رواية خادمة الصقر الفصل الستون 60 بقلم يوستينا سامي

أخر الاخبار

رواية خادمة الصقر الفصل الستون 60 بقلم يوستينا سامي

 

رواية خادمة الصقر الفصل الستون 60 بقلم يوستينا سامي

رواية خادمة الصقر الفصل الستين 60

خادمة_الصقر 60 

 ...و فتح صقر الباب و خرج من البيت و مشي و هو حز*ين علي كل اللي اتقال و اتمشي عقبال ما وصل للعربية اللي اجرها و لسه هيركب لقه حد بينادي عليه بص و اتصدم اول ما شاف همس و كان شكلها متغير جدا .. همس كانت قا*صة شعرها جدا لدرجة تشبه الولاد حتي طريقة لبسها اتغيرت اوي 

صقر بصدمة / همس .. معقول



همس ابتسم/ انا اللي معقول انت بتعمل ايه هنا 
 اه فهمت استغرابك ده قصدك علي شكلي يعني اتغير مش كدة .. ده انا قولت مش هتركز اصلك ما شوفتنيش كتير يعني ... بس مش مهم الحوار التافه ده قولي جيت هنا ليه عندك شغل 

صقر كان مصدوم / جيت علشانك بس خالك طردني بادب ، جيت علشان في حد نفسه يشوفك و بيعد الساعات و الليالي علشان ترجعي مصر و عايش متعذ*ب 

همس دمع*ت ووطت راسها / و هو باعتلي المحامي بتاعه مش كدة ، ليه ما جاش هو بنفسه و لا هو قادر يو*جع و يك*سر و ميصلحش 

صقر / عساف مش قادر يواجهك .. عساف تقريبا بيعا*قب نفسه علي اللي عمله فيكي كل يوم ، والله العظيم ده بقي لا بياكل و لا بيشرب و حز*ين و شغله بيضيع بسبب عندكوا انتوا الاتنين .

صقر اتع*صب اوي و مسك ايد همس بقو*ة / انا عايز اعرف انتوا ليه بتعملوا كدة في بعض انتي بتحبيه اوي و ده واضح عليكي حتي اللي عملتيه في نفسك بعد ما سافرتي هنا بياكد انك مش كويسة منغيره و هو كذلك .. طب ما ترجعوا لبعض بقي
 
همس بعيا*ط / ارجعله بسهولة كدة .. انت عارف هو عمل فيا اي ، عساف قالهالي في وشي اني ماليش لازمة في حياتي .. عساف اترمي في حضني و ع*يط علي نور بعد كل اللي عملته فيا 
عارف انا قولتله اي اول ما اعترفلي بحبه .. قولتله اوعي تو*جعني معداش يووم يا صقر الا و كسر*ني فيه و بعد ده كله ارجعله صححح .. ما هي سهلة .

بس انا اللي غلطانة علشان دخلت نفسي في علامة سامة من الاول .. بعد اذنك انا جاية تعبا*نة و محتاجة ارتاح ..

....و مشيت همس و سابت صقر و في اللحظة دي صقر تاكد ان وجوده هنا مالوش لازمة و انه لازم يرجع مصر و اليوم . 
دخلت همس الشقة و دخلت اوضتها و بدات تعي*ط بهستريا علشان جر*حها اتفتح مره تانية اول ما شافت صقر و خالها و مراته كانوا بيحاولوا يهونوا عليها ..

و رجع صقر مصر و كان حزين انه مقدرش يرجع الفرحة تاني لقلب عساف ...



__________________________________________

صقر رجع مصر بعدها بيوم و كان قاعد في الجنينة بحز*ن هو و قمر و معاذ بيلعب في الجنينة .

قمر / ما تاكل يا صقر بقي. ما من ساعة ما رجعت و انت رافض تاكل و لا تتكلم حتي

صقر/ اول مره احس بالف*شل اوي كدة كان نفسي يرجعوا لبعض اوي يا قمر .. و اللي وا*جعني اكتر اني بتخيل نفسي مكان عساف و انك كان ممكن متسمحنيش ولا ترجعيلي 

قمر رفعت حاجبها بدهشة / اي يا ابني الن*كد ده كله 
انا مالي يا لمبي بهمس ولا عساف حتي .. انا حبيبة صقر الحديدي و عمري ما كنت هعمل زي همس 
طب اقولك علي حاجة بس سر بينا 

صقر ابتسم/ قولي يا ام العريف انتي 

قمر / ماشي اتر*يق براحتك انت ..لكن انا قلبي بيقولي ان همس هتسامح عساف و قريب اوي و سفريتك دي كان ليها دور مهم. هنشوف

صقر / اشش اششش اخرسي والنبي انا مش عايز اوهم نفسي و اعشم نفسي و في الاخر ميحصلش حاجة .

...و فجاه دخل عساف و هو ماسك لعبة لمعاذ و نادي عليه بفرحة / يا زيزو .. بص جبتلك اي ، اللعبة اللي عجبتك و احنا في النادي 

معاذ جري ناحيته / الله العربية اللي عجبتني .. يا عسووفي انا بمو*ت فيك والله 

عساف شاله بحب و بيزغزغه جامد / يلا يا مادي بتحبني علشان اللعبة .. روح جرب اللعبة و قولي رايك

و عساف ساعد معاذ انه يركب اللعبة و معاذ كان فرحان اوي و اتبسط اوي اول ما ركبها فضل يلعب بيها و عساف راح قعد مع صقر و قمر 

صقر بضحك / يا واد يا حنين انت .. خلص فلوسك انت في اللعب دي براحتك 

عساف / ملكش دعوة ده ابني ..و اتفضل يا عم ادي التذاكر ليك انت و مراتك و ابنك و جدتك و انا اخدت تذكرتي انا و ابويا ..و ركز بقي السفر بعد بكره 

صقر/ انت هتفكرني بمسابقة اخويا يلا و لا ايه.. ده تؤامي ، ده لولا اني لسه راجع من السفر كان زماني سافرت النهاردة ليه ، نفسي ابقي جمبه اوي 
وحشني ابن الايه

عساف ضحك / سبحانك يارب.. عموما انا لازم امشي . علشان عندي اجتماع بعد ساعة .. يلا سلام عليكم 

و مشي عساف من الفيلا و قمر بصت لصقر 
و قالته / بجد ربنا يفرح قلبه .. شكله بجد مو*جوع و بيحاول يداري 

صقر / حقيقي .. ربنا يهونها عليه يارب

و عدي اليوووووم و قمر جهزت كل الاستعدادات للسفر و كانت مع نغم في التليفون طول اليوم و صقر مع خالد علشان يطمنه 



___________________________________________
يومها الفجر في بيت كريم 

صحي كريم من النوم و هو مر*هق و لقه التليفون بيرن و مسك تليفونه و رد و سمع حد بيقوله /
كل سنة وانت طيب يا كريم ، مش عارف انا اول واحد يكلمك و يعيد عليك و لا في حد سبقني .

كريم طلع من الاوضة بسرعة و كان في لهفة و مش مصدق ودانه لكنه غم*ض عيونه بو*جع و حاول يتكلم بقوة عكس الضعف اللي هو فيه / مين معايا ..


صقر بحز*ن. / انا واحد كنت عزيز عليك اوي و كنت اخ ساعدك في كل حاجة ، ساعدك تقف علي رجليك من تاني بعد ما جابر اخد ورثك ، انا اول واحد كنت بقويك في مح*نك ، انا اللي امنتك علي بيتي و عيلتي و ابني ... تفتكر بعد كل ده مستهلش انك تسامحني 

كريم بو*جع / برضو معرفتش مين معايا علي الخط 
لو عايز تقول يبقي بسرعة لان عندي شغل و عايز ارتاح  

صقر / ماشي يا كريم .. انا صقر الحديدي 

كريم في اللحظة دي ع*يط جامد و حاول ي*كتم صوته و قال بح*ده. / وانا معرفش حد بالاسم ده 



و قفل كريم الخط في وشه و قعد يعي*ط جامد و ر*مي التليفون علي الارض و ياسمين كانت واقفة وراه و قربت منه و حضنته .. 

ياسمين. / ليه يا كريم عملت كدة .. والله ده نفسه يكلمك 
كريم بحزن/ بعد ما قت*ل يوسف .. مستحيل امنله علي نفسي ده ك*لب ولا يسوي 
ياسمين اتصد-مت جدا ../ انت قولت ايه 


 تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة
 من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة

     ( اترك تعليق ليصلك كل جديد قراءه ممتعه للجميع )
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -