أخر الاخبار

رواية نجمة هزت كيان ظابط الفصل الثاني 2 بقلم جاسمين محمد

رواية نجمة هزت كيان ظابط الفصل الثاني 2

 رواية نجمة هزت كيان ظابط الفصل الثاني 2 


صقر بعصبيه: متظبطي يابت انتي انتي شاربه اي ولا اهلك سيبنك ليه كدا 
حور بحزن: اسفه ياشا بعد اذنك 
صقر : غوري يلا 
حور طلعت قالت اقواله لـ لعسكري وكتبها ومضت عليها ومشت واول مطلعت مشت شوي بعيد وقعدت تتلفت حوليها 
_اطلعو يلا 
فاطمه: ها عملتي اي يامجنونه احكي 
احمد: يارب كان سجنك عشان تستاهلي 
خديجه: بس انتو الاتنين احكي يانجمة
نجمة: الواد الظابط مزز يالهوووي ياماااااا لو تيجي تشوف عريس بنتك وقعدت في الارض 
احمد: لحق يبقا عريس بنتها وهو هيبص لوحدها مجنونه زيك ده لو عرف اللي انتي عملتيه مش بعيدها يلبسك الاحمر 
نجمة : اتلم عشان مخليش وشك شوار دلوقتي ها اتلم وانت عارفني وعملت اي يعني قولتلو اني اسمي حور بدل نجمة عشان خوفت شوي وعملت نفسي اني اسرقت عشان اروح اشوف الظابط الجديد مز ولا لا عشان هتجوزه بس ودي حاجه قليله بالنسبه لعقلي 
فاطمه: حصل حصل وربنا انتي المفروض يودوكي مستشفي المجانين 




نجمة: اتلمي طيب عشان مودكيش انتي 
خديجه: بجد يانجمه فكك من فكره عايزه اتجوز ظابط ده عشان سمعت انه عصبي وشديد في معاملته والكل اللي في القسم بيخافو منه 
نجمة : وانا بحب الشخصي دي وعايزه اتجوز اصلا ظابط عشان حابه الشاب اللي يكون ليه كيان كدا والكل بيخاف منه مش واحد فافي بتاع بابا وماما وبتاع محن وبصت لـ احمد
احمد... بتبصيلي ليه كدا نتلم عشان مخلكيش تلحقي تشوفيه تاني وعارفه انتي لو خدتيه وربنا هبقا فرحان عارفه ليه 
نجمة... بتعجب ليه 
احمد... عشان الوحيد اللي هيقدر عليكي ويلمك عشان انتي عايزه تتلمي ياجعفر انتي 
نجمة وهي بتبصلو بنص عينه.... محدش يقدر يعملها حتي لو مين 
فاطمه... علي فكره هتتعبي نفسك علي الفاضي وهضيعي مستقبلك فكك منه 
نجمة... مش هفكني وهوريكم ان ما بقيت حرام صقر باشاا مبقاش انا نجمة
خديجه... اسمعي كلامهم يانجمة وفكك وخلي بالك من تعليمك وشيلي فكرت انك عايزه تتجوزي ظابط دي 
نجمة... انا قولت هتجوز ظابط يعني هتجوز وهتجوز صقر كمان وبس بقا يلا نروح عشان ننام 
احمد وفاطمه بصوا لبعض و بصوا لـ خديجه ومع بعض يلا نروح 
♕تاني يوم♕
نجمة صحت من النوم غيرت البس وصلت وبصوت عالي قومييي ياغيبوبه منك ليها 
فاطمه.... في اي يانيله سيبينا نايمين 
خديجه.... في اي حراميي
نجمة بضحك.... ههههه قومو الساعه سبع في محاضره الساعه 8 ياهبله منك ليها 
فاطمه.... روحي انتي احضريها وابقا اكتبيها 
نجمة.... قومي ياخديجه معايا طيب 
خديجه..... حاضر هقوم البس اهو بس روحي جهزي فطار 
نجمة.... اممم حاضر يلا 
نجمة راحت تجهز الفطار
♕عند صقر ♕صحي من النوم علي المنبه قام قفله وبيبص لاقي تلفونه بيرن 
صقر.... الو 
مياده.... صباح الخير يابيبي 
صقر بعصبيه... قولت كذا مره مش بحب السهوكه دي اتلمي وتكلمي عدل اي بيبي دي انا اسمي صقر باشااا
مياده.... بخوف اسفه ياصقر معلش مش هقولها تاني 
صقر.... ايو كدا شاطرها المهم عامله ايه 
مياده..... تمام انت عامل ايه 




صقر.... الحمدلله بخير في حاجه عشان رنيتي 
مياده..... هو مش المفروض ان انا هبقا خطيبتك كل يوم فارن براحتي ولا لازم يبقا في سبب 
صقر.... لا عادي مش قصدي بس انا مش بحب شغل المخطوبين والاطفالي ده يعني للام ترني وفي حاجه للأم مافيش يعني مش كل شوي ترني وانتي عارفه ان لو تلفوني رن واللي رن عشان حاجه تافها اي بيحصله 
مياده بعصبيه.... صقر سلام ومش هرن ابدا وقفلت في وشه السكه 
صقر اتعصب راح رانن تاني 
مياده.... نعم بترن ليه 
صقر.... وديني لو عملتيها تاني وقفلتي في وشي السكه معارفه هيحصل اي انتي سامعه 
مياده بخوف.... سامعه سامعه 
صقر... شاطره سلام
مياده.... سلام 
صقر قفل معاها وقام دخل الحمام 
_كنتي بتكلمي صقر ولا اي 
مياده بخوف وجرت في حضنها.... اه ياداده بس هو بيعاملني بعصبيه وبيزعقلي دايما مش عارفه ليه 
زينب... معلش اكيد في حاجه وكمان مانتي عارفه صقر كدا دايما ده انا عايشه معاهم اديلي يجي 25سنه مشوفتش فهد ده بيضحك غير من عشر سنين 
مياده.... نفسي افهم ليه كدا 
زينب... معرفش والله يابنتي المهم متزعليش ياقمر واضحكي كدا وان شاء الله هيتغير 
مياده... يارب يارب 
زينب.... يلا بقا نفطر خالتك صافي عماله تنادم عليكي 
مياده... حاضر يلا 
مياده نزلت تحت هي وزينب وكانو قاعدين بيفطرو
مياده.. صباح الخير 
وليد.. صباح الورد ياحبيبتي اقعدي افطري 
صافي... اقعدي ياروحي 
مياده بحزن... ماليش نفس هطلع اقعد شوي في الجنينه لحد ما سليم يصح واروح معا الجامعه 
وليد... ماشي روحي ياحبيبتي 
صافي... بس 



وليد بصلها انها تسكت.. روحي ويازينب اعمليلها قهوه تشربها وطلعهولها الجنينه 
زينب.. حاضر ياوليد بيه 
صافي بعد مياده مطلعت... ليه وافقت تطلع من غير فطار
وليد...الاستاذ صقر ابنك متخانق ومزعلها باين عليها انا مش عارف اعمل اي للواد ده انا هرن عليها واشوف اخرتها معا مش كل يوم يزعلها 
صافي... اهد بس ياوليد 
وليد... اسكتي انتي خالص بقا ومسك التلفون يرن علي صقر 
عند نجمة في الجامعه... هي هي هي هي هي مافيش محاضره كدا اقدر اروح اشوفه 
خديجه... تشوفي مين 
نجمة... الظبوطه يابت يلا نروح 
خديجه... انتي اتجننتي يانجمة صح ظبوطه مين 
نجمة... صقر بصي انا من اول مشوفته ومش هسيبه يعني مش هسيبه 
خديجه... هو كيس شبسي مش هسيبه يلا نروح ننام او نذاكر حاجه 
نجمة بطفوله وهي بتخبط في الارض برجلها... نروح بسرعه نشوف ونروح والنبي والنبي
خديجه... يوه طيب لو شافنا هنقوله اي 
نجمة... هنقوله جينا نشوف لقيت اللي اتسرق مني ولا لا 
خديجه... هو اي اللي اتسرق منك بقا ياختي 
نجمة حطت ايدها علي قلبها.... قلبي قلبي اللي اتسرق اه ياقلبي 
خديجه.. بطلي جنان بقا واخلصي يلا نروح عشان نروح 
نجمة بفرح... هاهاها يلا بسرعه ومسكت خديجه ومشت 
عند صقر... انت حيو&ان ازاي تعمل في اختك كدا يازبا&له انت وضربه بالكف علي وشه 
_اانا اسف والله ياباشاا غلطه والله مكنتش في وعي لم جيت عندها 
صقر... وحيات امك وانا اخليك في وعيك دلوقتي 
_صقر باشاا والدك برين 
صقر... حاضر خد المجرم ده لحد مخلص 
=حاضر ياباشااا 
صقر... الو ايو
وليد... ممكن افهم هتعقل ايمتا وتعامل بنت عمتك كويس 
صقر... بص بقا انت مش تعمل فيها الخال الكويس الطيب علي حسابي انا مش عايزه اتجوزه اي اتجوز




 واحدها عندها19سنه ليه هتجوز طفله وربيها عايز تكسب ثواب وتحافظ علي بنت اختك شوفلها حد غيري 
وليد... انا قولت هتتجوزها يعني هتتجوزها انت سامع 
صقر.. متعصبنيش ياوليد باشاا وانت عارفه لو حلفت اني مش هتجوزها وانا لو حلفت مستحيل ترجعني في كلمتي وانت عارف صقر الشامي 
وليد...متنساش ان انا اللي ربيت صقر الشامي واكتر منه لاني انا ابوه 
صقر... وقتك خلص معايا وبيبص لاقي خيال حد واقف بيسمعهو  

تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة 
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة
اكتب ف بحث جوجل دار الروايه المصريه
 واستمتع بقراء جميع الروايات الحصرية والمميزة

تعليقات



    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -