أخر الاخبار

رواية كنت اعشقك الفصل العاشر 10 بقلم سلمي فرغلي

 

رواية كنت اعشقك الفصل العاشر 10 بقلم سلمي فرغلي

رواية كنت اعشقك الفصل العاشر 10


: مش هقدر من غيره يعمر والله مهقدر حاسة بوجع و هو جوا و مش عارفة اعمل حاجة هو ال بيحميني و وافق جنبي يرب مليش غيره يرب متبعدهوش اااه يرببي 
عمر : عشان خاطري مش عاوز اشوفك كدا اهدي شوية و طبطب عليها و قام مسك هاتف 
: الو تعالا يمراد بسرعة انا ف مستشفي *** يحيى عمل حادثة و هو راجع و الدكتور بيقول حالته خطر... اه ... طيب سلام متتاخرش و اغلق و نظر للشب ال قاعد و ينظر لملك بحزن ذهب اليه 
: شكرا لانك ساعدتها و كنت موجود يا.. 
ابتسم له : احمد و اكمل متشكرنيش اي حد ف مكاني كان هيعمل كدا انشاء الله بس يقوموا بسلامة 
طبطب ع كتفه بأبتسامة و ذهب لملك 



: ملك كلمتني اهلك 
_ لا 
: طب كلميهم يجوا 
_ خايفة مش هقدر اقولهم ماما ممكن يجرلها حاجة 
: ملك لازم يجيزا مينفعش تبقي لوحدك 
بعياط _ خايفة ي يحيى مش هقدر اقولهم ابنكم جوا وانا قاعدة مش عارفة اعمل حاجة 
_ هاتي هكلمهم انا 
فتحت له هاتفها و اخده و بعد و اخرج رقم والدها 
: الو السلام عليكم
حسام : عليكم السلام 
: انا عمر يعمي صاحب يحيى و ملك 
حسام بقلق : ف حاجة يبني بترن من تلفون ملك لي و هي فين 
: بص يعمي انا ف المستشفي *** مع ملك و وو يحيى عامل حادثة هو و ليلى بس متقلقش هما كويسين بس لازم تيجي تطمن 
حسام بصدمة : حادثة اي و ازاي 
بحزن : هو الدكتور طمنا بس حاول متقلقش والدة يحيى عشان ملك محلفاني مخضهاش عشان متتعبش
حسام : انا جاي حالا و اغلق الهاتف و هو ينظر بداخله لخلفية الهاتف صورة ملك حاضنة يحيى و بتبوسه من خده بكل حب ابتسم بحزن و هو يدعي انه يخرج بسلامه 
جه مراد ل عمر بجري : حصل ايي يعمر ازاي يعمل حادثة هو كويس 
نظر لتحت بحزن : حالته خطر او يمراد انا مصدوم بجد 
مراد بصدمة و هرب من عينيه دمعه ع صحبه المقرب : لا اكيد هيبقي كويس يحيى عمره ماكان ضعيف اكييد هيبقي كويس .. حضنه عمر بطبطه اهدا يصحبي مينفعش كدا انا واثق فربنا انه مش هيجيب حاجة وحشة 
مراد و هو ينظر لاعلى و بيدعي : ياربب 
اتي اليهم احمد : احمم بص ي استاذ بصراحة انا اتاخرت عن موعيدي و لازم امشي و هجي بأذن الله بكرة اطمن و اتفضل رقمي ممكن تطمني لما يبقي كويس 
سلم عليه عمر : ماشي ي احمد شكرا ليك جدا 



مشي احمد و جلسوا و بعد دقايق جاء حسام و نظر لابنته التي تجلس بكسر و وجع و دموعها تسير ع خديها بألم : ملكك 
قام جري لداخل حضنه : بابااا ... يحيى يبابا عاوز يبعد عني بابا ونبي قولي انه كويسس ا اناا م هقدر من غيره م هقدر ع بعدهه الا يحيى يباباا ونبيييي الحقه ونبيي يبابا متخلهوش يبعد اااه 
ابوها بدموع محبوسة بعينه : ششش اهدي يملك يحبيبتي هيبقي كويس صدقيني بس اهدي عشان متتعبيش 
: ماماا ماما عرفت حاجة 
حسام : لا لسة وديتها عند خالتك و جيت من غير ما اقولها حاجة 
ملك بدموع و صوت مبحوح : انا خايفة اوي يبابا 
و جلسوا امام غرفة العمليات 
بعد ساعتين خرج الدكتور 
و قاموا بسرعة اليه 
حسام بخوف : يحيى بخير 
الدكتور : حضرتك والده 
= اه 
: البنت كويسة و هننقلها ع اوضة عادية دلوقتي و استاذ ابو يحيى اتفضل معايا ع مكتبي 
ملك بعياط و خوف : ماله يحيى يدكتور طمني 
دكتور ليطمنها : متقلقيش هيبقي بخير هاخد بابا بس عشان ورق هتمضى و انتو روحوا اطمنوا ع البنت 
و ذهبت لغرفة ليلي 
و جلست بجوارها بدموع : فوقتي..؟ انتي كويسة صح 
ليلى بألم : جسمي كله واجعني و دماغي م قادرة ... هو يحيى فين 
ملك نظرت للاسفل بعياط و شقهاتها عالية 
قامت ليلى بخضة : ملك يحيى ماله 
ملك بخنقة و عياط : م كويس ي ليلى الحدثة قصرت فيه جامد 
ليلى بصدمة : اييييى
: اهدي ونبي انا تعبانة لوحدي 
بعياط هستيري : عوزة اشوفه يملك 



= لسة جوا ف العناية المركزة 
: ملحقتش افرح يملك قالي بحبك و عاوزني يربيي لي مش مكتوبلي افرح لي يرب ده كان لسة بقول الحمدلله ي ملك شوفت لمعة عنيه ليا كان قلبي هيقف من الفرحة 
اخدتها ملك ف حضنها بعياط : انا موجوعة اكتر منك بس مفيش حاجة ف ايدينا غير اننا ندعيله
سندتها و خرجوا برا ينتظرون و ليلى ساندة ع ملك بتعب و دموعها لم تجف 
عند مكتب الدكتور 
: اتفضل 
= خير يدكتور يحيى ماله 
: بص ي استاذ يحيى كان هو ال بيسوق قدام و خبطة العربية كانت من قدام يعني اكبر ضرر عليه هو تقريبا البنت محصلهاش غير جروح بسبب انها كانت ورا الكرسي و امان عنه المهم رجله كانت ع الدواسة و للاسف م نافع معاها اي حاجة و احتمال بترها 
سقطت الجملة ع حسام بصدمة و اكمل الدكتور و للاسف برضو الخبطة كانت شديدة جدا ع الدماغ و جروح كبيرة ممكن تسبب تلوث ف الدم بس احنا مسيطرين علي الموقف و هتشوف حلول بأذن الله لكل حاجة بس اهم حاجة تدعيله 
خرج حسام و هو مغيب عن الواقع ابنه الوحيد هيعيش عمره ازاي هيقول لسعاد ازاي يحيى ذات نفسه لو صحي لقي نفسه م كامل هيبقي رد فعله اي مستقبله و شبابه ضاع؟ حسام يردد : يارب اشفيه يرب بلاش يارب متهقرش قلبنا عليه 
عند العناية خرج الدكتور بأبتسامة يحيى فاق شوية و عاوز يشوفكم 
ملك نطت بفرحة وسط دموعها : ايي فاق .. الحمدلاه يرب 
الدكتور : بس مينفعش كلكم تدخلوا واحد واحد عشان التعقيم 
ملك : هدخل انا لوسمحت و حضنت ملك بفرحة و دخلت 
جاء حسام و سأل عن ملك و عمر حكى له و دموع الفرحة داخل اعينهم جميعا وسجد حسام بفرحة و شكر لله و هو يردد : الحمدلله يارب الحمدلله 
داخل العناية المركزة دخلوا ملك بعد تعقيمها 
دخلت بخطوات مهزوقة بفرح لانه فاق و حزن على حالته 
يحيى فتح عينه ببط و تعب : ت تعالى يملك متخافيش .. ا انا كويسس 
اقتربت منه و حضنته بهدوء لتعبه و دموعها و شهقاتها العالية 
طبطب ع ضهرها : ششش يروحي اهديي يملك انا كويس صدقيني .. اسف اني سبب ف دموعك و زعلك و اسف اني خوفتك عليا ... ملك بابا و ماما كويسين 
ملك و هي ف حضنه : كلهم مستنين يدخلولك برا 
: مشش مش قادر اشوف حد 
ملك بدموع : لي ي يحيى بيحصل معانا كدا 



ابتسم لها بتعب : قضاء ربنا ي ملك مينفعش نعترض 
ملك : انا كان ممكن اموت من غيرك ي يحيى انت الوحيد ال مش هقدر ع فراقه 
يحيى : دي حاجة مش بأدينا يملك و انا لله و ان اليه راجعون 
ملك بعياط : م هقدر استحمل حاجة فيك وحشة مش هقدر اكمل من غيرك 
يحيى بطبطة عليها : اهدي ينور عيني متقلقنيش عليكي عاوز ابقي مطمن و لو حصلي حاجة هفضل معاكي برضو و جواكي و تسمعي الاغاني ال كنا بنسمعها و تدعيلي لحد ما نتقابل ف الجنة 
ملك : ونبي ي يحيى متجبش السيرة دي عشان خاطري والله مهعرف اكمل 
يحيى بتعب و الم واضح : اوعديني يملك انك تدعيلي ديما و تفضلي فكراني و متعيطيش عشان متعذبش انا 
ملك بصراخ و عياط : ي يحييى لا عشان خاطري والله مهقدر يا يحيييى طب عشان خاطر ماما و بابا طيب يحيى انا مليش غيرك انت سندي ي يحيى هقع من غيرك صدقنيي 
يحيى : تعالي يملك ف حضني 
اقتربت ملك منه و حضنته جامد بدموعها و بتردد : يارب متبعدهوش عني يربب بلاش اتوجع فيه 
حست بتقل يحيى ف حضنها : لااا لاا ي يحييى
اشتغل انزار وقوف القلب ف الجهاز 
حست بقشعرة و برودة ف ضهرها و صدمة دخلوا الممرضين و الدكتور خرجوها بسرعة و شدوها للباب لاكن فضلت واقفة و جروا يشغلوا الصدمات الكهربية مرة و اتنين و....


تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة 
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة
اكتب ف بحث جوجل دار الروايه المصريه
 واستمتع بقراء جميع الروايات الحصرية والمميزة

تعليقات



    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -