القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشق رجال الصعيد الجزء الثاني الفصل الرابع 4 بقلم كيان كاتبة

 

رواية عشق رجال الصعيد الجزء الثاني الفصل الرابع 4 بقلم كيان كاتبة

رواية عشق رجال الصعيد الجزء الثاني الفصل الرابع 4


الفصل الرابع 
: بتعملي اي.... قالها شهاب لكارمن لما وصل البيت كانت الساعه 2 و لقي كارمن في المطبخ.... كارمن او ما سمعت صوته القمه و قفة في زوره بلعته بصعوبه و ردت
: ا.. انا كنت جعانه و نزلة اكل 
شهاب بصله بحده و هو بيشاور عليها
: كدا!!.... كارمن بصت لنفسها... كانت لابسه بجامه و الطرحه علي راسها 
كارمن: ليه مالي... 



شهاب: افرض حد من اخواتي الشباب نزل ياخد حاجه و شافك.. و اه صحيح امسحي صورك الي علي الفيس
كارمن: امسح صوري الي علي الفيس!!!! دا ليه ان شاءلله  
شهاب: بقولك اي مش ناقصه صداع هي، قلت امسحيهم امسحيهم 
كارمن لسه هتتكلم قطعهم دخول مراد 
: شهاب!!! انت مش كنت في شقتك يا ابني
شهاب وجه كلامه لـ كارمن
: اطلعي انتي.. بص لـ مراد و كمل.. تلفوني كان فاصل شحن و الشاحن في لاوضه هنا فـ جيت 
مراد: طاب روح نام عندنا شغل بكره 
.... 
تاني يوم شهاب واقف قدام المرايه... فتح الباب و دخل سليم 
: عايز القميص لاسود بتاعك يا باشا
شهاب بيرش برفان: مزه جديده 
سليم: ايوه بس اي تقفيل اوربي يا جدع 
شهاب: ماشي يا خوي بس خف حط مش هحوش ابوك عنك تاني



سليم: حاضر فين القميص
شهاب: خده في الدولاب 
سليم دخل و فتح الولاب 
: تسلم ياريس... اه صحيح بابا بيقولك يلا علشان توصل كارمن الكليه
شهاب: يادي النيله علينا و علي كارمن 
سليم: يعم حد لاقي..... كمل و هو بيعض علي شف"تها.... والبت اي بطايه 
حسا بايد علي قفاه و كان شهاب 
: اتلم... دي بذات مش هينفع يا سليم 
سليم: يعم هو انا جيت جنبها 
شهاب و هو بيخده تحت تراعه
: طاب يلا يخوي علشان نفطر 
.... 
شها نازل بحماس
: صباح الخير يا ماما 
آيه بحب: صباح النور يقلب ماما 
شهاب: امال فين بابا
آيه: في المكتب قاعد مع جدك
شهاب: ماشي يا ست الكل جهزيلي الفطار 
آيه: حاضر يا حبيبي 
شهاب دخل
شهاب: صباح الخير يا بابا... ميل باس ايد عباس... صباح الخير يا جدي 
عباس بحب: صباح الخير يا ابني
ادهم: في حاجه يا شهاب 
شهاب قعد: لا كنت جاي اصبح عليك عادي 
ادهم: عملت اي في نقلت الخضار 
شهاب: وصلت و استلمت الفلوس 
ادهم: ولارض الي عايزينه ولاد حسان
شهاب: اهم دول بقا الي عايزين قرصة ودن
عباس: بلاش يا ابني و ندخل في مشاكل و حورات 
شهاب: حورات اي يا جدي دول جاين يقولو لينا في ارضكم.. انهاره قالو ارض بكره يقولو حريم 
عباس اتنهد: اعمل الي يريحك بس بحزر يا شهاب انا مش عايز اخسر حد منكم... و ولد الحساينه دول خبثه و معندهم ريحت الرجوله 




شهاب: حاضر يا جدي 
ادهم: طاب يلا علشان توصل كارمن 
شهاب بضيق: انا مش عارفه كارمن دي ما يوصله اي حد 
ادهم: يا خفيف الكارنيه بتاعها لسه مطلعش و انت الي قيل بلسانك امبارح ان العميد عارفك و هتعرف تدخل عادي
شهاب بضيق: ماشي يا بابا... فين هي الهانم التانيه 
ادهم: اسلوبك يا زفت 
شهاب ببتسامه مزيفه
: كارمن هانم فين 
ادهم: رنيت عليها دلوقتي قالة نازله... روح افطر عبال ما تيجي 
شهاب و هو طالع تمتم بضيق
: مش طافح..كمل بصوت عالي...... و اه صحيح خليها تمسح صوره الي منزله علي الفس علشان انا خلقي ضيق و هزعلها
....
ايهاب واقف مع غفير بيخلص شويه حسبات جات عليه حور بعد ما الراجل مشي و هي شايله كوباية شاي 
ايهاب اتنهد: مش هتكبري يا حور كام مره اقولك متطليش و انا واقف مع حد 
حور: يا حبيبي هو مشي 
ايهاب: طيب بس متعمليش كدا تاني
حور: حاضر 
ايهاب: مراد مشي ولا لسه 
هنا طلع مراد و هو شايل شنطه علي كتفه ولابس لبس ميري وقرب باس ايد ايهاب
: هو انا اقدر امشي من غير ما اسلم عليك انت وست الكل
ايهاب: ربنا يحفظك 
حور: ترجع بسلامه يا حبيبي... جات سلسبيل عليهم و هي بتجري 
سلسبيل: كدا عاايز تمشي من غير متسلم عليا 
مراد ضحك و خدها في حضنه
: ما انتي كنتي نايمه مهنش عليا اصحيكي 
سلسبيل: ولله ازعل منك 
مراد: هو انا اقدر علي زعلك





..... 
آيه طلت براسه من ورا الباب و ادهم قاعد مركز في الورق 
: تعالي شايفك
آيه ضحكت و قربت منه قعدت علي رجله 
: علي طول كفشني كدا 
ادهم اتعدل وحاوط وسطها
: اعمل اي لقلبي الي بينبضلك علطول 
آيه ابتسمت بخجل و همستله 
: بحبك علي فكره... 
أدهم ضحك: و انا بموت فيكي...... يتبع 
    شاهد 👈 الفصل الخامس هنا


تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة 
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة
اكتب ف بحث جوجل دار الروايه المصريه
 واستمتع بقراء جميع الروايات الحصرية والمميزة

تعليقات