أخر الاخبار

رواية اوقعت في حب مجنونة الفصل السادس عشر 16 بقلم رنا سعيد

رواية اوقعت في حب مجنونة الفصل السادس عشر 16

  رواية اوقعت في حب مجنونة الفصل السادس عشر 16

الدكتوره:طب احنا هنعمل محضر عشان حاولتي تنت"حري 
الجميع بصدمه ماعدا مالك وجنا:تنت"حر  
مالك وقام واقف 
مالك بعصبيه:مفيش محضر هيتعمل مفهوم ولا انتي متعرفيش مين الكينج 
الدكتوره بخوف:خلاص مفيش حاجه هتتعمل  
مالك ببتسامه جانبيه:شطوره بتسمعي الكلام اهو 
الدكتوره وذهبت عند جنا وبتفحصها 
الدكتوره:هي كويسه وتقدر تخرج دلوقتي 
مالك:تمام 
والدكتوره خرجت من الاوضه 
احمد وقرب من بنته وباس دماغها 
احمد بزعل:ليه عملتي كده ليه هو احنا واحشين معاكي انا وامك عشان تعملي كده 
جنا بندم:انا اسفه 




حنان:وعايزه تنتحري ليه بقا ومين الاعمل في وشك كده 
جنا بتوتر:بصراحه في عصابه طلعت عليه وانا جايه ادخل الشركه وخطفتني وفضلوا يضربه فيه وانا اتصلت بمالك وجيه انقظني 
احمد:شكرا يبني عشان انقذت بنتي من العصابه 
مالك ببتسامه:العفو 
حنان:شكرا يامالك مش عارفه جميلك دها هنودي فين
مالك:العفو ولا جميل ولا حاجه احنا قرايب مش كده 
احمد:اها طبعا ياحبيبي  
جنه وقربت من جنا وحضنتها بخفه 
جنه ببتسامه وقربت من ودان جنا 
جنه:انتي مؤلفه شاطره اوي 
جنا ببتسامه:عارفه 
جنه وعدلت نفسها واقفت كويس 
جنه:الف سلامه عليكي كده قلقتني عليكي انا كنت هموت عليكي من الخوف وامك اتصلت بمستر سيف و مستر سيف قالها الانتي مع مالك في الشغل وكده بس امك وابوكي مرتحوش غير لما جم الشركه عشان يشوفكي وفي الوقت الا جم فيه سائق السياره جه وقال ان مالك اخدك علي المستشفي عشان انتي تعبانه وقالنا العنوان وكده 
جنا:امممم الله يسلمك 
سيف:الف سلامه عليكي ياجنا 
جنا:الله يسلمك يلا بقا نمشي عشان انا اتخنقت من المستشفي
وبعد فتره جنا مشيت هي واسرتها ومالك وسيف وجنه رجعوا الشركه 
جنا:ياماما كفايه اكل بقا شبعت 
حنان:ماشي يابكاشه 
حنان:طب انا نزلها بقا واسيبك ترتحي شوي 
جنا:ماشي 
وحنان نزلت وجنا مسكت تليفونها ورنت علي مالك 
جنا برقه:الو 
:الو 
وكان صوت بنت 
جنا بستغرب:مين معايا مش دها رقم مالك 
البنت بضحكه:انا جاسمين خطيبته 
جنا بضيق:طب اومال فين مالك وتليفونه بيعمل معاكي اي 




جاسمين بضحكه:شي ميخصكيش 
وفجاء باب مكتب مالك اتفتح 
مالك:بكلمي مين من تليفوني 
جاسمين:دي جنا بترن عليك وانا ردت عليه 
مالك واخد منها الفون 
مالك:الو 
جنا بضيق وغيره:الاستاذ شكله مش فاضي مش كده 
مالك:ايوه ياانسه جنا سلام بقا 
وقفل فيه وشها السكه 
مالك بعصبيه:اخر مره القيكي بتردي علي حد من الفوني تاني فاهم 
جاسمين بدلع:فاهمه
مالك:جايه ليه 
جاسمين:واحشتني قولت اجي اشوفك 
مالك:امممممم 
جاسمين:انت عامل اي طمني عليك 
مالك:الحمدالله تمام 
جاسمين بدلع:يارب ديما ياحبيبي 
مالك:طب انا هقوم اروح بقا عشان تعبان 
جاسمين وبتصطنع الخوف:الف سلامه مالك يابيبي 
مالك:تعبان ودماغي مصدعه محتاج انام شوي يلا قومي عشان امشي 
جاسمين برقه:امممم طب انا هسبقاك بقا ولما توصل البيت طمني عليك تمام 
مالك:تمام 
جاسمين وذهبت ومالك ذهب عند مكتب شيف 
مالك:انا همشي ياسيف خد بالك من الشغل كويس 
سيف:ماشي ليه 
مالك:تعبان ودماغي مصدعه ومحتاج انام اوي 
سيف:ماشي ياحبييي الف سلامه عليك 
مالك:الله يسلمك 
ومالك مشي وراكب سيارته وبعد فتره واصل قصره 
وطلع فوق واخد شاور ونام علي سرير ورن علي جنا 
مالك بحب:الو 
جنا بغضب:نعم 
مالك:بقولك الو تقوليلي نعم اي مفيش الو ياحبييي ياعمري ياحياتي كلام من دها مش نعم 
جنا بغضب:دها الاعندي 
مالك بضحكه:لا دها كده الجميل زعلان بقا 
جنا بزعل:ايوه زعلانه منك 
مالك بضحكه:ليه 



جنا بزعل طفولي:عشان قفلت في وشي السكه 
مالك بضحكه:اها عشان كده 
جنا:ايوه 
مالك بضحكه:انا قفلت عشان كانت جاسمين اعقدها 
جنا:وجاسمين اصلا كمان ترد علي تليفونك ليه 
مالك:انا كنت في الحمام ولما جيت زعقتلها 
جنا بفرحه:بجد 
مالك:اها والله 
جنا:طب انت فين دلوقتي 
مالك:انا في القصر ونايم علي سرير كمان وبكلمك 
جنا:اها تمام 
مالك:انتي عامله اي دلوقتي 
جنا:الحمد الله بخير 
وفجاء الباب خبط علي جنا 
جنا:ادخل ثانيه خليك معايا 
والباب اتفتح 
جنا:بابا تعالها 
احمد:عامله اي دلوقتي 
جنا:الحمدالله بخير يابابا 




احمد:ديما ياحبيبتي طبعا انتي بتحبي تروحي الافراح والحفلات مش كده 
جنا:اها طبعا 
احمد:طب بعد بكرا خطوبتك مالك وجاسمين وجاتلنها كارت دعوه من ابوها اهيه 
جنا اخدت الكارت دعوه وشافته واديتوا لابوها تاني 
احمد:انا نزل بقا 
جنا وهزت رسها لي بمعني ماشي 
واحمد نزل وجنا تليفون وقع من ايدها 
مالك وسمع كل حديثهم 
مالك:ج جنا 

تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة 
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة
اكتب ف بحث جوجل دار الروايه المصريه
 واستمتع بقراء جميع الروايات الحصرية والمميزة

تعليقات



    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -