليكي يا حبيبت قلب 
حور:بتوجعك اووي صح 
اسد:طول ما انتي معايه مافيش حاجه هتوجعني
حور :بتحبني اوي كده 
اسد:واكتر 
حور:طب طلب صغنوني اوي
اسد: صغنوني
حور:اه 
اسد:اطلبي عيوني 
حور :لا مش عيونك 
اسد ضحك:يعني مش عايزه عيوني 
حور:لا
اسد:طب عايزه ايه 
حور:عايزه اعرف ايه اللي حصل
اسد وبيقولها 
فلاش باك
اسد في الفون :نعم يا فندم 
اللواء:خطه الحمايه ذي ماهي
اسد بعصبيه:لا طريقة الحمايه 
اللواء:انت بتتعصب عليا يا حضرت الظابط  
اسد:يا فندم مش اقصد اتعصب ولا حاجه بس لا الطريقه صعبه اوي انا اه مش عايز اخسرها بس مش هاكسرهاا 
اللواء:مافيش غير الطريقه دي ومتقوليش تبقا معايه عشان هيبقى خطر عليها  
اسد بزعل:حاضر يا فندم
اللواء:هتنفذ امته 
اسد:الوقت اللي حضرتك تقول عليه 
اللواء:ياريت في اسرع وقت 
اسد:تمام يا فندم في اسرع وقت هططلق 
اللواء :انت ذي ابني يا اسد وكل ده عشان مصلحتك وعشان مراتك ومايا ططلع



اسد:حاضر هرجعهاا 
اللواء:ططلعها وتبقي في امان 
اسد:تمام هكلم احمد يطلق صراحهاا
اللواء:هي شافت احمد
اسد:لا يا فندم احمد ماظهرش في الصوره خالص 
اللواء:مش عايز غلطه لو شافت احمد هتعرف ان هو مالك ومع سلامه
اسد:مع السلامه و قفل

عوده الفلاش باك 
حور:يعني دي خطه 
اسد:اه وصدقيني وربنا غصب عني 
حور بزعل:ولما رجعتني كان اللواء قالك كده 
اسد بيحاول يتحكم في عصبيته:لا 
حور:طب رجعتني ليه 
اسد:وربنا بحبك اعمل ايه عشان تصدقيني
حور:ينفع تكمل 
اسد:بس من ساعة ما قولت ان انا هطلقك والخطه ماشيه تمام ومايا معايه 
حور بزعل:أممم 
اسد:بلاش زعل وبعدين خلاص ما انا معاكي اهو 
حور بغيره:وكانت مايا بتعمل ايه الفتره دي معاك
اسد: كفايه غيره بقا النهارده عشان شويه وهتولعي فيا 
حور وبعدة عن حضنه:انت فكرتني اه بقا بتقول اسم صبا ليه 
اسد:انا عايز انام باي وهينام
حور:اسد قول بتقول اسمها ليه 
اسد:عادي فيها ايه بسلم علي واحده الطبيعي أقول اسمها 
حور:لا مش طبيعي 
اسد:حاضر بعد كده مش هقول اسم حد 
حور:ولا تسلم 
اسد:ولا ايه قومي يا بت من هنا و بيهزر معها 

عند تاليا ومالك 
مالك:بقولك ايه 
تاليا:ايه 
مالك:تتجوزيني 
تاليا بستغراب:ايه 
مالك:عايز اتجوزك 
تاليا:بجد يا مالك انت عايزاني ابقا مراتك 
مالك:وام عيالي كمان 
تاليا:حضنته 
مالك:هتجوز مجنونه 
تاليا:شكرا 
مالك:بصي احنا هنشوف اسد هيخرج امته ونتجوز اول ما يطلع 



تاليا:بسرعه كده 
مالك بمشاكسه:العروسه محتاجه وقت تتعرف عليا 
تاليا:متكسفنيش
مالك ضحك ومسكها:يلا نشوف اسد وخرجه
مالك:حبيبي الف سلامه عليك الصراحه عايز اجي من بدري وبيكمل بمشاكسه بس بقول اسيبك انت والمدام لوحدك 
اسد:استني لما اقوم بسلامة وبعدين ما انت مش عايز ططلع عشان حبيبت القلب معاك 
تاليا و حور اتكسفو 
حور وتاليا :طب نسبكم علي راحتكم وهيطلعو
اسد ومالك في صوت واحده:استنو           
حور:في ايه 
اسد:هططلعي فين احنا في مستشفي 
مالك بهزار:ابننا كبر وبقا شحط وبيغير علي اهل بيته
حور كانت هتموت من الضحك 
اسد:عجبتك 
حور وهي بتضحك:اووي 
اسد:طب اقعدي حسابك بعدين 
حور:في ايه 
اسد:اسكتي خالص وانت خد حبيبتك وامشي 
مالك:انت بتططردني يا اسد
اسد:اه اتفضل بقا 
مالك:انا غلطان كنت جاي افرحكم انا وتاليا هنتجوز
حور:بجد مبروك وبتحضن تاليا 
اسد:مبروك اتفضل بقا
مالك:طب عشان طريقتك دي انا مش هقولك علي ميعاد الفرح يا اسد 
اسد ضحك:هيكون احسن 
مالك:شكرا يلا يا تاليا يلا يا حور 
اسد:حور حور مين يا حلو انت وربنا لو قولت اسمها تاني هعلقك وبعدين يلا يا تاليا ماشي عادي حور ايه علاقتها بالموضوع 
مالك:مش انت قولت اطلعو برا 
اسد:قولتلك انت بس 
مالك بضحك:بجد 
اسد:اه وربنا 
مالك:طب عايزين حاجه وهيطلع
اسد:شوف الدكتور هطلع امته 
مالك:من عيني وعشان كمان انا قولت الفرح اول متبقا كويس 
اسد:تمام 

وطلع




اسد:تعالي 
حور:نعم 
اسد :بتضحكي ليه 
حور:في ايه يا اسد
اسد:انا قولتلك تضحكي 
حور:تؤتؤ
اسد:طب بتضحكي ليه
حور:اصل انا 
اسد:اصل انتي ايه 
حور:بحبك

تعليقات



    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -