أخر الاخبار

رواية توبا الفصل الخامس 5 بقلم الأء عصام باشا

رواية توبا الفصل الخامس 5

 رواية توبا الفصل الخامس 5 


في غرفه يزيد كان يرسم الرسم الهندسي لتسليم الشيت وفجاه رن هاتفه. 
يزيد "الو" 
عبد العال صديق الطفوله ومعه في نفس الجامعه "اي يحبيب اخوك مش هننزل؟!" 

اردف يزيد بغضب "يبني هو انته مش في هندسه معانا ولا دخلتها استخسار مجوع" 
ضحك عبد العال"عيب عليك اخوك دحيح يابا "
 
   في الصباح 

عبد العال "سلمنا الشيت خلاص سبني بقا اروح افطر" 

يزيد "يبني انته حامل؟! بتاكل ليك وللي فبطنك" 

عبد العال بغضب"بعد إذنك متقطعش لحظاتي السعيده مع الاكل". 

يزيد بقرف"انا داخل الحمام "
 وهو في طريقه الي الحمام ظهرت بجانبه أنثي رقيقه الملامحه يبدو عليها القلق. 




البنت"بالله يشيخ تتعامل وكانك خطيبي "
وكان شخص ما قد يراقبهم. 

البنت "إزاي يعني استناك ياحمد وتتاخر كل دا" فاكملت"دا حتي الاهتمام مبيطلبش يا احما برضو ". 
يزيد" اه فعلا انا غلطان "

البنت"طيب يا حبيبي وقفلي تاكسي "

بعد أن اوقف التاكسي.

اي بقا العك ال حصل دا؟" 

البنت بدموع"الوا'طي علشان مرضتش ارطبت بيه مطلع عليا سمعه وحشه وكان عاوز يخطصبني، علشان كدا جريت وملقتش غيرك.  

يزيد قلبه دق ولاول مره ، لاكن مهلا أليس توبا هي عشيقته؟! 

يزيد طب متخافيش وعاوزك تيجي الجامعه وانتي واثقه من نفسك وكانك خلصتي منه وانا هربيهولك. 

                في المساء.

عبد العال"الو انته مشيت ليه يبني؟ 

يزيد"حصل حوار كدا هحكيهولك بعدين "

عبد العال"اوك"

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡. 

في صباح يوم جديد. 
طق طق طق. 

"مين" 
"انا اسماء خدمتك، الهانم بتقولك تعالي افطري قبل متروحي الشركه" 




توبا بتذكر"اه تمام نازله "

            علي السفره. 

ام بدر"تعالي يا حببتي اقعدي جنبي "
توبا بابتسامه "حاضر يا طنط" 

ام بدر "خلصي إنتي بس شغلك إنهارده وهتنزلي إنتي وبنتي تعملو بادكير ومانكير وشوبنج" 

توبا"حاضر يا طنط "

دخل بدر بهيئته الرجوليه وكان يرتدي بنطلون من اللون الرمادي وقميص من اللون الابيض الذي يبرز عضلاته "صباح الخير" 

الجميع "صباح النور" وقبل يد والدته وراس اخته. 

توبا في نفسها "طب منتا ابن ناس اهو، اومال ميبنلكش مله في الشركه ليه" 

بدر "اخبارك اي يا ماما؟!" 

والدته "الحمد لله يا حبيبي، عمك هيجي يزورنا هو ومراته وابنه" 

بدر بابتسامه"ينورو "
فاكمل "وانتي يا سلمي اخبار دراستك اي؟! خودي في بالك أنا مش، هقبل اقل من طب" 

سلمي بمرح "عيوني". 

بدر" انا خلصت اكل، يلاا يا توبا "

توبا "يلا" 

           بعد خمس دقائق. 

"يبنتي اركبي كدا هتاخر علي شغلي بسببك "

توبا "والله ابدا، يشيخ عييييب" 




بدر وقد نفذ صبره "طيب براحتك، لاكن بالظبط الساعه 9تكوني في الشركه" وركب العربيه ومشي. 

توبا في نفسها "يا حزن الحزن مكنش لزم انشكح بالكلام اوي كدا" 

وذهبت توبا لتبحث عن أي مواصله لتوصلها للشركه باسرع وقت. 
               بعد مرور نصف ساعه. 

بدر بجديه مفرطه "إنتي متاخره من وقتك عشر دقايق، مخصوم منك نص يوم" 

توبا بثقه "ولا اتهز". 

بدر" هاتيلي قهوه "
توبا "حاضر يا فندم" 

♕♕♕♕♕♡♡♡♡♡

يزيد "الو هاتلي محمد يوسف شاهين علي المخزن وخلي الرجاله تروقه" 

شخص ما"حاضر يا بيه"

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ. 

اما عند عز. 

"انا حامل يا حبيبي "

عز وكانه لم يكن اب من قبل"بجد يا روحي مبررووك "

زوجته صابرين"الله يبارك فيك يا روحي بس عندي طلب صغنن قد كدهو "

عز "اطلبي يا حياتي" 

صابرين بخبث"عاوزاك تكتب لابننا المصنع يا قلبي. 




عز بعبوس"لاكن انا لسه عايش دا غير إني عندي بنت تانيه "

صابرين يغضب "إنته بتقارني انا بيها دي تربيه شوارع... 
و هنا عز اتعصب وصفعها علي وجهها صفعه قويه. 

صابرين بغضب " إنته بتمد إيدك عليا انااا؟!؟! 

عز بندم"انتي اكبر غلطه في حياتي، وبنتي اتحرمت منها بسببك "

صابرين "انا هلم هدومي وامشي من هنا" 

عز"بركه والله "

♡♕♡♕♡♕♡♕♡♡♕♡♕♡♕♡♕♡♕. 
عبد العال "الو، ازيك يا يزيد" 

يزيد "انا كويس فينك، هتتاخر كدا علي المحاضره" 

عبد العال"خلاص هركب العربيه اهو "

يزيد"طب إخلص". 

                 في الموصلات. 

عبد العال بقاله ربع ساعه مكسوف يطلب من السواق الجنيه الباقي... 

بنت بجانبه بغضب. "يسطاا بقالي سااعه بقولك علي ربع جنيه وراا"

عبد العال بصدمه "ربع جنيه يا مفتريه، دا انا بقالي ساعه مكسوف اقولو علي الجنيه". 

البنت ببرود" معلش ابقي اتعلم الجرائه وتعاله اتكلم "




عبد العال اخد الصدمه وسكت..... 

بعد القليل من الوقت... 

عبد العال والبنت في نفس واحد "علي جنب لو سمحت" 

البنت "اي الحزن دا إنته في نفس الكليه" 

عبد العال في سره"
 الجمدان دا كلو في الكليه بتاعتنا "

♕♡♕♡♕♡♕♡_♕♡_♡_♡_♡_♡. 

يزيد دخل الجامعه وكان بيدور بعنيه علي البنت واخيرا لقلها وراح عندها.. 

البنت كانت سمينه لاكن جميله. 

يزيد "انا ربتهولك ودلوقتي تقدري تمشي براحتك ومحدش هيتعرضلك، هو اصلا هيخاف علي نفسو... 

البنت" شكرا جدا لحضرتك، انا حكيت لماما وماما عزمالك علي الغدا إنهارده "

يزيد بفرحه "بجد هندوق من اكل ست الحبايب" 

البنت بضحكه خجوله "اه إن شاء الله، بس صح إنته اسمك اي؟!" 

يزيد "اسمي يزيد، وانتي؟!" 

البنت"مسك"
يزيد باعجاب "لا مسك وانتي مسك فعلا". 
(يزيد في الفرقه التانيه و عبد العال ومسك برضو) 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ.
 بعد إنتهاء العمل 
توبا "انا لازم ابدا دروس، الدراسه بدات بقالها اسبوع، ومروحتش ولا يوم". 

رق قلب بدر" طيب إنتي ممكن تاخدي دورس مع مدرسين اختي "




توبا "اولا انا في تانيه واختك في تالته، ثانيا بقا ودا الاهم، إن انا هاخد دروس اول ما اقبض، وكمان هاجر شقه يادوبك المرتب يكفي دا غير مصاريف المدرسه" 

بدر"إنتي هبله إنتي قاعده في بيتي، يعني زيك زي اختي لحد مطتلعي من بيتي إنتي ملزومه مني، تمام، اما بقي الشغل بدل ميبقا من ٩ الصبح الي٤العصر، هيبقا من اربعه العصر للساعه 7 علشان تلحقي تذاكري، بس متاخديش علي كدا، دا بس علشان الدراسه "

(بدر كان بيقول كدا علشان اتعود علي وجودها في الشغل) 

        دخلت توبا وبدر البيت 
 الام "بدر يا بني سلمي وتوبا هيعملو شوبنج

 بدر بابتسامه "طب يلا خليهم يجهزو انا هوصلهم" 

الام "ربنا يخليك لينا يا حبيبي" ♡♕♡♕♡♕♡♕♡♕♡♕♡♕♡♕♡♕♡. 

عبد العال كان مندمج في المحاضره لانه شاطر جدا ومكنش مركز مع اي حد في المدرج اصلا . 

الدكتور " هتعملو بروجكت يا شباب علي حسب الحرف الابجديه. 




احمد اسامه: اسامه يوسف
مي محمد: محمود موسي. 
عائشه نصر الدين: عبد العال.............. الخ 

فوجئ عبد العال إن عائشه للي هيعمل معاها البروجكت، هي نفسها البنت اللي ركبت معاه الموصلات. 

عائشه كانت محرجه تكلمه عن البروجكت، وعبد العال كان منتظر من عائشه تكلمه، لاكن البقاء للاقوي. 

♕♡♕♡♕♡♕♡♕♡♕♡. 

توبا "واو حلو اوي لون الدرس دا" 

سلمي باعجاب "اه جامد اوي انا هجيبو، وهجبلك ونعمل ماتشنج" 

توبا بمرح "اوعي، ونصور فديوهات علي التيك توك" 

سلمي"بدر لو عرف إن إحنا نزلنا حاجه علي التيك توك، هيشلوحنا "

بدر من خلفهم "ها، خلصتو؟!" 

توبا "يخي ياريت كنا جيبنا سيره مليون جنيه". 

بدر" بتقولي حاجه؟!"

توبا "ولا حاجه يا باشا، هما كلهم اربع سعات لف بس ". 

بدر بصدمه" اربع سعاات؟!! "

توبا "قليلين صح انا قولت كدا خليهم خمسه" 
 بدر "لا إخلصو علشان تلات سهات بالظبط وعمي جاي من تركيا " 

سلمي بعدم تصديق "إنته بتتكلم جد!؟" 




بدر "هو انا ههزر؟!" 

توبا "صح، وهو واحد زي دا هيهزر ليه هي الدنيا جرا فيها اي. 

عائشه رجعت البيت وفتحت الفون إتفاجئت إن عبد العال بعتلها ادد علي الفيسبوك "

عآئشه في نفسها "إحنا هنعيل ولا اي دا قد عيالي" 
وفتحت الاكونت بتاعو وفضلت تعمل زوم علي ملامحو وقد اي هو قمر وقبلت الادد... 
 عائشه كانت منزله استوري فيها صورتها ودي كانت اول مره في حياتها تعمل كدا. 

بعد شويه عائشه سمعت صوت مسج علي المسنجر ولما فتحتها اتصدمت جدااا....

تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة 
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة
اكتب ف بحث جوجل دار الروايه المصريه
 واستمتع بقراء جميع الروايات الحصرية والمميزة

تعليقات



    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -