رواية شمس العاصى تشرق من جديد الفصل الخامس عشر 15
صفعها بقوة هادرا بحده و بتقوليهالي بوشي.. بكل بجاحه يا ف*****..
تقدم نحوها وأراد ضربها ليوقفه صوت عمه عثمان يناديه ويطرق الباب بسرعه : عاصي اطلع عايزك بسرعه..
نظر اليها بغضب وقال :راجعلك يا*****والله لاربيك …
ليخرج الى عمه : في ايه .
عثمان بارتباك : في حد من طرف خالك عايز يقابلك....
شعر عاصي بغصة بصدره ليقول بتسرع : مين و هو فين
عثمان : اتصل عشان ياخد ميعاد بكرى
عاصي : ماشي هقابل بكرى بالمكتبه..
عثمان اومأ برأسه وربت على كتف عاصي وغادر ..اما عاصي أصبح تائها بين الماضي والحاضر..اخرج هاتفه واتصل على تميم ليطلب منه ما كان تميم يتمنى سماعه ..
عاصي : عايزك تغب وتغطس وتجيبلي اللي اسموا مراد وتروقه بالمخزن لحد مجيلك..
تميم بقلق : ليه هو عمل حاجه مع سهى.
عاصي :اعمل زي مبقولك ومتسألش كتير .
تميم : حاضر ..
*******
صعدت هند السيارة بسرعه ودموعها تغرق وجنتيها لتقول بصوت مبحوح بسرعه يا عم معتز خدني عالمستشفى بسرعه..
لتسمع صوت عمران يقول بابتسامة : مينفعش عمران يخطفك حته تانيه.
هند بصدمه وسعاده احتضنته دون وعي منها وزادت شهقاتها..
ليهمس لها الاخر: بطلي عياط ده مكنش مقلب يعني..
هند ابتعدت عنه ومسحت دموعها بابتسامه:اخص عليك كده تخضني..
عمران : واعملك ايه مش انتي اللي مترديش على اتصالاتي حبيت اعاقبك
هند :ممكنش معايا بعدين ولو.. مش كده ده انا نص عمري راح..
عمران :سلامت عمرك..هاا تحبي نتعشى فين..
هند بسعادة : اي حته المهم اكون معاك..
عمران: يبقى هاخدك المزرعه عشان نقضي الليل هناك اي رأيك..
هند بحماس : ماشي وانا عندي ليك خبر بمليون جنيه..
عمران : خبر ايه..
هند امسكت يده ووضعتها على بطنها لتهمس بسعاده تملأ عينيها : انا حامل …
عمران..
******
في منزل عاصي ..
الجميع مجتمع على مائدة الطعام باستثناء عاصي الذي مازال في مكتبه ولم يخرج منه ابدا..
وصل تميم الى المنزل باحثا عن عاصي…
عواطف : تعالى يابني اتعشى معانا والشغاله هتروح تنادي عاصي من مكتبه..
تميم وهو ينظر الى سهى التى مازالت تتجاهله.: معلش يا مرات عمي انا هروحله في حاجه مهمه..
لياتيهم صوت عاصي الهادئ : لا ... منتى لازم تسمع كلام حماتك..
تميم نظر اليه بتفاجأ..
ليقول عاصي ببرود ..صدم الجميع :..بتبصلي كده ليه مش انت طلبت سهى مني وانا عطيتك..
نهضت سهى بضيق : انت بتقول ايه ياعاصي انا مش موافقه ..انا اساسا مخطوبه..
عاصي جلس على مائدة الطعام ببرود : وانتي فاكره مراد ده يستاهلك..
سهى مررت نظرها بين تميم و عاصي بغيظ : بس يا..
عاصي : مبسش ده اخر كلام عندي بعد يومين هيكون فرحنا انا وانتي صدمه الجمت الجميع مرة اخرى ...شمس فتحت عينيها على مصرعيهما تنظر اليه بصدمه ليكمل الاخر متجاهلا الجميع..وهو ينظر الى سهى ويقول عايزين حياتنا تنظف ياسهى ..كفايه لطخناها بالزباله كل الفتره اللي فاتت ..لم تستطيع احتمال كلماته لتنهض وتذهب الى غرفتها…
اما سهى فقد دبت الارض بقدمها تعبيرا عن اعتراضها وصعدت غرفتها ايضا…
.لينظر عاصي الى عواطف من بكرى تروحي تخطبيلي نسمة وتستعجليهم يمه عشان فرحنا انا وتميم هيكون في يوم واحد…
عواطف بسعاده : عنيا يابني ...
عثمان : احنا لازم نتكلم لوحدنا ياعاصي..
عاصي ببرود : مفيش كلام يتقال ..لينهض وينظر الى تميم يالله ياتميم ..
******
اخرجت شمس هاتفها وحاولت الاتصال بعمران لكن هاتفه مغلق..
اتصلت بهند كذلك لم تجيبها..
لتمسح دموعها وتتصل بأخيها حازم بتردد وهي تشعر بالخوف منه فحازم عكس عمران فهو.قاسي جدا ومنذ زواجه من بهيه التي تكره شمس وهي نفسها لاتعرف سبب كرهها لها اصبح اكثر قسوة عليها لكنها الان بحاجه له ليأتيها صوته …
شاهد👈الفصل السادس عشر
تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة
اكتب ف بحث جوجل دار الروايه المصريه
واستمتع بقراء جميع الروايات الحصرية والمميزة
اكتب تعليق برايك هنا