رواية رحيل في ظلال الذئاب الفصل التاسع 9 بقلم حبيبه الشاهد

أخر الاخبار

رواية رحيل في ظلال الذئاب الفصل التاسع 9 بقلم حبيبه الشاهد

رواية رحيل في ظلال الذئاب الفصل التاسع 9

 رواية رحيل في ظلال الذئاب الفصل التاسع 9

قبـ.. لها ياسين بعـ.. نف وقطـ.. ع ملابسها حاولت إبعاده عنها ببكاء ولكن ..
أستيقظ بتعب وضع يده على رأسه يشعر بصداع وشئ تحته بعد عندما وجدها 
ياسين: أي اللي حصل، فجر قومي فجر 
فتحت عنيها وجدته أمامها اتعدلت وضمت نفسها وبدأت في البكاء 
فجر: أبعد عني حرام عليك أبعد 
ياسين بتعب: طب ممكن تهدي وتقوليلي أي اللي حصل أمبارح 




فجر تبكي بصمت مسكها وهزها بعـ..نف
ياسين: أسكتي بقي وجعتي دماغي قولي أي اللي حصل 
فجر ببكاء وعصبية : يعني أنت مش عارف عملت أي مش شايف هدومي اللي قطـ.. عتها وفضلت.. فضلت.. صمتت وبكت بأنهيار 
ياسين بفهم: بس دا حقي ومحدش يقدر يمنعني عنه وأنتي أكيد عارفة
فجر: لا ليا أني أمنعك دا مش حقق أنت أتجوزتني علشان غرض واحد بس أتجوزتني علشان جـ.. سمي بس أنا مش رخـ.. صه علشان أسلمك جـ.. سمي، أنا مش عيزاك
ياسين: مش عايزة أي
فجر: مش عيزاك 
ياسين سحبها وقبـ.. لها بعـ.. نف فجر بتصرخ بصوت مكتوم وبتـ.. ضرب ياسين على صدره وضع ياسين يده على خصرها وحرك يده بجـ.. رائة على جـ.. سدها تركها عندما تذوق طعم الـ.. دم 
ياسين سحبها من شعرها: بقي واحده زيك تقولي أنا لا 
فجر ببكاء: أنا بكـ.. رهك ومش عيزاك
ياسين: نعم ياروح أمك، أنا هعلمك الأداب 
دفعها رجعت بجـ..سدها على الفراش وفضل يقـ.. بلها نزل على رقبتها يقبـ.. لها بعن..ف
فجر حاولت الأبتعاد عنه : أنت قلبك معمي زي الأعمى بالظبط أنت وهوا متفرقوش عن بعض في حاجة 
ياسين بعد عنها وقام أخذ التيشرت ونزل على طول دخل غرفة التمرين وأبتدي يلعب الرياضة بعصبية




.... عند روزان: حرام عليك سيبني
ياسر: أنا سيبتك أمبارح بس مش هسيبك أنهارده خمس دقايق تقرري فيهم يا تكوني لطيفة كدا يا صدقيني هتشوفي اللي عمرك ما شوفتيه 
روزان: أنت حـ..يوان وسـ..افل
ياسر قرب عليها: أنتي اللي اختارتي استحملي بقي
روزان بترجع للخلف بخوف: أنت بتعمل أي
ياسر خـ.. لع الحزام والقميص بتاعه وقرب عليها بخطوات بطريقة مرعبة 
روزان لسه هتجري مسكها ياسر وسحبها إليه بشدة اصتدمت في صدره العريض قـ.. طع ملابسها ودفعها على الفراش وقـ..بلها في أماكن متفرقة بعـ.. نف فضلت تضـ.. ربه وتصرخ قام من عليها لما وجدها لم تعد تتحرك حرك وجهها وجدها فاقدة الوعي قبـ..لها مره أخري وبعد عنها بعصبية 
ياسر: أي مش عارف تعملها حاجة لي 

... عند نجاح بتتنقل في الغرفة بخوف: هتكون فين يارب أستر يوسف كلم ياسين وعرفوا لازم يرجع 
يوسف: متقلقيش أنا بعت رجالة تشوف هي فين وأنا هخرج بنفسي لأن مش هينفع ياسين يعرف لأن عيلة المهدي لو عرفوا مكانوا مش هيسيبوه في حاله 
نجاح: ومش هيسيبوا أهله في حالهم أكيد حد منهم هما اللي خدوها 
يوسف: محدش يقدر يعمل كدا
نجاح: يقدروا الإنتقام بيعمي العين وقت الغضب ولو اللي في دماغي صحيح هيبقي هشام فتح على نفسه باب جهنم 
يوسف: كان فين الكلام دا وأنتي سيباه يعمل كدا فيها 
نجاح: حق أبني لازم يرجع وهي بتدفع تمن حاجة أبوها عملها زمان بس هو غبي أنا قولتله أختها مش هي
يوسف بسخرية : مش هتفرق هما الأتنين أخوات
نجاح: مين قالك أنهم أخوات 
يوسف: يعني أي
نجاح: شوف بنت عمك الأول وبعد كدا هفهمك





... هبطت من الطائرة نظرت إلى المكان تشعر بخنقة سارت بخوف وسط الناس لم تجد أحد مصري خرجت من المطار وقفت تنظر للناس تري ملامحهم تدور بنظرها على ملامح مصرية أغلقت أعينها تكاد تبكي وقفت سيارة أمامها نزل منها شاب عشريني وقف أمامها نظرت إليه بقرف 
فتون بهمس: مش تفتح يا بعيد
وقف الشاب أمامها خـ.. لع النظاره: أنا أيهاب أبن خالتك سحر أتفضلي أركبي العربيه وأنا هجيب الشنط 
فتون بخوف: هي خالتي مجاتش هي تخدني ليه 
أيهاب بأبتسامه: خلتني أنا اجي أخدك علشان هيا عايزه تعملك الأكل بنفساها يلا اركبي ولا هنضيع وقت هنا 
فتون: هركب أهو 
صعدت السياره وضع أيهاب الحقائب في السياره وصعد وأنطلق بها أغلقت أعينها بأرهاق نظر لها يتفحص شفتيها الصغيره الكنزه والأنف الصغير وخصلات شعرها الذهبي التي تظهر لمعه مثل الذهب في ضوء أشعت الشمس وبشرتها البيضاء مثل الحليب رجع نظرة إلى الطريق وصله أمام المنزل فتحت أعينها الزيتونيه نظر لها يتبعها 
فتون: هو دا البيت 
أيهاب وهو يهبط : اه هو دا 
نزلة من السياره لمسة الأرض شعرة بشعور غريب رفعت نظرها إلى المنزل بدون أطمئنان سارة خلفه دخله إلى المنزل أول ما رأة سحر قربت عليها حضنتها 
سحر: حمدالله على سلامتك ياحبيبتي 
فتون خرجت من حضنها: الله يسلمك يا طنط وحشتيني جداً أنتي متعرفيش أزاي أنا كان نفسي أشوفك على الحقيقه مش في التليفون
سحر: وأنتي كمان متعرفيش قد إيه أنا نفسي أشوفك أنتي وفجر أنا اخر مره شوفتكم فيها كانت فجر في الحضانه وأنتي كنتي لسه مولوده، أكيد أنتي جايه جعانه أطلعي غيري عقبال ما الأكل يجهز 




فتون: لا شكراً أنا محتاجه أنام دلوقتي وبعد كده أبقا أكل لأني مش جعانه أكلة في الطياره
سحر: خلاص اللي يريحك يا بنتي، أيهاب وصل فتون اوضتها معلش لأن فتحيه في المطبخ 
أيهاب: تمام أتفضلي قدامي 
صعدت الدور الثاني عرفها أيهاب غرفتها دخل وضع. الحقائب وخرج بصمت أغلقت الباب خلفه ورمت جسـ.. دها على الفراش بتعب 
فتون نظؤة إلى الغرفه بهمس: يا ترا حكايتك إيه معايا أنت كمان

... عند إسلام ضم ياسمينا له بشوق دفن وجهه في رقبتها 
إسلام: وحشتيني 
ياسمينا بخجل: وأنت كمان وحشتني 
أسلام: بس أي البـ.. طل بتاع أمبارح دا بقالي سبع سنين متجوزك ومعرفش أنك.. 
ياسمينا بمقاطعة : بطل بقي قله أدبك دي 
أسلام بضحكة رجولية : الكلمة دي لسه دورها مجاش 
ياسمينا أبتسمت: والله ، المهم خالتي جاية أنهارده
أسلام: أنتي تنسي خالتك خالص وخليكي مركزة في مستقبلنا 
ياسمينا: مستقبل أي 
أسلام قبلـ.. ها على رقبتها: أبننا اللي جاي 

... عند روزان فاقت وجدت جسـ.. دها كله ظـ.. اهر في نفس الوقت دخل ياسر سحبت الملايه بسرعة ولفتها على جسـ..دها 
ياسر بسخرية : بتخبي أي أنا شوفت كل حاجة . ثم أكمل بوقاحة . هي مش كل حاجة أوي بس اللي أنا شوفته عجبني أوي
روز: حرام عليك أنا عايزة أمشي ، أرجوك خليني أمشي 
ياسر قرب بخطوات واثقة : بس أنا لسه ما أخـ.. دتش اللي عايزه




روز: كفاية كدا وخليني أمشي ، ستي زمانها هتـ..موت من الخوف عليا
ياسر طلع أوراق: أمضي هنا وأنتي تمشي
روز أخذت الأوراق نظرت إليها شهقت بخوف 
روز: أنت مُتخيل أني ممكن أمضي على ورق زي دا 
ياسر: براحتك بس أنتي عارفة كويس أي اللي هيحصل فيكي 
روز: حرام عليك 
ياسر وهو يقترب منها : أنتي اللي أختارتي 
روز ببكاء: خلاص خلاص أُقف عندك هعمل اللي أنت عايزه 
مسكت القلم ونظرت إلى الأوراق برعشة و... 

تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة 
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة
اكتب ف بحث جوجل دار الروايه المصريه
 واستمتع بقراء جميع الروايات الحصرية والمميزة

تعليقات
5 تعليقات
إرسال تعليق
  • غير معرف 23 نوفمبر 2022 في 3:17 م

    تم

    إرسال ردحذف
    • غير معرف 23 نوفمبر 2022 في 3:17 م

      رواية رائعة

      إرسال ردحذف
      • غير معرف 23 نوفمبر 2022 في 3:17 م

        تم

        إرسال ردحذف
        • غير معرف 23 نوفمبر 2022 في 3:18 م

          تم

          إرسال ردحذف
          • راوايه زوج اختي كامله
            راوايه زوج اختي كامله 24 نوفمبر 2022 في 1:48 ص

            تم

            إرسال ردحذف



            وضع القراءة :
            حجم الخط
            +
            16
            -
            تباعد السطور
            +
            2
            -