القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية صعيدية امتلكت قلب الاسد الفصل الثالث 3 بقلم رنا احمد

رواية صعيدية امتلكت قلب الاسد الفصل الثالث 3

 رواية صعيدية امتلكت قلب الاسد الفصل الثالث 3


في فيلا اسد ...

كان ينظر إليها باستمتاع واستفزاز أما هي فكانت معلقه تحرك قدميها بعشوائية وهي تنظر إليه بغيظ شديد وتوعد ..

حور بغيظ وتوعد /انت فاكر عاد أن الي عملته ده هيعدي بالساهل لا انت متعرفنيش ده انا حور ي عني حقي هجيبه هجيبه.

اسد وهو يكتم ضحكاته بصعوبه ليتحدث بحده افزعتها/وانتي فاكره أن الي حصل ده هيعدي كده بقا الرجاله المفروض تاخد بالجزمه ده انا الي هديكي ستين جزمه علي دماغك ي سحليه انتي .

حور بغيظ شديد/راجل ها راجل ابوك جايبك راجل وكاتب في البطاقه دكر نزلني وشوف هعمل معاك ايه .

اسد بغمزه ووقاحه لم يعلم من اين اتت /لا انا راجل اوي تحبي تشوفي بنفسك.

حور بخجل وارتباك وغيظ /انت فعلا ناقص ربايه.

اسد بحده/مين ده ي بت الي ناقص ربايه هو انا علشان باخد وادي معاكي في الكلام ده ليلتك مش معديه.

حور بتجاهل واستفزاز/ولا تقدر تعمل حاجه واصل الي عملته ده اخرك .

نيرمين بفزع /ايه ده ي اسد ايه الي انت عمله ده .

حسان بفزع وغيظ /بت ي روح يخرب مطنك عملتي ايه ي وش الفقر .

زين باستغراب /هي مش دي البنت الي خبطها بره .

سليم بضحك /ههههه ايوه هي.

نيرمين بحده /ايه الي عملته ده ي اسد نزل البنت .

حور باستفزاز وغيظ/اسد ههههه طب وقاعد هنا ليه ماتروح جننت الحيوانات .

اسد بغضب جحيمي/كل الحكايه ي امي انها بنت ناقصه ربايه وانا بقا الي هربيها .

حور بغيظ شديد/اتكلم عن نفسك ي أمور بقا معقول قمر زي حضرتك كده تخلف الشحط ده .




حسان بغيظ وتوعد /اكتمي نفسك ي بنت النتن انتي مش عارفه بتتكلمي مع مين .

حور بغيظ شديد/هكون بكلم مين ي عني عيل توتو بيعتمد علي فلوس ابوه واكيد مقضيها وأقطع درعاتي من هنهه أما كان بيضرب حشيش ماهو باين اهو علي شكله .

حسان بفزع ورعب وهو يلطم علي وجه بحسره /ياختتتتتتي ياختتتتي اكتمي نفسك ي بنت المحروق ابوس يدك ي اسد باشا نزلها دي هبله بعيد عنك ومفهماش حاجه واصل .

نيرمين بجديه /اسد انت من امتا بتعمل حركات التهريج دي نزل البنت ي حسان .

زين بضحك وهمس /البت دي الله يرحمها .

سليم بانتباه /البنت دي حكايتها هتكون طويله مع اسد وهتقول سليم قال .

حور وهي تعدل هياتها بغرور وثقه وهي تنظر إليه بغيظ /لولا أنهم ادخلوا وانقذوا الموضوع كان هيكبر جوي جوي بس نفد مني المره دي .

اسد بغيظ وتحدي /ي بت انتي اخفي من وشي انتي مش قدي هفرمك .

حور باستفزاز وغيظ/افرمني حته حته وأرميني لاي قطه يلا ي خالي علي المطبخ .

جاكلين بابتسامه ودلع وهي تقترب من اسد /هاي سوري ي حبيبي نسيت الهديه الي جبتهالك قولت لازم اجبهالك .

اسد وهو يكتم غيظه وغضبه /شكرا ي جاكلين .

حور وهي تتفحصها بغيظ شديد/ي حول الله ي رب ي عني الهديه دي مكنتش تستنا للصبح بدل مانتي طلعلنا من الحمام علي هنه علطول.

جاكلين بغيظ /وات .

حور بغيظ شديد وهي تقلدها /وات امك في العشه ولا طارت.

زين وسليم بضحك /هههههه .

حسان بغيظ شديد وهو يمسك ذراعيها /امشي قدامي بدل ماهنتطير انا وانتي من هنه ي وش الفقر .

اسد بغيظ /خلاص ي جاكلين جبتي الهديه امشي بقا لو سمحتي .

جاكلين وهي تقترب منه بدلع وجراه /ي عني مش هتوصلني ي بيبي .

حور بغيظ شديد وهي تدفعها بحده وتقف بينهم /لا عاد كده كتير بقولك ايه ي حرمه انتي الزمي حدودك كده بلا قله حياه فاضيه بعينك القويه دي الي تندب فيها رصاصه .

جاكلين بغيظ شديد/وانتي مالك ي بتاعه انتي مين دي ي اسد .

حور بغرور وثقه /انا حور ي حلوه تحبي تشوفي بطاقتي .

اسد وهو يكتم ضحكاته بصعوبه لا يعلم لما هو مستمتع بحديثها وذلك التحدي الذي ولد بينهم /بقولك ايه خليكي في حالك دي خطيبتي الموضوع ميخصكيش شوفي شغلك .

جاكلين وهي تمسك ذراع اسد بدلع لاستفزازها /سمعتي يلا بقا شوفي شغلك .

حور وهي تمسك ذراع اسد الآخر بحركه جريئه منها وهي تنظر بتحدي وغيظ /وانا بجا مش منقوله من هنه الشيطان شاطر والبيت ده طاهر اه .

اسد وهو يدفعهم الاثنان بحده /بقولكم ايه انتوا الاتنين اخفوا من وشي انا مش ناقص هم ايه الجنان ده ليصعد الي الاعلي .

جاكلين بغيظ شديد/عجبك كده مين دي ي طنط وبتعمل ايه هنا .

حور بغيظ وتوعد وهي تمسكها من خصلاتها /بجولك ايه ي ام شعر احمر انتي أن شوفتك هنه تاني بلبس المسخره دي في ثانيه هتلاقيكي خارجه من هنه بملايه وعلي البوليس عدل وانا مجنونه واعملها فاهمه .

لتسرع جاكلين برعب من تلك المجنونه .

حسان بغيظ شديد وإحراج /انا اسف ي هانم اسف بس اوعدك لعلمها الادب واربيها .

نيرمين باستمتاع لما حدث فهي تكره جاكلين بشده ولا تعلم لماذا اسد مصمم علي الارتباط بها /مفيش حاجه حصلت ي حسان هي مقالتش حاجه غلط هي قالت الي انا دائما أقوله .

حسان بغيظ وتوعد /يلا ي بت علي المطبخ علشان تساعدي الست نعمات يلا ي اختي .

حور بزفر وغيظ /حاضر عن اذنك يا هانم .

زين بجديه /ماما لو سمحتي كنا عايزينك في موضوع مهم .

سليم بجديه /ايوه ي ماما .

نيرمين بقلق/ربنا يستر تعالوا معايا فوق .

في غرفه سما ....

كانت تحاول مرارا وتكرارا الاتصال عليه لكن لايوجد رد لتتالا الدموع في عيناها ولكن تمسحهم سريعا عندما عاود هو الاتصال بها .

سما بعصبية /كده ي مراد كل ده علشان ترد رعبتني عليك .

مراد بضيق وشعور بالذنب اتجاه اسد /معلش ي سما انا في العربيه راجع القاهره.

سما بفرحه وسعاده/بجد ي حبيبي راجع النهارده .

مراد بجديه/ايوه ي سما .

سما باستغراب /مالك ي مراد بتكلمني كده ليه .

مراد بعصبية وضيق /علشان كل مابكلمك بحس أن واطي وندل وبخون صاحبي .

سما بعصبية /يووووه بقا ي مراد مش معقوله انت ليه مش قادر تفهمني .

مراد بغضب/عيزاني افهم ايه ها كلامك مش مقنع قولتلك اني مش هحرمك من حاجه وهتكملي دراستك وطموحك براحتك قولتلك حتي نخليها خطوبه انتي مش موافقه انا مش فاهم انتي عايزه ايه بالظبط .

سما بدموع والم /عايزاك ي مراد وبحبك وانت عارف بس ارجوك متتغطش عليا من فضلك .

رواية امتلكني كبير الصعيد الفصل السابع عشر17بقلمM,H

رواية انا ووالد صديقت كامله للكبار فقط بقلم زهرة الهضاب ومحمد السبكي

مراد بعصبية /سما انا ساعات بحس أن مش بس موضوع الطموح ده هو الي مخليكي رافضه الجواز مني فيه سبب تاني صح .

سما وهي تخفي الما يكفي العالم /مفيش ي مراد صدقني بس ارجوك اقف معايا لحد ماحقق حلمي انا بعشقك ي مراد بعشقك .




مراد بهدوء وعشق /وانا بموت فيكي ي روح قلبي خلاص اهدي ي مجنونه بحبك هكلمك ونتقابل سلام .

سما بدموع ووجع/سلام ي روحي .

كانت تمسك ذلك الملفات بدموع وقهره فهي تعشقه تود الزواج به في اقرب وقت لكن ذلك المرض اللعين هو الحاجز بينهم ......

في المطبخ ...

كانت تجلس نعمات وهي تقطع الخضروات والفواكه.

حسان بهيام وغمزه /ايه ده بس فاكهه بتقطع فاكهه ده كلام .

نعمات بخجل وكسوف /سي حسان انت جيت امتا .

حسان بابتسامه/جيت من شويه ي قمر .

حور وهي تراقبهم بغيظ شديد/جرا ايه ي خالي هو هنا نعمات وهناك شربات متخف علي نفسك ي حاج متولي انت .

حسان بغيظ شديد/دي حور ي نعمات بنت اختي وجايه تساعدك في الشغل .

حور بغيظ واستفزاز/طبعا لازما اساعدها هي الست هتلاحق عليه ولا ايه .

نعمات بضحك /ههههه ماشي ي ام لسان ونص خودي طلعي دول في الاوضه الي في الوسط دي ل الست سما.

حور بجديه /ماشي هاتي ي خالتي .

نعمات بضيق /ايه خالتي دي شيفاني عندي كام سنه .

حور بغيظ /انا الي غلطانه ده انا مكرماكي كمان ده انا قد جدتتي ده مرار طافح.

حسان بابتسامه/ولا يهمك ي قلبي.

علي الدرج ....

كانت تصعد حور للتفاجا بذلك الجسد الصلب الذي يقف أمامها فكان اسد يقف وهو يرتدي برموده وعاري الصدر ويضغ فوطه علي رقبته كان متجها الي صاله الالعاب الرياضيه الخاص به .

حور بخجل وارتباك وهي تنظر الجهه الاخرى /ايه قلع الحياه دي مش فيه بنات في البيت كيف تتطلع كده .

اسد وهو يلتفت يمينا ويسارا لاستفزازها .

حور بغيظ شديد/انت بتبص علي ايه.

اسد باستفزاز وخبث/ببص هما فين البنات دول .

حور بغيظ شديد/انا اهو ي اخويا ولاانت فاكر أن نفاتلين بتاعتك دي بنات .

اسد باستفزاز ومكر /ومالها جاكي دي متفجره الانوثه .

حور بغيظ شديد/لا وانت الصادق دي متفجره نفخ وكلها كاوتش لو دوست علي الزرار كل ده هيفش .

اسد بضحكه عاليه وساحرة أيضا وهو يتجه للاسفل/هههههه علي العموم عرفتيني هبقا اشوف موضوع النفخ ده .

حور باستمتاع وهي تشم رائحه برفانه /الله ايه الريحه الحلوه دي اكيد جايبها من السعوديه.....

في الصعيد ....

في منزل العمده هارون ...

كان يجلس شريف بغيظ شديد فهو لم يعلم أين ذهبت حور .

هارون بغضب شديد/جرا ايه ي واكل ناسك هتفضل كده سايب حالنا ومحتالنا ومورناش غير بنت الغفير.

شريف بغيظ شديد/فيه ايه عاد ي ابوي انت عارف زين اني بحبها ومش لاقي معاها حل واصل .

هارون بغيظ شديد/حبك برص ي اخويا انا عارف بتحب فيها ايه دي ام لسان ونص دي مش بطيقك اصلا .

شريف بغيظ شديد/اعمل ايه ي ابوي بحبها ومجدرش اذيها لولا أكده كنت اغتصبتها وذليتها وكسرت مناخيرها الي رفعاها عليا دي .

هارون بغيظ شديد/ايوه مانت خلاص بقيت واخد علي كده مش كفايه بنت عماد ومصيبتك معاها ولولا أني رضيت ابوها بقرشين كنا اتفضحنا في البلد كلها .

شريف بغيظ /والله هما الي كانوا هيتفضحوا مش احنا وبعدين مش هتنسا الموضوع ده ولا ايه عاد .

هارون بغيظ شديد/لما تنسا انت بنت الغفير ونشوف شغلنا الي واقف ي سي شريف .

شريف بعشق وتملك /عمري مهسيبها ي ابوي عمرك مهتكوني لغيري ي حور ..

في فيلا اسد ...

في غرفه سما ...

كانت تجلس سما وهي ترسم لوحاتها لتاذن للطارق بالدخول.

حور بابتسامه /العوافي عليكي .

سما بابتسامه /اهلا وسهلا اتفضلي انتي مين .

حور وهي تتضع الاكل/انا حور بنت اخت حسان .

سما بابتسامه وارتياح إليها /اهلا وسهلا تشرفنا ي حور .

حور بمرح وسعاده/تسلمي يارب اول مره حد يحترمني كده انتي زينه.

سما بابتسامه وهي تتداري ذلك الالم /الحمد لله ي حور تسلمي علي الاكل .

حور بابتسامه عذبه /تسلمي بس لو احتاجتي حد انا موجوده وصدقيني كلامك في بئر عن اذنك .

في منزل مراد ...

كانت تجلس رنا وهي تذاكر دروسها لتبتسم بسعاده وهي ترا اخيها يفتح الباب ويسير 

للداخل لتسرع الي أحضانه بحب وحنان.

رنا بسعاده وهي تحتضنه /أبيه مراد وحشتني اوي اوي.

مراد بحنان /وانتي اكتر ي حبيبتي فين ماما .

رنا بابتسامه/بتصلي تعال قولي بقا عملت ايه واحكيلي علي كل حاجه.

في فيلا اسد....

في غرفه نيرمين ...




نيرمين بغضب /لا طبعا انتوا اتجنتتوا ولا ايه رحله ايه الي عايزين تروحوها في وسط الامتحانات.

زين بغيظ /وايه المشكله ي ماما نريح اعصابنا شويه ايه الغريب .

سليم بعصبية/وبعدين ي ماما كل زمايلنا رايحين اشمعنا احنا.

نيرمين بحده /انا ماليش دعوه روحوا اتكلموا مع اسد .

زين بحده /احنا مش صغيرين ي امي مش لازم اسد يكون هو صاحب القرار في حياتنا.

سليم بعند /ايوه ي امي احنا هنروح زي كل زمايلنا.

في المطبخ ....

عنيات بجديه /رتبي الاطباق كويس ي حور وخودي بالك ده طبق سي اسد مبنحطش عليه شطه لاحسن عنده حساسيه جامده منها .

حور بمكر وخبث /لو مكنتش انت تولعني مين هيولعني شطه نار شطه نارهههههه طيب ي اسد استنا عليا

تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة 
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة
اكتب ف بحث جوجل دار الروايه المصريه
 واستمتع بقراء جميع الروايات الحصرية والمميزة

تعليقات