أخر الاخبار

رواية عشق السيف الفصل العاشر 10 بقلم فاطمة وجية

رواية عشق السيف الفصل العاشر 10

 رواية عشق السيف الفصل العاشر 10 


"صلي علي من كان وجهه ك القمر ليلة البدر🖤"

اسد بتذمر:كي ده عثان تفطريني هوووف(كل)

ملاك:اسد حرم تنفخ

اسد:ايي بتعمي ده مث حيام(والي بتعملي ده مش حرام)

ملاك بغيظ:عاملت اي ياض

اسد يقوم يقف فوق الرخامه:دعاااان (جعان)

ملاك تحط ايدها علي ودانها:يخربيتك براحه

الباب رن اسد بيحاول ينزل من علي الرخامه وبعد محاولات نزل وجري ع الباب

اسد بفرح:باباي يبص بصدمه ويحضنها بفرحه مامي

ملاك جت وهي مسكه طبق اسد:اسد مين ال وبصت بخوف انتي بتعملي اي هنا

نفين:كنت قريبا وقولت اعدي اشوف اسد

اسد وهي يجذبها:تعالي

العم:انا هعاود الليل 

ملاك:تعادو فين ياعمي

العم:مجدرش اجعد اكتر من اكده ويبص لي نفين مين دي

ملاك:دي مرات سيف القديمه

العم:وجوزك عارف انها اهنا

ملاك:لا يا عمي انا

العم بحد:اكده مينفعش لازم جوزك يعرف

ملاك:حاضر يعمي هبقا اقول بس استني لحد ما سيف يجي وبعدين امشي

سيف وهو يفرك عينيه بنعاس:يقولي اي

انتفضت ملاك وبصت لي بخوف:انت هنا مرحتش المستشفي

سيف وهو بيبوس جبهته:لا ياروحي

التفتت ملاك لتفتح عينيه وتتنهد بقوه اكيد لما سمعت صوته مشت

سيف:ملاك انتي معايه

التفتت له بفزع:ايو انا معاك خير 

سيف:مالك شكلك حايف كده لي

ملاك:انا لا لا مفيش بس ثوني هعملك قهوتك 

دخلت ملاك علي المطبخ وراح سيف الحمام ونسي هدومه برا طلع وهو لفف فوطه علي خصره وخصلانه الناعمه نزله علي وشه وقف قدام المرايا يعد خصلاته علي دخلت ملاك الي شهقت وقفلت عنيه بسرعه لفلها ببتسامه وهو بيقرب منها

ملاك بصوت عالي:انا سمعه صوت خطوات يرب تكون من برا الاوضه




زادد ابتسامته وقرب منها اكتر ليعد الفاصل بينهم انش واحد

ملاك برتباك وهي مغمضه:سيف ابعد
سند ايدو علي الحيطه الي وراها وقرب وشه منها واخد الفنجال من ايديها
 سيف بحب:ابعد يعني

ملاك وهي علي حالتها:ايو يلا

سيف يحط الفنجال علي التربيزه الي جنبه ويلتفت لي ملاك ويقرب من اذنها ويهمس ليها :بحبك

فتحت ملاك عنيه فجاه ابتعد عنها سيف وهو ينظر لها ببتسامه

ملاك:انت قولت اي

سيف:وماله

ملاك:يعني اي

سيف يقرب منها:وماله لو ليله تهنيا بعيد وسيبنا كل الناس

ملاك بضحك:انت فايق بقا

سيف يبوس خدها ببراءه ويكمل:انا ياحبيبي حاسس بحب جديد

ملاك قلبها يدق جامد وتبص لي يقرب سيف منها ويحضنها ويرفعها لي:ماليني ده الاحساس❤

ينزل ملاك الي رفعت وشهه وبصتلو بضحك وعنيه بتلمع سيف يبتسم:انا هنا جنبي اغلي الناس

يقرب من ودنها ويهمس:جني احلي الناس

يحضن ملاك بقوه ويمهس جنب ودنها:حبيبي ليله تعالي جوه حضني وارتاح

 ويبوس خد ملاك ويبص في عنيه بحب:دي ليله تسوي كل حياه❤

ملاك بصت في عنيه بقوه:قول تاني كده عشان استوعب

يضحك سيف بقوه ويبصلها بفرح:هقولك بس مش دلوقت

ملاك:امال امته

سيف بغموض:بليل كل حاجه هتتحسن و
يبص في عنيها ويقرب منها اكتر ويبصلها بحب:كل الي كنت عايز اقوله من خمس سنين هقولهولك بليل

ملاك:تقولي اي 

سيف يشرب القهوه دفعه واحده:مش وقته الاول لازم اخلص مشور كده

ملاك:مشوار اي ده ها

سيف بغموض:مشور مهم واردف بخبث:اطلعي عشان اغير ولا اقولك خليك

ملاك بنص عين:صدق انك سافل وجريت علي برا سيف ضحك عليها ولبس بسرع ونزل

ملاك:اسسسد يا اسد تعالي

ملاك بعقد حاجب:هو راح فين
 ملاك بتافف:اكيد في اوضه هعمل الاكل وصحي

عند معتز:خوخه يا خوخه

خديجه كنت في المطبخ فكره معتز نزل لبسه شورت وتي شرت قط وحطه فوطه علي شعرها وبتعمل قهوه ومسك توست بتدهنو مربي وقطمت منه حته وشفايفه عليها مربي

معتز بنبهار:في بيتي مز وتكه جامد وانا بسبها ورح الشغل اما مغفل بشكل اقترب منها ك المسحور واحتضنها من الخلف لترتعد بين يديه

معتز وهو بيهمس في ودانها:هشششش ده انا

هديت خديجه ولفتلو بجمود:ممكن تبعد

معتز بمرح وهو يحاوط خسرها:عايز حته جعانه

خديجه رفعت لي التوست ببراءه

معتز بخبث:لا دي طعمها وحش

خديجه بعصبيه:تصدق انا غلط

بتر جملتها بقبلها عميقها كاد ان تقطع انفسهم لتقف خديجه بجمود ولا تتجوب مع ليعقد معتز حاجبيه ويبتعد عنها

خديجه بجمود:خلصت

معتز واحس كانها جرحت رجولته بص لي نظره طويله ولتفتت يمشي

اوقفت خديجه:اعتذر

ليلتفت لها بصدمه:اعتذر

خديجه بجمود:ايو تعتذر علي الي عملته

معتز بصلها بعتاب ونفلت منه امامه اخد مفاتيحو ورزع الباب بقوه 

خديجه قاعده علي الارض وقاعد تعيط بحرقه وهي بتمسح شفايفه بعنف

"انطفي كلما اقتربت مني وانا المتيمه بروحي التي انتذعت مني ولم ادي ان انطفئي بسبب بعدك عني ك انك قنديل ك انك ضيائي❤"

ملاك عملت الاكل وقاعد تستني سيف ونامت وهي مستنيه علي التربيزه دخل سيف وهو مبتسم فضلو خطوه علي كشف الحقيقه شاف ملاك قرب منها وشلها بخف لتتعلق في عنقه ويدخل بها غرفته 

سيف ببتسامه:هات اوعدك مشاكلنا تخلص بكره وقبل جبينها وطلع

عند خديجه سمعت حاجه بتتكسر برا انتفضت من مكانها وخارجت تشوف كان معتز بيترنح في خطواته وعنيه حمره وشعره متبهدل بعشوائيه الا انه ذات من وسامته

خديجه جريت عليه سندتو قبل ميقع:معتز حاسب عاد

معتز بسكر:حسبي حسبي لتكون المسكه دي بعتذار هي كمان
 بصتلو بحزن:تعالي اوديك اوضه

نفض ايدو بعصبيه وبقوه اسقطتو ارضي:مش عايز شفقك منك 




تبصلو خديجه بحزن علي حالته يكمل 

معتز وهو يرفع يده لها:كنت عايز حب قد كده حبه قد كده بس

خديجه بصلو بحزن:طب قوم معايه

ينفض معتز ايد ويهز راسه بنفي:لا انهارد انا هكلم وانتي هتسمعيني

معتز قوم بصعوبه:هو انا متحبش صح 

خديجه بدموع:كفيك عاد

معتز يخبط صدرو بقوه:قوليلو هو كفيه يحبك قوليلو هو يبطل دق ليكي ويكمل بصوت مهزوز يمكن يحس علي دمو ويقف ويريحني

خديجه ببكاء:بعد الشر متقولش كده

معتز يقرب منها:مش بتحبني صح

رافعت نظرها لي وبصتلو وسكتت يسند جبهته علي جبهتها

معتز بضعف:طب في امال انك تحبيني

خديجه بهمس:كفايه يامعتز

معتز بنفس الهمس:مش كفايه مش مهم اي حاجه مش مهم اي حد انتي عندي بأجمعهم انتي مدرك ده

خديجه بعد عنه بصتلو وفتكرت حمزه وهو مبتسم ليها دورت وشها وغمضت عنيه جامد وفي نفسه اهدي يا خديجه ده مش حمزه لفها معتز لي وخده في حضنه

معتز بضعف:خديجه متسبنيش انا تعبان

خديجه مغمضها عنيها وشمه ريحة حمزه ف حضن معتز تتشبث بي وكانها خايفه تفقد يرفعها معتز عن الارض ويمشي بيها ل اوضه

(تسكت فاطمه عن الكلام الغير مباح)

صباح يوم جديد قامت ملاك:هو انا اي جبني هنا وتشهق ملاك وتقوم تشوف سيف متلقهوش تروح اوضة اسد بردو فاضيه

ملاك بعقد حاجب:كده يا سيف تاخد اسد وانا لا طيب والله مانا ماكلاك هيي

الباب يخبط تجري ملاك تفتح ببتسامه:سيف انت جيت

يوسف برفع حاجه:هو مبقاش في علي لسانك غير سيف

ملاك باحراج:احم يوسف ده انت

يوسف يقرب منها ويبصلها بتفحص:اه منفعش

ملاك بخوف:يوسف انت لي بقيت كده

يوسف يقرب منها:ازاي

ملاك:كده بعدين سيف مش هنا مينفعش دخل

يوسف بغيظ:مانتي قاعده معاه لي وحديكم ومبتقوليش كده ويبصلها من فوق لتحت
 يوسف بوقحه:ولا هو لناس وناس

ملاك بصتلو بذهول مستحيل ده يوسف الي حبتو وكان ليها الامان تصفعه بقوه 

يبصلها بغل:انتي بتضربيني

ملاك بصوت مهزوز:بررررا

يوسف بصلها بحقد:هتندمي وجيلي بنفسك وخرج بغرور وقعت ملاك علي الارض وقاعد تعيط

خديجه بدات تفوق كنت نايمه علي صدر معتز ودفنه راسها في ابتداد تتململ في نومها

معتز كان صحي وساند راسو علي ايدو وبيلعب في خصﻷتها

خديجه بتململ:الله بس خليني انا

يضحك معتز بقوه:تنامي اكتر من كده قومي يا كسلانه

خديجه بتافف:يوووه ياحمزه قولتلك شويه

يعقد معتز حوجب:حمزه خديجه انا معتز

تنتفض وكان حيه لدغته وبصلو وبص لي وضعهم 

خديجه تقوم من السرير بفزع وهي لف الغطي عليها:انت بتعمل اي هنا

معتز بيقعد نص قاعد ونظراتو مشتت:انا

قطعتو خديجه بعنف ودموع:انت واحد زباله واناني وحقير ومعدوم المشاعر

يبصل معتز بالم:انا ماجبرتكيش علي حاجه

خديجه بصوت عالي ودموع:ولا خيرتني انت بس كنت عايز كده وتشوره علي السرير وهي بصلو بحتقار

معتز عينه دمعت وبصصلها بحزن:انتي مراتي وانا

خديجه قربت منو ورمت الغطي في الارض وبصريخ:وانت معملتش حاجه غلط صح اتفضل كمل دبح فيا زي ما عملت امبارح

بصلها معتز بالم ووطي جاب الغطي وحطه علي خديجه

معتز بدموع:انا اسف

خديجه وهي بتضرب صدرو بعنف:انا بكرهك بكرهك يا اخي لييييي تعمل كده

غمض معتز عنيه بقوه ودخل الحمام
قاعدة خديجه علي الارض وصوت عياطها علي ضغط معتز علي ودانه بايدو يكتم مصدر الصوت وخرج بسرعه خد هدومه ومشي

سيف داخل البيت بعصبيه لقي ملاك قاعده علي الارض بتعيط وعنيه حمره

جري عليها سيف ونسي عصبيته:مالك يا ملاك اترمت ملاك في حضنه وقاعد تشهق وتتكلم كلام مش مفهوم من العياط

سيف بحنان:هشششش احكيلي في اي

ملاك ببكاء حكت لي سيف ليكور يده بعصبيه
 في مكان مهجور مربوط اسد في الارض وعلي راسه قمشه سوداء وبيسمع الي بيتقال

يوسف:ده بقيت حسابك اختفي ومشفش وشك تاني

نفين وهي تنظر لي اسد:وده هتعمل ف اي

يوسف بشر:هقتلو

نفين بعصبيه:نعععععم

يوسف برفع حاجه:يهمك اوي كده

نفين:طبعا كده الحساب هيتغير ويزيد

يوسف بصلها وضحك وبص لي اسد الي بيترعش ويعيط

سيف بغل:كده حسابك تقل معايه

ملاك وهي بتخرج من حضنو:هو مين

سيف بجمود:اسد فين

ملاك عقدت حواجبها:هو مش معاك

سيف:معايه فين!!

ملاك بخوف:انا صحيت ملقتكش ولا لقيتو افتكرتو معاك

ينتفض سيف من مكانه ويبصلها:معليه ازاي من امته وانا بخدو معايه انا من ساعت منزلت امبارح اصبح مشفتهوش

ملاك عقدت حاجبه:امبارح اصبح وشهقت مره واحده نفيييين

سيف بعقد حاجب:نفين مالها

ملاك بخوف وهي تبتلع ريقه:اصل 

سيف بصوت عالي:اصل اي

ملاك ببكاء:نفييين كنت بتيجي تشوف اسد اهئ اهئ ويمكن هي تكون تكون وتشهق بقوه خدو

يبصلها سيف بغضب ويشده لي تبعد ملاك لي وره خايفه يضربها

سيف بهدؤ:متخفيش مش همد ايد عليك مع انك تستهلي

ملاك ببكاء:انا انا وتعيط

يشدد من احتضانها:انتي غبيه

ملاك بعيط:ايو

سيف:وعبيطه وجلابت مصايب

ملاك بعيط:ايو

سيف:ومغلباني وممرمطاني وبتكرهيني

ملاك بعيط:ايو وتعقد حواجبها وتبعد عنو لا مش كرهاك حبيتك خلاص

سيف بنص عين:ده عشان ممدش ايدي عليكي صح

ملاك بغيظ:لا انا بحبك




سيف بستفزاز:كدابه اني مش ب

قطعتو قبله عنيفه من ملاك لتبتعد عنو بغيظ:متقولش كده تاني

(يا اخونا انتو نسيتو الواد مخطوف😂)

سيف بخبث:اقول اي قاطعه الفون الي رن فجاه رفعه سيف بعصبيه:الو

يوسف:صوتك مش عجبني خير

سيف بغضب:عايز اي

يوسف:ملاااك

سيف بنفعال:ده لما تشوف حلمت ودنك

يوسف:كده ازعل وبنك يزعل وانتو الاتنين تزعلو 
 يوسف:تجيب ملاك تستلم اسد تلعب بديلك كده ولا كده هموتهولك وبردو هاخد ملاك

سيف:اديني العنوان

يوسف بضحك:مش بسهوله دي استني مني فون واه سلملي علي ملوكتي تشاو

قفل الفون بعصبيه وبص لي ملاك الي كنت بتسمع الكلام وبصالو بخوف

الساعه بقت واحد بليل ومعتز لسه مجاش خديجه خايفه عليه وعماله تبص لي الساعه بخوف

فون سيف رن رد بسرعه:الو

يوسف:تعالي بكره انت وملاك بس سامع بس لي مخزن ال***

وقفل السكه

خديجه تليفون البيت رن جريت ردت يمكن معتز 

معتز بسكر ودموع:سمحيني

خديجه ببكاء:انت فييين

معتز بدموع:بحبك بحبك جدا لدرجه ادمني لو اشيل حزنك عنك وادفن اي حاجه توجعك في صدري💔

خديجه بعيط وقلبها بيدق بخوف:حمزه انت فين

معتز يضحك بالم:انا هروح جنب حمزه ويكمل بدموع انا حبيتك كنت اول واخر حب ليا

خديجه بخوف ودموع:معتز ارجع البيت عشان

معتز يهز راسو زاي الاطفال وهو وقف في الطريق:لا انتي بتكرهيني ومش حباني ويكمل بالم انا مجروح مجروح منك اوي 

خديجه بصراخ:معتز انت فين

شاحنه كبيره جي بسرعه نحيت معتز وبتضرب كلكسات

خديجه سمعت الصوت انتفضت:معتز وح ابوس ايدك متسبنيش انا 




معتز بدموع:انتي بتكرهيني

خديجه تهز راسهه كانو شايفها:معتز انا بحبك سمعت خديجه صوت ارتطام وفي اللحظه دي يطير جسم معتز في الهواء ويقع الفون علي الارض ويتكسر 

معتز جسمه يتهبد في الارض ودم يغطي ويهمس بحبك وتضلم الدنيا حوليه اما خديجه متقعد علي ركبته بزهول وتصراخ:مستحيييييييل

تفتكرو سيف هيختار ملاك ولا اسد وهل هيرجع الاتنين!؟

-معتز مات ولا في كلام تاني توقعتكم 

"في حاجات بتحصل بالغلط بتوريك كل حاجه صح🖤

تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة 
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة
اكتب ف بحث جوجل دار الروايه المصريه
 واستمتع بقراء جميع الروايات الحصرية والمميزة

تعليقات



    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -