رواية خادمة الصقر الفصل التاسع والخمسون 59 بقلم يوستينا سامي

أخر الاخبار

رواية خادمة الصقر الفصل التاسع والخمسون 59 بقلم يوستينا سامي

 

رواية خادمة الصقر الفصل التاسع والخمسون 59 بقلم يوستينا سامي

رواية خادمة الصقر الفصل التاسع والخمسين 59 

#خادمة_الصقر 59

في المطار .. صقر وصل و ماسك تليفونه و بيطمن قمر عليه .

صقر بضحك / خلاص يا قمري والله وصلت ، اطمني بقي و حاولي ترتاحي شوية .

قمر / لا انا مش هطمن غير لما ترجع لحضني انا و ابنك طب ده معاذ طول الليل يع*يط علشان عايز ينام في حضنك و نيمته بالعافية ، صحيح انت هتروح فين دلوقتي 



صقر / انا هروح الاوتيل اغير هدومي و اكل و اطلع علي عنده علطول . المهم خلي بالكم من نفسكوا انا قولت لعساف يبقي معاكوا لو احتاجتوا حاجة .. سلام 
______________________________________
عند كريم و ياسمين 💕

في المستشفي الدكتورة كانت بتابع حالة الجن*ين عن طريق السونار و كريم ماسك ايد ياسمين بسعادة و فرحة 

كريم / طمني يا دكتور و النبي ولد صح .

ياسمين ابتسمت/ يا كريم لسه مش دلوقتي ، انت مستعجل اوي كدة ليه .

كريم / الله مش لازم اطمن واد ولا بت انا مشاعري متلخبطة اوي يا ياسو بقي 

الدكتور / هو لسه يا استاذ كريم .. ممكن في المتابعة الجاية او اللي بعدها تعرف بس اطمن ربنا هيكتبلك الصالح.. و سواء ولد او بنت يارب يطلعوا صالحين 

كريم ضحك / والله انا بحبك اوي يا دكتور بحسك عمي اوي .. لانك عربي في بلد اجنبية و لسه محتفظ بلغتك و بكل عادتنا عارف انا اول ما شوفت حضرتك مكنتش عايز اجي تاني بس بعد كدة معزتك عندي بقت عالية جدا ، دكتور انا عيد ميلادي بكره انا عازمك يلا إنشاءالله ما حد حوش ، انا حبيتك والله 

ياسمين ضحكت / كريم اهدي مش كدة .. معلش يا دكتور هو طريقته طفولية اوي ، بس ياريت حضرتك تقبل العزومة انت و المدام 

الدكتور / انا يشرفني طبعا .. و هاجي باذن الله و هجيبلك هدية هتعجبك اوي يا كريم 

كريم ابتسم بحب / موافق المهم حضرتك تيجي ..

...و اخد كريم ياسمين و مشي من عند الدكتور و ياسمين كانت عارفة هو ليه متعلق بالدكتور ده جدا 
لان طريقة كلامه كانت بتفكره بصقر جدا علي الرغم ان كريم رافض يتعامل مع اي حد منهم تاني .



______________________________________

قدام عربية كريم 💕

كريم بضحك / علي مهلك يا حبيبتي وانتي ماشيه العربيه خلاص كمان خطوتين بلاش شغل المكس*حين ده والنبي و مدي شوية


ياسمين خبط*ته في كتفه / اتلم بدل ما ادعي اللي فيا يجي فيك و انت حر هتتبهدل 

كريم مس*كها من قفاها / يجي فيا ازاي يا بت اتلمي الناس هتفهمني غلط .. و بعدين متعرفيش تجيبلنا الواد ده كمان اسبوع و اتبسط بقي 


ياسمين / اه يا حبيبي و ماله .. الله يخربيت بجاحتك يا اخي.. يلا ساعدني ادخل العربية يا لذيذ 


و ركبت ياسمين العربية و مسكت ايد كريم بحب / ممكن اعرف بقي ليه عزمت الدكتور علي عيد ميلادك و ليه بتقاوح مع نفسك يا كريم ما انت كنت صفيت من ناحية صقر 

كريم بحزن / والله العظيم يا ياسمين حاولت اني اسامح وارجع ثاني اتكلم معاه وارجع ثاني مصر بس ما قدرتش . انا مرتاح كده متشغليش بالك بيا 

ياسمين بزعل / لا طبعا اشغل دماغي بيك انت جوزي وابو عيالي ... كريم انت مش كويس خالص انت كل يوم تبقى عايز تروح عند الدكتور عشان تشوفه وتتكلم عشان تفتكر صقر يبقى ازاي كويس


كريم / ياسمين وحياتي عندك قفلي علي الحوار ده 
يمكن مش كويس دلوقتي بس هبقي كويس في المستقبل .. صدقيني 

و مشي كريم بعربيته و روح البيت هو و مراته 



______________________________________

في ايطاليا 🙊

خالد ماسك القران و بيقري بصوته العذب و نغم قاعدة علي السرير جنبه بتع*ب و مبتسمة و فرحانة بجمال صوته . اول ما خالد خلص قفل القران و بص لقه نغم بصاله باعجاب 

نغم / صوتك حلو اوي بيطمني يا خالد ، عارف من يوم ما عرفت اني حامل و ان ربنا هيرزقني بطفل 
اصريت انك كل يوم لازم تقرا جزء من القران بصوتك علشان ابني يتعود و يحفظ وراك 

خالد ابتسم و باس راسها / انا مش مصدق كرم ربنا الكبير اوي ده ، نغم انتي بجد اغلي حاجة في حياتي ، انا اصلا مش عارف انا لو مكنتش قابلتك كان اي ممكن يحصلي 

نغم مسكت وشه بايديها بحب / كنت هنقابلني لان ربنا رايد كدة ، انا حاسة بيك و حاسة بخو*فك من المسابقة بس والله يا خالد انا واثقة ان ربنا هيعوضك اوي .

..خالد قرب منها و نام علي رجل نغم و مسك ايديها و حاول انه يغمض عينيه و. يهدي اعصا*به و نغم كانت بتلعب في شعره بحب و هي بتدعي ربنا انه يسترها معاه و يطمن قلبه .

____________________________________________

بعد مرور اكتر من ٣ ساعات وصل صقر عند بيت خال همس و كان هو علي علم بوصوله .



خال همس محمد / اهلا يا بشمهندس اتفضل .. نورت انا مكنتش متخيل انك هتيجي فعلا ، انا بصراحة قولت انك بتهزر 

خرجت زوجة محمد و هي باين عليها الز*عل / اهلا وسهلا يا استاذ صقر .. اتفضل ارتاح 

صقر بحر*ج/ اهلا بيكي يا فندم ..
و بص صقر لخال همس و قال / بص يا أستاذ محمد انا متعودش اكون مش صريح انا معروف عني اني د*بش و جر*ئ ، بصراحة كدة انا عارف كويس ان وجودي غير مرحب بيه اطلاقا .. و ان عساف غلط جدا و مكنش قد الكلام بتاعه بس 

زوجة محمد / بس اي .. راجع تقول نديله فرصة بعد اللي عمله فيها مش كدة ، علفكره بقي يا بشمهندس صقر .. حضرتك فعلا مغلطش في اول كلامك انت بجد وجودك غير مرحب بيه .. لان انا مستحيل اسيب همس ترجع تاني مصر تعيش في خ*طر مع ابوها و كمان تتجوز ظابط ما كفاية اللي حصل لامها من خو*ف و قل*ق طول الوقت 

محمد بح*ده / خديجة ايه اللي انتي بنقوليه ده.. ميصحش كدة ده في بيتنا .. انا اسف اوي يا ابني
انا عارف انك ملكش ذ*نب في كل اللي مراتي قالته بس احنا ما صدقنا ان همس تبعد عن القل*ق و تبص لمصلحتها بقي و شغلها 

صقر / بس هي بتحب عساف و هو كمان بيحبها .. اكدلك يا استاذ محمد انك لو طلبت من عساف يسيب شغله و مستقبله و كيانه علشان همس هيعمل كدة لمجرد انه ميخسرهاش . و هي كمان علفكره

خديجة / لا اطمن هي نسيته تماما و بتدرس و بتشتغل و ميعاد وصولها قرب كمان و ياريت ترجع متلقكش موجود ، هي ما صدقت تقفل الصفحة دي 



......صقر اتو*جع اوي من كلامها و بص لمحمد بس ملقاش علي وشه اي اعتراض فقام صقر من علي الكرسي و هو حاسس ان كل اماله اتك*سرت و بدا يكلم نفسه في سره / حقك عليا يا عساف حاولت اساعدك بس مقدرتش 

 ...و فتح صقر الباب و خرج من البيت و مشي و هو حز*ين علي كل اللي اتقال و اتمشي عقبال ما وصل للعربية اللي اجرها و لسه هيركب لقه ... 
        شاهد 👈 الفصل الستون
استووب تفتكروا صقر شاف مين ؟؟

     ( اترك تعليق ليصلك كل جديد قراءه ممتعه للجميع )
تعليقات
تعليقان (2)
إرسال تعليق
  • غير معرف 25 أكتوبر 2022 في 8:05 م

    فين الفصل التاسع والخمسون

    إرسال ردحذف
    • غير معرف 26 أكتوبر 2022 في 11:27 ص

      نريدبقية قصة خدامة الصقر

      إرسال ردحذف



      وضع القراءة :
      حجم الخط
      +
      16
      -
      تباعد السطور
      +
      2
      -