أخر الاخبار

رواية كنت اعشقك الفصل السابع 7 بقلم سلمي فرغلي

 

رواية ملك و يحيي الفصل السابع 7 بقلم سلمي فرغلي

رواية ملك و يحيي الفصل السابع 7


سحبت يديها و نظرة له بكسرة و قامت و ذهبت لغرفة ملك بدموعها 
زفر يحيى : مبقتش فاهم حاجة بجد هو اي ال بيحصل 
: الو 
- ايوا ي يحيى انت رنيت عليا 
: اه ي ندى كنت بسأل عليكي بس 
بخجل - انا بخير 
بضيق: ندى معلش ممكن نتكلم وقت تاني عشان عندي مشكلة 
بزعل - حصل حاجة 
: مشكلة بس ف البيت و هطمنك 
- طيب ي يحيى سلام 
: سلام و اغلق هاتفه ونهض لغرفة ملك رأها نايمة بوجهها ع السرير و شهقاتها عالية اقترب بتوتر و طبطب ع ضهرها برفق و حنية 
: انا اسف من ال حاجة ال زعلتك و معرفهاش 
نظرت له بدموع و ضحكت = امشي ي يحيى 
: مانتي ملغبطاني و مش عارف افهم بجد اي ال بيحصل و بدءت اضايق 



= مفيش حاجة متشغلش بالك 
خرجت ملك و هي ترتدي بنطلون جينز اسود و تيشرت ابيض و لافة شعرها ديل حصان : انا خلصت اي ده مالك يبنتي 
= مفيش هقوم البس و نهضت و اخدت الملابس و دخلت الحمام 
جلست ملك بحيرة و حزن: انا م عارفة اعمل اي
يحيى بخنقة : انا نفسي افهمم بجد 
ملك : انت السبب اقول عليك اي 
يحيى بستغراب : سبب ف اي 
ملك بتغير الكلام : صح هتيجي معانا ولا هتقعد 
: اكيد هاجي يعني قام البس 
= تمام 
خرجت ليلى بشورت ابيض و تيشيرت اسود واسع بنص كم و شعرها ينسدل ع ضهرها
ملك بغمز : اييي القمر ده 
ليلى ببتسامة : اسكتي يبت 
ضحكت : طب يلا يست لولي نشوف يحيى زمانه خلص 
دخل عليهم يحيى : انا خلصت اهو و كان يرتدي بنطلون ابيض و تيشرت اسود 
ملك بمرح : ايي حكاية الابيض و اسود احنا خارجين من فيلم قديم 
ليلى برخامة : ههه يلا ي ملك ده انتي رخمة 
ضحكوا و نزلوا لعربية يحيي ركبوا البنات ورا و هو بيسوق و اتمشوا ع البحر بالعربية و جاب لهم مشروبات و اكل و شغل اغاني و هو هادي جدا و رجعوا المنزل بعد وقت فتح يحيى لقه والده قاعد قدام التلفزون 
يحيى : السلام عليكم 
= عليكم السلام ادخلوا 



سعاد : كويس جيتوا احضرلكم العشا 
ملك بنعاس : انا هدخل انام عشان م قادرة 
ليلى بنوم : وانا كمان تسلمي ي طنط يحيى عشانا برا 
سعاد بحنية : خلاص يحبايبي ادخلوا غيروا و ناموا 
دخل كل منهم غرفته و خلدوا للنوم سريعا 
ف الصباح 
عند مراد و ياسمين 
رن هاتف ياسمين و هي ف المطبخ 
: مرااد هاتلي فوني من عندك معلش 
- رقم متسجل عم محمد التربي 
بستغرب افتح طيب الاسبيكر لحد ما انشف ايدي 
: الو 
- السلام عليكم يست هانم 
:عليكم السلام يعم محمد خير
-لمؤخدة يهانم بس رنيت ع الحج مغلق و في موضوع ضروري 
: خير ف اي مشكلة 
- انا كنت ماشي لقيت جنب قبر العيلة بتاعتكم كيس مربوط و شكله ميسرش و وبصراحة لما فتحتها لقيت فيها صورة ابوكي و شعر و حاجات كتير عفشة قوي
: اا انا م فاهمة حاجة ط طب بص ممكن تصورلي
- هبعتهالك ف رسالة دلوقتي سلام عليكم 
اغلقت هاتفها و هي تنظر لمراد بصدمة 
خدها ف حضنه : اهدي انشاء الله خير 
سمعت صوت رسالة مسكته بلهفة و رأيت صورة ليها مع ابوها مكتوب عليها كلام غريب كره مرض حزن هم كره و شعر كتير و ورق مقطع و حاجات غريبة صرخت بدموع : ايي ده 
مراد شدها لحضنه = ششش اهدي يحبيبي 
بعياط هستيري : تغيره معايا كان غريب طردني من البيت ي مراد انا مكنتش مصدقة انه بابااا 
مراد = اسف بس اهديي بجد  
بعياط= اااه يوجعع قلبيي ده مجاش ولا سأل عليا و جابلها عيالها ف بيتنا و سابها تطردنيي
مراد بتفكير : هي ال عاملة العمل اكيد 
اخد هاتفها و رن ع التربي 
: الو بص ي عم محمد 
- اومرني ي بيه 
: ابعتلي الحاجات دي ع بيتي 
- انا عنديا ليكو حل انا اعرف شيخ بيفك الحاجات ديا ممكن اديله الحاجات دي و هيفكها و يحرقها هو بيتصرف 
: خلاص تمام و انا هحاسبك لما تيجي و هروق عليك 
- تحت امرك ي بيه سلام عليكم 
و اغلق هاتفها 
مراد : هتروحيلها 
ياسمين : لا لما يتفك اشوف بابا هيعمل اي
صباح يوم جديد باحداث جديدة ع ابطالنا 
ف منزل يحيى و ملك 
رن هاتف يحيى 
: الو صباح الخير يصحبي 
- صباح النور اخبارك واحشني 
: الحمدلله يعمور انت اخبارك 
- بخير الحمدلله بقولك 
: مصلحة ولا اي 
ضحك - لا يعم انا كلمت مراد ملقتهوش فاضي من ساعة ما اتجوز مختفي هو و ياسمين 



: يلا يعم ربنا يفرحنا كلنا
- مانا بكلمك عشان كدا بقي 
: مفهمتش 
- بص يعم يحيى انا متقدم لواحدة قريبتنا و انهاردة بليل هنقرا فاتحة و نلبس دبل و عوزك تيجي و كدا و بلغ بقيت صحابنا 
: مبروك يصحبي يتمملك ع خير ليلى و ملك سمعينك اهو احنا متجمعين اصلا 
عمر : من غيرييي
ليلى بحماس و صوت عالي: مبروك ي روماا 
عمر بضحك: عقبالك ي لولو 
ملك ببتسامة حزن : مبارك يعمر 
عمر بحزن: الله يبارك فيكي 
يحيى :خلاص هنجهز ع المغرب كدا و نتجمع العشا 
عمر : اشطا يصحبي 
يحيى : سلام يحبيبي اغلق الهاتف بابتسامة 
: الشلة كلها يتتجوز يلا انا كمان قربت بأذن الله 
ليلى بحزن : اه يلا ي ملك نشوف هنلبس اي 
دخلت والدة يحيى عليهم 
: صباح الخير يحبايبي انا هجهز الفطار اهو بما انكم صاحيين 
ملك : اشطا يلا ي ليلى 
و دخلت الغرفة و جلست كل منهم و هي تنظر بشردان و حزن ع حالها 
ليلى بسرحان : هو ناويي يخطب صح 
ملك بحزن : اه 
بدموع - اسمها ندى 
ملك بستغرب : تقريبا بس عرفتي منين
ليلى بصوت مبحوح و دموع : رنت عليه وانا قاعدين امبارح 
ملك قربت و حضنتها : اسفة يروحيي 
ليلى : هحضر خطوبته و بعدها اسافر 
ملك : ليلى م هخليه ياخد غيرك 
ليلى بعياط : ممكن يكون بيحبها هتوقفي حال البنت لي ربنا يفرحهم 
ملك : هنلاقي حل متقلقيش بس اهدي عشان خاطري 



... طب تيجي ننزل نتمشي و نجيب هدوم للخطوبة بتاعت بليل 
ليلى بهدوء : حاضر نفطر الاول عشان طنط متزعلش 
دخلت سعاد : ايوا عندك حق تفطروا الاول عشان طنطك متزعلش بس انتو رايحين فين 
ملك : نجيب حاجات للخطوبة بتاعت بليل 
: طيب قوموا يلا جهزت الفطار 
خرجوا و اتجمعوا ع سفرة الطعام و بدءت تاكل ليلى بهدوء بدون شهية لاحظها يحيى و نظر لطبقة بحزن لانه فهم ما يدور 
حسام : مبتكليش لي يا ليلى 
ليلى:.....
__________________________________________
بقلم : سلمى فرغلي 
(كنت اعشقك) اسم الرواية اهو رايكم ؟ 
مين كان متوقع سبب تغير ابو ياسمين 


تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة 
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة
اكتب ف بحث جوجل دار الروايه المصريه
 واستمتع بقراء جميع الروايات الحصرية والمميزة

تعليقات



    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -